راه اندازی استارتاپ-بهترین شروع: استراتژی‌های اساسی برای استارتاپ

راه اندازی استارتاپ: در چند سال اخیر شرکت‌های استارتاپی رشد بسیار زیادی داشته‌اند. شرکت استارتاپی بیشتر در میان جوانان محبوبیت دارد. وکیل شرکت‌ها می گوید استارتاپ به معنای خلاقیت، شیوه‌ی نو و ابتکار است.

در صورتی که کسی بخواهد یک شرکت استارتاپی راه اندازی کند. و قصد کارآفرینی دارید باید مراحلی را سپری کنید که یکی از این مراحل اخذ مجوزهای لازم است. استارتاپ‌ها زمانی که میان مردم رواج یافت، اکثرا نسبت به آن هیچ دانشی نداشتند. و مردم به تدریج به این پدیده و جزئیات آن آشنایی پیدا کردند.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

گسترش کسب و کارهای اینترنتی و توسعه استارتاپ‌ها با پیچیدگی‌های فنی و مدیریتی همراه است. همچنین مسائل و چالش‌های حقوقی که بر سر راه توسعه استارتاپ‌ها وجود دارد را نیز نباید فراموش کرد.

راه اندازی استارتاپ

کسی که قصد راه اندازی شرکت استارتاپی دارد باید نسبت به تمام این مسائل و چالش‌ها آگاهی داشته باشد. از مهم‌ترین مسئله و چالش حقوقی که پیش روی شخصی که تصمیم راه اندازی استارتاپ وجود دارد، اخذ مجوزهای لازم است.

دریافت مجوز ممکن است پروسه‌ای سخت و پیچیده باشد. و گاهی امکان دارد یک گروه استارتاپی در این خصوص ابهامات زیادی داشته باشد. و نتواند مجوزهایی که برای شروع فعالیت خود احتیاج دارد را دریافت کند.

دریافت مجوزهای لازم برای شروع فعالیت نیاز به یک اطلاعات اولیه دارد. زیرا گاهی ممکن است شخص برای دریافت یک مجوز اقدام کند در حالی که پیش نیاز آن دریافت یک مجوز دیگری است.

از همین رو وکیل شرکت‌ها در اصفهان این مقاله را تهیه نموده است. تا در مورد مجوزهای لازم برای شروع یک استارتاپ صحبت کند و نکات ضروری که درباره آن وجود دارد را متذکر شود. مطالعه این مقاله مفید را از دست ندهید و با درج کردن نظرات خود ما را خوشحال نمایید.

استارت آپ چیست؟

استارتاپ‌ها تعاریف زیادی دارند اما بهترین تعریفی که وکیل در اصفهان از آن ارائه می دهد. عبارت است: شرکت استارتاپ یک نهاد انسانی است که محصول یا خدمتی نو ارائه می دهد.

استارتاپ‌ها یا همان شرکت‌های نوپا به کسب و کاری که به تازگی ایجاد و رشد سریعی دارد. این شرکت‌ها به منظور تولید یک محصول یا خدمتی جدید و نآورانه تشکیل شده‌اند.

به همین دلیل که شرکت استارتاپی بر مبنای ایده‌های خطر پذیر ایجاد شده‌اند. وکیل اصفهان می افزاید این نوع شرکت‌ها می توانند در هر زمینه‌ای ایجاد شونداما اکثرا فعالیت این شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی است.

خواندن این مقاله  دلایل خشونت خانگی و پیشگیری از آن! خشونت خانوادگی

شکل و اندازه سازمان شرکت‌های نوپا محدودیتی ندارد. سرمایه گذارها شرکت‌های نوپا را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند زیرا باوجود ریسک بالایی که دارد سود آن نیز زیاد است.

به عبارت بهتر شرکت‌های استارتاپی هزینه راه اندازی کم، ریسک زیاد و توان سودآوری بالایی دارند. و همین امر باعث می شود که این شرکت‌ها نسبت به شرکت‌های جا افتاده رشد سریع‌تری را تجربه کنند.

اما همانگونه که گفتیم مهم‌ترین اقدام برای راه اندازی یک شرکت نوپا اخذ مجوزهای لازم است. در ادامه حامد امیری وکیل شرکت‌ها اصفهان لیست مجوزهای مورد نیاز را نام می برد.

لیست مجوزهای لازم برای کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها

حامد امیری بهترین وکیل اصفهان بیان می کند. یک کسب و کار اینترنتی و استارتاپ برای شروع فعالیت خود لازم است تا مجوزهایی را اخذ کند. این مجوزها از قرار زیر است:

1- نماد اعتماد الکترونیکی

اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین مجوزها برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و استارتاپ است. این مجوز را وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر می کند.
وکیل اصفهان می گوید هدف نماد اعتماد الکترونیکی این است که بستری امن و مطمئن برای تجارت الکترونیک ایجاد کند. به طور حتم همه ما علامت اینماد یا اعتماد الکترونیکی را در آخر هر سایتی دیده‌ایم. همین علامت نشان از آن دارد که فعالیت سایت مزبور قانونی است.
البته برای اطمینان بیشتر می توانید بر روی این علامت کلیک کنید. تا سایت اینماد باز شود و اطلاعات بیشتر آن سایت و سال تأسیس و… به نمایش درآید.
هرکسی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار در بستر اینترنت دارد اولین قدم او این است که از وزارت صنعت و معدن و تجارت نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کند. نکته قابل توجهی که وجود دارد آن است که اعتبار تماد الکترونیکی تنها 2 سال بوده و لازم است که مرتبا تمدید شود.

2- مجوز رسانه‌های دیجیتال

دومین مجوز مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، مجوز رسانه‌های دیجیتال است که بیشتر با نام ساماندهی شناخته می شود. این مجوز از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود و هدف آن داشتن نظارت بر محتوا و آثار دیجیتال و حمایت کردن از حقوق مولفان و پدیدآورندگان است.

خواندن این مقاله  وکیل کودک آزاری در اصفهان: مقاله‌ای جامع درباره کودک آزاری

بهترین وکیل شرکت‌ها در اصفهان متذکر می شود که تمامی کسب و کارهایی که قصد دارند به صورت برخط یا آنلاین و در بستر اینترنت فعالیت داشته باشند لازم است تا اقدام به دریافت این مجوز کنند.

مجوزهای لازم برای راه اندازی استارتاپ

وی اضافه می کند رسانه برخط یا آنلاین به رسانه‌ای که مبتنی بر اینترنت هستند و یا از یکی از سرویس‌های مخابراتی همچون MMS و SMS و یا دیگر شبکه‌هایی که تبادل داده می کنند مثل بلوتوث و به علاوه رسانه‌هایی که بر حامل‌های فیزیکی دیجیتال مثل بسته‌های نرم افزاری، بازی‌های رایانه‌ای و… مبتنی است، استفاده می کنند.

خوب است بدانید که دریافت مجوز برای واحدهای فرهنگی دیجیتال بدون هزینه و رایگان است. به همین دلیل توصیه می شود مجوز آن دریافت شود.

3- مجوز نظام صنفی رایانه‌ای

مهم‌ترین مجوزی که کسب و کارهای اینترنتی که تصمیم دارند در قالب شرکت فعالیت داشته باشند باید دریافت کنند مجوز نظام صنفی رایانه‌ای است.

حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری بیان می کند بر اساس مقررات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، هر شرکتی که می خواهد یکی از فعالیت‌های نظارت، مشاوره، تولید، طراحی، نصب و راه‌اندازی، پشتیبانی و آموزش سیستم‌های نرم‌افزار، توسعه، سخت‌افزار، شبکه‌های اطلاع ‌رسانی و مانند آن انجام دهد، وظیفه دارند بعد از آن که شرکت را به ثبت رساندند و پیش از آن که فعالیت خود را آغاز کنند به نظام صنفی استان مراجعه و مجوز لازم را دیافت کنند.

وکیل اصفهان اضافه می کند شرکت‌هایی که پیش از تشکیل این صنف ایجاد شده‌اند 6 ماه فرصت دارند تا از نظام صنفی رایانه‌ای مجوز فعالیت را اخذ کنند. چنانچه این مهلت سپری شود و اقدامی برای دریافت مجوز نکنند دیگر نمی توانند ادامه کار دهند.

4- عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به این دلیل ایجاد شده است تا از کسب و کارهای اینترنتی حمایت کند. شرکت‌هایی که عضو این انجمن هستند این امکان را دارند که در هر مرحله از رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی، از مرجع رسیدگی کننده به اختلاف بخواهند تا انجمن مذکور به عنوان نماینده در مراحل رسیدگی برای دفاع از حقوق کارفرما حضور یابد. لازم به ذکر است که این عضورت در انجمن فعلا برای کسب و کارهایی که در تهران مستقر هستند امکان پذیر است.

5- اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

اخذ پروانه کسب اتحادیه کشوری یکی دیگر از مجوزهای لازم برای راه اندازی یک استارتاپ است و در سال‌های اخیر متداول شده است. وکیل شرکت‌ها در اصفهان می گوید برای آن که بتوان این مجوز را اخذ نمود، لازم است که نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد اخذ شده باشد. هدف اتحادیه کشوری از صدور این پروانه این است که بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای نظارت داشته باشند.

خواندن این مقاله  اثبات رابطه زوجیت چگونه امکان پذیر است؟ رابطه زوجیت یعنی چه

نکات ضروری اخذ مجوز برای راه اندازی استارتاپ‌ها

شرکت‌های استارتاپی از لحاظ نوع فعالیت آن چنان محدودیتی ندارند ولی برای آن که بتوانند مطابق با قوانین کشور فعالیت داشته باشند لازم است تا مجوزهای مورد نیاز را اخذ کنند.

زیرا اگر استارتاپی بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام به فعالیت کند فیلتر و مسدود خواهد شد. برای اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی استارتاپ‌ها نکاتی وجود دارد که وکیل خوب اصفهان در ادامه آن ها را بیان می کند:

1) توجه نمودن به موضوعاتی که نیاز به مجوز دارد: برای آن که دریابید آیا فعالیت مورد نظر شما نیاز به مجوز دارد یا نه لازم است به سایت اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی sherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید و فهرست فعالیت‌هایی که نیاز به مجوز دارند را مشاهده نمایید. اگر فعالیتی را مدنظر داشتید که در این لیست نبود باید بر اساس نوع فعالیت از نهاد مربوطه استعلام بگیرید.

2) تحقیق کردن از سازمان‌های مرتبط با موضوع فعالیت: پیش از آن که کسب و کار خود را راه اندازی کنید تخقیق کنید که ممکن است با کدام نهادها درگیر شوید و درخصوص آنها برای اخذ مجوز تحقیق کنید.

3) لزوم اخذ چند مجوز: ممکن است برای راه اندازی استارتاپ خود احتیاح به دریافت مجوز از چند نهاد داشته باشید، در این حالت باید توجه کنید که ترتیب دریافت آنها چگونه است.

4) توجه به نکات ضروری در اخذ مجوز هر سازمان: برای ارائه دادن درخواست اخذ مجوز برای استارتاپ خود توجه کنید که تمام نکات مورد نیاز در آن درخواست درج شده باشد.

سخن پایانی

استارتاپ‌ها به شرکت‌های نوپایی گفته می شود که برای فعالیت‌های خود نیاز به اخذ مجوز دارند. مدیران این شرکت‌ها ممکن است اطلاعات کاملی درباره نحوه اخذ مجوزها نداشته باشند، بهترین کار این است که با وکیل شرکت‌ها در اصفهان در این باره صحبت کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *