وکیل حقوق مولفان در اصفهان-حمایت حقوقی مولفان: نقش وکیلان در حفظ ابتکار خلاقیت

وکیل حقوق مولفان در اصفهان: سرگذشت آدمی ترکیبی از ابداعات و نوع آوری ها جهت بر طرف کردن دشواری ها و مصائب انسانی است. از نخستین نگاره‌ها در بین‌النهرین تا کمان‌های شکار چینی‌ها، همه موفقیت هایی بودند که انسان را به این مقام و سطح تکنولوژی رساندند.

حمایت از حقوق مولفان و مخترعان

بر مبنای دیدگاه وکیل حقوق مولفان و مخترعان در اصفهان، یکی از زیرساخت‌هایی که قادر است. سبب پیروزی های اقتصادی و تکنولوِژی محققان یک کشور باشد، عنایت به حقوق «مالکیت فکری» است.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

این حقوق دسته ای از ضوابط و مقرراتی است. که از اندیشه، ابتکار و نوع آوری انسان پشتیبانی می کند. و در این حیطه حقوق مادی و معنوی را به اختراع کنندگان و مبدعان طرح‌ها عرضه می‌کند.

به همین خاطر مراقبت و نگهداری اموال مالکیت فکری اهمیت بسزایی دارد. و صرفا محدود به کشورها نبوده بلکه این سبک حفاظت و نگهداری در سطح جهانی اجرا می شود. سازمان (مالکیت فکری جهانی یا WIP) سازمانی است که بالغ بر بیست پیمان را در خصوص اموال مالکیت فکری بسته است.

قانون حقوق مولفان و مخترعان چیست؟

در اصل خیلی از اشخاص تا اندازه ای با این جمله و مفهوم آشنا هستند. و زمان خرید یک کتاب یا یک دستگاه الکترونیکی، اطلاع دارند که نویسنده کتاب یا مخترع دستگاه صاحب نخستین و اصلی آن محصول است. این سبک مالکیت سبب می گردد که به سهولت نشود یک کتاب را کپی یا کالایی با نشان تجاری تقلبی به بازار ارائه کرد.

وکیل حقوق مولفان و مخترعان در اصفهان می گوید همان طور که ساختار نظام قانونی معیشت فرهنگی و اجتماعی را منظم می‎کند، ضوابط و قوانین مالکیت هم قادر است منظم کننده جهان افکار و اندیشه‌های آدمی باشد، به طوری که بی وجود این حقوق، میل مؤلفان و نویسندگان برای آفرینش یک اثر  از بین می رود.

وکلا و مشاوران حقوقی در جلب حقوق مولفان

تولید دانش نقش مهمی در رشد اقتصاد و توسعه پایدار دارد. به همین خاطر دولت‌ها در این حیطه نقشی با اهمیت و دو پهلو دارند ؛ از یک طرف، باید مکان و فضایی مطلوب به وجود آورند که مبدعان علم و فناوری با اطمینان فعالیت کنند و از برآیند تولیدات خود سود ببرند و به تولید بیشتر علم بپردازند و از سمت دیگر پشتیبانی از آن‌ها نباید طوری باشد که محیط برای رشد علمی محدود گردد، چرا که همیشه ارتقا در یک علم بر بهره مندی از آثار مبدعان پیشین استوار است؛

پس، برای رسیدن به این مقاصد، تجهیزات حقوقی مخصوصی لازم است؛ تجهیزات حقوقی که جهت پشتیبانی از نتایج فکری انسان در زمینه های صنعت به معنی عامه کلمه و دانش و ادب و هنر نقش مهمی دارد، حقوق مالکیت معنوی است.

خواندن این مقاله  چه عقودی اذنی هستند؟ عقد جایز اذنی و غیر اذنی چیست؟

وکیل حقوق مولفان و مخترعان در اصفهان می گوید ضوابط گوناگونی در ایران در خصوص مالکیت فکری وجود دارد. «قانون ثبت علائم و اختراعات» مصوب ۱۳۱۰ و آیین‌نامه اصلاحی آن مصوب ۱۳۳۸ به حق مبدع و مالکیت فکری در زمینه های صنعت و تجارت پرداخته اند.
یک معاهده بین‌المللی مشهور به «اتحادیه پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی و تجارتی و کشاورزی» مصوب ۱۸۸۳، که ایران در سال ۱۳۳۷ به آن پیوسته است، از دیگر اسناد قانونی ایران در این حیطه ‌است.

مخترعان و حقوقشان: راهنمای وکلای متخصص در جلب عدالت

در زمینه حق مؤلف و هنرمند هم قانون پشتیبانی از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۵۰ در کنار “قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی” مصوب ۱۳۵۲ از منابع قانونی در حقوق ایران در این حیطه ‌است.

از با اهمیت ترین ضوابطی که در سال‌های گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است «‌قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علائم تجارتی» مصوب 1386 و «قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیایی» مصوب 1383 است.

"قانون
قانون حمایت حقوق مولفان و مخترعان

حقوق مالکیت فکری ، به معنی حقوقی جدیدی است که نحوه پشتیبانی و بهره گیری از ابداعات فکری انسان را معین می‌کند و شامل دو رکن مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی هنری است.
مالکیت صنعتی از ابداعات، طرح‌های صنعتی، نشان های تجاری یا خدماتی، برندهای تجاری، حق کسب و پیشه در تجارت و… محارست می‌کند و مالکیت ادبی و هنری از آثار ادبی و هنری و ابداعات در ارتباط با آن پشتیبانی می‌کند.

از مفهوم تا عمل: وکلا و مشاوران حقوقی در جلب حقوق مخترعان

پایه و اساس حقوق مالکیت فکری پشتیبانی از حقوق آفریننده اثر و به وجود آورنده بستری ایمن برای تشویق هنرمندان و صنعتگران جهت ابداع آثار بهتر است که اگر این زمینه‌ و بستر فراهم شود قسمت های گوناگون جامعه هم با اطلاع از اصالت آثار، از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

حقوق مالکیت فکری بیشتر در کشور ما به “حقوق مالکیت معنوی” ترجمه شده است .این طور به نظر می آید که لغت “معنوی” به علت معانی زیادش آن طور که لازم است حق مطلب را در ارتباط با مفهوم و هدف مد نظر ادا نمی‌کند.

به طور واضح تر و به زبان اهل منطق، این لغت کامل است اما مانع نیست، چرا که بیشتر برای مسائل مادی، صوری و ظاهری آورده شده است، در صورتی که هدف و غرض از این سبک مالکیت، حقوقی است که ناشی از فکر، اندیشه و قوه تعقل آدمی است.

حمایت حقوقی از مولفان و آثار فکری

بحثی که در این حقوق مورد حمایت است ، آثار فکری و آفریده‌های نوع آورانه انسانی است. ماده 2 عهدنامه تأسیس سازمان جهانی مالکیت فکری عناوین تقریبا کامل از مباحثی که زیر پوشش حقوق مالکیت فکری هستند نام برده است که شامل: ” آثار ادبی و هنری، علمی، اجراهای هنرمندان آثار نمایشی، آوا نگاشت‌ها و سازمان‌های ضبط و پخش، اختراعات در تمامی زمینه‌های تلاش انسانی، کشفیات علمی، طرح‌های صنعتی، علایم تجاری، مبدأ جغرافیایی کالا، حمایت در برابر رقابت غیر عادلانه، و همه حق هایی که متاثر از کار فکری در حیطه های صنعتی، علمی، ادبی و هنری هستند.”

خواندن این مقاله  سریع ترین راه وصول چک! سریعترین راه وصول سفته! حامد امیری

دولت‌ها با مد نظر قرار دادن این گونه علت ها به پشتیبانی از آثار آفرینندگان در ضوابط خود اقدام می کنند تا قادر باشند بر اساس آزادی مالکان حق در استفاده از حقوق نوشته ها و آفریده های خود و عدم تعدی به آزادی و حقوق سایرین ضوابط آن را گردآوری و بایسته سازند؛

در دفاع از ابتکارات: وکلای حقوق مخترعان و راهکارهای حقوقی

پس، مقصود و منظور پشتیبانی از این حقوق، مدد رسانی به فرآیند رو به رشد ابتکارات ذهنی انسانی است و آزادسازی قانونی دسترسی به آن ها با مقصود گسترش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در انتها بهتر شدن شیوه معیشت در همه سطوح است.

برخی از حقوقدانان، حقوق معنوی را در محدوده حقوق کار قرار داده و اعتقاد دارند که حق نویسنده و مبدع متاثر از کار آنان است و آفرینندگان ابداعات فکری سزاوار دریافت مزد جهت کار فکری خود هستند. بر مبنای این نظر هر جا ضوابط ویژه ای برای این مباحث فکری وجود نداشته باشد، شامل ضوابط عمومی حقوق کار می شوند.

بر این اساس اعتراضات بسیاری وارد شده است، به گونه ای که در حال حاضر هواداران آنچنانی ندارد، چرا که اثر فکری که برآیند نوع آوری و ابداع فکری آفریننده آن است، قابل قیاس با فعالیت یک کارگر که عاری از هر نوع ابداع و خلاقیت بوده، نیست.

وکیل حامد امیری، با تخصص در حمایت از حقوق مولفان

یکی از اصول با اهمیت و موثر در حیطه مالکیت فکری اصل شخصیت است. بالاخص برای تبیین حقوق اخلاقی و معنوی ابداعات فکری مثل حق حرمت اسم و حق حرمت اثر که بر مبنای بعضی از اصول تبیین آنها امکان ندارد .

در این نظر محور اصلی “شخصیت آفریننده” است عکس نظر قبلی که نقش محوری را اثر و کار فکری دارد . بر مبنای این دیدگاه ابداع فکری از شخصیت آفریننده آن ناشی می شود، حال یا همان شخصیت آفریننده اثر و یا نیاز شخصیت آفریننده آن است.

از با اهمیت ترین و جدال برانگیز ترین دیدگاه ها در مورد مالکیت فکری که در حال حاضر هم هواداران بسیاری دارد، این است که حق مالک اثر فکری به عنوان گونه ای مالکیت شناخته شود. به همین خاطر، حقوقدانان و شخصیت‌های زیادی بر این موضوع تأکید دارند .مانند لامارتین که می گوید مالکیت ادبی “مقدس ترین نوع مالکیت” است.

 حقوق مخترعان
حقوق مخترعان
خواندن این مقاله  معامله به قصد فرار از دین در قانون جدید

ضوابط و آیین‌نامه‌های مهم در حیطه حقوق مالکیت فکری

قوانین داخلی

  • – ضوابط پشتیبانی حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان
  • – ضوابط پشتیبانی از حقوق آفرینندگان نرم افزارهای رایانه‌ای
  • -ضوابط ثبت اختراعات‌، طرح‌های صنعتی ‌و نشان های تجاری
  • -ضوابط جرایم رایانه‌ای
  • – ضوابط تجارت الکترونیکی
  • – ضوابط پشتیبانی از سازمان هت و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات
  • – ضوابط تصحیح ماده (۱۲) قانون پیشتبانی از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸
  • – مقررات و ضوابط شبکه‌های اطلاع رسانی رایانه‌ای
  • – لایحه قانونی تشکیل شورای‌عالی انفورماتیک کشور
  • – قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی
  • – قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • – قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به معاهده همکاری در ثبت اختراعات

آیین‌نامه‌ها

  • -آیین نامه اجرایی ماده ۲۱ ضوابط پشتیبانی حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان
  • -آیین‌نامه اجرایی مواد (۲) و (۱۷) ضوابط پشتیبانی از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای
  • آیین‌نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری (اصلاحی ۱۳۹۲.۸.۱۱)
  • -فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای
  • -آیین‌نامه اجرایی ماده (۳۲) قانون تجارت الکترونیکی (گواهی الکترونیکی)
  • -آیین‌نامه‌ اجرایی‌ ماده‌ (۴۸) قانون‌ تجارت‌ الکترونیکی
  • -آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات
  • -آیین‌نامه ساماندهی فعالیت پایگاه‌های اطلاع رسانی (سایت‌های) اینترنتی ایرانی
  • -آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال
  • -آئین‌نامه نحوه اجرای فعالیت‌های مشخص به جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور

کنوانسیون ها و مقررات خارجی

  • -قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تأسیس سازمان جهانی مالکیت معنوی
  • -موافقت‌نامه جنبه‌های تجاری حقوق مالکیت فکری (تریپس)
  • -موافقت نامه لیسبون
  • -موافقت‌نامه مادرید راجع به ثبت بین‌المللی علایم
  • -پروتکل مربوط به موافقت‌نامه مادرید راجع به‌ثبت بین‌المللی علایم
  • -معاهده برن

حامد امیری وکیل حقوق مولفان و مخترعان در اصفهان با سابقه ای درخشان در کلیه امور حقوقی و کیفری آماده خدمت رسانی به همه عزیزان در کلیه امور حقوقی و کیفری مانند دعاوی مالکیت معنوی می باشد .

برای پاسخ پرسش ها و افزایش اطلاعات میتوانید باشماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل نموده و با تعیین وقت قبلی با بهترین وکیل مالکیت معنوی در اصفهان مشاوره ی حضوری یا تلفنی داشته باشید و در صورت نیاز پرونده های مالکلیت معنوی خود را به حامد امیری وکیل حقوق مولفان و مخترعان در اصفهان بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *