وکیل ورزشی در اصفهان

به نقل از وکیل ورزشی ، ورزش یکی از مهم ترین مسائلی بوده که مورد توجه بزرگان قرار گرفته است و با گذشت زمان ، ورزش علاوه بر تاثیر آن بر سلامت و تندرستی اهمیت خود را در تمام زمینه های سیاسی ، اجتماعی و همچنین اقتصاد پیدا کرده است.

و در سطح حرفه ای دنبال می گردد و به دنبال آن مسائل جدید ورزشی ، حقوق و قوانین ورزشی افزایش یافته و مراجع رسیدگی و حل اختلاف چه داخلی چه بین الملل و قواعد و مقررات آن ها مانند کمیته های انضباطی ، کمیته اخلاق ، دادگاه بین المللی CAS به انگلیسی ، TAS به فرانسوی موضوعاتی می باشد که نیاز به بررسی تخصصی دارد .

بررسی دعاوی ورزشی

دعاوی ورزشی نیاز به تخصص حقوقی دارد تا بهترین نتیجه ممکن را تحصیل نماید، وکیل ورزشی در اصفهان با تکیه بر تخصص خود آماده ی کمک رسانی و حل مشکلات حقوقی ورزشکان می باشد.

حقوق ورزشی چیست؟

بنا به تعریف وکیل ورزشی : حقوق ورزشی عبارت است از مجموعه قوانین و مقرراتی که بین ورزشکار ها و باشگاه ها و اسپانسر های آنان وجود دارد . امروزه با گسترده شدن روابط بین ورزشکاران و اسپانسر ها و مربیان در زمینه تخصص ورزش آن ها لازم می باشد که هر کسی که با این امور سر و کار دارد با قوانین و مقررات و حقوق و تکالیف خود آگاهی داشته باشد.

همچنین قراردادهای ورزشی ، آیین نامه های انضباطی فدراسیون های ملی و جهانی ، کمیته های انضباطی و مراجع حل اختلاف ، استفاده از وکیل ورزشی در اصفهان در تمام زمینه های ورزشی و قرارداد های ورزشی ضروری می باشد .

انواع تخلفات ورزشی

تخلفات ورزشی به سه دسته تقسیم می شوند :

1. خطای فنی ، 2. خطای اخلاقی ، 3. خطای عمومی .

خطای فنی

خطای فنی به خطایی گفته می شود که بدون ایجاد برخورد به وجود می اید و از طرف بازیکنان ، مربیان و ذخیره ها و همراهان تیم صورت می گیرد . این خطاها ، شامل حرکاتی مانند اعتراض نمودن به داور و درگیری های لفظی و … می باشد .

دعاوی ورزشی

خطای اخلاقی

خطای اخلاقی ، به خطایی گفته می شود که شامل حرکات ناشایست بوده و خلاف عرف جامعه می باشد.

خطای عمومی

خطای عمومی ، به خطایی گفته می شود که شامل فعل و ترک فعلی می باشد که در سطح جامعه هم مورد نکوهش قرار دارد .

هر گونه تخلف از سوی ورزشکاران مستوجب تنبیهاتی از قبیل تذکرکتبی یا شفاهی ، جریمه نقدی ، محرومیت دائم یا موقت ، کسر امتیاز از ورزشکار یا تیم ، توبیخ کتبی یا شفاهی ، باخت فنی یا اخراج و .. می باشد .

خواندن این مقاله  چگونه تقاضای اعاده حیثیت دهیم؟ برای اعاده حیثیت کجا باید رفت؟

حامد امیری بهترین وکیل ورزشی اصفهان با دارای پروانه پایه یک وکالت اماده برای ارائه خدمات وکالتی و مشاوره در انواع دعاوی حقوقی ورزشی و ورزشکاران می باشد.

اشخاص مسئول در حوادث ورزشی

افرادی که در حوادث ورزشی ممکن است مسئول باشند شامل ، ورزشکاران ، مربیان و مدیران ، داوران می باشند .

ورزشکاران

منظور از ورزشکاران ، کسانی است که در حال اجرای عملیات در یکی از رشته های ورزشی در چهارچوب مقررات خاص می باشند . می توان صدمه وجراحت هایی که در بازی های ورزشی رخ می دهد را ناشی از بی احتیاطی و یا عدم مهارت ورزشکاران دانست که بیشتر در بازی های انفرادی این اتفاق خواهد افتاد و در بعضی شرایط نیز باعث صدمه به غیر از ورزشکار نیز می گردد که ممکن است باعث آسیب به تماشگران ورزش نیز بشود .

در چنین شرایطی در صورتی که ورزشکار تمام قوانین و مقررات را رعایت نموده باشد هیچ گونه مسئولیتی در مقابل تماشاگرانی که در معرض خطر می باشند ندارد زیرا از ورزشکار به جز رفتار متعارف با ورزش نمی توان انتظار علی حده ای داشت و عدم مسئولیت در شرایطی خواهد بود که هیج گونه بی مبالاتی یا سهل انگاری از طرف ورزشکار صورت نگرفته باشد .

در صورتی که به تماشاگر بر اثر محل استقرار نامناسب و یا در اثر پرتاب شدن توپ یا تصادف اتومبیل آسیبی به وجود آید برگزار کننده مسابقه مسئول خواهد بود .

گاهی نیز خود تماشگران مسئول ایجاد خطر و صدمه ایجاد شده می باشند . مانند زمانی که یک تماشاگر از روی هیجانات وارد زمینه فوتبال می شود و بر اثر اصابت شیئی به او صدمه وارد می شود که خود او مسئول می باشد .

اگر ورزشکاری ، به ورزشکار دیگر آسیبی وارد نماید و این آسیب از روی عمد صورت گرفته باشد طبق ماده 1 قانون مسئولیت مدنی مسئول خواهد بود .

در ماده یک قانون مسئولیت مدنی گفته شده است که اگر کسی بدون داشتن مجوز قانونی به صورت عمدی یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا مال یا سلامتی یا حیثیت ویا هر حق دیگری که طبق قانون برای افراد ایجاد شده است لطمه ای وارد نماید که باعث ضرر مادی یا معنوی گردد باید خسارت وارده را جبران نماید .

خواندن این مقاله  تعدیل اجاره بها مالی است یا غیر مالی؟! وکیل حامد امیری

پس در صورتی که ورزشکاری به ورزشکار دیگری صدمه ای بزند مسئول آن صدمه خواهد بود . در صورت بروز هر گونه حادثه و نیاز به مشاوره در این خصوص حامد امیری وکیل ورزشی اصفهان آماده کمک رسانی و مشاوره به شما عزیزان به صورت تلفنی و حضوری می باشد .

داوران

برای هر تقصیر و وجود مسئولیت آن وجود چهار عامل ضروری می باشد ؛ 1. وظیفه ، 2. نقض وظیفه ، 3. وجود رابطه سببیت ، 4. خسارت .
معمولاً مسئولیت داوران ناشی از مباشرت آنان نمی باشد ولی در بیشتر موارد خوانده شکایات ناشی از تقصیر می باشند . وظیفه هر داور نظارت شایسته بر مسابقات ورزشی می باشد .

لازم به ذکر است که دولت موظف به اجرای مقررات ایمنی می باشد و در صورتی که تکلیف نادیده گرفتن و اجرای مقررات نامطلوب باشد در این شرایط داور به دلیل مقصر بودن مسئول خواهد بود .

مربیان و مدیران

در هر صورتی فعالیت های ورزشی برای تمام ورزشکاران اعم از مبتدی ، حرفه ای ، ماهر و آماتور دارای خطرات زیادی می باشد . یکی از عواملی که مانع از قوه به فعل در آمدن خطر ها می گردد وجود داشتن و نظارت معلم ورزشی یا مربی در تمام صحنه های ورزشی می باشد .

پس چیزی که باعث مسئولیت قانونی مربیان ورزشی را مهیا می کند نتایج ناهنجار فعالیت های ورزشی نمی باشد بلکه قصور آن ها در انجام وظایف مربوطه می باشد .

مدیران دو گروه می باشند ، یک عده مدیران فنی مانند مربیان ، سرمربیان و معلمین ورزشی که به طور مستقیم بر فعالیت ورزشکاران نظارت دارند که موظف می باشند قبل از اینکه ورزش شروع شود از سلامتی ورزشکاران مطلع گردند و بین میزان فعالیت و توانایی ورزشکاران تناسب برقرار کنند و در تمام فعالیت های ورزشی حضور مستمر داشته باشند .

عده ی دیگر از مدیران کسانی هستند که با ورزشکار مواجه نمی باشند و فقط مدیریت سخت افرازی ورزش را بر عهده دارند . مانند مدیر ورزشگاه که مربی نمی باشد ولی وظیفه دارد به ایمنی تمام اماکن ورزشگاه و تجهزات آن توجه نمایند .

در نتیجه می توان گفت که مربیان و سرپرستان ورزش ، برای مراقبت نمودن از ورزشکاران خود موظف هستند و در صورت استنکاف آنان از انجام وظایف در صورتی که مرتکب حادثه ای شوند پاسخگو خواهند بود . به طور مثال مربی تکواندو که وظیفه نظارت بر تمرینات دو ورزشکار می باشد ، در صورتی که از اجرای فنون خطا از طرف یکی از ورزشکاران جلوگیری نکند و اعلام خطای فنی ننماید در صورتی که باعث ورود خسارتی گردد مسئول خواهد بود .

مسئولیت کیفری و مدنی در ورزش

در صورتی که هر گونه عملیات مرتبط با ورزش مخالف با مقررات انجام گیرد و باعث ایجاد حادثه گردد ، مرتکب مانند حوادث خارج از زمین ورزش ، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت . این مقررات شمال مقررات فدراسیون ها ، هیات ها و انجمن ها به صورت مدون در رابطه با عملیات ورزشی ، تنظیم شده و یا مقررات غیر مدونی که بر ورزش های بومی حاکم است که مهم ترین آن ها ، مقرراتی است که مربوط به خطای ورزشی می باشد . پس اگر بر اثر نقض مقررات از طرف ورزشکاران حادثه ای اتفاق بیوفتد ، با او مانند مجرم عادی رفتار خواهد شد .

خواندن این مقاله  درخواست فک پلاک خودرو

اقداماتی که غیر ورزشی می باشند و در حین ورزش انجام میگیرند ، مانند اهانت و کتک کاری ، جرم عادی محسوب می شوند و ورزش و اماکن ورزشی جوازی برای مصونیت آن ها نمی باشد . البته برخی از حرکات ورزشی وجود دارند که نفساً جایز و بی اشکال می باشند ولی نمی توان این جواز ها را در هر زمان و مکانی جاری دانست .

مثلاً به بازیکن بستکبال این اجازه داده شده است که توپ را با دست بزند ولی به او این اجازه داده نشده است که توپ را به صورت حریف پرتاب نماید یا توجه نکند و بدون توجه افرادی توپ را در مسیری پرتاب نماید که آن ها وجود دارند ، یا اینکه در بازی فوتبال که فوتبالیست ها حق پرتاب توپ با پا دارند ولی دلیلی نمی شود که توپ را به بازیکنی که در نزدیکی اش قراردارد بکوبد که در چنین شرایطی عامدانه بودن چنین کارهایی آشکار خواهد بود و منجر به مجازات خواهد بود حتی اگر که عمل بازیکن منجر به فوت شخص دیگری شود مانند جرایم معمولی برخورد می شود و قصاص شامل او نیز می گردد .

وکیل ورزشی در اصفهان

ورزشکاران عزیز و تمامی عوامل اجرایی و فنی ورزشی در صورت نیاز می توانند برای گرفتن مشاور و یا اعطای وکالت در تمام زمینه های حقوق ورزشی و قراردادهای ورزشی، دعاوی ورزشی و یا دعاوی فوتبال به صورت حضوری و یا تلفنی با حامد امیری وکیل ورزشی در اصفهان ارتباط بر قرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *