بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > آیا عدم حضور زوج در دادگاه طلاق توافقی امکان پذیر است؟

آیا عدم حضور زوج در دادگاه طلاق توافقی امکان پذیر است؟

آیا عدم حضور زوج در دادگاه طلاق توافقی امکان پذیر است؟

عدم حضور در جلسه اول دادگاه طلاق

عدم حضور زوج در دادگاه طلاق توافقی ممکن است؟!!! طلاق توافقی از جمله انواع طلاق است که بالاترین سهم را در میان سایر طلاق‌ها دارد. از این رو آگاهی از احکام و شرایط آن دارای اهمیت بسیار زیادی است. به صورت کلی راحت‌ترین و سریع‌ترین نوع طلاق، طلاق توافقی بوده و نکته بسیار مهمی که در خصوص این نوع طلاق وجود دارد این است که هر دو زن و مرد می‌بایست در کلیه مراحل رضایت تام داشته باشند.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

عدم حضور مرد در دادگاه طلاق توافقی:

با در نظر گرفتن مطالبی که بیان شد آیا عدم حضور زوج در طلاق توافقی امکان پذیر خواهد بود؟ بایستی بگوییم که چنانچه مرد وکیل داشته باشد، امکان گذراندن کلیه مراحل از طریق وکیل مهیا بوده و لزومی به حضور وی نیست. در ادامه حامد امیری بهترین وکیل طلاق توافقی در اصفهان به توضیحات کاملی در خصوص عدم حضور زوج در طلاق توافقی خواهد پرداخت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و اگر سوال یا نظری دارید حتما برای ما کامنت بگذارید.

تعریف طلاق توافقی✔

طلاق به سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌گردد که از جمله انواع آن می‌توان به طلاق توافقی اشاره داشت و برخلاف تصور افراد الزاما چنین نیست که در این قسم از طلاق زوجه حتما مهریه خود را بذل کند. بلکه قادر است بدون بخشش مهریه طلاق گربته و همه چیز به توافق دو طرف بستگی خواهد داشت.

میتوانین در صورت هرگونه مشکل با وکیل طلاق توافقی در اصفهان مشورت کنید

باطل شدن توافقات زوجه در صورت طلاق صورت نگیرد:

عمدتا در طلاق توافقی در رابطه با عمده مسائل و حقوق مالی توافقات موردنظر از پیش میان زن و مرد صورت گرفته است و این توافقات از دید دادگاه هم قابل احترام است. شایان ذکر است که در شرایطی که میان زن و مرد توافقاتی صورت گرفت ولی طلاق انجام نگردید، این توافقات قابل استناد نخواهد بود. به طور مثال زن در ازای طلاق اقدام به بخشش مهریه کند در حالی که طلاق به هر دلیلی صورت نگیرد مرد حق ندارد مدعی شود که مهریه بذل شده است.

اقدام نسبت به طلاق توافقی در صورتی که توافق میان طرفین وجود دارد صرفا از طریق دادگاه‌های خانواده میسر است و زوجین حق ندارند بدون همراه داشتن تاییدیه عدم امکان سازش به منظور انجام طلاق به دفترخانه مراجعه کنند.

مراحل انجام طلاق توافقی و رسیدن به توافقات✔

در صورتی که زوجین به هر دلیلی تمایل داشته باشند از یکدیگر طلاق بگیرند و در رابطه با مقدار مهریه، نفقه، حق حضانت کودک «در صورت وجود» ، جهیزیه و… هم با هم به توافق برسند این توافق از پیش صورت گرفته. از نظر دادگاه هم قابل احترام. خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که زوجین در خصوص مهریه به این توافق رسیده باشند که قسمتی از آن بخشیده و قسمت دیگری پرداخت گردد، این توافق بایستی در دادگاه مطرح شود و عملی گردد.✔

خواندن این مقاله  حکم جلب مهریه: حکم جلب مهریه برداشته شد؟ هزینه حکم جلب مهریه

علاوه بر این زوجین این امکان را دارند که به منظور انجام دادن مراحل قانونی طلاق توافقی و یا جهت عدم حضور مرد در طلاق توافقی وکیل اختیار کنند.

تغییرات شرایط طلاق توافقی در سال 1397:

با در نظر گرفتن تغییرات به وجود آمده در شرایط طلاق توافقی از سال ۹۷، به جهت انجام مراحل آن می‌بایست یکی از زن و مرد و یا هر دو در سامانه نوبت دهی طلاق نسبت به انتخاب استان مورد نظر اقدام کنند. بعد از آن مشخصات خود را وارد نموده و سپس اطلاعات وارد شده بعد از تأیید نهایی منتهی به اخذ کد رهگیری می‌گردد.

در مرحله بعد یکی از مراکز مشاوره انتخاب شده و این جلسات طی مدت ۴۵ روز از یک تا پنج جلسه طول خواهد کشید. در صورت اصرار بر طلاق بعد از اخذ مشاوره، در دفتر خدمات الکترونیک قضایی یک دادخواست ثبت و در ادامه به دادگاه خانواده فرستاده می‌شود. بعد از آنکه دادگاه اقدام به صدور حکم نمود، زن و مرد می‌توانند ظرف مدت سه ماهه به دفتر رسمی ثبت طلاق مراجعه نموده و اقدام به ثبت قطعی آن نمایند.

عدم حضور مرد در طلاق توافقی

"</p

زوج به منظور انجام کلیه مراحل طلاق توافقی حق دارد وکیل اختیار کند. و به جای آنکه خود شخصا به دادگاه یا دفترخانه مراجعه کند وکیل خود را معرفی کند. در حقیقت به غیر از جلسات مشاوره که حضور زن و مرد در آن الزامی بوده مابقی مراحل می‌تواند. بدون حضور وی و از طریق وکیل دادگستری صورت پذیرد.

شایان ذکر است که در مواردی که زن وکالت در طلاق «وکالت در طلاق و شرایط آن» را در اختیار دارد، قادر است. حتی بدون حضور مرد مراحل طلاق را پشت‌سر بگذارد. علاوه بر این قادر است بدون حضور مرد به یکی از دفاتر رسمی ثبت طلاق مراجعه کند. ولی در مواردی که زن از حق وکالت طلاق برخوردار نباشد. در صورت حضور نداشتن مرد در دفترخانه جهت ثبت طلاق امکان ثبت طلاق وجود نخواهد داشت.

در شرایطی که همچنان رای دادگاه مبنی بر طلاق و به بیانی تاییدیه عدم امکان سازش صادر نگردیده است. و هریک از زن و مرد برای طلاق پشیمان گردند. حکم طلاق صادر نمی‌شود. ولی در صورتی که پس از صدور حکم طلاق توافقی زوجه پشیمان گردد، مرد قادر است. بدون لزوم به حضور زن به منظور ثبت طلاق به دفترخانه مراجعه کند. لازم به یادآوری است. که عدم حضور مرد در طلاق توافقی و حضور وکیل به جای وی در کلیه مراحل به جز جلسات مشاوره امکان پذیر خواهد بود.

خواندن این مقاله  خیار غبن به چه معناست؟

شرایط دادخواست بدون عدم حضور زوج در طلاق توافقی🤵‍♀️✔

به منظور تنظیم دادخواست بدون حضور زن و مرد در دادگاه اعطای. وکالت نامه از طرف زوجین به یک وکیل باتجربه در خصوص طلاق توافقی الزامی است. توافقات مقدماتی و صورتجلسه توافق بر طلاق اعم از تعیین میزان مهریه، نفقه ایام گذشته، اجرت المثل ایام گذشته، حضانت فرزند در صورتجلسه درج می‌گردد. و همراه با دادخواست به دادگاه تسلیم می‌شود.

قاضی بعد از اخذ و مورد بررسی قرار دادن دادخواست بدون عدم حضور زوج در طلاق توافقی آن را به مرکز مشاوره ارسال می‌کند. تا نسب به آن اعلام نظر نمایند. در این مرحله زن و مرد بایستی به منظور جلسات مشاوره به دادگاه مراجعه نمایند.

جاری شدن صیغه طلاق توافقی بدون حضور زوج

بعد از سپری کردن فرایند طلاق از طریق وکیل و صدور رای طلاق توافقی زن و مرد می‌توانند. ظرف مدت ۳ ماه به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه نموده و بعد از خ. صیغه طلاق، طلاق خود را به ثبت رسانند.
در شرایطی که مرد تمایل به حضور در دفترخانه را ندارد. وکیل او می‌تواند به جای وی در دفترخانه حاضر گردد و پروسه طلاق را به پایان برساند. البته در نظر داشته باشید که وی می‌بایست اختیار این عمل را در وکالت نامه به وکیل خود بدهد.

مراحل طلاق توافقی بدون حضور زوج

به این منظور زوجین بتوانند رای طلاق توافقی خود را اخذ نمایند می‌بایست مراحل زیر را پشت‌سر گذارند:

  •  نخستین مرحله به منظور طلاق توافق این می‌باشد. که زوجین بایستی توافق‌های خود را به وکیل خود اعلام کرده تا وکیل توافقنامه را به طور مکتوب به دادگاه تقدیم کنند.
  •  حضور در جلسات مشاوره برای زن و مرد الزامی است.
  •  زوجین بایستی تاییدیه عدم انصراف از طلاق را از مرکز مشاوره بهزیستی اخذ نمایند که وکیل این کار را انجام خواهد داد.
  •  سپس وکیل می‌بایست تاییدیه عدم انصراف از طلاق را همراه با دادخواست به دادگاه تقدیم نموده تا به آن رسیدگی شود.
  •  به زوجین یا وکیل ایشان پیامکی ارسال خواهد شد که تاریخ رسیدگی به پرونده ایشان در دادگاه را اعلام می‌کند. چنانچه پیامک ارسال نگردید با مراجعه حضوری به شعبه دادگاه از تاریخ وقت دادگاه خود اطلاع یابند.
  •  بعد از صدور رای از طرف دادگاه زوجین می‌توانند. به دفتر خانه طلاق مراجعه نموده تا صیغه طلاق جاری گردد، البته وکیل طلاق توافقی می‌تواند به جای مرد نیز در محضر حاضر گردد.
خواندن این مقاله  قانون تغییر کاربری اراضی

کلام آخر

عدم حضور زوج در دادگاه طلاق توافقی

عمدتا در طلاق توافقی در رابطه با عمده مسائل و حقوق مالی توافقات موردنظر از پیش میان زن و مرد صورت گرفته است. و این توافقات از دید دادگاه هم قابل احترام است.

آیا برای طلاق توافقی حضور زوجین الزامی است؟

زوج به منظور انجام کلیه مراحل طلاق توافقی حق دارد وکیل اختیار کند. و به جای آنکه خود شخصا به دادگاه یا دفترخانه مراجعه کند وکیل خود را معرفی کند. در حقیقت به غیر از جلسات مشاوره که حضور زن و مرد در آن الزامی بوده مابقی مراحل می‌تواند. بدون حضور وی و از طریق وکیل دادگستری صورت پذیرد. شایان ذکر است که در مواردی که زن وکالت در طلاق را در اختیار دارد، قادر است. حتی بدون حضور مرد مراحل طلاق را پشت‌سر بگذارد.

مشاوره انلاین با وکیل متخصص طلاق در اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

سوالات متداول✔

آیا امکان عدم حضور زوج در طلاق توافقی وجود دارد ؟

بله ، مرد جهت انجام کلیه مراحل طلاق توافقی به جز حضور در جلسات مشاوره حق دارد وکیل اختیار کند و بدون نیاز به مراجعه حضوری مراحل طلاق را انجام دهند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله بیان شده است .

در صورتی که زوجه حق وکالت در طلاق داشته باشد قادر است بدون حضور زوج مراحل طلاق را انجام دهد ؟

بله ، در مواردی که زن وکالت در طلاق را دارد حق دارد حتی بدون حضور مرد مراحل طلاق را انجام دهد که جزئیات مربوط به آن در مقاله بیان شده است.

آیا زوجه می‌تواند بدون حضور زوج مراحل طلاق را به انجام برساند؟

در صورتی که زن از پیش وکالت در طلاق را داشته باشد، حق دارد بدون حضور مرد هم این مراحل را پیگیری کند. حتی می‌تواند بدون حضور نرد به دفتر رسمی ثبت طلاق نیز مراجعه نماید.
مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.