وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > نحوه مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور چگونه است؟

نحوه مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور چگونه است؟

نحوه مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور چگونه است؟

نحوه مطالبه مهریه: اغلب اشخاصی که در کشورهای خارجی اقامت دارند، ممکن است که قصد داشته باشند نسبت به مطالبه مهریه زوجه خارج از کشور اقدام کنند. مطالبه مهریه دارای قوانین مقرری است و فرد به این منظور که مهریه خود را زمانی که ساکن یک کشور خارجی است مطالبه کند،

بایستی از یک وکیل حرفه‌ای که در حوزه اجرای مهریه در خارج از کشور تخصص دارد، کمک بگیرد. در حقیقت لازم است بدانید که دریافت و اخذ مهریه کار راحتی نیست. به همین منظور در این خصوص شما خود به تنهایی قادر به اقدام نخواهید بود. در صورتی که در خارج از کشور اقامت دارید، بدون تردید لازم است بدانید که دریافت مهریه فقط از طریق یک وکیل خوب برای مهریه امکان‌پذیر است.

شرایط طلاق به درخواست زوج

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

نحوه مطابله مهریه: در حال حاضر بسیاری از خانم‌ها در کشور خارجی سکونت دارند و قصد دارند نسبت به مطالبه مهریه

در خارج از کشور اقدام کنند. آنها موقعی که در کشور اقامت ندارند بدون تردید قادر به انجام فعالیت‌های مرتبط با وصول مهریه خود بدون هیچ کم و کاستی نخواهند بود. حامد امیری وکیل متخصص و حرفه‌ای مهریه در اصفهان در ادامه این مطلب درباره مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور صحبت می‌کند.

ادعای مهریه بعد از طلاق چه مراحلی دارد؟

شرایط مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور

لازم است بدانید که شرایط مطالبه مهریه زوجه ساکن خارج از کشور سختی‌های بسیاری به همراه دارد و از این رو ممکن است در پاره‌ای از موارد قادر به دریافت مهریه خود نباشید.

چنانچه از وکیل مهریه در اصفهان در این زمینه کمک بگیرید، می‌تواند در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ دغدغه‌ای مهریه شما را دریافت کند. تنها نکته قابل توجهی که وجود دارد و بایستی آن را در نظر داشته باشید این است که به وکیل خود وکالت تام بدهید.

گرفتن مهریه در صورت خارج بودن مرد:

نحوه مطالبه مهریه: در یک‌سری از موارد ممکن است که خانم در یک کشور خارجی باشد و تقاضای وصول مهریه خود را از مرد داشته باشد. در این شرایط می‌بایست به آشنایی کامل با شرایط اخذ مهریه داشته باشد. نحوه مطابله مهریه اصلی‌ترین شرایطی که زن می‌بایست به آن توجه داشته باشد و دارای اهمیت بسیار زیادی است عبارتند از:

  1.  در ابتدا لازم است بدانید که یک وکیل حرفه‌ای به منظور مطالبه مهریه زوجه ساکن خارج از کشور اختیار کنید.
  2.  وکیل پس از آنکه پرونده شما را پذیرفت از شما وکالت تام دریافت می‌کند تا امور مربوط به مهریه را انجام دهد. از جمله اصلی‌ترین اقداماتی که یک وکیل انجام می‌دهد آن است که از شما می‌خواهد دادخواست اعسار بدهید. در حقیقت این دادخواست توسط خود وکیل به دادگاه تسلیم می‌شود و تمامی مراحل آن را تحت نظر شما انجام می‌دهد.
  3.  پس از آنکه دادخواست اعسار را به دادگاه تقدیم نمودید مهریه برای شما تقسیط می‌گردد تا قادر به دریافت آن باشید. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با دادخواست مهریه وجود دارد آن است که شوهر شما دارای اموال و دارایی باشد.
  4. در شرایطی که شما خارج از کشور اقامت داشته‌ باشید به آسانی قادر به دریافت مهریه خود نخواهید بود. در حقیقت لازم است بدانید که آن دسته از زوجه‌هایی که در خارج از کشور هستند به راحتی نمی‌توانند مهریه خود را دریافت نمایند. از این رو مطالبه مهریه زوجه ساکن خارج از کشور تا حدودی از سختی‌ها و پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار است.

طلاق غیابی خارج از کشور چگونه است؟

وکیل مهریه ایرانیان خارج از کشور:

  1. در شرایطی که وکیل قادر باشد به دادگاه اثبات کند شوهر شما از تمکن مالی برخوردار است بدون تردید در اسرع وقت مهریه شما را دریافت کرده و تحویل خواهد داد. ولی در شرایطی که اموال و دارایی به اسم شوهر شما نباشد قادر به اثبات این موضوع نخواهید بود تا مهریه را دریافت کنید. مطالبه مهریه بر همین اساس تنها یک وکیل خوب مهریه می‌تواند به صورت تقسیط مهریه را دریافت نماید.
  2.  پس از آنکه دادگاه دستور تقسیط مهریه را صادر نمود، وکیل قادر به اخذ مهریه خواهد بود. تنها موضوعی که دارای اهمیت بسیاری است و لازم است به آن توجه داشته باشید این است که وکیل شما مورد اعتماد باشد. عده‌ای از وکلا خیانت در امانت کرده و به علت عدم حضور شما در دادگاه، پرونده را به نفع شما پیش نمی‌برند. به همین خاطر شما بایستی به خوبی اعتبار و شهرت نامی وکیل خود را مورد بررسی قرار دهید.

اجراییه مهریه چیست؟

راهنمایی‌های مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور

راهنمایی‌های مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور

در دادگاه تعدیل مهریه چه بگوییم؟

نحوه مطالبه مهریه: روش های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید برای دریافت اجرای مهریه در خارج از کشور از آنها استفاده کنید. در واقع همانطور که بیان نمودیم شما بهتر است که وکلای حرفه ای را برای دریافت مهریه خود استخدام کنید.

اما در صورتی که خودتان می خواهید از آن کشوری که هستید و حضور دارید اقدام کنید باید به خوبی با روش های آن آشنایی داشته باشید. برخی از راهنمایی هایی که برای درخواست مهریه از کشورهایی خارجی می‌توانیم به شما ارائه دهیم عبارت می باشد از :

۱. از طریق شناسایی احکام خارجی:

به موجب اصلی که در خصوص احترام به احکام قضائی و احترام متقابل وجود دارد، لازم است بدانید که این اصول بین المللی بوده و جزو آرای صادر شده شناخته شده به حساب می‌آید.

همچنین لازم به ذکر است که این موضوع بسته به دو شرط اصلی بوده و بایستی به خوبی در این خصوص اطلاعات کافی را داشته باشید. شرط نخست این است که در آن کشوری که شما مقیم بوده‌اید یعنی کشور ایران اصول آیین دادرسی عادلانه به درستی رعایت گردیده باشد. شرط دیگر آن است که اجرا کردن حکم مغایر با نظم و اخلاق نباشد. این اخلاق و نظم بین المللی بوده و دارای جنبه عمومی می‌باشد. بر همین اساس می‌بایست به خوبی آن را جهت مطالبه مهریه زوجه ساکن خارج از کشور در نظر داشته باشید.

۲. از طریق الزام به انجام تعهدات قراردادی:

شیوه دیگری که به منظور اخذ مهریه از زوج خارج از کشور وجود دارد آن است که شخص متعهد را الزام به انجام تعهداتی که دارد کنید. در قرارداد مذکور کلیه این تعهدات درج گردیده است و شخص بایستی کاملا با آنها آشنایی لازم را داشته باشد.

نحوه مطالبه مهریه: در حقیقت مهریه یک سند بوده و آن را با عنوان قرارداد هم می‌شناسند. هر کدام از قراردادها در صورت برخوردار بودن از یک‌سری شرایط لازم و ضروری قابلیت الزام آور شدن هستند. علاوه بر این در سند ازدواج قرارداد مهریه آورده شده است که آن را با عنوان سند نیمه رسمی نیز می‌شناسند. شما در اکثر دادگاه‌های خارج از کشور این قابلیت را دارید که رسمی بودن آن سند را به اثبات رسانید و آن را به اجرا درآورید.

بهترین راه به اجرا گذاشتن و مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور

از جمله بهترین شیوه‌هایی که به منظور دریافت مهریه زوجه ساکن خارج از کشور وجود دارد آن است که زن طرح شکایت کند. در حقیقت زوجه هر موقع که تمایل داشته باشد حق دارد پس از جاری شدن صیغه عقد مهریه خود را مطالبه کند و آن را وصول کند. به صورت کلی مهریه زوجه از دو طریق قابل وصول است.

راهنمایی‌های مطالبه مهریه از زوج خارج از کشور

از جمله این روش‌ها مربوط به اجرای ثبت بوده و دیگری از طریق دادگاه خانواده می‌باشد. زوجه می‌تواند هر کدام از این شیوه‌ها را به منظور اجرای مهریه در خارج از کشور خود انتخاب کند. با این حال زن به هر طریق که بخواهد نمی‌تواند جهت اخذ مهریه خود اقدام کند.

در شرایطی که زوجه در ایران باشد و قصد مطالبه مهریه خود را داشته باشد، ممکن است که مرد وی را ممنوع الخروج کند. در این شرایط زن خواهد توانست به دنبال امور مربوط به مهریه برود و آن را دریافت نماید.
ولی در پاره‌ای از موارد ممکن است مرد از کشور خارج شود و زوجه نسبت به اخذ مهریه از خارج از کشور کند.

در این شرایط بایستی یکی از این دو طریق که بیان شد را وکیل برای وی انجام دهد. در شرایطی که وکیل در کار خود حرفه‌ای باشد قادر خواهد بود در اسرع وقت اقدامات لازم در خصوص وصول مهریه را انجام دهد و مهریه زن را دریافت کند.

زمان‌بر بودن وصول مهریه از جمله مهم‌ترین مواردی می‌باشد که اشخاص را بسیار خسته می‌کند. به همین خاطر لازم است به خوبی این مورد را در نظر داشته باشند و دریافت مهریه را تنها به وکیل خود بسپارید.

مشاوره با وکیل در خصوص مطالبه مهریه:

دفتر وکالت حامد امیری یکی از بهترین وکیل دادگستری در استان اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

کلام پایانی

با این حساب اجرای مهریه در خارج از کشور امکان‌پذیر است ولی به این خاطر که فرد خود جهت پیگیری آن حضور ندارد و دریافت آن هم دشواری‌هایی دارد بهتر است از طریق وکیل مربوطه اقدام شود.

بر حسب شرایط زوج که از آن مهریه را مطالبه می‌نمایید این مدت زمان ممکن است متغیر باشد. ولی با کمک وکیل خود در ایران خواهید توانست در اسرع وقت مهریه را دریافت نمایید. روش‌هایی اعم از اخذ گواهی اعسار و یا به اجرا گذاشتن مهریه در مطالبه مهریه تاثیرگذار است. ولی به این خاطر که فرد مطالبه کننده در کشور حضور ندارد لازم است از طریق وکیل حرفه‌ای اقدام شود.

سوالات متداول

آیا مطالبه مهریه زوجه ساکن خارج از کشور امکان پذیر است؟

وکیل مهریه اصفهان پاسخ می‌دهد: بله اخذ مهریه زوجه ساکن خارج از ایران امکان‌پذیر است ولی به این خاطر که فرد خود جهت پیگیری آن حضور ندارد و دریافت آن هم دشواری‌هایی دارد بهتر است از طریق وکیل مربوطه اقدام شود.

مطالبه مهریه زوجه ساکن خارج از کشور چقدر زمان می برد؟

وکیل مهریه در اصفهان در پاسخ می‌گوید: بر حسب شرایط زوج و زوج که از آن مهریه را مطالبه می‌نمایید این مدت زمان ممکن است متغیر باشد. ولی با کمک وکیل خود در ایران خواهید توانست در اسرع وقت مهریه را دریافت نمایید.

روش دریافت مهریه زوجه ساکن خارج از کشور چیست؟

روش‌هایی اعم از اخذ گواهی اعسار و یا به اجرا گذاشتن مهریه در مطالبه مهریه تاثیرگذار است. ولی به این خاطر که فرد مطالبه کننده در کشور حضور ندارد لازم است از طریق وکیل حرفه‌ای اقدام شود.
مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.