بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > طلاق به دلیل ناتوانی مرد: طلاق به دلیل زود انزالی زوج

طلاق به دلیل ناتوانی مرد: طلاق به دلیل زود انزالی زوج

طلاق به دلیل ناتوانی مرد-آیا به دلیل ناتوانی جنسی مرد می‌توان طلاق گرفت؟

طلاق به دلیل ناتوانی مرد: طلاق ایقاعی یک جانبه می‌باشد که امکان دارد با تقاضای زوجه باشد یا با تقاضای زوج و یا با توافق هردو . از جمله مواردی که زوجه امکان دارد تقاضای طلاق کند، طلاق به دلیل ناتوانی مرد است یا مواردی مانند طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی است.

با این‌حال پاره‌ای موارد شامل فسخ ازدواج می‌باشد و یک‌سری شامل طلاق هستند. در این خصوص موضوع دیگری که مطرح است این می‌باشد که آیا یکی از زوجین می تواند. نداشتن رابطه جنسی را در هنگام ازدواج شرط کند؟

در جواب این سوال باید گفت که برقراری رابطه جنسی مقتضای ماهیت عقد ازدواج نیست و زوجین قادر هستند. نداشتن رابطه زناشویی را شرط نمایند که با این‌حال عرفا چنین شرطی تداول ندارد. و روانشناسی زوج و زوجه عموما بدون رابطه جنسی زندگی مشترک صورت نمی‌گیرد.

بنابراین به این خاطر که این عمل یعنی برقراری رابطه جنسی اقتضای ذات ازدواج شناخت نشد. صحت این شرط را پذیرفت و خللی در عقد نکاح ایجاد نخواهد کرد.

طلاق به درخواست زوجه به دلیل مشکلات جنسی چگونه است؟

وکیل خانواده در اصفهان توضیح می دهد : عده‌ای از خانم‌ها سوال می‌کنند. که مدت بسیاری است با شوهرشان رابطه جنسی نداشته و بابت این مسئله در رنج و عذاب هستند. آیا می‌توانند جهت طلاق اقدام نمایند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می‌بایست گفت، از جمله وظایف زوج و زوجه حسن معاشرت با یکدیگر می‌باشد. حسن معاشرت شامل برقراری رابطه زناشویی در اندازه متداول نیز می‌گردد.

ناتوانی جنسی مرد

علاوه‌بر این در ماده 1130 قانون مدنی، به عسر و حرج زوجه اشاره کرده است. عسر و حرج به این معنا است که ایجاد شدن شرایطی می‌باشد که ادامه دادن زندگی زناشویی را برای زوجه با سختی و مشقت به دنبال داشته باشد و تحمل آن سخت باشد.

در ماده مذکور، قانونگذار مصادیقی را تحت عنوان عسر و حرج پیش‌بینی کرده است. ولی به غیر از آن مصادیق نیز، مواردی وجود دارد که عسر و حرج زوجه محرز می‌گردد.

با این نظریه عدم برقراری رابطه زناشویی با زوجه می‌تواند از مصادیق عسر و حرج زوجه به‌شمار رود که با ثابت نمودن آن امکان طلاق از شوهر وجود خواهد داشت.

فسخ نکاح از جانب زن به علت مشکلات جنسی ممکن است؟

طلاق به دلیل ناتوانی مرد: شاید باور نکنید که امکان فسخ ازدواج نیز ممکن است. ولی حق انفساخ زوجین با حق انفساخ در حقوق قراردادها که در چارچوب خیارات وجود دارند تفاوت دارند.

بنابه تعبیری کامل‌تر، هر زمان در زوج عیوبی وجود داشته باشد، زوجه حق دارد به استناد آن عیب درخواست فسخ ازدواج را از قاضی بنماید. این عیوب عبارت است از:

خواندن این مقاله  دسته چک گم شود چه باید کرد؟ گم شدن دسته چک بدون امضا

خِصاء (اختگی) :

همان اختگی است. خصاء زمانی برای زن حق فسخ به‌وجود می‌آورد که در مرتبه نخست قبل از ازدواج ایجاد شده اما زن به آن آگاه نبوده باشد، و در مرتبه بعد مانع از ایفای وظایف زناشویی باشد. البته نظر مشهور فقهی این است که خصاء برای زن حق فسخ ایجاد می کند، چه مانع از نزدیکی باشد و چه نباشد.

عکس قیمت‌های مشاوره سایت وکیل حامد امیری

عِنَن (عدم توانایی جنسی):

به معنی ناتوانی جنسی می‌باشد. منظور از عدم توانایی زوج جهت دخول، عدم میل وی به برقراری رابطه جنسی و ضعف و سستی آلت تناسلی می‌باشد.

عنن زوج هنگامی برای زوجه حق فسخ به‌وجود می‌آورد که زوج از بدو ازدواج، حتی برای یک مرتبه هم توانایی نزدیکی نداشته است. در خصوص عنن می‌بایست گفت در صورتی‌که زوج قبل از نکاح و ضمن عقد نکاح این عیب را داشته باشد ولی زوجه به آن آگاه نبوده، زوجه به استناد آن قادر است نکاح را فسخ کند.

همچنین در صورتی‌که زوج در طول زندگی مشترک به عنن دچار گردد، زوجه قادر می‌باشد به حکم قاضی نکاح را فسخ کند.

مقطوع بودن آلت تناسلی: مقطوع بودن آلت تناسلی می‌بایست به حدی باشد که زوج توانایی انجام رابطه زناشویی را نداشته باشد.
با این‌حال عده‌ای از اساتید بر این باورند که زوجه موقعی حق دارد به این دلیل نکاح را فسخ کند که این مشکل پیش از نکاح به‌وجود آمده و زوجه از وجود آن بی‌اطلاع باشد.

جنون: جنون زوج نیز برای زوجه حق فسخ به‌وجود می‌آورد. ولی چون از معایب مرتبط با مسائل جنسی نمی‌باشد، در مطالب دیگری به توضیح آن می‌‌پردازیم.

هماهنگی مشاوره فوری وکیل حامد امیری کلیک کنید

چنانچه مرد قدرت نعوظ داشته باشد اما سرد مزاج باشد، تکلیف زن چیست؟

بهترین وکیل طلاق در اصفهان، برخی مواقع زوج با این وجود که مشکلی در نعوذ ندارد، ولی به دلایل روحی، روانی، ارثی و… دچار سرد مزاجی می‌باشد.

در این خصوص زوجه می‌بایست به دادگاه مراجعه کرده و با ثابت کردن این موضوع که سرد مزاجی مرد موجبات عسر و حرج وی را فراهم ساخته و ادامه زندگی مشترک برای وی مشکل است، از شوهر خویش طلاق بگیرد.

آنچه که مسلم است این می‌باشد که غریزه و میل جنسی همه انسان‌ها با هم تفاوت دارد و نمی‌توان این انتظار را داشت که همه مردان از غرایز و میل جنسی یکسانی برخوردار باشند.

عده‌ای از مردان به دلایل گوناگونی مانند موارد ارثی، مشکلات روحی و روانی و… از غریزه و میل جنسی کمتری برخوردار هستند که به اصطلاح به ایشان سرد مزاج می‌گویند.

خواندن این مقاله  وکیل ثبتی در اصفهان: راهنمای حقوقی شما در ثبت کسب و کار

از این‌رو چنانچه زن بتواند در دادگاه این مسئله را به اثبات برساند که سرد مزاجی زوج موجب گردیده است که زندگیشان به چالشهای زیادی دچار شده است و مهر و محبت از زندگی مشترکشان از میان رفته، مشروط بر اینکه قدرت نداشتن در نعوظ صرفا مربوط به هنگام وقوع عقد نبوده، امکان دارد با استناد به عسر و حرج از قاضی درخواست جدایی به علت عسر و حرج داشته باشد.

با توجه به این مسئله که برقراری رابطه جنسی مرسوم و مطلوب، حق هر انسان است و می‌بایست از سوی زوجین مورد توجه واقع گردد.

چنانچه مرد دچار زود انزالی باشد و سراغ درمان نرود، تکلیف زن چیست؟

حامد امیری بهترین وکیل اصفهان: برای زوجین زودانزالی امری نامطلوب است و خود زوج هم از این عیب رنج می برد.
زود انزالی از جمله موارد پر اهمیتی است که هم برای زوجه و هم برای خود زوج بسیار مشقت‌آور می‌باشد و موضوعی خوشایند به‌حساب نمی‌آید.

طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد

در این مواقع جهت طلاق به علت عدم رابطه جنسی پیش از حکم قاضی، عموما زوجین به پزشکی که دادگاه تعیین می‌کند، مراجعه کرده تا معلوم گردد که هیچ راه درمانی به‌منظور زود انزالی مرد کارآمد نخواهد بود.

در پاره‌ای از موارد هم دیده شده است که زوج حاضر به بهره‌گیری از شیوه‌های درمانی نیست. اصولا در این مواقع زوجه می‌تواند با ثابت نمودن اینکه در عسر و حرج به سر می‌برد، از قاضی و محاکم قانونی تقاضای طلاق را داشته باشد.

در صورتی‌که مرد به عمد با همسر خود رابطه زناشویی برقرار نکند، آیا زن می تواند از وی طلاق بگیرد؟

پاسخ این سوال مثبت می‌باشد. چنانچه زوج جهت مدت نامتعارف و طولانی با زوجه خویش رابطه زناشویی برقرار نکند، زوجه قادر است با ثابت کردن عسر و حرج خود از وی طلاق بگیرد.

در یک‌سری موارد دلیلی برای برقرار نکردن رابطه زناشویی وجود دارد که علت آن به زوج منتسب می‌شود؛ برای مثال زوج بهداشت شخصی را رعایت نمی‌کند و به این علت امکان برقراری عمل زناشویی وجود ندارد یا زوجه نمی تواند این وضعیت را تحمل نماید. در این خصوص نیز زوجه با ثابت کردن عسر و حرج امکان گرفتن طلاق را دارد.

آیا در صورتی‌که عیب رفع شود، حق فسخ ازدواج را برای زوج و زوجه از بین می‌برد؟

طلاق به دلیل ناتوانی مرد: طبق بیانات وکیل اصفهان، در جامعه امروزی به جهت یک‌سری از عیوبی که به زوج یا زوجه حق فسخ می‌دهد، روش‌های درمانی وجود دارد. اکنون، آیا با درمان عیب حق فسخ از بین خواهد رفت؟

خواندن این مقاله  دریافت سوء پیشینه! سریع ترین راه گرفتن سوء پیشینه

با فرض اینکه زوجه دچار قَرَن می‌باشد و طی عمل جراحی استخوان زائد را بر می‌دارد. و یا زوج دچار عنن است که با مصرف دارو به بهبودی آن کمک می‌شود.

تحت این شرایط باید توجه داشت که چون مبدا زیان برای شخص مقابل از میان رفته و مصالح خانواده نیز ایجاب می‌کند از منحل شدن نکاح پیشگیری گردد. بنابراین با از میان رفتن عیب، حق فسخ شخص مقابل از بین خواهد رفت.

مشاوره فوری با وکیل در اصفهان

رابطه جنسی نامتعارف و طلاق

آن‌طور که وکیل خوب اصفهان بیان می‌کند: هر کدام از زوجین مکلف هستند که در حد معمول با همسر خویش رابطه زناشویی داشته باشند.

اکنون چنانچه یکی از زوجین توقع نا متعارفی از دیگری، در خصوص مسائل جنسی داشته باشد، شخص دیگر حق دارد به درخواست وی عمل نکند. هر یک از زوج و زوجه می.توانند درخواست نا متعارف شخص مقابل را قبول نکند.

حال در صورتی‌که زوج خواهان رابطه زناشویی نا معمول با همسر خویش باشد و زوجه از برقراری این رابطه در سختی باشد، می‌تواند با ثابت کردن این امر، از همسر خود طلاق بگیرد.

طلاق به دلیل رابطه مقعدی

جدای از مسائل پزشکی و شرعی رابطه جنسی مقعدی، در صورتی‌که زوجه از برقراری این رابطه با همسر خویش در مشقت باشد و به عسر و حرج دچار گردد، می‌تواند با ثابت کردن آن، از قاضی تقاضای طلاق کند.

کلام پایانی

جمله وظایف زوج و زوجه حسن معاشرت با یکدیگر می‌باشد. حسن معاشرت شامل برقراری رابطه زناشویی در اندازه متداول نیز می‌گردد. علاوه‌بر این در ماده 1130 قانون مدنی، به عسر و حرج زوجه اشاره کرده است.

عسر و حرج به این معنا است که ایجاد شدن شرایطی می‌باشد که ادامه دادن زندگی زناشویی را برای زوجه با سختی و مشقت به دنبال داشته باشد و تحمل آن سخت باشد.

مشاوره با وکیل در خصوص طلاق:

دفتر وکالت حامد امیری وکیل خوب در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

4 نظرات

  • ناشناس
    19 آبان, 1402 در 8:02 بعد از ظهر

    ممنون بابت توضیحات شما🙏

  • ناشناس
    25 مهر, 1401 در 7:00 بعد از ظهر

    خیلی ممنون وعالی بود

  • ممد
    19 مرداد, 1401 در 1:01 بعد از ظهر

    ممنون خیلی عالی بود

پیام بگذارید