وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل تجاوز در اصفهان: بهترین وکیل تجاوز به عنف اصفهان

وکیل تجاوز در اصفهان: بهترین وکیل تجاوز به عنف اصفهان

تجاوز به عنف

یکی از جرایمی که هر چند وقت یک بار به طور واضح برای همگان در جامعه مطرح می گردد. جرم تجاوز به عنف است. در این مقاله وکیل تجاوز در اصفهان حامد امیری این جرم را شرح و آن را از دید حقوقی و قانونی بررسی می کند:

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

عنف در لغت یعنی جبر و زور و به تعبیر حقوقی تجاوز به عنف، اعمال ارتباط جنسی. با بهره گیری از جبر و خشونت و بی خواست و پذیرش زن/مرد است.

تجاوز به عنف چیست؟!

باید دقت کنید که احراز عدم پذیرش و راضی بودن قربانی برای انجام رابطه جنسی وظیفه قربانی است. که این بحث دشواری هایی را در فرآیند بررسی این پرونده‌ها ایجاد کرده است.

با این حال باید دقت داشت که تجاوز به عنف فقط در محدوده ارتباط بیرون. از کادر مشروع ازدواج شامل دائم و موقت رسمیت می یابد. به این معنی که تجاوز به عنف سبکی از زنا است که با عدم پذیرش و میل قربانی همراه است.

تجاوز به عنف از جرایمی است که در ردیف مجازات های جنایی قرار دارد . در سایر کشورهای از نظر اندازه مجازات به جنایت، جنحه و خلاف دسته بندی شده اند. تجاوز به عنف در تمامی کشورها جزای سختی دارد و به جنایت ارتباط دارد . در قانون جمهوری اسلامی ایران در ماده 82 قانون مجازات اسلامی جزای تجاوز به عنف اعدام است.

موسسه وکالت حامد امیری وکیل تجاوز در اصفهان. آماده پذیرش وکالت در زمینه کلیه دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده، مالی، مطالبات، مواد مخدر، ثبتی، معاملات، بیمه، اداره کار. دیوان عدالت اداری، تعزیرات، شهرداری، تجارتی، ارث، مالیات و … می باشد.

علت تجاوز به عنف

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان: ریشه یابی و مطالعه دلایل محقق شدن جرم هایی نافرهیخته ای مانند تجاوز به عنف خیلی اهمیت دارد. که باید بیشتر از این مسئولان و محققان علوم اجتماعی به آن توجه کنند.
جرم های جنسی اکثرا رابطه نزدیکی با سن، اوضاع فرهنگی و اقتصادی خاطیان دارد. تجاوز جنسی به خاطر علت هایی گوناگونی امکان دارد در جامعه اتفاق بیوفتد:

برخی مواقع تجاوز جنسی به شکل گونه ای انحراف آشکار می گردد. که فرد به این خاطر که قادر نیست به طور معمول و با شکل دهی ارتباط انسانی، شرعی و قانونی احتیاجات خود را رفع کند. با توسل به خشونت و جبر و علی رغم خواست طرف مقابل به او تجاوز می‌کند.
اما کسانی که تجاوز جنسی را انجام می دهند. همیشه هم افرادی نیستند که مجال و امکان ایجاد ارتباط جنسی با جنس مخالف یا حتی با جنس موافق را ندارند. بلکه در بین اشخاصی که زندگی عادی خانوادگی دارند و همسر و فرزند دارند هم این گونه جرم ها رخ می دهد.

تجاوز از حد معین:

این گونه به نظر می آید که در این مواقع برآیند اختلال شخصیتی و رخ دادهایی است. که در زمان کودکی و نوجوانی شخص خاطی محقق و در اصل به نوعی در زمان رشد روانی او به وجود. و در هنگام جوانی و میانسالی آشکار شد است.

بررسی پرونده‌هایی که به طور سریالی سبب مرگ افراد می گردد. در کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی ایران معلوم که این مجرم پس. از شناسایی قربانی در زمانی مناسب همراه تعرض جنسی، آزار و اذیت و حتی ربودن قربانی، وی را به قتل می‌رساند.

وکیل تجاوز در اصفهان طور خلاصه می گوید تجاوز به عنف از اشخاصی سر میزند. که از نظر شخصیتی و روانی تعادل ندارند یا خود، قربانیان جبر جنسی در زمان کودکی از طریق افراد. فامیل یا غریبه یا اینکه مورد کوبه و ناسزای والدین قرار می گرفتند. و از جنس مخالف دل چرکین هستند یا به خاطر یادگیری یا آموزش‌های اعتقادی و ارزش هایی که به شکل اشتباه به آنها انتقال. این عقیده که جامعه را از این مفسدان مبرا کنند، این جرائم را انجام می دهند.

وکیل تجاوز در اصفهان- وکیل خوب در امور (تجاوز به عنف,رابطه نامشروع) اصفهان

جزای تجاوز به عنف

فقه اسلام و قانون جزای اسلامی، به روشنی جزای انجام این جرم را مرگ و اعدام مد نظر قرار.
بر مبنای ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی حد زنا در شرایط زیر اعدام است:

الف- زنا با محارم نسبی
ب- زنا با زن پدر که سبب اعدام زانی است.
پ- زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان که سبب اعدام زناکار است.
ت- زنای به عنف یا اجبار از سمت زناکار که سبب اعدام زناکار است.

همان طور که می بینید بر اساس بند (ت) ماده، جزای تجاوز به عنف هم مانند زنا ، اعدام تعیین شد است. تبصره 2 این ماده که اگر فردی با زنی که به زنای با وی رضایت نداشته باشد. در صورت بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند کار او در حکم تجاوز به عنف است. در زنا از راه گول زدن و اغوا کردن دختر نابالغ یا از راه دزدین ، ارعاب و یا ترساندن زن در صورتی. که سبب تسلیم شدن وی گردد هم اعدام اجرا می شود.

وکیل باتجربه در امور تجاوز و تجاوز به عنف در اصفهان

به این صورت قانونگذار، جزای سنگینی برای این جرم معین كرده است.
بر اساس ماده 231 قانون مجازات تعیین که در موارد تجاوز به عنف ، اگر که

باشد. انجام دهنده جرم به غیر از مجازات معین به ادای ارش البکاره و مهرالمثل هم محکوم می گردد. و اگر که زن باکره نبود، تنها به جزا و ادای مهرالمثل محکوم می شود.

وکیل تجاوز در اصفهان اظهار دارد. که در تجاوز و زنای به عنف بر اساس ماده 114 قانون مجازات اسلامی، در صورتی که زانی به عنف پیش از محرز شدن جرم و بعضی اوقات حتی پس از احراز جرم، توبه کند. و توبه‌اش برای قاضی اثبات شود. حتی بی اجازه از شاکی، قاضی‌ این امکان را دارد. که مجازات حدی اعدام را برای حذف کند. اما به استناد تبصره 2 همین قانون این گونه مجرمی برای جنبه عمومی جرمبه زندان یا شلاق تعزیری درجه شش یا هر دو آنها محکوم می شود.

اما مورد با اهمیتی كه در خصوص تجاوز به عنف مورد بحث است، بحث احراز زنا و با اهمیت تر از آن احراز این است كه آیا زنا بی پذیرش زن و با جبر و اکراه انجام شد است یا خیر؟ و احراز این بحث هم وظیفه قربانی است. پس، در صورتی که زنا را مرد رد کند و نپذیرد که این کار را انجام، الزامی است زن آن را محرز نماید. و در عین حال باید محرز كند كه زنا بدون پذیرش او است.

احراز جرم تجاوز به عنف

محرز شدن جرم تجاوز به عنف از راه های گوناگون انجام می شود. بر مبنای فقه و قانون، الزامی است مجرم نزد قاضی 4 بار به این اقدام اعتراف کند. همین طور یکی از شرایط احراز زنا، علم قاضی است که از راه های رایج بدست می آید ، به این معنی که قاضی قادر است با دقت به اعتراف افراد که به آن ها تجاوز شده است و بقیه نشان ها و شواهد، جرم متهم را تجاوز به عنف تشخیص دهد و حکم صادر کند.

مشاوره با وکیل وکیل تجاوز جنسی:

امکان دارد متهم اول نزد قاضی اعتراف کند اما بعد حاشا کند که در این مواقع قاضی قادر است با بهره گیری از دانش و آگاهی خود حکم صادر کند. یکی از دیگر شیو ه های احراز جرم، حاضر شدن 4 شاهد است.: وقتی که 4 شاهد جهت احراز جرم وجود نداشته باشد، قاضی این امکان را دارد که به علم خود رجوع کند.
برخی مواقع این سوال مطرح می شود که آیا اعتراف بانوانی که به آن ها تجاوز شده است، سند خوبی برای صدور حکم از طرف قاضی نیست؟

براساس دین و قاعده حقوقی اعتراف بیان حقیقتی است به زیان خود و به سود دیگری. پس اعتراف هر فرد بر ضد خود موثر است. اعتراف زنانی که به آن ها تجاوز شده است را می شود مثل ادعا برشمرد که این گونه ادعایی برای علم قاضی با اهمیت است و جز نشانه ها و شواهد به حساب می آید .اما به تنهایی دلیلی برای احراز جرم نیست.

حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان

به عقیده بعضی از حقوقدانان، در این موارد مي شود دلایل علمی و فنی را هم سند علم قرار دارد و از آزمايشات DNA كه در حال حاضر به اندازه ای ارتقا یافته است كه بی كوچك ترين شکی مي شود اثرات اسپرم و خون، قطعات خیلی ريز پوست يا تار مو و مانند آن ها را اثبات کرد، بهره مند شد.

همین طور نظريات پزشكی قانونی در خصوص ضايعات وارده يا داده هایی را كه قربانی جرم از توصیفات و خصوصیات جاني می گوید ، می شود كنار هم قرار داد و به اصل موضوع رسيد و اين دسته را سند علم قاضی قرار داد.

فرق میان مجازات اعدام و قصاص نفس

قصاص جزای فرد جاني است كه از سر عمد به ديگري آسیب بدني زده باشد كه وارد كردن عين آن آسیب به او به عنوان جزا معین می شود. چه قطع يا نقص عضو يا قتل باشد؛ اما اعدام جزای کسی است كه جرمي انجام داده كه دین يا قانون جزای سلب حیات را برای آن جرم معین كرده مثل شرب خمر براي بار چهارم در صورتی كه سه مرتبه پیش بر او حد شرب خمر اجرا شده و يا جزای محارب و مفسد في الارض يا حمل مواد مخدر و امثال آن ها.

فرق مهم اعدام و قصاص نفس این است که در اعدام در صورتی که مجرم اعدام و پس از آن به هر علتی زنده شود يا در زمان اجراي جزا ( مثل سنگسار ) بگریزد ديگر اعدام نمي شود به جز در مواردی که دوباره جرمي انجام دهد كه سزاوار اعدام باشد. اما در قصاص در صورتی که فرد زنده بماند، دوباره او را قصاص کرده تا از دنیا برود.

موسسه حقوقی حامد امیری وکیل تجاوز در اصفهان ، با جدیت هرچه بیشتر به بررسی مشکلات مراجعه کنندگان پرداخته و در پیگیری پرونده های سپرده شده به خود نهایت کوشش وسرعت را دارد . شما میتوانید برای همه مشکلات حقوقی و کیفری خودتان از جمله جرم تجاوز به عنف با شماره های درج شده ی مشاور ما در اصفهان تماس حاصل کنید‌ در صورت نیازمی توانید پیگیری پرونده های خود را در همه ی زمینه ها به وکیل تجاوز در اصفهان بسپارید.

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

2 نظرات

  • مهدی سلطانی
    15 بهمن, 1402 در 11:19 قبل از ظهر

    سلام سلطانی هستم مشاوره می خواستم در مور د پرونده ام

پیام بگذارید