بهترین وکیل حقوقی در اصفهان > مقالات حقوقی  > حقوق زن در طلاق توافقی چگونه است؟ راهنمایی حقوقی که باید بدانید؟

حقوق زن در طلاق توافقی چگونه است؟ راهنمایی حقوقی که باید بدانید؟

آگاهی زنان از وکالت طلاق:ابزاری برای زنان در مسیر بهبود وضعیت زندگی زناشویی

حقوق زن در طلاق توافقی: آمارها وضعیت طلاق را این گونه نشان می دهند. که در حال حاضر درکشور ما بالغ بر ۲۱ میلیون خانواده و هسته خانوادگی شکل گرفته و به ثبت رسیده اند. که با شرح تمام مصائب و سختی ها سعی بسیاری جهت مستحکم کردن و پابرجایی اساس آن و تربیت اولاد با اعتقاد به اصول دینی، فرهنگی و ملی انجام شده است،

اما در این میان مشکلاتی مثل اعتیاد، بد رفتاری و معاشرت، بی میلی و نبودن علاقه، بی توجهی به احتیاجات مادی و معنوی و عدم متعهد به احتیاجات عاطفی خانواده و معضل شغل، تقریبا ۳۰۰ هزار خانواده ایرانی را درگیر کرده که در انتها برخی از ان ها به طلاق می انجامد. به همین خاطر، طلاق به کابوسی ترسناک برای خانواده ها مبدل شده است. بر مبنای ضوابط جاری کشور، طلاق به سه شکل قابل طرح است.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

طلاق به درخواست زن چگونه است؟

بالغ بر ۶۰ درصد پرونده های طلاق ارائه شده در محکمه های خانواده را دادخواست طلاق زنان شکل داده است. زن با محرز نمودن اوضاع سختی و مشکلات که برای او امکان شکیبایی وجود ندارد. و با نظر به یک یا چند شرط از شروط ضمن عقد که در سند ازدواج قید شده. و به امضای مرد رسیده است، قادر است طلاق بگیرد. دادگاه های خانواده هم بعد از اثبات کردن. هر کدام از این موارد، گواهی عدم توانایی سازگاری را صادر و بعد از یقین و حتمی بودن آن صیغه طلاق جاری می گردد.

شرایط طلاق توافقی چیست؟

حقوق زن در طلاق توافقی: زوجین با التفات به اوضاع و رابطه های خانوادگی سرانجام به نتیجه را می رسند. که استمرار زندگی مشترک امکان پذیر نیست و هر دو به طلاق، سازش می کنند.

پس به طور مشترک با حاضر شدن. در دادگاه های خانواده جهت دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش برای جاری شدن صیغه طلاق توافقی می کنند. و همه شرایط مالی و غیر مالی در ارتباط به حقوق متاثر از عقد را هم بر مبنای توافق خود مشخص می کنند. این سبک طلاق هم تقریبا ۳۰ درصد از همه پرونده های طلاق ارائه در محاکم را شکل می دهد.

حامد امیری بهترین وکیل طلاق توافقی در اصفهان با تجربه های موفق متعدد در حیطه طلاق و کلیه امور حقوقی اماده ارائه خدمات می باشد. برای اینکه راحتتر وسریع تر به پاسخ سوالات خود را کسب کنید از طریق سامانه انلاین سایت اقدام نمایید.

حقوق زن در طلاق توافقی چگونه است؟ راهنمایی حقوقی که باید بدانید؟ وکیل حامد امیری
شرایط طلاق توافقی

مهریه و طلاق توافقی

با اهمیت ترین بحث در طلاق توافقی مهریه است . ضروری است زن وشوهر در مورد آن با هم به توافق تمام باشند. رای دادگاه کاملا با توجه و بر اساس مفاد توافقی میان زن وشوهر صادر می شود .

باید برای شرایط پرداخت کاملا به توافق برسند. چه همه یا قسمتی از مهر را بذل کند، یا تمام آن را بگیرد یا شرایط ویژه ای جهت پرداخت مد نظرشان باشد.

در گواهی عدم توانایی سازگاری درج می شود، و روشن است اگر به انچه توافق عمل نکنند ضمانت اجرا وجود دارد. لازم به ذکر است هر توافقی را امکان دارد در مورد قوانین مهریه در طلاق توافقی انجام داد.

شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق توافقی

حقوق زن در طلاق توافقی: در صورتی که برای مبلغ مهریه در طلاق توافقی چک یا سفته ای دریافت باشد. واضح است که زن اگر مهریه اش پرداخت نشد قادر است با سندیت مدارک از راه دادگاه درخواست پرداخت کند. و با قطعیت حکم، امکان جلب و توقیف اموال وجود دارد.اما در صورتی که سند تجاری برای مهریه گرفت نباشد

و مرد در تاریخ سازش مهریه را نپردازد زن قادر است از راه دادگاه و با دادخواست درخواست مهریه را محقق کند . دقت کنید که ازدواج مجدد زن بعد از طلاق مشکلی برای دریافت مهریه قبلی ایجاد نمی کند.

بر اساس ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده تنها تا ۱۱۰ سکه بهار آزادی. یا برابر ان دادگاه در صورت عدم پرداخت قسط ها جلب صادر می کند. و برای اضافه آن، زن باید دارایی را از مرد را به دادگاه معرفی کند.

احکام به طلاق رجعی چگونه است؟

حقوق زن در طلاق توافقی: در احکام و ماخذ شرعی به طلاق رجعی و طلاق بائن پرداخت و با دقت به شیوه عملی. که در سیستم قضایی و دادگاه ها وجود دارد، می شود. طلاق توافقی را از مناظر زیادی به گونه ای طلاق خلع و یا حتی مبارات محسوب کرد؛

در طلاق خلع زن به مرد بی میل می شود و در برابر مالی که به همسرخود می دهد که امکان دارد برابر همه مهریه یا بخشی از ان و یا حتی بیشتر از آن باشد، مرد را برای طلاق متفق می کند و اگر بی میلی دو طرفه باشد و هر دو نسبت به هم این تنفر و بی میلی را داشته باشند و زن برای اینکه مرد را راضی به طلاق کند مهریۀ خود یا قسمتی از آن به مرد ببخشد ، طلاق از نوع مبارات به حساب می اید ؛

پس فرق این سبک نوع طلاق بائن در این مورد است که در طلاق خلع، بی میلی و تنفر از طرف زن است و مالی که زن به مرد می بخشد، امکان دارد بیشتر از مقدار مهریه او باشد اما در طلاق مبارات، بی میلی از سمت هر دو بوده و مالی که زن به مرد بذل می کند امکان ندارد بیش از مقدار مهر باشد.

طلاق به درخواست زوج
طلاق به درخواست زوج

جدایی به درخواست زوج

گونه دیگر پرونده های طلاق که به محاکم خانوادگی ارائه می گردد طلاق های با درخواست مرد است که در بردارنده تقریبا ۱۰ درصد پرونده های طلاق است.

در این شرایط، مرد ناگزیر به مراعات مقررات شرعی قانونی و پرداخت حقوق مالی زن قادر است و اگر شرایط لازم را اثبات کند ، همسر خود را مطلقه کند.

در انتهای مراتب دادرسی هر کدام از این قسم ها، بعد از صادر شدن حکم عدم امکان سازش و قطعیت ان ، مرحله جاری شدن آن شروع می شود . یکی از موردهای تفارقی در این مرحله، منصرف شدن یکی از زن ومرد از جاری شدن طلاق و یا نیامدن برای اجرا است.

در صورتی یکی از زن وشوهر درخواست کننده طلاق باشد و یکی از ان ها مخالف باشد ، دادگاه بعد از سپری شدن مراحل دادرسی به صدور حکم طلاق مبادرت می ورزد .

پس دادگاه با مراعات ملاک های قانونی، وظیفه اجرای حکم را دارد و اگر کسی که حکم به ضرر او صادر نیامد و در مقابل جاری شدن حکم ایستادگی کرد ، پس از ابلاغ های قانونی، نماینده دادگاه به جای فردی که حاضر نشده در دفاتر ثبت طلاق، مفاد حکم را به صورت تمام و کمال اجرا می کند و دفتر طلاق را امضا می کند.

حامد امیری یکی از بهترین وکلای در امور دعاوی خانواده در اصفهان

چطور می توان به مقاصد خود در رابطه با طلاق به اتفاق نظر رسید این امر نیاز به بررسی مواردی و توافقاتی بین طرفین دارد که در هر مورد تفاوت هایی دارد و نیازمند تخصص در این زمینه می باشد، شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مباحث و همچنین به موفقیت در حق وکالت خود می توانید به موسسه حقوقی در اصفهان با مدیریت وکیل خبره در اصفهان حامد امیری وکیل طلاق توافقی اصفهان در کلیه زمینه های حقوقی طلاق و امور خانواده مراجعه کرده و مشاوره بگیرید .

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید