سامانه میخک چیست و مراحل ثبت نام آن چگونه است ؟

تسامانه میخک: تا قبل از راه‌اندازی سامانه‌های آنلاین مورد نظر، ایرانیان ساکن خارج. از کشور جهت انجام امور کنسولی خویش می‌بایست به دفاتر کنسولی مراجعه نموده و خدمات مورد نیاز خود را به صورت حضوری دریافت می‌نمودند.

پروسه‌ای که هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر بود و موجب اجتماع متقاضیان در دفاتر کنسولی و کندی روند کار این دفاتر می‌گردید.

با اپیدمی بیماری کرونا در سراسر دنیا و به منظور کاهش مراجعه‌های حضوری. به دفاتر کنسولی، دولت مبادرت به راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تاک یا همان سامانه تایید اسناد کنسولی کرد.

با این حال به مرور زمان بر کیفیت خدمات ارائه گردیده. در این سامانه اضافه شد و پس از مدتی، نام این سامانه به سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی تغییر پیدا کرد. و در حال حاضر به اختصار، سامانه میخک mikhak.mfa.gov.ir 

حامد امیری وکیل حقوقی در اصفهان تصمیم دارد. در این مقاله به معرفی سامانه میخک پرداخته و شما را با خدماتی که سامانه میخک ارائه آشنا کند. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با درج نظرات خود ما را خوشحال نمایید.

مشاوره با وکیل حقوقی در اصفهان

در قدیم، ایرانیان ساکن خارج از کشور جهت انجام امور کنسولی خود مجبور بودند. که به دفتر کنسولی مربوطه مراجعه کنند و خدمات مورد نیاز خویش را به صورت حضوری دریافت کنند.

پروسه‌ای که هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر بود و موجب اجتماع متقاضیان در دفاتر کنسولی و کندی روند کار این دفاتر می‌گردید.

به جهت برطرف ساختن این مشکل و به منظور کاهش مراجعه های حضوری ایرانیان خارج از کشور. به دفاتر کنسولی به خصوص با همه‌گیری بیماری کرونا در سراسر دنیا. دولت اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تاک یا همان سامانه تایید اسناد کنسولی کرد.

با این حال به مرور زمان بر کیفیت خدمات ارائه گردیده. در این سامانه اضافه شد و پس از مدتی، نام این سامانه به سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی تغییر پیدا کرد. و در حال حاضر به اختصار، سامانه میخک mikhak.mfa.gov.ir

هدف از راه‌اندازی سامانه میخک، سرعت بخشیدن به روند ثبت درخواست‌های. کنسولی اشخاص با تابعیت ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین ارائه خدماتی نظیر تایید گواهی اشتغال. به تحصیل برای دانشجویان و اسناد پزشکی جهت دریافت کمک هزینه، اخذ پاسپورت، ثبت درخواست و صدور وکالت نامه، اخذ گواهی سوء پیشینه و… به ایرانیان ساکن خارج کشور است.

خواندن این مقاله  وکیل منابع طبیعی در اصفهان: وکیل جهاد کشاورزی اصفهان

که به منظور ارائه خدمات کنسولی از جمله اخذ پاسپورت و تمدید. آن، اخذ گواهی عدم سوءپیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور و تایید اسنادی مثل وکالت نامه به ایرانیان مقیم خارج از کشور تاسیس گردیده. و نشانی الکترونیکی آن mikhak.mfa.gov.ir است.

شایان ذکر است که علاوه بر سامانه میخک. که جهت انجام امور کنسولی ایرانیان مقیم خارج راه‌اندازی، وزارت امور خارجه نیز سامانه‌ای را با نام سامانه روادید الکترونیکی evisa.mfa.ir تاسیس کرده است. که هدف از راه‌اندازی آن، صدور ویزای الکترونیکی برای خارجیان است.

نکاتی در رابطه با استفاده از سامانه میخک

در این بخش قصد داریم به توضیح چند نکته در خصوص استفاده از سامانه میخک بپردازیم که این موارد عبارت است از:

❖ ورود به سامانه میخک و بهره‌مندی از امکانات آن از جمله

، مستلزم وارد نمودن شماره ملی و نشانی پست الکترونیکی شخص است.

❖ در صورت وجود حساب کاربری در سامانه تاک، ورود به samaneh mikhak، مستلزم اخذ رمز عبور است.

❖ توجه شود که در حین ثبت درخواست، اطلاعات شخص به خصوص نام او به درستی وارد گردد. زیرا امکان ویرایش آنلاین اطلاعات اشتباه در حال حاضر در سامانه میخک مهیا نشده و بنابراین ویرایش این اطلاعات به مراجعه حضوری به دفتر کنسولی نیازمند است.

❖ درصورت فراموشی رمز عبور و نام کاربری، می‌بایست با کلیک بر گزینه بازیابی مجدد رمز عبور در سایت میخک جهت اخذ رمز عبور جدید از طریق نشانی ایمیل اقدام کرد.

❖ سامانه mikhak passport مخصوص خدمات کنسولی ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده و لذا ایرانیان داخل کشور قادر به استفاده از طریق این سامانه جهت دریافت خدمات کنسولی خود نیستند.

👈«وکیل خانواده در اصفهان»👉

نحوه ورود و ثبت نام سامانه میخک

پیش نیاز بهره‌گیری از امکانات سامانه میخک از جمله ثبت نام گذرنامه اینترنتی، ورود به سایت mikhak.mfa.gov.ir و ثبت نام در آن است. از این رو، در ادامه به توضیح مراحل ورود و ثبت نام samaneh mikhak خواهیم پرداخت.

1) آدرس سایت mikhak.mfa.gov.ir را در مرورگر سیستم خود جستجو نموده

و بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه میخک، گزینه «ورود به سامانه» را انتخاب کرده و سپس، اطلاعات کد ملی و نشانی پست الکترونیکی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و بر روی دکمه دریافت رمز عبور یکبار مصرف را کلیک کنید.

خواندن این مقاله  چک الکترونیکی چیست؟ در مورد چک الکترونیکی بیشتر بدانید

2) در این مرحله، سامانه میخک یک رمز عبور یکبار مصرف برای ایمیل شما ارسال نموده

که می‌بایست آن را در کادر مهین وارد کنید تا به صفحه ثبت نام وارد گردید. در این صفحه، اطلاعات شناسایی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

3) در این مرحله از مراحل ورود و ثبت نام mikhak passport، می‌بایست اطلاعات مربوط به محل زندگی اعم از نشانی، کد پستی و… را در کادرهای معین وارد نموده و دکمه ثبت را بزنید.

4) در صفحه جدید، اطلاعات مربوط به اقامت خود را وارد کنید.

5) در مرحله پنجم از مراحل ورود و ثبت نام سامانه میخک،اطلاعات ارتباطی از جمله شماره تماس، ایمیل و… را وارد کنید.

6) بعد از وارد نمودن تمامی اطلاعات درخواستی، بر دکمه ثبت نهایی را کلیک کنید:

تا پیش نمایشی از اطلاعا به شما نمایش شود. چنانچه اطلاعات نمایش مورد تایید شما است، دکمه تایید تا حساب کاربری شما در سامانه میخک فعال گردد.

7) بعد از آنکه پروسه ورود و ثبت نام mikhak passport تکمیل گردید

و حساب کاربری شما فعال شد، جهت اخذ خدمات کنسولی مورد نظر خود قادر خواهید بود با ورود به حساب کاربری خود و انتخاب خدمت مربوطه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی، تقاضای خود را ثبت و آن را پیگیری کنید.

بعد از پشت‌سر گذاشتن مراحل قانونی، درخواست کنسولی شما از طریق دفتر کنسولی مورد نظر و صدور اطلاعیه زمان حضور، ضروری است تا با به همراه داشتن کد رهگیری ثبت درخواست و نیز اصل مدارک مورد نیاز، بهدصورت حضوری به دفتر کنسولی مربوطه مراجعه نموده و سند یا گواهی مورد نظر خویش را دریافت کنید.

کد رهگیری سامانه میخک چیست؟

طی سال‌های اخیر، در جهت سیاست دولت الکترونیک، همانطور که سامانه‌های آنلاین مختلفی از جمله سامانه اقدام ملی مسکن جهت ارائه خدمات دولتی به ایرانیان ساکن داخل کشور راه اندازی گردیده است، سامانه‌ها و سایت‌هایی به منظور ارائه خدمات بخش دولتی به ایرانیانی که در خارج از کشور ساکن هستند نیز تاسیس شده است.

از جمله سامانه‌هایی که به منظور ارائه خدمات دولتی مربوط به امور کنسولی به ایرانیان خارج از کشور تاسیس گردیده است، سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا میخک است.

البته فعالیت این سامانه در اوایل صرفا محدود به تایید اسناد کنسولی بود و به همین خاطر هم به آن سامانه تاک گفته می‌شد. ولی با گسترش خدمات این سایت به خیلی از امور کنسولی، عنوان سامانه هم به میخک تغییر یافت؛ به گونه‌ای که در حال حاضر ایرانیان ساکن خارج از کشور قادر هستند با مراجعه به این سامانه، درخواست اکثر امور کنسولی خویش را بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت و مراکز کنسولی ایران به روش آنلاین و غیر حضوری ثبت کنند.

خواندن این مقاله  جرم فالگیری در فضای مجازی و مجازات! آیا فال گرفتن جرم است؟

موقعی که مراحل تشکیل پرونده الکترونیک خویش را در سامانه میخک به پایان رساندید و پروفایل خود را در این سایت تکمیل نموده باشید، قادر خواهید بود جهت ثبت درخواست اقدام کنید.

پس از آنکه مراحل درخواست را تکمیل کرده و مدارک مورد نیار را در سایت میخک بارگذاری کردید، در نهایت سامانه یک کد به منظور پیگیری درخواست از سایت برای شما صادر می‌نماید که به آن کد رهگیری سامانه میخک گفته می‌شود.

می‌بایست این کد را در جایی یادداشت کرد یا چاپ نمود و در وقت مقرر جهت مراجعه حضوری به سفارت یا دفتر کنسولی مورد نظر به همراه داشته باشید.

کلام آخر

سامانه میخک، نام سامانه‌ای می‌باشد که به منظور ارائه خدمات کنسولی از جمله درخواست پاسپورت و تمدید آن، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و تایید اسنادی نظیر وکالت نامه به ایرانیان مقیم خارج از کشور راه‌اندازی گردیده و نشانی آن mikhak.mfa.gov.ir است. نحوه ورود و ثبت نام samaneh mikhak از طریق نشانی mikhak.mfa.gov.ir است.

سوالات متداول

کد رهگیری سامانه میخک چیست؟

بعد از تکمیل مراحل درخواست و بارگذاری مدارک لازم در سامانه میخک در پایان سامانه یک کد جهت پیگیری های بعدی برای شما صادر می کند که به این کد کد رهگیری سامانه میخک گفته می شود و در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

برای ثبت نام در سامانه میخک چه مراحلی باید طی شود؟

برای این کار لازم است تا با در دست داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به طی کردن مراحل مورد نظر کرده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

سامانه میخک چه خدماتی را ارائه می دهد ؟

این سامانه خدمات کنسولی مربوط به افراد مقیم خارج از کشور را ارائه می دهد که در متن مقاله به طور کامل این موارد ذکر گشته است.

1 دیدگاه در نوشته: “سامانه میخک چیست و مراحل ثبت نام آن چگونه است ؟

  1. ناشناس

    با عرض سلام و تشکر بایت اطلاعاتی‌ که در اختیار مخاطبان قرار می دهید
    سوالم این است که برای ترجمه شناسنامه جهت ارائه به سفارت هم باید وارد سامانه میخک شده و ثبت نام نماییم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *