وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل کودک آزاری در اصفهان: مقاله‌ای جامع درباره کودک آزاری

وکیل کودک آزاری در اصفهان: مقاله‌ای جامع درباره کودک آزاری

وکیل کودک آزاری در اصفهان-رویارویی با مفهوم پنهان: مقاله‌ای جامع درباره کودک آزاری

.وکیل کودک آزاری در اصفهان: بیان می کند که تعدد عوامل بسیاری در کل دنیا منجر به بروز همچین پدیده ای علیه کودکان که امید است با شناسایی این عوامل در آینده از بروز همچین جنایاتی تا حد ممکن نسبت به این موجودات بی آزارو آینده سازان جوامع جلوگیری و راهی برای دفاع از آنان در برابر بروز این گونه مسائل و مشکلات جدی پیش بینی نماییم.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

اثبات جرم کودک آزاری

کودکان بی آزار ترین و معصوم ترین موجودات بر روی کره خاکی بوده اند که گاهاً در تمامی جوامع نظاره گر بی ملایمت های نسبت. به انها بوده ایم که متاسفانه این بی ملایمتی ها و آسیب های وارده ی بی حد و اندازه در مواردی تا حدی که تمامی جنبه های زندگی و آینده یک کودک را دستخوش. تغییرات جبران ناپذیر می نماید. و از بسیاری نعمت هایی که هر انسانی برای ساخت آیند. مستحقق آن بوده محروم می نماید.

تعریف کودک آزاری

طبق ماده ی دوم قانون حمایت از کودکان هر گونه آزاری نسبت. به کودکان و نوجوانان که منجر به بروز صدمات روحی روانی ، جسمانی و اخلاقی به آنان گردد و سلامت جسمی و روانی کودکان را تحت شعاع قرار و به خطر اندازد ممنوع است.

کودک آزاری را می توان به این گونه نیز تعریف نمود: هر گونه فعل یا ترک فعلی که منجر به ورود آسیب های جدی روحی ، روانی و جسمی به کودک گردد و آثار بلند مدت و ماندگار و گاهاً مخفی بر جای خواهد گذاشت مانند : کودکان کاری که به جای کودکی کردن در سنین کودکی و برخورداری از نیازهای اولیه و اساسی مانند:

پوشاک، خوراک و تحصیلات مناسب در چنین سنینی از حقوق طبیعی خود محروم گشتاند. در تعریف دیگر کودک آزاری عبارت است از: هرگونه ورود آسیب به روح ، روان و جسم کودک که بر خلاف قوانین باشد.

علل کودک آزاری چیست؟

وکیل کودک آزاری در اصفهان عوامل متعددی منجر به بروز چنین پدیده ای می گردد از جمله :

1- عوامل ناشی از شرایط و وضعیت کودکان

  • الف) وضعیت جسمانی
  • ب) روانی
  • پ) و حتی نامشروع بودن کودکان متولد نیز می باشد.

2- عوامل ناشی از مشکلات اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی کودکان

  • الف) فقر اقتصادی

یکی از مشکلات و معضلات بزرگ هر جامعه ای فقر اقتصادی بوده تا جایی که آن جامعه را به سمت بروز جرم و جنایات جدی سوق داد. که همین موضوع راجع به کودکان صدق مانند. کودکانی که در خانواده ای با سطح در آمد بسیار ناچیز که پاسخگوی نیاز خانواده. که امکان بروز مشکلاتی از قبیل خرید و فروش کودکان، قاچاق کودکان، کودکان کار و … شامل می گردد.

ب) مشکلات فرهنگی که شامل

آداب و رسوم ، سنن و باورهای هم ملیت و هم قومیت بوده. که گاهاً این سنت ها و رسوم غلط منجر به آزار کودکان می گردد مانند: ازدواج زود به هنگام در دوران کودکی که این گونه مشکلات صرفا مخصوص قشر کم. و فقیر جامعه نبوده و در مواقعی کودکانی از خانواده ای با سطح تحصیلات بالا خانوادگی و رفاه اجتماعی را نیز در بر می گیرد.

کودک آزاری

پ) عدم وجود قانون در این زمینه

که شامل عدم وجود قوانین حامی از حقوق کودکان و نوجوانان در برخی از جوامع و کشور ها بوده. و گاهاً با وجود قوانین حمایت از کودکان در برخی از کشور ها این قوانین به دلایل مختلفی از قبیل ضعف در سیستم های قضائی. هر کشور در شناسایی عوامل این جرم و اقدامات مربوطه جهت پیشگیری از وقوع این جرم اینگونه قوانین نقض می گردد.

ج) مشکلات محیط اجتماعی

طبق توضیحات وکیل کودک آزاری هر انسانی علاوه بر ویژگی ها و شرایط منحصر به فرد خود. فردی اجتماعی نیز بوده که در محیط اجتماعی متشکل از افراد مختلف زندگی و از محیطی که در آن زندگی نموده. تاثیر بسزای گرفته و متقابلاً در محیط تاثیر فراوانی خواهد گذاشت. که یکی از مهم ترین محیطی که کودک در آن زمانی زیادی را صرف نموده و رشد یافته محیط آموزشی و مدرسه کودکان بوده است. که بروز عواملی متعدد در این محیط ها آموزشی ممکن است منجر به ورود پدیده کودک آزاری گردد. از قبیل هم نشینی و تعامل اجتماعی کودک با کودکان متعدد و متفاوت از قشر های مختلف خانوادگی و…

3- عوامل ناشی از وضعیت والدین کودکان

الف) اعتیاد والدین

معمولاً اعتیاد یکی از عواملی است که منجر به عدم توانایی والدین در تربیت کودکان می گردد. و آنان را از نعمت پرورش در محیط امن خانواده به دلایل از جمله سوءرفتار ها ناشی. از مصرف مواد مخدر و روان گردان ها محروم می گرداند. و گرایش کودکان را به مصرف مواد مخدرسوق داده و زمینه ساز کودک آزاری و سواستفاده. ازکودکان به دلایلی چون فقر و نیاز مالی فراوان جهت تامین مواد مصرفی می گردد.

ب) طلاق

با توجه به تجربیات وکیل کودک آزاری اصفهان در پرونده های طلاق ، طلاق هم یکی دیگر از عوامل منجر به کودک آزاری بوده. چرا که در تمامی جوامع بروز طلاق در رأس زندگی فرزند. مشترک و کودکان را تحت تاثیر قرار داده و آنان از مهر و محبت پدر، مادر و گاهاً هر دو والدین محروم می گرداند. که این بی محبتی نسبت به کودکان باعث آزار و اذیت آنان می گردد.

طلاق شامل طلاق عاطقی والدین نیز بوده که مشاجره و بحث و جدال در محیط خانواده مستقیماً باعث ورود صدمه عاطفی به کودکان گشته و گرایش آنان را به سمت محیط های نا امن اجتماعی افزایش و در نتیجه باعث کودم آزاری می گردد.

تمامی عوامل فوق و وجود عوامل متعدد و بسیاری که از عنوان آن در این مطلب قاصر بوده باعث بروز پدیده کودک آزاری بوده است. که طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب یازدهم دی ماه هزار سیصد و هشتاد یک مجلس شواری اسلامی که در نه ماده تنظیم و تصویب گردیده است. جرم و برای افراد مرتکب و مجرم مجازات مقرر است.

چند ماده قانون در حمایت خانواده به شرح زیر:

  • ماده یک:  کلیه افراد زیر هجده سال (هجده سال تمام هجری شمسی) از حمایت های قانونی در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بهرمند می گردند.
  • ماده دو:  هرگونه آزاری نسبت به کودکان و نوجوانان که منجر به ورود صدمات روحی روانی. جسمی و اخلاقی به آنان گردد و سلامت جسمی و روانی کودکان را تحت شعاع قرار و به خطر اندازد ممنوع است.
  • ماده سه:  هرگونه بهره کشی و به کار گیری،خرید و فروش کودکان به منظور ارتکاب اعمال غیر قانونی و خلاف قانون از جمله:تجاوز،قاچاق و… جرم و فرد مرتکب و مجرم محکوم به حبس (شش ماه تا یک سال) و پرداخت جزایی نقدی از سقف ده میلیون ریال تا بیست میلیون ریال می گردد.
  • ماده چهارم:  هرگونه آزار و اذیت و ورود صدمه جسمی و روحی و محروم نمودن عمدی کودک از سلامت سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از حق طبیعی تحصیل ممنوع و فرد مرتکب محکوم به حبس سه ماه و یک روز تا شش ماه و یا پرداخت مبلغ ده میلیون ریال می گردد.
  • ماده پنجم: کودک آزاری از جمله غیر قابل گذشته و دارای جنبه عمومی جرم بوده و احتیاج به شکایت شاکی خصوصی نداشته است.
کودک آزاری

ماده ششم: کلیه موسسات، مراکز و افرادی که مسئولیت و سرپرستی کودکان را عهدار دار بوده به محض مشاهده ی هر گونه کودک آزاری مکلف به اعلام مراتب به مراکز و مقامات صالح قضائی جهت پیگرد قانونی بوده و هرگونه تخلف از این تکلیف جرم و افراد مرتکب محکوم به حبس تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف پنج میلیون ریال خواهند بود.

ماده هفتم: اقدامات تربیتی شامل ماده پنجاه و نه قانون مجازات اسلامی مصوب هفتم آذر ماه هزار سیصد و هفتاد که اعمال زیر را در خصوص کودکان جرم محسوب ننموده است:

صدایی برای کودکان: بررسی و پیشگیری از آزار و اذیت‌کشی

بند یک : اقدامات والدین، ولی و قیم صغار و محجورین که به منظور تأدیب و حفاظت از آنان بوده به شرطی که اینگونه اقدامات در حد متعارف خود صورت پذیرد.

بند دوم: هر نوع عمل جراحی و طبی مشروع با رضایت شخص، اولیا، سرپرست و نماینده قانونی مشروط به رعایت موازین علمی و فنی انجام شود. در مواردی که انجام عمل جراحی و … فوریت داشته نیاز به اخذ رضایت نخواهد بود.

بند سوم: حوادث ناشی از عملیات ورزشی به شرطی که اینگونه علت اینگونه حوادث نقض مقررات مرتبط با ورزش مربوطه نبوده و این مقررات ورزشی نیز با موازین شرعی مخالفتی نداشته باشد.

و ماده یک هزار و صد و هفتاد و نه (1179) قانون مدنی مصوب نوزدهم فروردین ماه هزار و سیصد و چهارده که اشاره به این امر داشته که والدین حق ننبیه طفل خود را داشته منتهی این حق نباید به گونه ای باشد که از محدود تأدیب و تربیت خارج گردد. از شمول قانون حمایت نوجوانان و کودکان خارج و مستثنی می گردد.

ماده هشتم: اگر جرائم ذکر شده در این قانون عناوین دیگر قانونی را به خود نیز اختصاص دهد و قوانین دیگر برای افراد مرتکب حد و مجازات سنگین تری مقرر نموده باشد حسب مورد حد شرعی و اشد مجازات اعمال می گردد.
ماده نهم: از مورخ 11-10-1381 که این قانون تصویب گردیده است کلیه قوانین مغایر دیگر ترتیب اثر نداشته اشت.

وکیل کودک آزاری در اصفهان

حال با ذکر و آشنایی با بسیاری از عوامل منجر به بروز پدیده کودک آزاری ،صدمات و تلفات جدی و گاهاً جبران ناپذیر این پدیده در حد الامکان می بایست از بروز این پدیده جلوگیری و در صورت بروز چنین پدیده ای به بهترین نحو ممکن با تسلط به قوانین موضوعه هر کشور و استفاده از وکلا مجرب و ماهر از افزایش اینگونه جرائم جلوگیری نمود.

در اصفهان نیز آمار چنین جرائم علیه کودکان بسیار بوده که به منظوراحقاق حق کودکان و تا حد ممکن جبران خسارات وارده می بایست. از طریق وکیل خوب در اصفهان اقدام نمود، حامد امیری با تجربه کافی و درخشان در امور کیفری و کودک آزاری شما را در این رستا راهنمایی و با استفاده ازدانش و سابقه خود به احقاق حق کودکان آسیب دیده شما کمک می نماید.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید