دلایل رد تعدیل مهریه چیست؟ تعدیل اقساط معوقه مهریه!

نمونه دادخواست تعدیل اقساط محکوم به

تعدیل مهریه: معنی تعدیل چیست؟ به این خاطر که از نگاه قانون مدنی و بر اساس ماده 1082، زوجه بعد از عقد ازدواج تحت عنوان مالک مهریه دانسته می‌شود و حق دارد هر گونه تصرفی در آن داشته باشد، او می‌تواند در هر هنگام بعد از عقد ازدواج نسبت به مطالبه مهریه خویش از شوهر که حق قانونی وی نیز محسوب می‌گردد، اقدام نماید. ولی با درنظر گرفتن. عرف اغلب خانم‌ها در موقع طلاق از این حق خود که مطالبه مهریه از مرد است. بهره‌گیری می‌کنند و آن را از مرد درخواست می‌نمایند.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

شرایط قانونی. جهت درخواست. مطالبه مهریه از شوهر. از موقع جاری شدن. عقد برای زن. پیش بینی. شده است. امکان دارد در موقع وصول مهریه از شوهر وی دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را به دادگاه به منظور تقسیط در پرداخت تسلیم کند. درخواست تقسیط مهریه با تقاضای اعسار و درخواست تعدیل مهریه، از جمله مواردی هستند که زوجین در موقع درخواست وصول مهریه با آن روبه‌رو می‌شوند.

نمونه متن دادخواست تعدیل: پیش از این برای مهریه طرح تعدیل پیش بینی نشده بود، نه برای خود مهریه که به نرخ روز محاسبه گردد و نه برای اقساط پرداختی آن. ولی در حال حاضر با در نظر داشتن. اینکه مهریه به نرخ روز محاسبه می‌شود. برای آن طرح تعدیل پیش بینی شده است. که این موضوع برای بسیاری خبری خوشایند و برای برخی دیگر ناخوشایند می‌باشد.

تعدیل مهریه چیست؟

نمونه رای رد تعدیل تقسیط: در لغت تعدیل به معنی برقراری عدالت می‌باشد. تعدیل در مهریه، از جمله افزایش و یا کاهش میزان مهریه نیز به معنای برقرای عدالت در پرداخت مهریه بوده که این قسم از تعدیل را می‌بایست از دو لحاظ مورد بحث قرار داد:

نخست بحث در مجموع مبلغ مهریه که بر اساس ماده 1082 تبصره یک به نرخ روز و همسان با تغییر شاخص قیمت سالانه زمان تأدیه نسبت به سال اجرای عقد که از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود محاسبه و پرداخت می‌گردد. قانون‌گذار این قسم از تعدیل را در جهت عدالت و احقاق حقوق زن‌ها به ماده 1082 الحاق نموده است.

مورد دوم که در بحث می‌بایست. به آن اشاره داشت موقعی است. که تقاضای اعسار از پرداخت مهریه از سوی شوهر پذیرفته شده است. در این شرایط مرد مکلف می‌باشد مبلغی تحت عنوان پیش پرداخت و همچنین مبالغی را ماهیانه به زوجه بپردازد تا کل تمام تصفیه گردد. در چنین شرایطی امکان دارد تقاضای تعدیل مهریه هم از جانب شوهر از دادگاه صادر کننده حکم تقسیط مهریه درخواست شود هم از جانب زوجه تقاضا شود.

نحوه دادخواست تعدیل در اقساط مهریه

بیان شد که در جهت ایجاد عدالت با نظر به اوضاع اقتصادی ایران و تورم حاضر و به این خاطر که هر روز قیمت‌ها دچار نوسانات شدید هستند. موقعی که تقاضای اعسار. شوهر می‌شود. و مهریه اقساطی می‌گردد،. شوهر موظف است. اقساط مشخص شد. مهریه از طریق دادگاه را در تاریخ مقرر و معین به زوجه پرداخت نماید. در غیر این حالت زوجه حق دارد بابت قسط یا اقساط معوقه درخواست صدور حکم جلب وی را از دادگاه داشته باشد.

خواندن این مقاله  چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم ؟ ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی!

مشاوره با یکی از وکلای خوب مهریه در اصفهان

تعدیل تقسیط مهریه چیست؟! در اکثر مواقع پرداخت اقساطی مهریه امکان دارد چندین سال طول می‌کشد. این شرایط هم زوجه و هم زوج ممکن است دچار تغییراتی در شرایط زندگی خود شوند. باید گفت تغییر در آینده مرد تاثیری مستقیم بر حکم خواهد گذاشت. به این خاطر که امکان دارد شرایط مالی هر شخصی در آینده دچار تغییر و تحول گردد، در دادگاه تقسیط مهریه منوط به موقعیت آینده مرد است. بنابراین شاید معسر امروز، منوط به شرایطی که به وجود می‌آید، در آینده از اعسار خارج گردد.

نحوه دادخواست تعدیل در اقساط مهریه

به همین دلیل که گفته.می‌شود. موقعیت آینده تاثیر مستقیمی بر حکم دارد. تغییر شرایط زوج در آینده ممکن است مقدمه‌ای برای تسلیم دادخواست تعدیل مهریه از سوی زوجه محسوب می‌گردد. به صورت کلی دادخواست تعدیل مهریه دو جنبه دارد که جنبه منفی آن کاهش مبلغ مهریه و جنبه مثبت آن افزایش مبلغ مهریه می‌باشد. به طور مثال:

👈«مشاوره با وکیل طلاق در اصفهان»👉

اعسار اقساط معوقه مهریه:

جنبه مثبت دادخواست تعدیل اقساط مهریه این می‌باشد که شوهر بعد از حکم اعسار صاحب ارث گردد و یا به حقوق ماهیانه او افزوده شود. از این رو، زوجه قادر است با نظر به تغییراتی که در شرایط مالی زوج ایجاد شد است. به جهت تغییر در چگونگی پرداخت مهریه به دادگاه مراجعه و دادخواست تعدیل در اقساط مهریه را تسلیم کند.

دادگاه با توجه به شرایط و ارزیابی اوضاع حکم جدیدی در خصوص تعدیل مهریه صادر خواهد کرد که این حکم اثرات مثبتی برای زوحه به دنبال خواهد داشت. ناگفته نماند که مراجعه زن به دادگاه صادر کننده حکم اعسار فقط در موقعی که شرایط مالی زوج دچار تغییر و تحول گردد، با نظر جدید دادگاه و صدور حکم همراه خواهد بود.

خواندن این مقاله  دادخواست اعتراض ثالث چه معنایی دارد؟

اما جنبه منفی دادخواست تعدیل اقساط مهریه این می‌باشد. که در پاره‌ای از موارد زوج به علت بیکاری،. بیماری و یا شرایطی این چنینی قادر به انجام کاری نبوده. و قادر نیست اقساط مشخص.مهریه را در زمان مقرر به زوحه پرداخت کند. در این شرایط مرد حق دارد با رجوع به دادگاه و تسلیم دادخواست تعدیل در اقساط مهریه، درخواست تعدیل در مهریه دهد که این شرایط تحت عنوان جنبه منفی دانسته می‌شود.

شرایط تعدیل مهریه

نمونه دادخواست تعدیل مهریه: موقعی که درخواست اعسار زوج در دادگاه پذیرفته شد. و قرار بر این می‌شود که مهریه به طور قسطی به زوجه پرداخت گردد، قانون‌گذار در جهت ایجاد عدالت برای زوجه و زوح این حق را در نظر گرفت که چنانچه تغییری در شرایط مالی و اقتصادی هر یک از آنها با در نظر داشتن اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه ایجاد شود تقاضای تعدیل در اقساط مهریه را از دادگاه بخواهد.

شرایطی که با وجود آن می‌توان تقاضای تعدیل در اقساط مهریه داشت عبارتند از:

تقاضای اعسار زوج از دادگاه صادر کننده، حکم محکومیت شوهر به پرداخت مهریه قبول. شده باشد. و مرد ملزم گردیده باشد تا بدهی خود را به طور اقساط ماهیانه و با اقساط مهریه به زن پرداخت کند.

امکان دارد دادگاهی که شوهر را با حکم قطعی به پرداخت مهریه محکوم نموده است، دادخواست اعسار زوج را به این ترتیب بپذیرد که شوهر در مدت زمان معینی تمام مهریه زوجه را به وی پرداخت کند که در این شرایط مرد مکلف می‌باشد تا بدهی خود را طی مدت زمان معینی به زن پرداخت کند.

دلایل قانونی رد تعدیل مهریه

دلایل قانونی رد تعدیل مهریه

وکیل مهریه اصفهان بیان می‌کند: از جمله دعاوی متداول در دادگاه‌های خانواده، موضوع درخواست مهریه (مهریه یکی از حقوق مالی زن است که ممکن است در دو حالت، عندالمطالبه و یا عندالاستطاعه باشد) است. به این خاطر که زن بعد از منعقد شدن عقد ازدواج. (از جمله عقد ازدواج دائم یا موقت)، مالک مهریه شده. و حق دارد هر موقع بعد از عقد تصمیم داشت مهریه خود را مطالبه کند و مرد هم مکلف می‌باشد مهریه وی را پرداخت کند.

ماده قانونی تعدیل اقساط: ولی موضوع اصلی موقعی به میان می‎آید که مرد دادخواست تعدیل از اقساط مهریه را می‌دهد. لازم به ذکر می‌باشد که پیش از این بحثی در مورد تعدیل مهریه مطرح نبوده، ولی در حال حاضر این مسئله در نظام حقوقی و کشور ما جایگاه بسیار ویژه‌ای پیدا کرده است.

خواندن این مقاله  معنی حکم قصاص و در چه صورت صادر میشود؟

مشاوره با وکیل خوب مهریه در اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری وکیل دادگستری در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

تعدیل مهریه: کلام آخر

شرایط قانونی جهت درخواست مطالبه مهریه از شوهر از موقع جاری شدن عقد برای زن پیش بینی شده است. امکان دارد در موقع وصول مهریه از شوهر وی دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را به دادگاه به منظور تقسیط در پرداخت تسلیم کند. درخواست تقسیط مهریه با تقاضای اعسار و درخواست تعدیل مهریه، از جمله مواردی هستند که زوجین در موقع درخواست وصول مهریه با آن روبه‌رو می‌شوند.

موقعی که درخواست اعسار زوج در دادگاه .پذیرفته شد. و قرار بر این می‌شود. که مهریه به طور قسطی به زوجه پرداخت گردد، قانون‌گذار در جهت ایجاد عدالت برای زوجه و زوح این حق را در نظر گرفت. که چنانچه تغییری در شرایط مالی و اقتصادی هر یک از آنها با در نظر داشتن اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه ایجاد شود تقاضای تعدیل در اقساط مهریه را از دادگاه بخواهد.

سوالات متداول دلایل رد اعسار مهریه

تعدیل مهریه به چه معنا است؟

به معنی بر قرای عدالت است که هم برای زوجه و هم برای زوج امکان تقاضای تعدیل مهریه از دادگاه وجود دارد که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است.

چنانچه مهریه قسط بندی گردد آیا امکان تعدیل اقساط وجود دارد؟

بله امکان تعدیل اقساط مهریه از سوی شوهر محکوم به پرداخت مهریه و زوجه دریافت کننده مهریه به علت گرانی و تورم وجود دارد که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است .

آیا تقاضای تعدیل اقساط مهریه تنها برای مرد وجود دارد؟

خیر هم برای زوجه و هم برای زوج این امکان وجود دارد که‌ تقاضای تعدیل اقساط مهریه را از دادگاه داشته باشند که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است.

2 دیدگاه در نوشته: “دلایل رد تعدیل مهریه چیست؟ تعدیل اقساط معوقه مهریه!

  1. کاربر گرامی نویسنده نوشته

    سلام دوست عزیز بهتره برای مشکلتون با وکیل صحبت کنید. اگر تمایل دارید با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷

  2. ناشناس

    سلام خوب هستین وقتتون بخیر.سال نود و پنج پونصد قطعه سکه مهریه من بعد از جلب محکوم تقسیط شد به صدو ده سکه که اول دوازده قطعه و هرسه ماه یکبار یک سکه محکوم شدن که سکه های منو بدن ولی ایشون بعد پرداخت ۱۲ قطعه از دادن سکه هام هر سه ماه یکبار سرباز زدن.من یکبار تونستم جلبشون کنم و دو قطعه سکمو بگیرم بعد اون متواری شد یا موقع جلب فرار کرد.برای همین هفت سال نتونستم سکه هامو بگیرم الان که جلبش کردم برای بیست هفت قطعه معوقه زندان رفتن و بخاطر اینکه سکه های معوقه منو نده تعدیل تقسیط دادن.آیا این تعدیل برای بیست و هفت سکه اجرا میشه یا باید او بیست و هفت تا رو بدن بعد برای سکه های باقی مونده تعدیل بگیرن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *