بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > درام حقوقی در اصفهان: این وکیل از بهترین های هالیوود محافظت می کند

درام حقوقی در اصفهان: این وکیل از بهترین های هالیوود محافظت می کند

بازیگری

..وکیل بازیگران در اصفهان: به دلیل افزایش استقبال مردم از سینما ما به وضوح شاهد سیر صعودی ساخت و تولید فیلم های سینمایی و غیر سینمایی ، گسترش این حوزه از هنر و تبدیل آن به صنعت ، صدور فیلم به خارج از کشور و همین طور همکاری افراد و موسسات در قالب مشارکت در ساخت فیلم هستیم.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

صنعت سینما در صورتی که به شکل حرفه‌ای و مدیریت شده همانند سایر صنایع به آن پرداخت شود برای درآمدزایی و سودآوری می تواند منبع خوبی باشد. صحت این امر با تجربه سودآوری تهیه کنندگان سینما مشخص می شود.

قراردادهای بازیگران سینما

بسیاری از افراد تمایل زیادی به فعالیت در حوزه بازیگری دارند که برای تسریع فرایند سوددهی، استفاده از تجربه یا سرمایه دیگران، تسهیل مراحل ساخت فیلم و غیره دست به مشارکت در این حوزه می‌ زنند و فرایند ساخت فیلم را به شکل مشارکت مدنی دنبال می کنند.

وکیل بازیگران در اصفهان-بینش حقوقی در دنیای سلبریتی: نقش کلیدی وکلای بازیگران

اما همانند بسیاری از صنایع و فعالیت های سودآور ساخت فیلم نیز پیچیدگی های خاص خود را داشته که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. چناچه نیاز به یک قرارداد مشارکت در ساخت داشتید می توانید به موسسه حقوقی حامد امیری وکیل بازیگران در اصفهان جهت اخذ مشاوره حضوری و یا غیرحضوری مراجعه نمایید.

ویژگی های قراردادهای هنری-سینمایی

وکیل بازیگران در اصفهان بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی به صراحت اعلام می دارد قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند، نافذ است در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد.

طبق این ماده برای بستن قرارداد های هنری که زیر شاخه قرارداد های خصوصی بوده می بایست به قانون مراجعه نمایم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در حوزه قرارداد های هنری سینمایی اقدام به نشر قوانین و آیین‌نامه‌هایی کرده اند؛ که می توان به قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ و اصلاحی ۱۳۸۲ از جمله این قوانین اشاره کرد.

” اثر سمعی و بصری به منظور اجرا در صحنه‌های نمایش یا پرده سینما یا پخش از رادیو یا تلویزیون که به هر ترتیب و روش نوشته یا ضبط یا نشر شده باشد…” وفق ماده 2 این قانون مورد حمایت این قانون است.

پس قراردادهای هنری و سینمایی قراردادهایی هستند مورد حمایت قوانین مصوب این وزارت قرار گرفته چرا که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور امضا می‌ شوند.

می توان به قرارداد بازیگری، قرارداد ساخت فیلم، قرارداد تهیه‌ کنندگی، قرارداد مشارکت موسسه سینمایی و تهیه‌ کننده فیلم از جمله قرارداد های هنری سینمایی اشاره کرد. پس حتما قرارداد مشارکت مدنی را دریافت کنید چناچه شرکایی دارید که می‌خواهید با کمک یکدیگر شروع به مشارکت در ساخت فیلم کنید.

خواندن این مقاله  بهترین وکیل انلاین در اصفهان: مشاوره فوری کمتر از 1ساعت

اخذ مجوزهای لازم برای ساخت فیلم از صفر تا صد

شما ملزم به گرفتن سه پروانه از ابتدای ساخت یک فیلم هستید که این سه پروانه عبارتند از:

  1. پروانه ساخت فیلم
  2. پروانه مالکیت فیلم
  3. پروانه نمایش فیلم.

البته مجوزهای دیگری که زیر شاخه همین سه مجوز حساب می شوند نیز وجود دارند که مثل مجوز پخش فیلم‌های کوتاهی که برای معرفی فیلم‌های پروانه ‌دار در سالن‌های سینما به نمایش در می‌آیند. حال به اختصار به توضیح هر یک از این پروانه ها خواهیم پرداخت.

1- پروانه ساخت فیلم یا فیلم سازی

طبق ماده دوم آیین‌ نامه بررسی فیلم نامه و صدور پروانه فیلم سازی “شورای صدور پروانه فیلم سازی مرکب از پنج نفر افراد خبره در امور فرهنگی، سینمایی و صنعت فیلم سازی با حکم معاون امور سینمایی و سمعی و بصری برای صدور پروانه فیلم سازی تشکیل می‌شود.

  • الف) به پیشنهاد اداره کل نظارت و ارزشیابی دو نفر
  • ب) به پیشنهاد خانه سینما دو نفر
  • ج) مدیر کل نظارت و ارزشیابی یا نماینده او

توسط این شورا فیلم نامه بررسی می شود و پس از تایید آنها ، با ساخت فیلم موافقت اصولی صادر می‌شود و طبق ماده۲ آیین‌ نامه صدور پروانه فیلم سازی، با اعلام نام کارگردان، نویسنده فیلم نامه و موافقت مکتوب آن ها و ارائه فیلم نامه و خلاصه آن تهیه کننده می تواند متقاضی صدور پروانه ساخت فیلم باشد.

و طبق ماده ۶ همین آیین‌ نامه تهیه‌ کننده فیلم ، سرمایه گذار فیلم را ظرف سه ماه می بایست معرفی کند که دبیرخانه اداره کل سینمایی به محض تکمیل پرونده اقدام به صدور پروانه فیلم سازی خواهد کرد. برای شروع فیلم برداری پنج ماه پروانه فیلم سازی دارای اعتبار است است که ایت تاریخ تا سه ماه دیگر نیز قابل تمدید است. شما برای اکران فیلم پس از دریافت پروانه فیلم سازی ملزم به دریافت پروانه نمایش و پروانه مالکیت فیلم هستید.

حامد امیری وکیل بازیگران اصفهان دانش آموخته رشته حقوق قضایی و دارای پروانه پایه یک وکالت اماده برای ارائه خدمات وکالت و مشاوره در انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده و … با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری می باشد.

2- پروانه نمایش فیلم

نمی تواند سودی برای سازندگان و عوامل فیلم در پی داشته باشد فیلمی که هنوز به نمایش در نیامده است. پس از اینکه فیلمی ساخت شد برای اکران آن در سینما، باید به اخذ پروانه نمایش فیلم اقدام نمود کرد.

خواندن این مقاله  مطالبه طلب از متوفی یعنی چه؟ ترکه متوفی در اثر فوت

فیلم جهت بررسی و اظهار نظر در مورد نمایش آن و صدور پروانه به شورای بازبینی متشکل از ۵ نفر طبق آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم مصوب ۱۳۸۲ ارسال می‌گردد.

بازیگری

شورای بازبینی شامل افراد ذیل می باشد یک روحانی آشنا به مسائل هنری، سه نفر دارای بینش سیاسی اجتماعی اسلامی و آشنا به مسائل فیلم و سینما و یک نفر کارشناس امور فیلم و سینمای داخلی و خارجی است.

در صورتی که فیلمی موفق به اخذ پروانه نمایش طبق آیین نامه نگردد متقاضی می تواند اعتراض کند به این رای صادره تا فیلم مورد بازبینی در شورای عالی نظارت قرار گیرد. پس از دریافت پروانه نمایش فیلم می‌ تواند در سینماهای شهرستان به نمایش درآید. اعتبار پروانه نمایش فیلم ۲ سال است که پس از آن نیز قابل تمدید بدون بازبینی است.

3- پروانه مالکیت فیلم

تهیه کننده با در دست داشتن مدارک مورد نظر مثل پروانه ساخت، قرارداد کارگردان، مدارک سرمایه ‌گذاران و غیره پس از ساخت فیلم باید اقدام کند برای دریافت پروانه مالکیت و در فیلم درصد مشارکت هر یک از سرمایه‌ گذاران و تولید کنندگان آن را ذکر کند.

در ساخت فیلم قرارداد مشارکت چیست؟

با عنوان قرارداد مشارکت مدنی قرارداد مشارکت در ساخت فیلم شناخته می‌شود و شراکت بین دو نفر از جمله نمونه‌های قرارداد است. در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران طبق تعریف ارائه شده مشارکت مدنی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به معنای درآمیختن سرمایه و دارایی‌های نقدی یا غیر نقدی به منظور انتفاع و تقسیم سود می‌باشد.

به‌ عبارتی تعهدی است که دو یا چند نفر در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و در مشارکت مربوطه مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد است.

یک فیلم برای ساخته شدن و سپس به نمایش در آمدن الزاماً می بایست. مراحلی را طی کند که هم نیازمند به سرمایه نقدی و هم دانش و هنری می باشد. که معمولاً سرمایه‌ گذارانی که به کار هنری علاقه مند بوده. یا هنرمندانی که سرمایه کافی برای ارائه هنر خود ندارند دست به مشارکت در این زمینه می‌زنند.

از مهم‌ترین نهادهای مشارکت و سرمایه‌ گذاری در حوزه سینما موسسات مختلف سینمایی و انجمن‌های هنری هستند. به شکل‌های مختلفی از جمله مشارکت تهیه کننده. کارگردان و فیلمنامه نویس یا مشارکت سرمایه‌ گذاران با تهیه کننده مشارکت در ساخت فیلم می تواند صورت بپذیرد. ذکر درصد مشارکت سرمایه گذاران طبق ماده ۷ آیین‌ نامه فیلم سازی در قرارداد مشارکت آن‌ها الزامی ست.

وکیل بازیگران در اصفهان

همانگونه که اشاره گردید امروزه به عنوان یک صنعت سینما و فیلم سازی مطرح گشته. که نظاره گر اهمیت جنبه‌ های حقوقی و تجاری این هنر و صنعت بیش از پیش بوده ایم.

خواندن این مقاله  مجازات جایگزین حبس چیست؟ مجازات جایگزین حبس در جرایم عمدی؟!

در صنعت سینما و فیلم سازی گستردگی روابط حقوقی میان عوامل. متعدد هنری و فنی، نشانگر ضرورت تجربه و تخصص در حوزه های کاری میان رشته‌ای. (حقوقی – سینمایی) به منظور ساماندهی به امور حقوقی سینما و هنر بوده است.

در کشورهای اروپایی و آمریکا در زمینه های سینمایی خلق انواع کتاب ها و مقالات و سایت های حقوقی، رشته‌های دانشگاهی میان رشته‌ای. مرتبط با موضوع حقوق سینما، وضع قوانین و مقررات خاص سینما و حمایت از حقوق مؤلف فیلم‌های سینمایی و … نشان از این داشته که صنعت سینما و فیلم‌سازی این کشورها از یک پشتوانه‌ی قوی حقوقی و قانونی برخورد خواهد بود. در حوزه ی سینمایی و هنری امروزه تنظیم قراردادهای حرفه ای نیز اهمیت شایانی پیدا کرده است.

با این حال همانند سایر حوزه‌های دیگر متاسفانه میزان اطلاع از قوانین و مقررات. و حقوق و تکالیف حرفه‌ای مطلوب در بین اهالی سینما نیز وجود نداشته. و این موضوع به ویژه در تنظیم قراردادهای سینمایی و هنری و بسیاری از موارد دیگر زمینه ساز زیان دیدن از یکدیگر خواهد شد.

بررسی امور حقوقی بازیگران توسط وکیل بازیگران در اصفهان

از این رو، موسسه حقوقی حامد امیری با آگهی و تخصص نسبت. به چنین اموری آمادگی ارائه خدمات حقوقی تخصصی اعم از مشاوره. تهیه و تنظیم قراردادهای سینمایی و هنری ، وکالت دعاوی ناشی از قراردادهای سینمایی و هنری را دارا میباشد.

از دلایل افزایش دعاوی در مراجع قضایی عدم تنظیم درست قراردادها و اسناد در تعاملات اقتصادی و بازرگانی توسط وکیل بازیگران مجرب می باشد. بهتر است به این نکته را نیز مد نظر داشته باشیم. که تنظیم قرارداد یک امر کاملاً تخصصی است و هر وکیل و حقوقدانی نمی تواند لزوماً اقدام به قراردادنویسی نماید.

شما می توانید آسوده خاطر باشید با بهره گیری از وکیل خبره در امر قراردادها که اگربه تعهدات خود عمل ننماید. طرف مقابل قرارداد، می توانید. از طریق مراجع قانونی احقاق حق نماید و حقوق قانونی شما در قرارداد حفظ. حامد امیری وکیل بازیگران در اصفهان. در امور بازیگران و هر گونه موارد مرتبط آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید