وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل مالکیت معنوی در اصفهان نقش کلیدی وکیل در حفاظت از ایده‌ها و اختراعات

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان نقش کلیدی وکیل در حفاظت از ایده‌ها و اختراعات

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان نقش کلیدی وکیل در حفاظت از ایده‌ها و اختراعات

مدت زمان تخمینی مطالعه: 0 دقیقه

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان: حتما تا به حال در خصوص قراردادهای مالکیت معنوی و فکری مطالبی به گوشتان رسیده است ، اگر که دوست دارید در این حیطه آگاهی زیادتری کسب کنید و با مفاهیم نخستین ، ضوابط حقوقی و لزوم وجود این سبک قراردادها مطلع شوید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

کشور ما جوانان مبدع و آفرینشگری را در دامن خود پرورانده است. موردی که ذهن این گروه از اشخاص مبدع را به آن مشغول است، پشتیبانی های قانونی از آثار و ابداعات آن‌هاست. در این خصوص، قانون گذار با وضع ضوابط قابل استفاده از ضایع شدن حقوق اشخاص ارزشمند جامعه ممانعت می کند.

مالکیت معنوی چیست ؟

مادی و معنوی یعنی چه: تعریفی که وکیل باتجربه در اصفهان دارد این است. که قانون مالکیت معنوی بخشی از حقوق است که در آن حقوق و تکالیف اشخاصی که یک مال فکری و غیرمالی دارند معلوم می گردد.

مقصود از مال فکری موردی است. که با فعالیت و فکری و هنری و عکس بقیه دارایی ها، غیرفیزیکی است و صورت مادی ندارد. برای نمونه شعر، داستان، اختراع، نقاشی، فیلم، موسیقی و … مال فکری محسوب می شوند.

در دنیای امروز که زمان فوران داده ها است علم، هنر، و تکنولوژی اهمیت و اعتبار زیادی پیدا کرده اند. و ارزش اقتصادی خیلی زیادی دارند . فرض کنید که شما یک چیز تازه ابداع نموده اید ؛ این کار این معنی را دارد که شما علم تازه ای جهت تولید یک وسیله‌ی ویژه کسب کرده اید .

در صورتی که شما شیوه ساخت این ابداع را برای کسی شرح دهید یا یک نمونه از آن را به دیگران بدهید ، آن‌ها هم‌ این امکان را می یابند که به تولید این ابزار تازه مشغول شوند بی اینکه گزندی به علمی که شما دارید بزنند یا حتی از آن کم شود.

حقوق مالکیت معنوی و کسب و کار: راهنمای وکیلان حقوقی برای مشاوره تخصصی

یا حتی امکان دارد سایرین هم این علم را کسب کنند. اشخاص گوناگونی در نقاط مختلف دنیا این امکان را دارند که مشغول به کار گیری این علم باشند. به این معنی که علم، امری است غیرانحصاری که اشخاص زیادی این امکان را دارند که به شکل هم‌زمان از آن بهره مند شوند.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

هم اکنون پای حقوق مالکیت فکری به میان می‌آید. مالکیت فکری به اشخاص وسیله ای جهت حمایت از کلیه دارایی هایی می‌دهد که اندک نیستند و امکان نشر و انتشار و کاربرده های بسیاری دارند.

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان می گوید باید دقت داشته باشید که حقوق قادر نیست از چیزی پشتیبانی کند که در دنیا وجود ندارد؛ به این معنی که حقوق از آن چیزی که در ذهن شما گذشته پشتیبانی نمی‌کند؛ چرا که امکان دسترسی به آن وجود ندارد . حقوق از پیدایش و بروز شکل‌یافته‌ی آن چیزی که در ذهن شماست پیشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که از فک حمایت نمی کند از قالب و فرم وسیله ایده پشتیبانی می کند.

فکر جالبی که در ذهن جای دارد با اینکه دارای ارزش است اما امکان حمایت حقوقی برای آن وجود ندارد . اما هر زمانی که این ایده به متن یا شعری مبدل شد و در مکانی در دنیا مادی ثبت شد، مانند روی کاغذ آوردن ، در گروه دارایی های فکری جای می‌گیرد و فکری است که به شخص شما تعلق دارد و حمایت حقوقی از آن شدنی است .

اقسام مالکیت معنوی

حقوق مالکیت معنوی به دو قسمت تقسیم می گردد: حقوق مالکیت ادبی و هنری – که به آن حق مؤلف یا کپی‌رایت اطلاق می گردد – و حقوق مالکیت صنعتی.

هر یک از این قسمت ها پشتیبانی کننده‌ی دارایی های معنوی ویژه ای هستند. حقوق مالکیت ادبی و هنری یا همان کپی‌رایت از آن بخش دارایی های معنوی را پشتیبانی می‌کند که اکثرا قالب نوشتاری/ ادبی یا هنری دارند. کتاب‌ها -چه علمی و فنی باشند چه هنری و ادبی- ، آثار موسیقی، فیلم‌ها، عکس، نقاشی، مجسمه‌سازی، و معماری همه زیر پوشش کپی‌رایت هستند.

مدت زمان پشتیبانی از هر یک از این آثار فرق می کند. مورد بسیار با اهمیت این است که این بخش احتیاجی به ثبت ندارند و هر زمانی که اثر افریده شود ، شما مالک آن هستید ؛ بی آن که احتیاج باشد هیچ مرحله روند قانونی یا اداری را طی کنید.

مالکیت معنوی چیست
مالکیت معنوی چیست

حقوق مالکیت صنعتی هم همان گونه که از اسم آن پیداست بیشتر با صنعت و تکنولوژی کار می کند . نوع آوری با اهمیت ترین مثال این بخش است اما سایر موارد مثل نشانه های تجاری و طرح‌های صنعتی هم در این بخش قرار دارند.

چگونه وکیلان مالکیت معنوی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند

عکس کپی‌رایت، در این بخش برای اینکه شما به عنوان صاحب شناخته شوید احتیاج است که با گذراندن مراحل قانونی و روند اداری ابداع یا آرم تجاری یا طرح صنعتی خود را ثبت کنید و در این حالت است که قانون از شما به عنوان صاحب اثر حمایت می نماید.

قانون برای هر کسی که کار فکری و ذهنی در حیطه های گوناگون هنری، صنعتی، علمی و ادبی داشته باشد. حقوقی را مد نظر قرار داد است. که به حقوق این گروه از افراد، حقوق مالکیت فکری اطلاق می گردد.

قراردادهای مالکیت فکری در همه کشورهای دنیا استفاده می شود. این قراردادها اکثرا با هدف پشتیبانی کردن از اشخاص مبدع در جنبه‌های مادی و معنوی شکل گرفت است.

از دیگر مقاصد این قراردادها قابل دسترس بودن نتیجه ابداع برای همگان و همین طور تشویق کردن اشخاص صاحب سبک و فکر است . چرا که تشویق اشخاص خلاق می تواند زمینه مناسب جهت کامیابی این ایده های خلاقانه به سمت برآیند قابل استفاده را فراهم کند. و اینکه با بهره گیری صحیح از این افکار و ایده‌ها می شود تجارت را رونق داد.

قوانین مربوط به حقوق مالکیت فکری

بهترین وکیل مالکیت فکری: اشخاصی که مالک آثار فکری و ذهنی هستند نگرانی هایی دارند که یکی از متداول ترین این دغدغه ها ، میزان و سبک پشتیبانی کشور از آثار ذهنی آن‌هاست. به این خاطر ، کشورهای گوناگون به این نگرانی های صاحبان اثر توجه زیادی دارند و با وضع ضوابطی تلاش بر دفاع از حقوق آن‌ها دارند.

پس با تکیه بر این ضوابط می شود از ضایع شدن حقوق این اشخاص مبدع پیشگیری نمود. تقلب، بهره گیری بی جواز از آثار فکری و… از دسته کارهای غیر قانونی در این حیطه محسوب می شود.

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان این مورد را ذکر کرده است که خوب است بدانید ، ضوابط وضع در این حیطه در سطح کشور و همین طور در سطح بین المللی امکان استفاده دارد . ضمن اینکه می شود ادعا کرد، ضوابط داخلی در قیاس با ضوابط بین المللی خیلی جامع تر و کامل‌تر هستند. چرا که در خیلی از موارد ضوابط داخلی به کنوانسیون های بین المللی برجسته جهان الحاق می‌شوند و در نتیجه حمایت و پشتیبانی زیادتری از مالکین فکر و اثر می شود.

قوانین داخلی حقوق مالکیت های فکری چگونه است؟

حمایت کننده حقوق مالکیت‌های فکری 

داخلی از ابداعات ثبتی پشتیبانی می‌کند. نشان های تجاری و طرح های صنعتی از دیگر مواردی است که زیر پوشش قانون داخلی هستند.
در این حیطه آیین نامه اجرایی در حیطه ثبت اختراعات، ثبت طرح های صنعتی و ثبت نشان های تجاری موجود است.
از دیگر ضوابط داخلی می شود قانون پشتیبانی از نشان‌های جغرافیایی را نام برد.

حقوق مالکیت معنوی
حقوق مالکیت معنوی

قوانین داخلی و کنوانسیون‌ها

وکیل مالکیت معنوی در اصفهان: همان گونه که قبلا گفتیم ، ضوابط داخلی در حیطه پشتیبانی از آثار فکری به کنوانسیون‌هایی الحاق شده است که در ادامه آن را برای شما آورده ایم.

کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری و کنوانسیون پاریس با مقصود پشتیبانی از مالکیت صنعتی از جمله این کنوانسیون‌های الحاقی به حساب می آید. ضمن اینکه در این حیطه ضوابط داخلی با قراردادهایی از قبیل: قرارداد مادرید با هدف ثبت بین المللی علائم، قرارداد لیسبون با هدف حمایت از ثبت بین المللی اسم مبدا، قرارداد تریپس در زمینه وجوه تجاری مالکیت فکری و قرارداد مادرید با مقصود منع از نصب منابع غیرواقعی بر کالاها بهم متصل هستند. دراین بین پروتکل قرارداد مادرید در حیطه ثبت بین المللی علائم از سایر موارد الحاقی به حساب می آید.

چرا در تنظیم قراردادهای مالکیت فکری و معنوی الزام وجود دارد؟

برای دارایی ها و اثار فکری دو سبک مالکیت مادی و معنوی مد نظر قرار داده شده است. مالکیت معنوی آثار متعلق به آفریننده آن است. همان گونه که گفتیم این آثار امکان دارد در شکل طرح صنعتی، علائم تجاری، تالیفات و… بروز یابد .

اما زمانی که سخن از مالکیت مادی ان اثر است، امکان دارد به غیر از آفریننده اثر پای سرمایه گذاران اثر هم وسط کشیده شود. هر فرد ی که به عنوان صاحب مادی اثر شناخته شود، این امکان را دارد که برای ثبت آن اقدام کند. صاحب مادی این امکان را دارد که با پرداخت هزینه های لازم در خصوص راه های انتفاع از اثر تصمیم گیری کند.

او قادر است اثر خود را بفروشد و یا به فرد دیگری واگذاری کند.در صورتی که آفریننده اثر در یک شرکت و یا سازمان کار کند بر مبنای قراردادهای مالکیت فکری و معنوی، نهاد و سازمان نام برده به عنوان کارفرما و صاحب مادی اثر شناخته می‌شود. پس اگر بهره برداری اقتصادی از اثر شود ، سهمی هم برای آفریننده آن مد نظر قرار داده می‌شود.

موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان:

روند وکیل دادگستری در اصفهان: با سابقه ای درخشان در کلیه امور حقوقی و کیفری و دارا بودن کادری باتجربه ، حرفه ای آماده خدمت گذاری به همه عزیزان در کلیه امور حقوقی و کیفری مانند دعاوی مالکیت معنوی می باشد.

برای پاسخ پرسش ها و افزایش اطلاعات میتوانید باشماره های درج شده تماس حاصل کرده و با تعیین وقت قبلی با یکی از بهترین وکیل در اصفهان مشاوره داشته باشید و در صورت نیاز پرونده های مالکلیت معنوی خود را به حامد امیری بسپارید.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید