وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > طلاق به دلیل رابطه زناشویی و حکم نداشتن رابطه زناشویی

طلاق به دلیل رابطه زناشویی و حکم نداشتن رابطه زناشویی

طلاق به دلیل رابطه زناشویی و درخواست زن برای طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی!!!

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

طلاق به دلیل رابطه زناشویی: نداشتن رابطه زناشویی و یا رابطه جنسی نا متعارف ، در زمان های مختلف درگیر بودن با دعاوی خانوادگی ، برخورد و شنیدن مشکلات زوجین دچار اختلاف ،یکی از اساسی ترین اختلافات زوجین است.

بعضی مواقع شرم، حیا و غرور سبب می شود که زوجین یا یکی از آنها علت اساسی گرایش به طلاق را عنوان نکند و دلایل دیگر را بهانه کند. ولی در باطن قضیه، نداشتن رابطه جنسی متعارف منجر به بروز جدایی و از بین رفتن صمیمیت بین آنها گردد.

باطل شدن عقد در صورت نداشتن رابطه

بدیهی است سلامت اجتماع و فرد ضرورت دارد که نیاز های جنسی در بستر خانواده و از راه مشروع بر طرف شود. زمانیکه این موضوع دچار اختلال می شود نتایج ناگواری را در پی خواهد داشت.

این قضیه کاملا واضح است که رابطه زناشویی مطلوب زوجین از علل اصلی استحکام روابط آنها است. اکثر درگیری ها، دلخوری ها و قهر ها با ارضا غریزه همراه با عشق و محبت از بین می رود.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

هر زمان مرد از نزدیکی جنسی با زن خود امتناع ورزد در این صورت زن می تواند به استناد ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی دادخواست طلاق برای نداشتن رابطه زناشویی بدهد.
دادگاه نیز پس از رسیدگی و شنیدن دفاعیات شوهر و حاضر نشدن وی به انجام وظیفه زناشویی یاد شده، اگر برای محکمه اثبات گردد مرد در آینده هم حاضر به انجام این تکلیف نیست و استمرار وضعیت موجود بقاء و تداوم زناشویی را دچار اختلال می کند، حکم طلاق زن را صادر خواهد کرد.

بدین سبب زمانی دادگاه حکم طلاق خواهد داد که برایش آشکار گردد که مرد نمی خواهد یا توانایی انجام این خواسته و حق زن را ندارد و اجبار نمودن وی به این امر ممکن نباشد. چنانچه مرد به علت زندانی بودن نتواند با همسرش رابطه خاص زناشویی داشته باشد مشمول این موضوع نخواهد بود.

طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی
طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی

شرایط درخواست مرد برای طلاق

۱ – اگر زوج درخواست فسخ نکاح به دلیل عیوب جنسی زن مندرج در قانون و شرط بنایی زوجین از دادگاه داشته باشد و این امر اثبات شود در صورت عدم نزدیکی، مهریه زوجه دیگر پرداخت نخواهد شد و در صورت نزدیکی و در فرض اثبات فسخ نکاح، زن مستحق مهر المثل خواهد بود.

👈«فرق فسخ نکاح با طلاق چیست؟!»👉

۲ –چنانچه مرد به دلیل عدم تمکین خاص و عام زوجه درخواست طلاق کند و زوجه دوشیزه باشد و رابطه جنسی از هر نوع (جلو یا پشت) برقرار نشده باشد زوجه مستحق نصف مهریه خواهد شد.

👈«آثار عدم تمکین زن و شرایط طلاق!»👉

۳ – چنانچه زوج به دلیل عدم تمکین زوجه درخواست طلاق کند و حداقل یک بار رابطه زناشویی کامل بر قرار شده باشد نخست اینکه زن مستحق تمام مهر خواهد بود دوماٌ عدم تمکین او ارتباطی به مهریه دیگر نخواهد داشت علاوه بر این موارد و آنچه اهمیت دارد این که در صورت عدم تمکین زوجه، شرط تنصیف دارایی و نفقه به او متعلق نخواهد بود.

درخواست زن برای طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی

چند فرض اینجا متصور است :

مرد عنن باشد:

چنانچه مرد عنن باشد یکی از علل فسخ نکاح است و زن می تواند از دادگاه تقاضای فسخ نکاح کند. این توانایی نعوظ نداشتن تنها مربوط به زمان وقوع عقد نیست. و اگر پس از عقد هم برای مردی ایجاد شود و در دادگاه ثابت شود، زوجه می تواند درخواست فسخ نکاح کند.

سرد مزاج بودن مرد:

بدیهی است که غریزه و میل جنسی افراد متفاوت است . برخی به علت بیماری جسمی ، روحی و یا دلایل ارثی بسیار به اصطلاح عامیانه سرد مزاج می باشند. از این رو اگر زوجه توانست به محکمه اثبات کند که این وضع زندگی برای او پر مشقت و غیر قابل تحمل است می تواند با استناد به عسر و حرج از دادگاه تقاضای طلاق کند. در هر صورت داشتن رابطه جنسی متعارف و مطلوب حق هر شخص است.

زود انزالی مرد و عدم درمان آن:

هم برای مرد و هم برای زن زود انزالی مرد رنج آور و ناخوشایند است و می توان در بیشتر مواقع با مراجعه به پزشک متخصص مربوطه درمان نمود. اما در صورتی که زوج حاضر به درمان نباشد و یا درمان موثر واقع نشود و زن بتواند ثابت کند که در عسر و حرج است، می تواند با مراجعه به دادگاه خانواده دادخواست طلاق بدهد.

عدم برقراری رابطه جنسی مرد از روی عمد:

جدای از منشا آن که می تواند قهر، دلخوری و … باشد اگر عدم برقراری رابطه جنسی مدت زمان طولانی و خارج ار عرف به طول بکشد و نداشتن رابطه جنسی تنها مربوط به زوج باشد، زوجه می تواند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه خانواده دادخواست طلاق با استناد به عسر و حرج تقدیم کند.

عدم برقراری رابطه جنسی
عدم برقراری رابطه جنسی

در پرونده ای زوجه مدعی بود که زوج به مدت ۴ سال است رابطه جنسی بر قرار نمی کند. در مقام دفاع و در محضر دادگاه زوج بیان کرد که زوجه بهداشت شخصی مربوط به خود را از حیث استحمام مرتب و تمیز نگاه داشتن دستگاه تناسلی و لباس زیر را رعایت نمی کند که در نهایت دادگاه ادعای عدم رابطه زناشویی تعمدی از جانب زوج را نپذیرفت.

رابطه جنسی مقعدی:

جدای از مباحث پزشکی در ارتباط با رابطه مقعدی در صورتیکه زن بتواند ثابت کند. که در این مورد در عسر و حرج است و گرایش به آن ندارد می تواند در فرض اثبات به علت عسر و حرج از دادگاه خانواده تقاضای طلاق نماید. اصولا دادگاه زوجه را برای معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کند.

رابطه جنسی غیر متعارف:

رابطه جنسی غیر متعارف می تواند به این معنا باشد. که مرد در طول شبانه روز برای رفع نیاز جنسی خود دفعات مکرر اقدام به برقراری رابطه زناشویی نماید. اگر این شرایط برای زوجه ناخوشایند و غیر قابل تحمل باشد. از موجبات عسر و حرج است و می تواند با مراجعه به دادگاه برای انجام اقدامات طلاق به علت عسر و حرج اقدام نماید.

در رابطه جنسی غیر متعارف دارای مصادیق فراوانی است و از موجبات طلاق زوجه در فرض اثبات عسر و حرج است.

فسخ نکاح از طرف زوج به دلیل نداشتن رابطه جنسی:

قرن به فتح یا سکون راء «استخوان زائدی در اندام تناسلی زن که مانع نزدیکی می شود»
یکی از مشکلات زن که باعث عدم برقراری رابطه زناشویی می شود. قرن به فتح یا سکون راء ( استخوان زائدی که مانع نزدیکی می شود) است. که درواقع یکی از علل فسخ نکاح از سوی مرد می باشد. که او می تواند به علت داشتن این مشکل در زن ، دادخواست فسخ نکاح به دادگاه تقدیم کند.

همانطور که می دانید موسسه حقوقی حامد امیری وکیل خبره در اصفهان وکالت پرونده های خانواده را قبول می کند. و به صورت تخصصی در این دعاوی وکالت می کند. شما می توانید با مراجعه به این موسسه و رزرو نوبت در خصوص طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی یا رابطه جنسی. نامتعارف راهنمایی و مشاوره لازمه را دریافت نمایید.

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

6 نظرات

  • ؟
    7 بهمن, 1401 در 1:41 بعد از ظهر

    سلام
    چطور میشه تو دادگاه اثبات کرد که شوهر نمیخواد با زن تو رابطه باشه . مطمئنم مرد زیر بار نمیره . آیا راهی هست برای اثبات این عمل

  • امین
    6 بهمن, 1401 در 11:41 بعد از ظهر

    سلام این مورد دقیقا سرد مزاجی هست میتونید الزام به تمکین کنید خانم من هم همینجوری سرد مزاجی داره میگه ماهی یکبار

  • زهرا صدیقی پور
    12 آبان, 1401 در 4:39 قبل از ظهر

    با سلام.تعداد عرفی رابطه جنسی چطور محاسبه میشه؟من همسرم سرد مزاج هست میخوام مطمئن شم میشه بلحاظ حقوقی اقدامی محکمه پسند داشت؟

  • Arezoo
    8 مهر, 1401 در 1:57 قبل از ظهر

    سلام من ۷سال هست ازدواج کردم شوهرم مردی خوبیه فقط دوست نداره بامن رابطه برقرار کنه محبت هم نمی کنه هر سری من میرم سمتش اونم به چه بدبختی هرسری به یه بهانه از من دوری می کنه درصورتی که من هم زن بسیار تمیز واندامی مناسب و خوش وبر رویی هستم و یه دختر۱۹ماهه دارم ایشون از یکسال بعداز عقدمون اینجوری شدن و به گفته خودشون میگه من سردمزاجم هر دوماه اونم اگه من نرم نمیاد ولی متاسفانه دیگه از این بی میلی وبی محبتی وخودتحمیل کردن خسته شدم آیا من می تونم طلاق بگیرم ؟؟؟

پیام بگذارید