وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > آگاهی زنان از وکالت طلاق: ابزاری برای زنان در مسیر بهبود وضعیت زندگی زناشویی

آگاهی زنان از وکالت طلاق: ابزاری برای زنان در مسیر بهبود وضعیت زندگی زناشویی

آگاهی زنان از وکالت طلاق:ابزاری برای زنان در مسیر بهبود وضعیت زندگی زناشویی

آگاهی زنان از وکالت طلاق: یکی از رایج ترین اتفاقاتی که همه انسان ها دیر یا زود آن را در زندگی خود تجربه می کنند، ازدواج است. ازدواج به خودی خود امری زیبا و پسندیده است اما گاها ممکن است به دلیل عدم توافق یا موارد بسیار دیگر، یک ازدواج در نهایت به جدایی منجر شود.

متاسفانه می توان گفت که بسیاری از افراد در خصوص مقوله طلاق و قوانین مربوط به آن اطلاعات لازم را ندارند و همین امر نیز در خیلی از اوقات باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری خواهد شد.

این عدم آگاهی بیش از هر شخص دیگری، گریبان بانوان را خواهد گرفت. چرا که خیلی از آنها با داشتن این تصور که حق طلاق با مرد است، از پیگیری گرفتن حق طلاق از همسران خود امتناع می کنند و این موضوع ممکن است در شرایط حساس و بحرانی برای آنها دردسرساز شود.

برای قدرت: آگاهی از حقوق و وکالت طلاق

مطابق با ماده 1133 قانون مدنی حق طلاق به صورت پیش فرض در اختیار مرد می باشد اما خوشبختانه در راستای برقراری عدالت و ایجاد یک جامعه دموکراتیک شرایطی فراهم که به زنان این امکان را می دهند که حق طلاق را از همان لحظه ابتدایی شروع زندگی مشترک، دریافت کنند.

اما سوالی که باید به شکلی کامل و مشخص به آن پاسخ داده شود این است. که زنان چگونه و تحت چه شرایطی می توانند این حق را دریافت کنند؟ زنان می توانند به دو شکل حق طلاق را از همسران خود بگیرند. با داشتن این حق زنان در حقیقت از همسران خود وکالت می گیرند که بتوانند از همسر خود طلاق بگیرند.

این اتفاق در خود دو حالت صورت خواهد گرفت که این دو حالت عبارتند از:

1- کسب وکالت طلاق مشروط از زوج

آگاهی زنان از وکالت طلاق: مطابق با این نوع وکالت، زوجه می تواند تحت شرایط خاصی درخواست طلاق و در صورت موافقت دادگاه حکم طلاق صادر گردد. به عنوان مثال در این نوع وکالت می توان عنوان کرد که زوجه می تواند در صورت عدم پرداخت نفقه توسط زوج، درخواست طلاق دهد.

البته نکته ای که باید در این زمینه به خاطر داشت این است که زوجه باید مطابق با قانون پیش برود و درخواست طلاق خود را با ارائه مدارک مورد نیاز به دادگاه ارجاع دهد. پس از آن نیز دادگاه بعد از تشخیص این امر که شرط طلاق توسط زوج زیر پا گذاشت است، دستور طلاق را صادر می کند.

وکالت طلاق
وکالت طلاق

2- نوع دوم وکالت در طلاق را وکالت مطلق شامل می شود.

آگاهی زنان از وکالت طلاق: بر اساس این وکالت زوج این امکان را به زوجه می دهد که هر زمان که تمایل داشت بدون هیچ شرطی درخواست طلاق و از او جدا شود. اما مسئله ای که در این زمینه باید در نظر داشت این است که یکسری موارد وجود دارد که برای درخواست طلاق با استفاده از این نوع وکالت باید آنها را در نظر گرفت.

❖ زوجه باید در هنگام عقد این وکالت را از همسر خود دریافت کند تا نشانه ای دال بر بلاعزل بودن این وکالت باشد. دقت داشته باشید که ازدواج جزء عقد لازم به شمار می رود و هیچ یک از طرفین نمی توانند آن را برهم زده یا فسخ کنند مگر اینکه آن شرط فسخ باشد. به همین دلیل نیز عنوان و ثبت این شرط در هنگام جاری شدن صیغه عقد، امری ضروری است.

❖ زوجه باید در نظر داشته باشد که وکالت خود به صورت شرط نتیجه از همسر خود دریافت کند. اگر وکالت این امر را در خود گنجانده باشد، به محض جاری شدن صیغه عقد، حق طلاق به عنوان یک شرط نتیجه نیز در اختیار زوجه قرار می گیرد.

وکالت طلاق به عنوان حمایتگر زنان: تسهیل روند قانونی

اما اگر این موضوع در همان ابتدای کار مطرح نشود و حق طلاق به عنوان یک شرط فعل آورد شود، زوج می تواند هر زمان که بخواهد این حق را از همسر خود بگیرد. چرا که حق طلاق در حقیقت یک نوع عقد جایز است و زوج به راحتی می تواند آن را بگیرد. پس به شرط نتیجه بودن حق طلاق باید دقت کافی داشت.

❖ مسئله مهم آخری که باید در نظر داشت این است که تنها در طلاق بائن است که زوجه حق رجوع به همسر خود را نخواهد داشت. اما اگر طلاق از نوع رجعی باشد، زوج می تواند در مدت عده به همسر خود رجوع کند.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

به همین دلیل نیز زنی که با استفاده از حق طلاق از همسر خود طلاق، می تواند. مجددا از وکالت دریافتی استفاده کند تا در نهایت در طلاق سوم با استفاده از این حق به طلاق بائن برسد.

همانطور که می دانید زوج تنها می تواند 2 بار به همسر خود رجوع کند. و در مرحله سوم طلاق بائن و زوج دیگر امکان رجوع را نخواهد داشت. پس توجه به این امر برای طلاق بائن برای زوجه امری ضروری است.

البته زوجه می تواند هر زمان که تصمیم به جدایی گرفت. با بذل یا عوض بخشی یا تمام مهریه خود، زوج را راضی به طلاق نماید.

کاری که خیلی از زنان در حال حاضر آن را انجام می دهند. که شاید بتوان با پیگیری قانونی تر حق طلاق از این مرحله نیز گذر کرد.

حامد امیری یکی از بهترین وکلا در امور طلاق در اصفهان:

نکته نهایی که باید عنوان شود این است که زوجه می تواند. با کمک یک وکیل طلاق خود را بگیرد اما برای اینکه بتواند این مسیر را به راحتی پیش ببرد بهتر است. در هنگام دریافت وکالت طلاق خود، وکالت در توکیل را نیز از همسر خود دریافت کند. بدین ترتیب می تواند وکالت طلاق خود را به یک وکیل بسپارید و فرآیند طلاق را از طریق او پیش ببرد.

اینکه چطور می توان به مقاصد خود در رابطه با طلاق به اتفاق نظر رسید نیاز به بررسی مواردی و توافقاتی بین طرفین دارد. که در هر مورد تفاوت هایی دارد و نیازمند تخصص در این زمینه می باشد. شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مباحث و همچنین به موفقیت در حق وکالت طلاق خود می توانید

به موسسه حقوقی در اصفهان با مدیریت وکیل طلاق در اصفهان حامد امیری. در کلیه زمینه های حقوقی طلاق و امور خانواده مراجعه کرده و مشاوره حقوقی دریافت کنید . شما می توانید به راحتی نوبت مشاوره خود را با مراجعه به سامانه دریافت نوبت آنلاین سایت ثبت نمایید .

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید