بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > وکیل کارخانه جات در اصفهان مدیریت حقوقی در کارخانه: نکات کلیدی از وکیل معتبر

وکیل کارخانه جات در اصفهان مدیریت حقوقی در کارخانه: نکات کلیدی از وکیل معتبر

وکیل کارخانه جات در اصفهان مدیریت حقوقی در کارخانه: نکات کلیدی از وکیل معتبر

وکیل کارخانه جات در اصفهان: با تکیه بر تجربیات و دانش از امور حقوقی کارخانه جات به بررسی پرونده های مربوطه و ارائه راهکارهای موثر در این زمینه میپردازد.

کارگاه ها و کارخانجات ها هر دو با اینکه به امور تولید پرداخته اما دارایی تفاوت های بوده که با تعاریف هر یک از این دو از این تفاوت ها آشکار می گردد.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

تعاریف کارگاه و کارخانه جات چیست؟

در یک کارخانه به قسمتی فنی از امور تولیدی همان کارخانه، کارگاه گفت می شود که تولید محصول یا روند خاصی از تولید در آن صورت می پذیرد برای مثال کارگاه چوب بری یا کارگاه رنگزری. البته کارگاه می تواند قسمتی از یک کارخانه نباشد و به صورت یک واحد مستقل باشد.

کارگاه در کلمه چنین معنا می شود مکان انجام کار ، اتاق یا سوله که جهت تولید یا محصولات ساخته شده هم مکان و هم ابزار یا ماشین آلات لازم را عرضه می کند از منظر حقوقی کارگاه بدین شکل تعریف می گردد مکانی است که کارگر بر اساس تقاضای کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می کند که برای نمونه می شود به چندین مثال از جمله موسسات صنعتی ، کشاورزی ، معدنی ، ساختمانی ، ترابری ، مسافربری ، خدماتی ، تجاری ، تولیدی و اماکن عمومی و امثال آن ها اشاره نمود.

سرپرست کارگاه

به طور طبیعی کارگاه ها فاقد امور اداری و مالی استقلال یافته است بنابراین مدیریت مسئول کارگاه ولو بیشتر از مدیریت اجرایی کارخانه جنبه‌ای منحصرا فنی دارد و فردی متخصص و علی الخصوص مجرب است.

تعریف کارخانه به شرح زیر میباشد:

وکیل کارخانه جات در اصفهان: برعکس یک کمپانی یک کارخانه دارای شخصیت حقوقی مستقلی نیست و چه‌ بسا به عنوان سازمان تولیدی یا یکی از سازمان‌های تولیدی کمپانی که دارای سازمان‌های فروش، امور کارکنان و غیره هم است و زیر نظر یک مدیر عامل و تحت یک حسابداری واحد قرار گرفته‌اند می‌باشد و بدین صورت یک کمپانی ممکن است دارای یک یا چند یا ولو چندین کارخانه و کارگاه مستقل باشد.

این مکان حاوی اشیاء فیزیکی مورد استفاده یک کمپانی، مثل ساختمان و ماشین آلات به صورت مستقر در یک مکان است که در آن به منظور تولید کالا یا خدماتی خاص مجموعه‌ای از سرمایه و نیروی انسانی به کار افتاده‌اند و به عنوان مکانی که در آن محصولات مورد نیاز مردم تولید می شود این مجموعه را می‌ توان تعریف کرد که از یک یا چند ساختمان تشکیل شده است.

کالا های تولیدی آن که بعد از مدنی به بازار مصرف منتقل می گردد در محلی به اسم انبار ذخیره می شوند. قسمت های دیگر در کارخانه به غیر از این موارد از قبیل نگهبانی، حسابداری، حمل و نقل، مدیریت و غیره وجود دارد که همه نقش بسزایی در اداره‌ی درست و کارآمد آن دارند.

خواندن این مقاله  آیا جرم شهادت کذب قابل گذشت است؟ شهادت دروغ در دادسرا!

کارخانه‌ها به ماشین آلات و مواد اولیه حهت ساخته دستاورد های اولیه خود احتیاج دارند و با مابقی کارخانه ها جهت تامین این احتیاجات همکاری می‌کنند. بنابراین زنجیره‌ای به هم وابسته از کارخانه‌ها تشکیل می‌شود که هر یک وظیفه‌ی تامین نیاز کارخانه‌های دیگر را برعهده دارد و می توان این زنجیره‌ی به هم وابسته را صنعت بنایم.

معاملات کارخانه: با وکیلان ما به توافقات مطمئن برسید

مدیر کارخانه تنها یک مدیر اجرائی با تمام نیرو و وسعت محدوده مسئولیت خود می باشد زیر نظر مدیر استراتژیکی یا همان تصمیم گیرنده حقیقی و در وافع مدیر کمپانی به انجام وظیفه می پردازد.

ماموریت مدیر که مستقیماً تحت نظر مدیر عامل کار کرده عبارت است از برای رسیدن به اهداف مجموعه هماهنگی تمامی امور مرتبط به کارخانه و ارتباط با سایر مدیران.

حالا با تعاریف کلی متوجه پیچیدگی امور حقوقی مرتبط با کارخانه جات از زمان تشکیل این واحد تا بقیه امور گشته ایم که قطعا نیاز به وکلا کارخانه جات که در این زمینه تخصص و آگاهی کافی داشته اند به طور محسوس حس می شود. موسسه حقوقی حامد امیری در استان آماده ارائه هرگئنه خدمت در زمینه کارخانه جات به شما عزیزان خواهد بود.

طرح ریزی واحد های چیست؟

در یک واحد تولیدی منظور از طرح استقرار چیدمان منسجم و هماهنگ تجهیزات و ماشین آلات است و منظور از طراحی سیستمی است که بتواند با کمترین هزینه جریان مواد را در واحد تولیدی برقرار سازد سیستم های حمل و نقل است. که حداکثر بهره برداری از ترکیب نیروی کار ، مواد ، تجهیزات و ماشین آلات در طراحی هر دو مورد ذکر می بایست حاصل گردد.
برنا مه ریزی، طرح، بهبود وپیاده سازی سیستم های استقرار و حمل و نقل موادی به نحوی که حداکثر کارایی حاصل شود را طرح ریزی واحد های صنعتی می خوانند.

موارد کاربرد طرح ریزی و انواع مسائل طراحی کارخانه و تولید :

  1. تغییر طرح محصول
  2. تولید محصول جدید و اضافه کردن
  3. بزرگتر کردن یا کوچکتر کردن دپارتمانها
  4. تغییر مکان یک بخش
  5. افزودن یک بخش جدید
  6. جایگزینی و تعویض دستگاههای قدیمی
  7. تغییر در روش تولید
  8. کاهش هزینه
  9. طراحی و احداث یک کارخانه جدید

محصول

در تولید یک کالا می بایست به این سوال پاسخ که می خواهیم چه محصولی را تولید نمایم که پاسخ به این سوال مستلزم این است که ابتدا محصول را تعریف نمایم.
خروجی یک سیستم که میتواند به شکل کالا یا خدمات باشد را محصول می نامند. هر کالا یا خدمات یا همان محصول یک سری از ویژگی ها را دارا می باشد که این ویژگی های شامل ویژگی های عمومی و فنی می باشد. اصولاً مشخصه های که برای مصرف کننده اهمیت دارد را مشخصه های عمومی می نامند در صورتی که برای مشتری مشخصه های فنی دارایی اهمیت چندانی نبوده ولی برای تولید کننده این مشخصه ها یعنی مشخصه های فنی حائز اهمیت بسیاری بوده است.

خواندن این مقاله  مجازات رانندگی بدون گواهینامه

ظرفیت

– منظور از ظرفیت در یک سیستم میزان خروجی آن سیستم را ظرفیت یا تولید می نامند
– میزانی که ما طراحی کرده ایم و آن را تعریف نموده ایم را ظرفیت واقعی می نامند.
– میزانی است که در واقعیت و درعمل از سیستم گرفت می شود را ظرفیت اسمی می نامند.

طراحی فرآیند

مکانیزم تبدیل ورودی ها به خروجی ها را فرآیند می نامند.
فرآیندها خود به انواع مختلفی از نظر نوع خروجی ، مشخصات عملیات، نوع استقرارو نوع منابع و غیره تقسیم بندی می شوند.

انتخاب و محاسبه ماشین آلات مورد نیاز :

مشخص کردن نوع و تعداد ماشین آلات مورد نیاز برای تولید مرحله بعد از طراحی فرآیند است که بر اساس معیارهایی انتخاب ماشیت آلات صورت می گیرد که برخی از این معیار ها عبارتند از: عمومی یا تخصصی بودن ماشین، یک منظوره یا چند منظوره بودن ماشین، میزان سرمایه گذاری، هزینه تعمیرات و نگهداری، تجهیزات جانبی و مواردی از این قبیل …

بر اساس تعداد ماشین تنوع تولید واحد های تولیدی به چهار دسته قابل تقسیم بندی خواهد بود :

  1. یک نوع ماشین– یک نوع محصول
  2. چند نوع ماشین– یک نوع محصول
  3. یک نوع ماشین– چند نوع محصول
  4. چند نوع ماشین– چند نوع محصول

نیروی انسانی مورد نیاز

می توان نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به اینکه اپراتور خود بعنوان یک ماشین عمل می کند و یا همراه یک ماشین کار می کند تعیین کرد. با استفاده از روش تولید محاسبه فضای مورد نیاز برای ماشین آلات این کار را انجام می دهیم فضای لازم ماشین، فضای حرکت ماشین، ،فضای عملیاتی و فضای تعمیراتی ماشین را محاسبه نموده که فضای مورد نیاز یک ماشین را حاصل جمع این اعداد به ما می دهد.

مشاوره حقوقی در اصفهان حامد امیری وکیل دادگستری در اصفهان 1

استقرار و انواع آن

استقرار به چهار دسته قابل تقسیم بندی می باشد :

  1. استقرار بر اساس محصول
  2. استقرار کارگاهی یا فرآیندی
  3. استقرار تکنولوژی گروهی
  4. استقرار ایستا
  5. تعیین نوع استقرار

برای تعیین نوع استقرار دو تکنیک وجود دارد :

  • تکنیک P-Q ( تنوع – مقدار )
  • تکنیک C-Q(هزینه – مقدار)

جریان مواد

به مسیر گردش مواد از ابتدای ورود به کارخانه تا خروج از کارخانه را جریان مواد می گوییم. که جهت نیاز مواد اولیه و لازم برای تولیدات کارگاه و کارخانجات نیازمند. انجام معملاتی گاه در سطح کلان بوده که امروزه متاسفانه نظاره گر ورود خسارات جدی به کارخانه جات ها از باب تهیه مواد اولیه در معاملات بوده ایم. که قبل از انجام چنین اموری یا در زمان برخورد با چنین مشکلاتی بهترین کار یاری از افراد متخصص و آگاه در این زمینه بوده پس به وکلای متخصص در امور کارخانه جات ها مراجعه نماید تا شما را در احقاق حقتان یاری برساند.

خواندن این مقاله  مالیات و عوارض چه تفاوتی دارند؟ فرق بین عوارض و مالیات بر ارزش افزوده

به چند دسته فضای های موجود در یک کارخانه قابل تقسیم بندی خواهد بود این فضا ها عبارت اند از :

  • 1- سطح زیر زمین
  • 2- سطح همکف
  • 3- سطح حرکت محصولات
  • 4- سطح آزاد
  • 5- سطح اسکلت فلزی و سطح پشت بام

الگو های عمومی جریان مواد

  • الف ) مدل های افقی
  • ب ) مدل های عمودی

طراحی استقرار

برای ایجاد یا بهبود یک واحد صنعتی با استفاده از الگوهای دستی یا کامپیوتری می توان یک طرح استقرار به دست آورد.

طرح توجیهی یا مطالعات امکان سنجی

مطالعات امکان سنجی (طرح توجیهی) و تحلیل های متکی بر آن سنگ زیربنای ایجاد هر واحد صنعتی یا خدماتی است. در این مطالعات باید دست کم جنبه های زیر از نقطه نظر مسائل مالی بررسی گردد

  1. برآورد هزینه های سالیانه
  2. برآورد درآمدهای سالیانه
  3. نرخ بازده قابل قبول
  4. اندازه مطلوب کارخانه
  5. تصمیم گیری در مورد پروژه و سپس، کارهای بعدی انجام گیرد.

مشاوره با یکی از بهترین وکیل در امور کارخانه جات در اصفهان

حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان با تکیه بر اطلاعات حقوقی و در مسیر موازین قانونی خدمات مشاوره تخصصی و پذیرش وکالت در زمینه امور حقوقی کارخانه جات را عهده دار میگردد.

دفتر وکالت حامد امیری یکی از بهترین وکلای خوب در اصفهان که اماده ارائه خدمات حقوقی تخصص در امور وکیل کارخانه جات میباشد حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری دارای پروانه وکالتی با بیش از یک دهه سابقه حقوقی آماده مشاوره تخصصی با بررسی جز به جز پرونده شما عزیزان و هموطنان گرامی میباشد.

و همچنین برای مشاهده آراء موفق این وکیل باتجربه میتوانین لینک مربوطه کلیک کنین.

آدرس دفتر وکالت: اصفهان ، خیابان سجاد ، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی ، مجتمع شیخ بهایی، طبقه اول، واحد ۱۱

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰ 

پذیرش ساعت غیر حضوری: شنبه تا جمعه از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۲۳:۰۰

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

9 نظرات

  • ناشناس
    15 آذر, 1402 در 2:00 بعد از ظهر

    سلام من کارخونه ام را یکی کلا همه وسایل ها را داغون کرده طوری میتونم پیگیر کنم کجا باید شکایت کنم؟

  • ناشناس
    12 آذر, 1402 در 6:32 قبل از ظهر

    وکیل کارخانه جات در رسیدگی به اختلافات صنعتی چقدر تجربه دارد؟

  • محمد
    12 آذر, 1402 در 1:15 قبل از ظهر

    آیا وکیل می تواند در راه اندازی واحدهای تجاری در اصفهان کمک کند؟

  • مهمان
    3 آذر, 1402 در 12:31 بعد از ظهر

    ممنون از اطلاعات خوبتون کامل و دقیق

  • حامد تیرانداز
    28 تیر, 1401 در 10:50 قبل از ظهر

    با سلام . یه وکیل خوب میخواستم برای امور کارخانه جات و اینکه برای کارهای وکالت باید چیکار کنم؟

پیام بگذارید