بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > وکیل دعاوی مستاجر در اصفهان: بهترین وکیل فسخ اجاره اصفهان

وکیل دعاوی مستاجر در اصفهان: بهترین وکیل فسخ اجاره اصفهان

وکیل دعاوی مستاجر در اصفهان: بهترین وکیل فسخ اجاره اصفهان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

وکیل دعاوی مستاجر در اصفهان: تقریبا بیشتر افرداد جامعه بخاطر عدم مالک بودن با اجاره و اجاره نشینی آشنا هستند و یا هستند افرادی که حداقل یک بار خود موجر یا مستاجر بودند .

وکیل حقوق مستاجر اصفهان: در این میان همیشه مباحثی بین موجر و مستاجر وجود داشته به خصوص در کلان شهرها مانند اصفهان که لازم است توسط افراد آگاه در این زمینه بررسی و حل و فصل شود.  در این مقاله به بررسی عقد اجاره و حقوق و تکالیف موجر و مستاجر از زبان وکیل باتجربه در اصفهان میپردازیم.

ضمن عقدی که به عنوان اجاره بین موجر و مستاجر امضا می شود. وظایفی برای هر یک از طرفین مشخص می شود. اجاره کننده مالک منافع عین مال موضوع اجاره می شود .

مورد اجاره ممکن است اتومبیل ، خانه یا حیوان یا انسان باشد. به عنوان نمونه، شخصی که می خواهد از منزل دیگری استفاده کند و آن را برای مدت معین اجاره می کند.

در عقد اجاره چهار موضوع اصلی وجود دارد :

مستاجر: اجاره کننده ، موجر : اجاره دهنده ، مستاجر ، مورد اجاره، اجاره بها. در مقاله ی قانون روابط موجر و مستاجر به شرح کامل قوانین اجاره پرداخته ایم.

در بند 5 ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر، در صورتی که مورد اجاره آسیب دیده و قابل تعمیر نباشد، دادگاه حکم فسخ اجاره را در نظر گرفته است. با شکایت از مستاجر ، دستور تخلیه مورد اجاره صادر می شود. این حکم علیه مستأجر یا متصرف، اجرا و محل، تخلیه خواهد شد.

طبق توضیحات وکیل روابط موجر و مستاجر در اصفهان در ماده ی ۲۴ قانون ، اگر مستأجر در مورد اجاره حق استفاده از انشعاب آب یا برق یا تلفن یا گاز یا تاسیسات حرارت مرکزی یا تهویه یا آسانسور و مانند آن را داشته باشد، موجر نمی‌تواند جز در موارد تعمیرات ضروری، آن را قطع کند. به جز در شرایطی که ، مستأجر هزینه ی میزان مصرف خود را با توجه به شرایط اجاره نپرداخته باشد.

خواندن این مقاله  ارکان جرم خیانت در امانت! عنصر قانونی جرم خیانت در امانت!

تعدی و تفریط مستاجر در ملک مورد اجاره

وکیل دعاوی مستاجر در اصفهان: مستاجر نمی تواند در مورد اجاره تعدی و تفریط کند. تعدی عبارت از، تجاوز از حدود اذن و عرف است و تفریط نیز به معنی خودداری از کاری است که به حکم عرف و قانون باید انجام شود. مثلا، مستأجر این حق را ندارد که، منزل مسکونی را به شرکت تبدیل کند. یا اینکه مراقبت های لازم را انجام ندهد. مثلا، در اثر عدم مراقبت شیشه ها بشکند و یا هر بخش از مورد اجاره به دلیل عدم مراقبت آسیب ببیند‌.
در ماده ی ۴۷۸ قانون مدنی می خوانیم ، 《در صورتی که مستأجر نسبت به عین مستأجره تعدی یا تفریط کند و موجر قادر بر منع آن نباشد، موجر حق فسخ دارد. 》همچنین با استناد بر ماده ۶۳۱ قانون مدنی، مورد اجاره در نزد مستأجر در حکم امانت است.

در صورتی که مستاجر، عین مستأجره را با استناد به ماده ۴۹۰ قانون برای همان مصرفی که اجاره داده شده است، استفاده نکند و همچنین به صورت متعارف از مورد اجاره استفاده نکرده و تعدی و تفریط کند، برابر ماده ۴۹۳ قانون مذکور ضامن بوده و باید پاسخگو باشد و مطابق با ماده ۴۹۲ قانون مدنی، در این شرایط موجر می تواند عقد اجاره را فسخ نماید.

نمونه صورتجلسه تحویل ملک از مستاجر: طبق تجربه وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان یکی دیگر از مشکلات رایج در روابط موجر و مستاجر، عدم تخلیه ی ملک توسط مستاجر و یا عدم پرداخت اجاره بها می باشد.‌ در تمامی موارد فوق موجر حق شکایت از مستاجر را دارد ، اما شیوه و روند شکایت از مستاجر چگونه است؟

خواندن این مقاله  گواهی پایان کار ساختمان چگونه صادر می شود؟

وکیل دعاوی مستاجر در اصفهان: بهترین وکیل فسخ اجاره اصفهان

 

وکیل دعاوی مستاجر مراحل شکایت:

در صورتی که مستاجر، بیش از ۳ ماه از اجاره را پرداخت نکرده باشد و یا با وجود به پایان رسیدن مدت قرارداد، ملک را تخلیه نکرده باشد، مالک می تواند برای شکایت و گرفتن حکم تخلیه ، به مراجع قضایی و دادگاه مراجعه نماید. این در صورتی است که، مسئله بین موجر و مستاجر از طریق گفتگو و مذاکره حل نشود.

مراجعه به شورای حل اختلاف

شکایت از موجر در شورای حل اختلاف: مراحل شکایت از مستاجر در شورای حل اختلاف به این صورت هست که، اولین قدم موجر جهت شکایت با در دست داشتن مدارک مالکیت و اجاره نامه ، باید به شورای حل اختلاف مراجعه نماید.

پر کردن فرم شکایت

سپس فرم های مربوط جهت شکایت از مستاجر توسط موجر پرشده و باید برای گرفتن حکم تخلیه اقدام نماید.

شرح دلایل تخلیه ملک

دستور تخلیه اصفهان: در این مرحله موجر باید به مشاور شعبه حل اختلاف مراجعه نموده و دلایل تخلیه ی ملک را شرح دهد. به عنوان مثال، عدم پرداخت اجاره می تواند یکی از این دلایل باشد.

البته اگر موعد اجاره به سر رسیده باشد، نیاز به دلیل خاصی نیست و کار راحت تر است. لازم به ذکر است، در شهرهایی که دفاتر قضایی وجود دارند، موجر می تواند جهت شکایت از مستاجر و گرفتن حکم تخلیه از طریق این دفاتر نیز اقدام نماید.

مراجعه به اجرای احکام

در زمان مراجعه به اجرای احکام، مسئول مربوطه باید حکم تخلیه را برای ابلاغ به مستاجر ببرد. این کار ممکن است کمی زمان ببرد، اما با داشتن وکیل امور ملکی در اصفهان و بهره مندی از راهنمایی های او می توانید به سرعت حکم تخلیه را همراه با مامور اجرای احکام، برای ابلاغ به مستاجر به اجرای احکام ببرید.

خواندن این مقاله  شرایط سه طلاقه کردن زن در قوانین ایران چیست؟ سه طلاقه چیست؟

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

گرفتن حکم تخلیه

دستور برای تخلیه اصفهان: پس از ابلاغ حکم تخلیه مستاجر 3 تا 7 روز فرصت دارد، که ملک را تخلیه کند.

ارائه صورت جلسه توسط مستاجر

پس از تخلیه ملک، مستاجر باید به شورای حل اختلاف مراجعه کرده و صورتجلسه تخلیه ملک را تحویل دهد. در هنگام مراجعه ی مستاجر به شورای حل اختلاف، مالک نیز باید حضور داشته باشد.

درخواست اجاره بها

موجر می تواند برای تعداد روزهای که ملک او بیش از قرارداد در تصرف مستاجر بوده است، تقاضای اجاره بها کند. این مسئله در صورت درخواست مالک، در پرونده جدا و در همان روز باید تشکیل شود.

علاوه براین، مالک می تواند در صورت خسارت رسیدن به ملک، مدعی خسارت به ملک نیز باشد. معمولا مبلغی از پول ودیعه در حساب دولت بابت تسویه قبوض برق، گاز و …باقی می ماند.

پرداخت پول پیش به مستاجر

پس از طی مراحل فوق، مشاور شورای حل اختلاف حکم پرداخت پول پیش به مستاجر و تحویل ملک را به موجر می دهد.

انواع دعاوی ملکی از جمله دعاوی بین موجر و مستاجر، توسط وکیل روابط موجر و مستاجر در اصفهان پذیرفت می شود. حامد امیری مشاور حقوقی در اصفهان ، پرونده ی شما را بررسی کرده و اقدامات لازم را جهت تسریع در پیشبرد و موفقیت پرونده به عمل می آورد.

در صورتی که هر گونه پرسش یا ابهامی در مورد مسائل ملکی دارید، می توانید پرسش های خود را از طریق آنلاین یا تلفنی با وکیل ملکی در اصفهان مطرح نمایید. هدف ما خدمت به موکلین گرامی و حل مشکلات آن ها است.

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید