بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان چگونه است؟

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان چگونه است؟

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان چگونه است؟

مالیات کارتخوان سیار چگونه محاسبه میشود؟ محاسبه مالیات دستگاه پوز

دستگاه کارت خوان: در مجلس شورای اسلامی قانونی تحت عنوان. «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» در سال هزار و سیصد و نود و هشت به تصویب رسید. به موجب ماده 11 همین قانون: «بانک مرکزی ایران بایستی با همکاری سازمان امور مالیاتی. به هر یک از دستگاه‌های کارت خوان یک شناسه یکتا اختصاص دهد. بعد از تخصیص این شناسه تمامی تراکنش‌های صورت گرفته توسط آن دستگاه، فعالیت شغلی دارنده دستگاه محسوب گردیده. و اطلاعات مربوط به آن از طریق بانک مرکزی برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.»

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

با تصویب این قانون و موضوعاتی که ضمن تصویب آن به وجود آمد. مسئله نحوه ثبت مالیات دستگاه کارتخوان، تشکیل پرونده مالیاتی دستگاه پز سیار یا غیر سیار و سپس. اخذ کد پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان به میان آمد که این موضوع روش و مراحل مختص خود را داشته و اشخاص می‌بایست. اقدام به ثبت نام الترونیکی آن نمایند.

در غیر این حالت با جریمه و محرومیت از داشتن دستگاه کارتخوان مواجه می‌گردند. با توجه به این موضوعات، در این مقاله حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان به بررسی نحوه محاسبه. میزان مالیات دستگاه کارتخوان خواهد پرداخت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با درج نظرات خود در بخش نظرات ما را خوشحال نمایید.

مالیات دستگاه کارت خوان چیست؟

مجلس شورای اسلامی در سال هزار و سیصد و نود و هشت. نسبت به تصویب قانونی تحت عنوان “قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان” اقداماتی انجام داد. بر اساس ماده 11 قانون مذکور، بانک مرکزی ایران بایستی با همکاری سازمان مالیات با ساماندهی دستگاه‌‌های. کارتخوان برای تمام دستگاه‌ها یک شناسه یکتا در نظر بگیرد. بعد از اختصاص دهی این شناسه، تمامی تراکنش‌های صورت گرفته. توسط دستگاه مورد نظر فعالیت شغلی صاحب دستگاه به حساب آمده و اطلاعات. مرتبط با آن از طریق بانک مرکزی جهت سازمان امور مالیاتی فرستاده می‌شود.

با در نظر گرفتن تصویب این قانون و مسائلی که در موقع تصویب آن به وجود آمد. برای خیلی از اشخاص جامعه به ویژه صاحبان کسب و کار این سوال ایجاد گردید که مالیات دستگاه کارت خوان چیست؟ و اینکه آیا اداره مالیات، نسبت به ثبت مالیات دستگاه کارتخوان به صورت مستقل از کسب و درآمد دارنده دستگاه اقدام می‌کند؟

چگونگی اعلام تجاری بودن حساب بانکی به سازمان مالیات و مراحل آن به جهت مستقل سازی و تفکیک حساب‌های. مزبور از حساب‌های غیر تجاری فرد و شفاف سازی در حساب‌های. مالی مودیان به طریق آنلاین و توسط سایت عملیات الکترونیکی امور مالیاتی کشور صورت می‌پذیرد.

خواندن این مقاله  انواع وکالت نامه محضری کدام است؟ مدارک لازم برای وکالت دادن!

مالیات کارتخوان سیار

در جواب این سوال بایستی بگوییم امروزه، صورت ویژه و مستقلی با عنوان مالیات دستگاه کارتخوان که دارندگان کسب و کار موظف باشند. که مضاف بر مالیات مشاغل پرداخت کنند. در دستگاه مالیاتی کشور ما وجود ندارد. در حقیقت به موجب “قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان”. تمامی افرادی که از دستگاه کارتخوان برخوردار بوده، مکلف می‌باشند. که در سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی tax.gov.ir ثبت نام کرده و کد اقتصادی اخذ کنند.

ولی صاحبان دستگاه کارتخوان سیار و غیر سیار که در صورت وجود مالکیت دستگاه. به منظور تشکیل پرونده مالیات در سایت سازمان مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام ننمایند. پرونده مالیاتی ایشان به موجب اطلاعات دستگاه کارتخوان ایجاد گردیده است و به موجب این اطلاعات هم مالیات مشاغل ایشان محاسبه و دریافت می‌شود. واضح است که جریمه‌های مرتبط با عدم تشکیل پرونده مالیاتی و عدم ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در مهلت‌های مشخص مشمول این اشخاص خواهد شد.

میزان و نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

با در نظر گرفتن چیزی که در خصوص مفهوم مالیات دستگاه کارتخوان بیان شد. و با توجه به این نکته که این نوع مالیات گونه خاص و مستقلی همچون مالیات ارزش افزوده نسبت. به مالیات مشاغل به حساب نمی‌آید، این نکته مشخص می‌گردد. که چگونگی محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان یا. سیار و غیر سیار و مالیات درگاه‌های پرداخت اینترنتی هم مثل چگونگی محاسبه مالیات کسب و کار است. که سالانه از طریق اداره‌های مالیاتی صورت می‌پذیرد.

میزان و نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

از این رو، مالیات مستقلی از مالیات درآمد کسب و کار تحت عنوان مالیات دستگاه کارتخوان از دارندگان مشاغل و اصناف دریافت نگردیده. و الزام اتصال و فعال سازی کارتخوان سیار یا ثابت به پرونده مالیاتی الکترونیکی و اخذ کد پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان سیار و ثابت مودیان. در سایت سازمان مالیاتی کشور تنها به منظور واضح شدن درآمد حقیقی ایشان و اطمینان از درستی اطلاعات و ارقام مذکور در اظهارنامه مالیاتی است.

برای متقاضیان استعلام نام و نشانی فروشگاه در دستگاه کارتخوان. با بهره‌گیری از اطلاعات درج شده در فیش بانکی و مراجعه حضوری به شعبه بانک امکان پذیر خواهد بود.

به این صورت که بعد از ایجاد پرونده مالیاتی و اخذ کد پرونده مالیاتی. دستگاه کارتخوان اطلاعات تراکنش‌‌های بانکی دستگاه مورد نظر به پرونده فرد در اداره مالیات متصل گردیده. و به موجب آن اطلاعات، اداره مالیاتی قادر خواهد بود در خصوص صحت اطلاعات تقدیم شده از طریق مودی مالیاتی. در اظهارنامه مالیاتی تصمیم اتخاد کند و چنین نیست که به صورت مستقل مالیات دستگاه کارتخوان را ثبت کنند.

خواندن این مقاله  مجازات جرم فروش جهیزیه توسط مرد چیست؟استرداد جهیزیه توسط مرد

ثبت نام مالیاتی دستگاه کارتخوان شاپرک

در بخش‌های پیشین در رابطه با اینکه مالیات مستقلی با عنوان مالیات دستگاه کارتخوان وجود نداشته. و چنین نیست که بعد از تشکیل پرونده مالیاتی و اخد کد پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان. اداره مالیات نسبت به ثبت مالیات دستگاه کارتخوان به صورت جداگانه اقدام نماید، توضیح دادیم.

مشاوره حضوری و غیر حضوری موسسه حقوقی حامد امیری

در این بخش تصمیم داریم در نورد نحوه ثبت نام مالیاتی دستگاه کارتخوان. شاپرک توضیح دهیم و بگوییم که نحوه ثبت دستگاه کارتخوان به چه صورت است. همانگونه که می‌دانیم، دستگاه کارتخوان سامانه شاپرک هم مثل دیگر دستگاه‌های کارتخوان سیار و ثابت بوده. با این تفاوت که سامانه شاپرک شرکت ارائه دهنده آن است.

لذا، در جواب این سوال که نحوه ثبت نام دستگاه کارتخوان شاپرک به چه صورت است. بایستی بگوییم تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد پرونده مالیاتی دستگاه پز شاپرک همچون دیگر کارتخوان‌ها می‌باشد. بنابراین، متقاضیان این مورد می‌بایست به سامانه tax.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام دستگاه کارتخوان شاپرک و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند.

پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان

در مطالب فوق این توضیح دادیم و بیان شد که به جهت این امر تنها می‌بایست. به سایت tax.gov.ir مراجعه نمود و نسبت به ثبت نام و پیش ثبت نام اولیه در آن اقدام کرد. در این بخش تصمیم داریم در خصوص اینکه پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان چیست توضیح دهیم.

با در نظر گرفتن قانون مصوب سال هزار و سیصد و نود و هشت. با عنوان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، به این دلیل که، درآمد به دست آمده. از کارتخوان شخص درآمد ناشی از کسب و کار وی تلقی می‌شود، کلیه اشخاص می‌بایست نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان اقدام کنند. تشکیل پرونده کارتخوان به معنای ثبت مالیات دستگاه کارتخوان به صورت مستقل از طریق سازمان امور مالیاتی نبوده. بلکه تنها درآمد به دست آمده از کسب و کار شخص را شفاف ساخته و در مقدار مالیات متعلقه به شغل شخص اثرگذار خواهد بود.

پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان

در حقیقت، پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان، پرونده‌ای می‌باشد. که بر اساس تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، به شکل الکترونیکی و به واسطه ثبت نام در سامانه tax.gov.ir تشکیل می‌گردد. تا اطلاعات کلیه تراکنش‌های صاحبان دستگاه پوز سیار و ثابت به منظور شفاف سازی مالی به طور برخط در اطلاع سازمان امور مالیاتی واقع گردد.

خواندن این مقاله  مالیات چیست و انواع آن، مشاوره با وکیل کمتر از 60 دقیقه

مشاوره با وکیل متخصص چک در استان اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری یکی از بهترین وکیل دادگستری اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

کلام آخر

در حال حاضر نوع ویژه و مستقلی با عنوان مالیات دستگاه کارتخوان در دستگاه مالیاتی کشور ما وجود نداشته. و در حقیقت به موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تمامی افرادی. که از دستگاه کارتخوان برخوردار بوده ملزم می‌باشند که در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده و کد مالیاتی اخذ نمایند.

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان و فرمول مالیات دستگاه کارتخوان هم مثل نحوه محاسبه مالیات کسب و کار است. که سالانه از طریق اداره‌های مالیاتی صورت می‌پذیرد. به منظور ثبت نام مالیات دستگاه کارتخوان بایستی به سایت سازمان مالیاتی کشور. به نشانی tax.gov.ir و بخش پیش ثبت نام و ثبت نام مراجعه کرد.

سوالات متداول

مالیات دستگاه کارت خوان چیست؟

در حال حاضر نوع ویژه و مستقلی با عنوان مالیات دستگاه کارتخوان در دستگاه مالیاتی کشور ما وجود نداشته و در حقیقت به موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تمامی افرادی که از دستگاه کارتخوان برخوردار بوده ملزم می‌باشند که در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده و کد مالیاتی اخذ نمایند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان به چه صورت است؟

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان و فرمول مالیات دستگاه کارتخوان هم مثل نحوه محاسبه مالیات کسب و کار است که سالانه از طریق اداره‌های مالیاتی صورت می‌پذیرد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

ثبت نام دستگاه کارت خوان به چه صورت است؟

به منظور ثبت نام مالیات دستگاه کارتخوان بایستی به سایت سازمان مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir و بخش پیش ثبت نام و ثبت نام مراجعه کرد.
مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

1 نظر

  • ناشناس
    17 دی, 1401 در 3:40 قبل از ظهر

    فقط یک کلام

    دولت و مسولین به طور قانونی و شرعی دست میکنن تو جیب مردم دزدی میکنن وسلام

پیام بگذارید