آیا می‌ توان از چک ثبت نشده در سامانه صیاد شکایت کرد؟

شکایت از چک ثبت نشده: جرم ثبت نکردن چک جدید! در خصوص شکایت از چک ثبت نشده در سامانه صیاد باید. به پیشینه قانون صدور چک و تغییرات مداوم قانون سال 1355، و بی‌اعتباری و خدشه‌ای. که طی سال‌های گذشته به اسناد تجاری وارد گردیده است نگاهی بیندازیم.

مخصوصاً که در بسیاری از چک‌ها امکان وقوع جعل و وجود آشفتگی در شکل و ظاهر آن‌ها وجود دارد. و همین امر قانون‌گذاران کشور را وادار کرده است. تا با تصویب مقررات و قوانین جدید در این زمینه، به متحدالشکل کردن چک‌های تمامی بانک‌ها اقدام کند.

با رعایت نکات امنیتی دقیق‌تر در صورت ظاهری چک‌ها، امکان جعل چک و سوء استفاده‌های احتمالی را بسیار کم کنند. و در نتیجه در قوانین صدور چک با ملاک قرار دادن ضمانت اجرای جدید، امکان مراجعه مستقیم. به اجرای احکام دادگستری حتی در صورت عدم وجود حکم دادگاه. با تصویب قانون جدید صدور چک در مورد چک های صیادی به وجود آمد. و در حقیقت به چک های صیادی نام چک ثبت هم شد.

در این بین ضوابط و مقرراتی هم جهت دارندگان و

 مشخص شد تا اقدام به ثبت چک در سامانه‌ای با عنوان صیاد کنند.

چک صیادی بدون ثبت اعتبار دارد؟! حامد امیری بهترین وکیل چک در اصفهان در این مقاله سعی دارد. تا با بررسی چک های ثبت و یک‌سری قوانین و مقررات مرتبط به آن‌ها. مجازات‌های پیش بینی در قانون برای چک های ثبت نشده در سامانه صیاد. و همچنین نحوه شکایت از آن‌ها را بازگو کند. با ما همراه باشید.

چک ثبت نشده چگونه چکی است؟

چک ثبت نشده چیست؟ حامد امیری وکیل

قبل از پرداختن به موضوع شکایت از چک ثبت نشده در سامانه صیاد باید بدانید که چک چگونه چکی است؟! بر اساس ماده 6 اصلاحی قانون صدور چک مصوب 1397:

«چک های یا چک صیادی به چک هایی اطلاق می‌شود. که با تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی و تایید و موافقت شعب بانکی و در ادامه انجام استعلام آن شعبه بانکی. از طریق سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک بانک مرکزی، امکان صدور این نوع دسته چک ها فراهم خواهد شد. و در واقع در آن سامانه ثبت خواهند شد.»

به موجب ماده فوق، در هر برگ از چک های صیادی، امکاناتی اعم از شناسه یکتا و مدت اعتبار چک در نظر است. مدت اعتبار چک های صیادی حداکثر 3 سال از تاریخ اخذ دسته چک اعلام است.

مطابق قوانین صدور چک، کلیه اقدامات مرتبط با عملیات چک اعم از صدور چک در وجه افراد مشخص اقدام. به انتقال چک توسط فرد ذی‌نفع، دریافت مبلغ چک از طریق فرد ذی‌نفع، غیر قابل پرداخت بودن. وجه چک به دلایل درج در ماده 3 قانون صدور چک و کسری مبلغ چک، می‌بایست. حتما در سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی سامانه صیاد ثبت گردد.

خواندن این مقاله  مجازات اغفال پسران! حکم تجاوز به پسر؟

چکی که دارای اوصاف مذکور نباشد و در سامانه صیاد ثبت و تایید نگردیده باشد. اصولا در قانون جدید چک به آن چک ثبت نشده می‌شود.

در استفاده از چک های ثبت چه مزایایی وجود دارد؟

وکیل چک در اصفهان در بیان مزایای چک صیادی یا ثبت می‌گوید:

  • اصلی‌ترین مزیت چک های ثبت این می‌باشد. که با در نظر داشتن متحدالشکل بودن این قبیل چک ها امکان جعل چک ثبت امکان‌پذیر نیست.
  •  مزیت دیگر چک های ثبت، حذف اختیارات شعب بانک‌ها در صدور دسته چک. و در حقیقت قطع ارتباط شعب بانک‌ها با مشتریان خود در این حوزه می‌باشد. و در نهایت امکان تبانی بین متقاضی با کارمند یا رئیس شعبه، امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • امکان ثبت هر نوع نقل و انتقال چک در سیستم یک‌پارچه بانک مرکزی. و همینطور عدم امکان ظهرنویسی و پشت‌نویسی چک‌ها و در نهایت امکان نداشتن صدور چک. در وجه حامل، مزیت دیگر چک‌های ثبت در قانون جدید می‌باشد.
  •  در چک های ثبت در قانون جدید چک، امکان کسب اطلاع از مقدار اعتبار صادر کننده. چک از طریق ذی‌نفع آن در سیستم صیادی فراهم گردیده است.
  • اخیرا چک های ثبت، هم در جامعه و هم در سیستم بانکی دارای اهمیت و اعتبار بسیاری است و این نیز یکی دیگر از مزایای این قسم چک ها به حساب می‌آید.
  • در حقیقت چکی که صدور آن بدون ثبت در سامانه صیاد صورت باشد. و به قول معروف ثبت نشده باشد، مشمول قانون صدور چک نیست و دارای مزایای اسناد تجاری نمی‌باشد و در اصل چک ثبت نشده، دارای اعتبار اسناد عادی است.
  • چک های ثبت در قانون جدید، قابل مطالبه مستقیم توسط دایره اجرای احکام دادگستری می‌باشند. در حقیقت مطالبه چک ثبت، نیازمند رعایت تشریفات گذشته نبوده و بسیار راحت‌تر از چک های ثبت نشده و در مدت زمان کمتری وصول می‌شوند.

مجازات ثبت نشدن چک های جدید در سامانه صیاد بانک مرکزی

قانون جدید چک، تنها مشمول چک های بنفش رنگ جدیدی می‌باشد که عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» بر روی چک قید گردیده است.

نحوه تبادل چک های جدید با چک‌های قدیمی کاملا تفاوت دارد. به بیانی دیگر صادرکننده می‌بایست تمام مشخصات چک از جمله مبلغ، تاریخ و هویت دریافت‌کننده و مشخصات کامل هویتی خویش را در سامانه صیاد ثبت کند و چک‌های جدید را حتما به ثبت برساند.

دارنده چک، هرگز نبایستی چک ثبت نشده در سامانه صیاد را از مشتری یا هر فرد دیگری دریافت کند. چرا که این مدل چک‌ها قابلیت نقد شوندگی ندارد.

خواندن این مقاله  مجازات جایگزین حبس چیست؟ مجازات جایگزین حبس در جرایم عمدی؟!

شایان ذکر است که دارنده چک جدید هم می‌بایست به سامانه صیاد مراجعه نموده و چک دریافتی را در سامانه استعلام کند و هم باید مشخصات درج بر چک را با اطلاعات موجود در سامانه صیاد تطبیق دهد.

قانون جدید چک به اجرای مقررات حاضر در قانون مبارزه با پولشویی نیز کمک بسیاری کرده است. و با ثبت آن در سامانه از جعل چک ها هم جلوگیری به عمل آورده است.

لذا در شرایطی که چک های طرح جدید در سامانه صیاد ثبت نشوند، این عمل صادر کننده مشمول ساز و کارها و مزایای تعیین در قانون صدور چک نخواهد شد و تنها به عنوان یک سند مدنی که فقط بیانگر طلب شما از فردی خواهد بود را نشان خواهد داد.

بنابراین چک های ثبت نشده هیچ‌گونه مزیتی برای دارنده ندارند و تنها بیانگر یک طلب عادی می‌باشد.

در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر چک های قبلی، مطابق با همان روال پیشین پذیرش و پردازش می‌شوند. ولی چک های جدید تحت هیچ شرایطی در وجه حامل صادر نخواهند شد و تنها توسط سامانه صیاد نقل و انتقال می‌شوند.

دریافت کنندگان چک، چگونه باید از ثبت نشدن چک اطلاع پیدا کنند؟

چک صیادی حامد امیری وکیل

به گفته حامد امیری وکیل پایه یک در اصفهان چنانچه دریافت کننده چک، وارد سامانه صیاد نشود. و اطلاعات ثبتی صادرکننده را به تایید نرساند، در صورت صدور و دریافت آن چک می‌بایست آن را بی‌اعتبار فرض نمود و بر حسب قانون چک وی فاقد اعتبار است.

بنابراین جهت اطمینان از این مسئله، می‌بایست دریافت کننده چک به سامانه صیاد مراجعه کرده و اطلاعات ثبت شده از طریق صادرکننده چک صیادی را مورد بررسی و تایید قرار دهد.

با ورود به این سامانه دارنده مطلع می‌گردد که صادر کننده چک، آن را به ثبت رسانده است یا خیر؟ در حالی که چک مذکور در سامانه ثبت نشده باشد، قانونا مزایای اسناد تجاری در قانون جدید چک را نخواهد داشت.

آیا امکان شکایت از چک ثبت نشده در سامانه صیاد وجود دارد؟

همانطور که بیان شد، در صدور چک های صیادی هم فرد صادر کننده و هم دارنده چک صیادی وظایف و تکالیفی دارند.

بر اساس قانون جدید صدور چک، صادر کننده مکلف می‌باشد در سامانه صیاد بانک مرکزی چک را به ثبت برساند و شخص مقابل پیش از آنکه چک را دریافت کند و از مزایای آن برخوردار شود، موظف می‌باشد بعد از ورود به سامانه صیاد اقدام به تایید چک کند.

خواندن این مقاله  قرار اعدادی چیست؟ تفاوت قرار اعدادی و نهایی!

لذا در صورت ثبت نشدن چک جدید در سامانه صیاد، شخص ذی‌نفع چک نبایستی آن چک را دریافت کند. بنابراین دارنده هم موظف است پیش از دریافت برگ چک آن از سامانه صیاد استعلام کند.

در صورتی که کلیه مشخصات چک در سامانه ثبت گردیده باشد، مشکلی در دریافت چک به وجود نخواهد آمد، اما اگر که انتقال چک در سامانه صیاد ثبت نگردد، قانونا انتقالی انجام نشده است و در صورتی که چک به دیگری انتقال یابد، در حقیقت دارنده به زیان خود عمل نموده و تنها می‌تواند به عنوان یک سند عادی از صادر کننده طلب خود را وصول کند.

سخن پایانی راه حل چک ثبت نشده

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد، مطابق قوانین صدور چک، کلیه اقدامات مرتبط با عملیات چک اعم از صدور چک در وجه افراد مشخص اقدام به انتقال چک توسط فرد ذی‌نفع، دریافت مبلغ چک از طریق فرد ذی‌نفع، غیر قابل پرداخت بودن وجه چک به دلایل درج شده در ماده 3 قانون صدور چک و کسری مبلغ چک، می‌بایست حتما در سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی سامانه صیاد ثبت گردد. چکی که دارای اوصاف مذکور نباشد و در سامانه صیاد ثبت و تایید نگردیده باشد، اصولا در قانون جدید چک به آن چک ثبت نشده گفته می‌شود.

بر اساس قانون جدید صدور چک، صادر کننده مکلف می‌باشد در سامانه صیاد بانک مرکزی چک را به ثبت برساند و شخص مقابل پیش از آنکه چک را دریافت کند و از مزایای آن برخوردار شود، موظف می‌باشد بعد از ورود به سامانه صیاد اقدام به تایید چک کند.

سوالات متداول

چک ثبت نشده چگونه چکی است؟

طبق قانون جدید صدور چک، کلیه چک‌های صادره می‌بایست در سامانه صیاد بانک مرکزی توسط صادر کننده ثبت شده و توسط دارنده قبل از تحویل گرفتن آن، تایید گردد. اگر این فرایند در خصوص چک‌های صیاد انجام نگردد، در واقع چک ثبت نشده است.

استفاده از چک ثبت شده صیادی چه مزایایی دارد؟

امکان جعل چک صیادی ممکن نیست. با توجه به حذف شدن اختیارات شعب بانک‌ها در صدور دسته چک امکان تبانی میان متقاضی با کارمند یا رئیس شعبه غیر ممکن شده است.

مجازات ثبت نشدن چک صیادی در سامانه صیاد چیست؟

در صورتی که چک‌های صیادی طرح جدید در سامانه صیاد به ثبت نرسد، این اقدام صادر کننده مشمول ساز و کارها و مزیت‌های مقرر در قانون صدور چک نخواهد شد و فقط نقش یک سند مدنی را که صرفا بیانگر طلب شما از شخصی خواهد بود را نشان خواهد داد.

40 دیدگاه در نوشته: “آیا می‌ توان از چک ثبت نشده در سامانه صیاد شکایت کرد؟

  1. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز بهتره برای مشکلتون با وکیل صحبت کنید. اگر تمایل دارید با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷

  2. ناشناس

    سلام پولم از گرفتن ۶ ماهه چک بنامم نکرده سفید امضا صیاد هست چکار کنم راهنماییم کنین

  3. مجتبی

    کارشناسی که قانون جدید چک رو نوشتی قبلش اوضاع اینترنت و سیستم بانکی رو رصد میکردی 6تن گوشت رو فرستادیم ماشین ساعت 6 عصر رسید طرف هر کار کرد اینترنت و سیستم بانک جواب نداد چک رو ثبت کنه حالا هم بعد شش ماه طرف چک هارو ثبت نمیکنه این وسط کی مقصره ؟؟؟؟

  4. محمد وفایی

    سلام بنازم به کسی که قانون چک را نوشته چند صد کارشناسی بررسی کرده و حالا این همه نخبه بی سواد سوراخ گزیدن چک ثبت نشده را تشخیص ندادان بیسوادان لطفا الان که متوجه شدید داره عدم ثبت چک مشکل داره سریعا یک متمم بزنید و جلو کلاه برداری را بگیرید متشکریم

  5. ناشناس

    سلام ما چک داشتیم از یک از کسبه های بازار هر روز اسمشو گزاشتم وضعیت واتساب تا پولشو داد

  6. ن.ق

    باسلام ۵۰۰میلیون تومن چک صیادی ثبت نشده دارم طرف پاس نمیکنه
    من یک خانم ازکجا میدونستم که باید ثبت بشه رفتم بانک بهم گفته الانم پرداخت نمیکنه من باید بااین چکهای صیادی لعنتی چکارکنم پول وکیلم ندارم
    قبلا چک واسه خودش یه اعتبارو منزلتی داشت

  7. پستچی بختیاری

    همانگونه که قانونگذار ، صادرکننده چک را مکلف به ثبت چک در سامانه کرده ، با تکلیفی برابر!!! گیرنده چک را نیز مکلف به کنترل و اطمینان از ثبت چک در سامانه کرده . شما قبل از انجام کامل معامله ، رهن ملک ، فروش اموال، پیش پرداخت ، فروش خدمات و …. مکلف بودید از بنام شدن چک خودتان اطمینان یافته سپس وارد معامله شوید . فرمودید که به ایشان اعتماد کردید که روز بعد از خرابی سامانه ، چک شما را ثبت کند ، خب اطمینان نمی‌کردی!!! گناه بانک مرکزی چیه ؟ شما باید چوب اطمینان بی‌جای خود را بخورید تا یاد بگیرید معامله و تجارت با اعتماد بیجا به دیگران سازگار نیسسسسسست

  8. ناشناس

    دولت باید هرچه زودتر فکری کند طرف چک میده توسامانه صیاد چک روثبت نکرده حالا دارنده چک داره التماس می‌کنه چک رو براش ثبت کنه اونم ثبتش نمیکنه شده فقط کلاه برداری ازمردم

  9. علیرضا

    داداش من ی مبلغ بالای ۲۰۰ ملیون چک ثبتی دارم از طرف و پاسش نکرده
    راحت میتونم جلبشو بگیرم
    یا ۱۰ ۲۰ نفری بریم هر روز در خونشون.؟؟

  10. رضا

    سلام چرت الان من از دونفر طلب دارم روزی که می‌خواست ثبت کنه نتونست ثبت کنه الانم هی زنگ میزنم جواب درست نمیده راهم دور است همون چک قبلیا خیلی خوب بود این چه وضعیه به نفع کلاهبرداره کار میکنه دولت

  11. ناشناس

    سلام من از یکی ۶ تا چک گرفتم هر ماه یک چک هیچ کدوم ثبت نکرده هر موقع گفتم ثبت کن بازیم داد تا چک اول رسید الان میتونم ۶ تا چک اقدام کنم ؟ یا باید وایسم تاریخ های همشون برسه؟

  12. حسین

    اتفاقا خیلی خوب شده،ولی باید قانون گذار برای کسی که چکش رو ثبت نکرده جریمه سنگین بزاره،مثلا کسی که چک کشید وانرا ثبت نکرده،نیتش خیانت ویا کلاه برداری هستش،لزومی نداره که نیت پاک باشه چک ثبت نشه،بنابراین ایشان باید به اشد مجازات تنبیه بشه،حبس،دوبرابر مبلغ چک و هر انچه که لازمه،دراین صورت کسی جرات نداره ثبت نکنه،نه اینکه ثبت نشده برو دنبال نخود سیاه،شاید طرف حسابش نابینا باشه،بیسواد باشه ….

  13. Mehdibalaei05@gmail.com

    سلام خسته نباشید.
    طرف چک رو به اسمم ثبت کرده ولی چندروز بعد چک رو ازم دزدیده ولی چک هنوز به اسمم ثبت هست.
    الان من چیکار باید بکنم؟

  14. معراج اکبری

    اگر کارمند بانک با صاحب چک توانی کند ودر ۵روز که چک به حساب خواباند شده بوده در صورت عدم وصول برگشت نزند مسعول بانک مرتکب جرم شده یانه

  15. مظفری

    من چک به نام من ثبت شده ولی برگه چک رو تحویلم نمی‌ده اینجا باید چیکار کنم ؟

  16. معراج اکبری

    سلام ..چک را از صاحب چک دریافت کردم۱۰روز مانده به موعد نقد شدنش چک را به حسابم در همان شعبه صادر کننده خواباندم که در صورت عدم وصول برگشت بخرد…وبعد از ۵ روزاز تاریخ نقد شدن چک به بانک مراجعه نمودم و متوجه شدم که چک نقد نشده وبرگشت نیز نشده است و موضوع را پی گیری کردم متوجه شودم که کارمند بانک با صاحب چک توانی کرده وچک را برگشت نزده وبه بنده در بانک گفتند که باید برای حل مشگل نزد صاحب چک برم واز انجایی که از قوانین جدید جکهای صیاد ب اطلاع بودم فریب صاحب چک را خوردم اینگونه که گفت فراموش کرده چک را به نامم ثبت کنه وبرای ثبت چک از بنده کارت عابر بانک وشماره ملی مرا گرفت که چک را بنام من ثبت کنه با بیوجوانی تمام چک را بنام مادرش ثبت کرده و دوباره به بانک برای نقد کردن چک امدم متوجه شدم هم بانک و هم صاحب چک فریبم دادند چرا که در مراجعه اخر کارمن بانک کفت اول چک بنام شما ثبت بوده ولی بعدا به نام سخص دیگری انتقال داده شده کارمند بانک قبل از انتقال چک از نام من به نام مادرش پنج روز وقت داشته که چک را برگشت بزند چرا که چک را ۱۰ روز قبل از تاریخ نقد شدنش در حسابم خوابانده بودم حال به خاطر خدا مرا راهنمایی بفرماید چگونه متوانم پی گیری کنم ایا از بانک متوانم شکایت کنم متشکرم

  17. مصطفی

    خدا از هرکسی این قانون رو آورده نگذره دست کلاهبرداران رو باز گذاشتن به هزار بهانه طرف چک رو ثبت نمیکنه بعد دارنده چک بدبخت میمونه با یک برگ کاغذ بی ارزش لااقل مجازاتی کیفری برای صادر کننده که اگر ثبت نکنه گرفتار باشه که طرف فکر کلاهبرداری نیفته تو را به خدا این قانون ها رو کی تصویب می‌کنه!!؟

  18. مهدی

    چقد قشنگ میشه بااین قانون چک صیادی مال مردمو خورد کافیه چکو ثبت نکنی واقعا خسته نباشید یه چایی بیارم خستگی تون دربره

  19. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز طبق مقاله مربوطه در صورتی که کلیه مشخصات چک در سامانه ثبت گردیده باشد، مشکلی در دریافت چک به وجود نخواهد آمد، اما اگر که انتقال چک در سامانه صیاد ثبت نگردد، قانونا انتقالی انجام نشده است و در صورتی که چک به دیگری انتقال یابد، در حقیقت دارنده به زیان خود عمل نموده و تنها می‌تواند به عنوان یک سند عادی از صادر کننده طلب خود را وصول کند.
    اگه به راهنمایی بیشتر نیاز دارید میتونید با این شماره تماس بگیرید 09392359977

  20. مهدی

    سلام من معامله ای انجام دادم و از قانون ثبت چک هم اطلاع داشتم و طرف خریدار هرکار کردمد بدایل ضعیف بودن اینترنت موفق به ثبت چک نشدند و قرار شد صبح روز بعد این کار رو انجام بدهند الان حدود یکسال گذشته هنوز ثبت نکرده و دست ما رو گذاشته در حنا ایا راهی وجود دارد که شاکی شوم ؟

  21. ناشناس

    به نظر من اولا چکی که دارای وصف صیادی است وقتی از سوی صادر کننده آن به نحو صحیح در راستای مواد 310و311و312 قانون تجارت وقانون صدور چک صادر شده باشد و در متن چک هم مشخصات دارنده ثبت شده باشد این چک یک سند تجاری است که هیچ ایرادی بر ان از حیث سند تجاری بودن وارد نیست صرفا پرداخت آن از سوی بانک محال الیه منوط به ثبت آن به نام دارنده است واگر به نام دا رنده ثبت نشود از پرداخت آن جلو گیری میشود نه اینکه سنداز تجاری بودن و مزایای تجاری داشتن خا رج در زمره یک سند عادی محسوب گردد در واقع ثبت چک در سامانه صیاد وسیله و طریق در جهت پرداخت است .بله چکی که به نام دا رنده ثبت نشده باشد به طور کل از سند تجاری بودن خارج نمیشود بلکه بخشی از مزایای سند تجاری را از دست میدهد کما اینکه درماده 3 قانون چک قانونگذار به صراحت بیان کرده ا ست که صادر کنند ه چک نبایدمرتکب اقداماتی که سبب عدم پرداخت چک میشود گردد که ازجمله این اقدامات که به لفظ امثالهم در ماده آمده است عدم ثبت چک در سامانه صیاد است مضافا به اینکه درهیچ جایی از قانون به صراحت نیامده است که اعلام کره باشد چک صادره با تمام شرائط مندرج درقانون تجارت و قانون صدور چک ، چک نبوده و یک سند عادی است . ا

  22. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز، احتمالا شما زیاد با وبسایت های حقوقی اشنایی و تجربه خوبی هم در این مورد ندارید. موارد ذکر شده در مقاله به صورت کلی هست و قطعا مشکل افراد متفاوته و ما نمیتونیم در قالب یک مقاله تمامی قوانین و احتمالات رو بیان کنیم. ادرس و لوکیشنی که داخل وبسایت گذاشتیم هم برای مراجعین هست که هم بتونن به ما اعتماد کنن و هم اگه مشکلی داشتند که نیاز به مشاوره حضوری بود تشریف بیارن.

  23. ناشناس

    بسیار نا مفهوم جواب دادن لقمه را دورسرشون چرخوندن چطور وکیلی هستند تازه آدرس ولوکیشن هم داده که مشتری جذب کنه

  24. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز مقاله رو با دقت مطالعه کنید پاسخ سوالتون داده شده.

  25. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز ممنون از نظرتون.

  26. محمد حسین

    سلام این قانون اشکالات زیاد داره اگر کسی میتونه اینارو به گوش مسئولین برساند در حق مردم لطف کرده که در مورد چکهای ثبت نشده یه فکری بکنند

  27. ناشناس

    سلام من از یکی طلب داشتم ۲۰ میلیون یک چک صیادی به من داده. ولی گیرنده به نام من نیست. آیا من میتونم چک ایشون رو بعد از تاریخ که روی چک نوشته برگشتش بزنم

  28. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز بهتره قوانین چک صیادی رو مطالعه کنید چون اکثر چک ها صیادی شدن.

  29. ساره

    ۴۰۰ ملیون طلب داشتم از قانون چک صیادی ام بی خبر الان فهمیدم میگم ثبت کن میگه ندارم
    اینکه به نفع هرچی کلاهبردار حروم خور شده
    ما که کل زندگیم رو باختیم خدا لعنت کنه باعث بانی این قانون چرتو

  30. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز.
    چک صیادی رو ما طراحی نکردیم. ما فقط قوانین مربوط به این نوع چک ها را برای مخاطبان تهیه کردیم.

  31. محسن محمدی

    واقعا شما که اعدا میکنید که کار درستی انجام دادین برای ثبت چک‌ها روشتون خوبه معلوم میشه کی چکو پاس کرده برای دست رسی به دارای مردم خوب راهی را انتخاب کردین ولی برای چکهای ثبت نشده طرف صادر کننده سو استفاده میکنه میگه ندارم هر موقع دلم خواست ثبتش،میکنم حداقل قانونی میزاشتن چک ثبت نشده برگشت بخوره حسابش مسدود بشه تا تکلیفش روشن بشه اگز حق باشه که ثبت میکنه اگر هم اختلاف حساب،داشتن پیگیری،قانونی میشه

  32. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    دوست عزیز چک صیادی باید ثبت بشه و این وظیفه شماست که قبل از هرچیزی چک رو ثبت کنید.

  33. رضا

    یعنی واقعا خوب راهی برای کلاه بردارهاگذاشتید صدمیلیون بار واسه یک بی ناموس خالی کردم بایک چک چک صبت نشده سرتهش آورد هم جالب این جاست میری در خونشون خودش نصف شبم نیس زنش میگه من هم جای صدمیلیون ¿¿¿¿¿ دس خوش چک های سختی دادین به مردوم جای زار زندگیشون یارو قشنگ تورو نگاه میکنه دوروغ میگه ندارم به

  34. ناشناس

    آره دقیقا به زور باید بهش گفت ثبتش کن.

  35. mfathi4811

    مسخره ترین قانون دنیاست. فقط دست کلاهبردار باز شده.چک ثبت نشده بده مال مردمو بخوره…

  36. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز . بستگی به سند و مدارک موجود داره . برای بررسی مدارک با وکیل چک مشورت نمایید . موفق باشید

  37. علی

    چک ثبت نشده دادم به مشتری وپول هم داده‌ام اما چک رو نمیدهدشکایت کرده ازمن اما من پولش را داده‌ام ولی چک را نداده به من

  38. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز . با وکیل چک مشورت کنید . راهی باشد حتما راهنمایی میکنند . در صورت تمایل با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .موفق باشید

  39. ولیپور

    سلام یک نفر ۵۰ ملیون گرفت دوماهه ولی حالا پس نمی دهد یک چک ثبت نشده هم داده حالا پس نمی دهد میگه ندارم برو هرکاری می خواهی بکن چه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *