بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > نکات مهم در نوشتن چک! چگونه چک بنویسیم؟ مشاوره با وکیل

نکات مهم در نوشتن چک! چگونه چک بنویسیم؟ مشاوره با وکیل

نکات نوشتن چک

برای نوشتن چک چه نکاتی را باید رعایت کرد

نکات مهم در نوشتن چک: آگاهی از نکات نوشتن چک در جامعه امروزی کهصدور چک های برگشتی شایع می باشد ضروری است . امروزه تعداد شاکیان چک های برگشتی روز به روز بیشتر شده و بخش عظیمی از پرونده های قضایی را به خود اختصاص داده است.

عدم آشنایی افراد به قانون جدید صدور چک و طرز صحیح نوشتن چک سبب کلاهبرداری ها و صدور چک های بلامحل و سوءاستفاده های زیادی از آن خواهد شد. تقریبا امروزه همه ی افراد برای انجام کارهای روزانه ی خود با چک سرا و کار دارند پس بهتر است با قوانین و مقررات آن بیشتر آشنا شوید .

هماهنگی مشاوره فوری

نکات و اصول نگارش چک:

نکات مهم نوشتن چک طبق توضیحات وکیل چک اصفهان عبارت است از:

1. چک را ، خودتان و با قلم خودتان بنویسید و هیچوقت اجازه ندهید دیگران متن چک را بنویسند حتی اگر آشنا باشند یا به آن ها بسیار اعتماد دارید .

2. میزان مبلغ چک را هم با حروف و هم با عدد بنویسید . در قسمت در وجه ؛ وجه را نام شخص خاص بنویسید و تا جایی که امکان دارد از نوشتن حامل خودداری نمایید .

3. بعد از این که اسم شخص مقابل را نوشتید ، بنویسید که چک بایت چه چیزی صادر شده شده است ، این کار برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی مهم می باشد .

4. تا حد امکان از فاصله بین کلمه « ر» در کلمه «ریال » خودداری نمایید و بلافاصله بعد از آن شروع به نوشتن نمایید ، در داخل مستطیل در برگه چک پس از نوشتن مبلغ به عدد جلوی آن تا انتهای مستطیل خط تیره بکشید.

👈«انواع چک و قوانین صدور ک توسط بانک!»👉

طریقه صحیح نوشتن چک:

5. بهتر است برای جلوگیری از دست بردن در چک و زیاد کردن مبلغ چک روی آن چسب نواری بزنید .

خواندن این مقاله  درام حقوقی در اصفهان: این وکیل از بهترین های هالیوود محافظت می کند

6. در صورتی که چک را بدون خط خوردگی نوشته اید روی چک در بالای مستطیل ذکر نمایید بدون خط خوردگی و دو طرف آن را ضربدر بزنید .

7. تمام سعی خود را بکنید که چک را بدون قلم خوردگی بنویسید و از عجله و شتاب زدگی در نوشتن چک خود داری نمایید .

8. در صورتی که چک را با قلم خوردگی نوشتید در پشت چک بنویسید که چه مبلغ یا تاریخی صحیح می باشد و آن را امضا نمایید .

9. برای چک خود امضاء راحتی انتخاب ننمایید ، زیرا اگر امضای شما راحت باشد به راحتی جعل خواهد شد . در زیر امضا نام و نام خانوادگی خود را به همراه تاریخ قید نمایید.

10. پس از صادر نمودن چک ، ته چک را با نوشتن تاریخ و مبلغ چک و همچنین اینکه چک را به چه کسی داده اید پر نمایید .

نکات مهم در نوشتن چک

طرز صحیح نوشتن چک:

11. همیشه دست چک خود را در جای امن قرار دهید که غیرقابل دسترس عموم و سوء استفاده گران باشد.

12. به هیچ وجه امضای خود را در قسمت ته چک ، برگه و جلد دسته چک نزنید که در صورت مفقودی یا به سرقت رفتن دسته چک امضایتان جعل نگردد.

13. اگر دسته چکتان یا برگه های چکتان به سرقت رفت یا مفقود شد در اولین فرصت و سریعاً به بانک اطلاع دهید و به دادسرا مراجعه نموده و ضمن طرح شکایت دستور قضایی را به بانک تحویل دهید . در صورت عدم پیگیری و مراجعه بانک هیچ گونه مسئولیتی قبول نخواهد کرد و باید وجه چک را در صورت وجود موجودی پرداخت و در صورت عدم موجودی آن را برگشت بزند .

14. ضامن پرداخت مبلغ چک افراد ناشناس و افرادی که به آن ها اعتماد ندارید نشوید .

15. اگر چک شما مورد جعل یا کلاهبرداری قرار گفت یا مورد دست کاری قرار گرفت کتباً دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک دهید در این صورت بانک از پرداخت آن خودداری می نماید و شما می توانید شکایت در خصوص جعل یا کلاهبرداری نمایید ، در صورت عدم اثبات جعل یا کلاهبرداری دستور دهنده قابل مجازات طبق ماده 7 قانون چک خواهد بود و باید خسارات وارده را جبران نماید.

خواندن این مقاله  شرایط حکم موت فرضی چیست؟

طریقه نوشتن دسته چک:

16. در صورتی که چکی بابت ضمانت یا تخلیه ملکی به شخصی دادید حتماً از او رسید اخذ نمایید زیرا صدور چک بلامحل مجازات حبس و جزای نقدی به دنبال خواهد داشت و دادگاه شخصی را که مبادرت به صدور چک بلامحل نموده به پرداخت مبلغ چک و خسارات وارده محکوم خواهد کرد .

17 . یک روز قبل از موعد رسید چک ، مبلغ آن را در حساب بانک پر کنید که باعث جلوگیری از برگشت آن بشود و در صورت عدم موجودی با دارنده چک هماهنگ شوید و از او مهلت بگیرید تا چک برگشت نخورد.

18. هر وقت خواستید از شخصی چک دریافت کنید سعی کنید قبل از آن به بانک مراجعه کنید و تقاضای استعلام از حساب صاحب چک کنید و در صورت اطمینان از عدم وجود چک برگشتی از او چک قبول کنید . پس بهتر است معاملات خود را در ساعات اداری انجام دهید زیرا در غیر ساعات اداری پاسخی از بانک دریافت نخواهید نمود .

19 . از امضای چک بدون تاریخ و بدون مبلغ خودداری نمایید و ابتدا مبلغ و تاریخ چک را نوشته سپس آن را امضا نمایید .

اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیر حضوری

چک را چگونه بنویسیم:

20. هرگز چک را جهت اصلاح و تعویض و… به صادر کننده تحویل ندهید . زیرا زمانی که چک به صادر کننده تحویل داده می شود به معنای پرداخت شدن مبلغ چک توسط او می باشد . در صورت هر گونه ادعایی ، کسی که چک را به صادرکننده داده است باید اثبات نماید که مبلغ چک را نگرفته و چک برای اصلاح به صادر کننده تحویل داده شده است .

خواندن این مقاله  وکیل حضانت در اصفهان: راهنمایی دقیق در حقوق فرزندان شما

21. بعضی از چک ها برای وصول نیاز به دو امضا می باشد یا بدون مهر فاقد اعتبارند ( مانند برخی شرکت ها) که این موضوع باعث برخی کلاهبرداری ها خواهد شد .

نکات مهم در نوشتن چک: برخی موارد صادر کننده به قصد پرداخت ننمودن مبلغ چک آن را یک امضا می دهد و شما نیز از این موضوع اطلاع نخواهید داشت ، پس چک نقد شد و تنها راه برای شما شکایت می باشد که نیاز به طی نمودن راه های طولانی خواهد داشت . در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

در صورت وجود هر گونه معامله یا قرارداد با چک صورت گرفته شماره چک و مبلغ چک و تاریخ آن حتماً باید در قرارداد یا معامله قید گردد.

22. در صورت وجود هر گونه معامله یا قرارداد با چک صورت گرفته شماره چک و مبلغ چک و تاریخ آن حتماً باید در قرارداد یا معامله قید گردد.

مشاوره با وکیل متخصص چک در اصفهان:

نکات مهم در نوشتن چک: دفتر وکالت حامد امیری وکیل حقوقی در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید