بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > دلایل اصلی طلاق: از عشق تا اختلافات! مقاله راه های پیشگیری از طلاق

دلایل اصلی طلاق: از عشق تا اختلافات! مقاله راه های پیشگیری از طلاق

دلایل اصلی طلاق از عشق تا اختلافات: چرا زندگی زناشویی می‌شکند؟ راه های جلوگیری از آن

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

علل طلاق و راههای پیشگیری از آن

دلایل اصلی طلاق از عشق تا اختلافات: همان طور که می دانید امروزه آمار طلاق به شدت در جامعه افزایش یافت است به طوری که در هر ساعت 16 زوج در ایران تصمیم به طلاق می گیرند. واقعا این آمار جای نگرانی و تاسف دارد زیرا بنیان مهم ترین رکن جامعه که همان خانواده است در حال فروپاشی می باشد.

از طرفی دیگر بسیاری از جوانان برای تشکیل خانواده دچار بحران، مشاجره و دودلی بسیار زیاد هستند و و برای رویارویی با آن ترس زیادی دارند زیرا می خواهند مهم ترین تصمیم زندگی خود را بگیرند.
به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا برای شما خطراتی که ممکن است در پروسه تشکیل زندگی مشترک با آن مواجه شوید را توضیح دهیم. این موارد میتوانید تا 80 درصد از طلاق و شکست در ازدواج خود جلوگیری کنید.

1) غیرمنطقی تصمیم برای ازدواج

دلایل اصلی طلاق: دانشمندان طی تحقیقاتی و به این نتیجه رسیدند که افرادی که بعد از 25 سالگی ازدواج می کنند حدود 24 درصد کمتر با مساله طلاق مواجه هستند

زیرا منطقی تر و معقول تر هستند و می توانند تصمیم درست تری را بگیرند. در واقع دختران جوان در برخورد با امر ازدواج به صورت کورکورانه تصمیم می گیرند. و چون در اوایل مراحل آشنایی بسیار ابراز علاقه و عشق ورزی می کنند در پایان به ان دچار مشکل می شوند.

2) یکی از دلایل طلاق انجم کارهای تکراری در منزل:

در علم روانشناسی ثابت که یکی از علل طلاق در میان زوجین وجود قوانین ثابت و سختگیرانه در زندگی آن هاست. به عنوان مثال تنظیم یک برنامه دقیق برای بیرون گذاشت زباله، ظرف، گردگیری و … باعث می شود در طرفین این حس ایجاد شود که در جایی استخدام و موظف اند این کارها را هر روز انجام دهند. در صورتی که باید خانه یک مکانی امن و دلپذیر برای طرفین باشد تا از ایجاد حس تکرار و دل زدگی جلوگیری کند.
برای حل این مشکل بهترین راهکار این است که هر سری وظایف را بین خودتان تغییر دهید. متلا آقایان می توانند گاهی در کار منزل به همسرشان کمک کنند.

علل طلاق در میان زوجین
علل طلاق در میان زوجین
خواندن این مقاله  نفقه زن باردار چه گونه محاسبه میشود و چقدر است؟ حق زن باردار بر شوهر

3) قرار گرفت در محیطی خطرناک

دلایل اصلی طلاق: گاهی اوقات کمک کردن به دوست یا همکاری که مطلقه یا در شرف طلاق است. به ضرر شما تمام می شود و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. عده ای از زوجینی که برای طلاق می آیند. به دلیل در ارتباط بودن با یک زن و یا مرد مطلقه به این نتیجه که می خواهند جدا شوند. ولی بعد از صحبت با یک مشاوره متوجه می شوند که تصمیم درستی نیست.
این امر به این دلیل است که زمانی که شما به دلیل یک سری مشکلات با همسر خود رابطه خوبی را ندارید. و با یک فرد مطلقه صحبت می کنید سعی در پیدا کردن نقاط مشترک با او هستید.

زمانی که این نقاط مشترک را پیدا کردید مدام می خواهید خودتان را متقاعد کنید. که جدایی بهترین تصمیم برای زندگی شماست بدون اینکه به فکر راه حلی باشید.
خیلی حواستان باشد که در چنین شرایطی این تصمیم را نگیرید. اشکالی ندارد که به دوست مطلقه خود کمک کنید ولی اجازه ندهید که حرف های او روی شما تاثیر بگذارد. به جای این کار شروع کنید که رابطه خود با همسرتان را بازسازی کنید و مهر و محبت را در میان خود افزایش دهید. می توانید در این زمینه از یک مشاور نیز کمک بگیرید تا شما را در جهت درستی راهنمایی و هدایت کند.

۴) عدم شفافیت مرز میان کار و خانواده

دلایل اصلی طلاق: بسیاری از زوجین در زندگی خود بسیار درگیر مسائل کاری می شوند و شغل شان بر همه ابعاد زندگی شان اثر می گذارد به طوری که اصلا زمانی برای توجه و وقت گذراندن با همسر خود پیدا نمی کنند.

خواندن این مقاله  قرار تامین خواسته چیست؟ نکات حیاتی در تامین خواسته و تضمین حقوق طرفین

با ادامه این رفتار مطمئن باشید که روابط بین شما و همسرتان روز به روز سردتر وسردتر می شود تا جایی که ممکن است به طلاق نیز فکر کنید!!!!
شما باید بتوانید به همکاران، مشتریان و کارفرمایان خود بعد از اتمام ساعت کاری و به خصوص در روز های تعطیل، نه بگویید و در واقع مرزی را بین کار و خانواده خود ایجاد کنید.

درست است گاهی شرایطی پیش می آید که مجبور می شود حتی در روز تعطیل هم کار کنید ولی به فکر جبران آن باشید. مثلا می توانید یک روز را به طور کامل مرخصی بگیرید و در کنار خانواده خود باشید و به تفریح و سرگرمی بپردازید.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

۵) خیانت در میان زوجین

پژوهش ها نشان داده اند که حدود 17 درصد از طلاق بین زوجین به دلیل خیانت بوده است که بسیار ناراحت کممده و دردناک می باشد. بعضی از افراد معتقدند که خیانت نمی تواند دلیل طلاق باشد ولی حقیقت این است که زمانی که در خانواده خیانت پیش می آید به این معناست که این رابطه خیلی وقت پیش تمام شده است.
در اکثر موارد خیانت به این دلیل اتفاق می افتد که مهر و محبت میان زوجین به مرور کم می شود

و زندگی خوب آن ها تبدیل به یک زندگی سرد و خسته کننده می شود. این شرایط موجب می شود که هرکدام از زوجین به سمت خیانت بروند البته این عمل بدترین تصمیم و توجیه است زیرا در هر شرایطی زوجین حق خیانت به هم دیگر را ندارند!!!
نکته دیگر این است که بعضی از زوجین در زندگی احساس خیانت از سمت همسرشان می کنند ولی سکوت می کنند. این بزرگترین اشتباه است!!! شما باید این احساس خود را به همسرتان بگویید تا تکلیف شما مشخص شود. گاهی سکوت و در دل نگه داشتن رازی نسبت به بیان کردن و پذیرفتن آن خیلی به شما آسیب و صدمه بیشتری را در زندگی وارد می کند.

خواندن این مقاله  آیا جرم شهادت کذب قابل گذشت است؟ شهادت دروغ در دادسرا!

حامد امیری وکیل طلاق در اصفهان دانش آموخته رشته حقوق قضایی و دارای پروانه پایه یک آماده ارائه خدمات وکالت و مشاوره در انواع دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده، بیمه، تجاری، تعزیرات، اداره کار، شهرداری و امور گمرکی همچنین انجام تخصصی امور قراردادها و شرکت ها با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری ایشان همراه می باشد. جهت مشاوره با وکیل متخصص طلاق توافقی در اصفهان و تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید.

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید