وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل نفقه در اصفهان: به کارشناس نفقه چه بگوییم؟!

وکیل نفقه در اصفهان: به کارشناس نفقه چه بگوییم؟!

وکیل نفقه در اصفهان-راهکارهای حقوقی برای مواجهه با مسائل نفقه

مدت زمان تخمینی مطالعه: 11 دقیقه

بهترین وکیل در امور نفقه در اصفهان

وکیل نفقه در اصفهان کیست؟ چه نقشی دارد و چه می کند؟ دادگاه نفقه چی بگم؟ آیا همه مردم می توانند به یک وکیل نفقه مراجعه کنند و از آنها کمک بگیرند؟ در چه مواردی زنان باید با وکلای نفقه تماس بگیرند؟ آیا آقایان هم می توانند به وکیل نفقه مراجعه کنند و از خدمات حقوقی او استفاده کنند؟ 

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

امروزه یکی از مهم ترین و متداول ترین پرونده هایی که در محاکم و مراجع قضایی مطرح می شود. و افراد زیادی درگیر آن هستند بحث نفقه است. نفقه زوجه یکی از حقوق مالیست که قانون برای زن در نظر گرفته و میبایست توسط شوهر پرداخت گردد. اما اگر مرد از پرداخت این حق مالی ممانعت کند و یا نفقه ای که به زن می دهد، با مخارج زندگی برابری نکند، شرایط فرق می کند. در این گونه موارد معمولا وکیل نفقه می تواند پرونده فوق را در دادگاه تشکیل دهد. تا به صورت قانونی به آن رسیدگی شود و هزینه هایی قانونی به زن پرداخت شود.

مشاوره تخصصی با وکیل خوب نفقه در اصفهان

در حقیقت مشاوره با وکیل نفقه می تواند به شما در پرونده های حقوقی کمک کند. زیرا چنین وکیلی زمان زیادی را صرف این گونه پرونده ها کرده و با راه حل های حقوقی آن آشنا است. بنابراین با سپردن پرونده حقوقیتان به یک وکیل متخصص در امور نفقه، می توانید در چارچوب قانون احتمال نتیجه گیری خوب را افزایش دهید.

طبق ماده 1107 قانون مدنی، نفقه شامل تمام نیازهای متعارف زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاثیه، هزینه‌های درمانی و حتی خدمتکار است. در صورتی که زن عادت به خادم داشته باشد یا در اثر بیماری به آن نیاز داشته باشد. قاعده کلی این است که حقوق زوجه شامل تمام نیازهای عادی زن می شود. یکی از معیارهای مهم کارشناس در تعیین حقوق زوجه، نیاز و منزلت اوست.

در ادامه این مقاله نفقه را تعریف خواهیم کرد و شرایطی که رای تعلق نفقه به زن وجود دارد. و نفقه در دوران عقد و طلاق را بررسی می کنیم. توصیه می کینم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

نفقه چیست؟

نفقه چیست؟ دریافت حقوق مالی عادلانه: وکیل نفقه در اصفهان حامد امیری

در تعریف نفقه، وکیل اصفهان می گوید نفقه یعنی هزینه‌ها و مخارج لازم یک زن برای زندگی است. تأمین کردن این هزینه‌ها که شامل. مسکن و اثاثیه مناسب، پوشاک، غذا، هزینه‌های درمان و بهداشت و دیگر مخارجی که برای زندگی‌ زن ضروری است، طبق قانون مدنی بر عهده مرد است.

وی می افزاید پرداخت کردن نفقه به زن از تکالیف مرد در ازدواج است. و حتی اگر زن ثروتمندتر از مرد باشد و یا شاغل باشد، باز هم این وظیفه و تکلیف از مرد ساقط نخواهد شد. و وی تحت هر شرایطی باید نفقه زن را بپردازد مگر در شرایط خاصی که باعث می شود. زن از نفقه محروم شود مثل ناشزه شدن زن.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در صورتی که زوج و زوجه در یک خانه بایکدیگر زندگی می کنند. اصل بر آن است که زوج نفقه ی زوجه را پرداخت می نماید. پس چنانچه زوجه ادعا کند که زوج به او نفقه نمی پردازد. باید ادعای خود را ثابت کند که مرد اقدامی در جهت پرداخت نفقه به او نکرده است.

نفقه در چه صورت به زن تعلق میگیرد ؟

مطابق توضیحات حامد امیری یکی از وکلای خوب اصفهان، زمانی به زن نفقه تعلق می گیرد که 2 شرط زیر را داشته باشد:

1-اولین و مهم‌ترین شرط برای آن که زن مستحق دریافت نفقه شود این است که میان زن و مرد صیغه نکاح دائم جریان یابد. پس می توان چنین نتیجه گرفت که در ازدواج موقت نفقه وجود ندارد مگر آن که طرفین خود آن را شرط کنند.

2-دومین شرط نیز این است که زمانی زن استحقاق دریافت نفقه را دارد که از همسر خود تمکین کند.

اما احتمالا برایتان سول ایجاد می شود که تمکین چیست؟

وکیل دادگستری پاسخ می دهد تمکین به دو دسته عام و خاص تقسیم می شود. تمکین عام به این معناست که زن در منزلی که شوهر تعیین کرده زندگی کند. و با او به خوبی رفتار کند یا به بیان دیگر حسن معاشرت داشته باشد. تمکین خاص نیز همان رابطه زناشویی است و زن باید به نیازهای مرد پاسخ دهد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر زن تمکین عام یا خاص نکند بدون آن که عذر موجهی داشته باشد، تکلیف از مرد پرداخت کردن نفقه به او ساقط می شود. به عنوان مثال اگر زنی بدون دلیل منزل شوهر خود را ترک کند، ناشزه محسوب و پس از قاطعیت حکم تمکین مرد می تواند به او نفقه پرداخت نکند.

البته اگر زن برای عدم تمکین خود دلیل موجهی داشته باشد، مثلا به دلیل بیماری نتواند با شوهر خود نزدیکی کند و یا به دلیل در خطر بودن جانش در منزل شوهر آنجا را ترک کند، مرد کماکان موظف است که به او نفقه بپردازد.  

لازم به ذکر است که چنانچه مرد ادعا کند زن ناشزه شده و تمکین نمی کند. از آنجایی که در زندگی مشترک اصل بر انجام تمکین است، مرد باید ادعای خود که عدم تمکین است را ثابت کند.

مشاوره حضوری و غیر حضوری موسسه حقوقی حامد امیری

آیا مرد در دوران عقد باید نفقه را بپردازد؟

در فرهنگ ما اصولا رسم بر این است که زن و مرد ابتدا با یکدیگر عقد می کنند و سپس مقرر می کنند که در تاریخ مشخصی مراسم عروسی گرفته و زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وکیل اصفهان می گوید در چنین شرایطی و در این دوران مابین نکاح تا شروع زندگی مشترک  یا همان دوران عقد نیز، مرد تکلیفی به پرداخت نفقه به همسر خود میباشد.

آیا بعد از طلاق نیز به زن نفقه تعلق میگیرد؟

وکیل خوب اصفهان در پاسخ به این سوال بیان می کند زمانی که زن و شوهر از یکدیگر طلاق گرفته و جدا می شوند. تنها در صورتی که طلاق واقع شده میان آنها از نوع رجعی باشد زن می تواند در ایام عده که 3 ماه یا 3 طهر است، از مرد نفقه دریافت کند.

پس چنانچه طلاق واقع شده میان آنها از نوع بائن باشد، زن در ایام عده 3 ماهه خود حق دریافت نفقه از مرد را ندارد. البته در صورتی که زن در هنگام طلاق باردار باشد، مرد باید تا پایان وضع حمل نفقه او را بپردازد.

👈حتما بخوانید : مجازات عدم پرداخت نفقه👉

آیا زن می تواند نفقه ایام گذشته خود را دریافت کند؟

علاوه بر ان که زن می تواند نفقه حال خود را از مرد مطالبه کند، این امکان را دارد که نفقه گذشته و عقب افتاده‌اش را هم تقاضا نماید.

البته چنین امکانی تنها برای نفقه زن وجود دارد و برای نفقه فرزندان این امکان وجود ندارد و صرفا نفقه حال قابل پرداخت است.

علاوه بر آن زنی که همسرش فوت می کند می تواند نفقه ایام عده خود که 4 ماه و 10 روز است را مطالبه کند و این نفقه جدا از ارثی است که به وی خواهد رسید.

نفقه بچه بعد از طلاق چقدر است؟

نفقه زن-حمایت حقوقی در امور نفقه: راهی به سوی عدالت مالی

در ماده 1199 قانون مدنی آمده است که:

هر گاه مادر هم زنده و یا قادر به انفاق نباشد با رعایت الاقرب فالاقرب به عهده اجداد و جدات مادری و جدات پدری واجب‌النفقه است و اگر چند نفر از ‌اجداد و جدات مزبور، از حیث درجه اقربیت مساوی باشند، نفقه را باید به حصه متساوی تادیه کنند.

وکیل نفقه در اصفهان می گوید: اگر پدری از پرداختن نفقه به فرزند واجد الشرایط خویش خودداری کند، برای او مسئولیت کیفری ایجاد می شود و فرزند و یا کسی که سرپرستی او را بر عهده دارد می تواند از او شکایت کند.

حال چنانچه پدر توانایی مالی برای پرداخت نفقه داشته باشد و با این حال به فرزندان خود نفقه نپردازد، این امکان برای فرزندان وجود دارد که دادخواستی تهیه کرده و با تقدیم آن به دادگاه اموال پدر را تا میزان نفقه توقف کنند.

تا چه هنگامی فرزند می تواند از پدر خود نفقه دریافت کند؟

به گفته وکیل نفقه در اصفهان در قانون ما سن معینی برای پرداخت کردن نفقه به فرزند تعیین نشده است. ولی از عرف می توان چنین برداشت کرد که تا هنگامی که فرزند شغل و درآمد مناسب و مشخصی نداشته باشد، پدر باید نفقه او را پرداخت کند.

در این خصوص می توان این چنین بیان کرد که عرف فعلی جامعه این است که پدر باید به دختر تا زمانی که شوهر می کند و به پسر تا هنگامی که مشغول به تحصیل است نفقه بدهد.

نفقه فرزند دختر بعد از طلاق چقدر است؟

باید اینگونه پاسخ داد : قانونگذار میزان نفقه بچه دختر یا پسر را در قانون مدنی مشخص نکرده است و میزان نفقه فرزند توسط کارشناس منتخب دادگاه تعیین خواهد می شود . در ماده ۱۲۰۴ قانون مدنی برخی از مصادیق نفقه فرزند بیان شده است.

نفقه دختر از اقسام نفقه اقارب است و شامل اقلام ضروری زندگی می باشد و پرداخت نفقه بستگی به توانایی مالی نفقه دهنده یا پدر دختر دارد .

چه مدارکی برای طرح دعوای نفقه لازم است؟

اسناد و مدارکی که به گفته بهترین وکیل اصفهان برای مطالبه نفقه مورد نیاز است عبارتند از:

  • شخص باید مدارک شناسایی خود اعم از شناسنامه و کارت ملّی را به همراه داشته باشد.
  • سند ازدواج خود را باید به همراه داشته و ارائه دهد.
  • دلایل و مدارکی که ثابت کننده ادعای خود مبنی بر عدم پرداخت نفقه است را ارئه دهد.

نفقه یکی از مهم‌ترین حقوق مالی است که زن پس از ازدواج به دست می آورد. از آن جایی که به موجب قانون ایران ریاست خانواده برعهده شوهر است، او مسئول است که مخارج و هزینه‌های زندگی را تأمین کند از این رو باید به همسر و فرزندان خود نفقه بپردازد. نفقه‌ای که مرد به زن میپردازد با شاغل شدن و یا ثروتمند شدن زن ساقط نخواهد شد.

شکایت از پدر زن به دلیل ممانعت از بازگشت زن به منزل

نفقه از جمله موارد حقوقی بحث بر انگیز است و مواردی که شامل نفقه میشود بسیار گسترده می باشد. به گونه ای که در صورت عدم آگاهی کافی ممکن است در احقاق حق خود دچار مشکلات بسیاری شده  و در نهایت پس از تلاش بسیار نتوانید حق خود را دریافت نماید.

در چنین مواردی بهترین راه این است که، از وکیل نفقه کمک گرفته شود تا در صورت نیاز به اثبات برای دادگاه مبنی بر عدم پرداخت نفقه مدارک لازم و کارا را جمع آوری کند.

موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان با سابقه ای درخشان و کادری متخصص، مجرب، متعهد در زمینه های مختلف از جمله نفقه آماده ی خدمت رسانی به شما میباشد ؛ در صورتی که در موارد حقوقی نفقه در اصفهان نیاز به وکیلی متخصص و مجرب  دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و برای اینکه روند پرونده تان سریع تر و تخصصی تر پیش رود از وکیل نفقه در اصفهان مشاوره بگیرید.

حامد امیری وکیل پایه یک داد گستری با بیش از یک دهه سابقه خوش نام آماده ی پذیرش پرونده های شما مراجعین گرامی در زمینه های مختلف خانواده حقوقی و کیفری می باشد.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

83 نظرات

  • ناشناس
    پاسخ 15 آذر 1402 در 11:31 قبل از ظهر

    مقاله جامع و کاملی بود ممنون از سایت خوبتون

  • عباس
    پاسخ 15 آذر 1402 در 5:01 قبل از ظهر

    آیا برای مذاکرات یا اختلافات نفقه به وکیل نیاز دارم؟

  • مهمان
    پاسخ 14 آذر 1402 در 2:44 بعد از ظهر

    آیا با جناب وکیل میتونم در مورد موضوع طرح دعوا خانواده از ایشون مشاوره بگیرم؟

  • حمید وطن دوست
    پاسخ 13 آذر 1402 در 2:03 بعد از ظهر

    خیلی دنبال جواب سوالات نفقه بودم در این مقاله تمام جواب سوالاتم را فهمیدم ممنون از سایت خوبتون

  • محمد رستمی
    پاسخ 13 آذر 1402 در 12:58 قبل از ظهر

    ممنون از شما برای اطلاع رسانی مقاله عالی بود

  • مهمان
    پاسخ 12 آذر 1402 در 11:00 بعد از ظهر

    اگر همسر سابق من از پرداخت نفقه امتناع کند چه اتفاقی می افتد؟

  • ناشناس
    پاسخ 10 آذر 1402 در 9:57 بعد از ظهر

    آیا میزان نفقه اقساطی قابل تعدیل است؟

  • مهمان
    پاسخ 10 آذر 1402 در 7:03 قبل از ظهر

    اگر توان پرداخت نفقه را نداشته باشم چه اتفاقی می افتد؟

  • ناشناس
    پاسخ 9 آذر 1402 در 12:27 قبل از ظهر

    آیا برای مسائل نفقه نیاز به وکیل دارم؟

  • ناشناس
    پاسخ 30 آبان 1402 در 7:16 بعد از ظهر

    چطور میتونم با آقای امیری صحبت کنم آقا تخصص در زمینه خانواده دارن یا خیر؟

  • احمد مباشری
    پاسخ 28 آبان 1402 در 10:03 بعد از ظهر

    سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم چه مدارکی برای طرح دعوای نفقه لازم است؟

  • ناشناس
    پاسخ 28 آبان 1402 در 8:30 بعد از ظهر

    سلام در دادگاه نفقه چطور میتونم از خودم دفاع کنم من کارگرم ندارم ترو خدا راهنمایی کنین

  • مریم
    پاسخ 28 آبان 1402 در 5:56 قبل از ظهر

    یه سوال داشتم؟ نفقه شمامل چه مواردی میباشد ممنون میشم راهنمایی کنین؟

  • MIRI
    پاسخ 8 آذر 1401 در 4:09 بعد از ظهر

    با سلام و درود
    آیا در صورتی که مرد توان مالی بالایی نداشته و درامد زن بیشتر از اوست بازهم باید نفقه پرداخت کند؟

  • Kit
    پاسخ 8 آبان 1401 در 12:44 قبل از ظهر

    برای مشورت با وکیل نفقه ایشون به ما میگن که تو دادگاه نفقه چی بگیم دقیقا؟ یا فقط راهنماییمون میکنن؟

  • مربین
    پاسخ 3 آبان 1401 در 3:25 قبل از ظهر

    میخواهم بدانم تکلیف نفقه دختری که به عقد دایم مردی درامده چه میشود

  • امینه سادات
    پاسخ 26 مهر 1401 در 5:34 بعد از ظهر

    ایا اگر زن تمکین نکنه به دلیل اینکه شوهرش براش زندگی مناسب و منزل خوبی تهیه نکرده میتونه نفقه بگیره؟

  • حسنا
    پاسخ 25 مهر 1401 در 4:27 قبل از ظهر

    با سلام خدمت شما
    برادر بنده ناشنوا هستند و حدود 10 سال پیش ازدواج کردن که حال این ازدواج یک دختر هفت ساله هست. دو سال پیش همسرشون ازشون جدا شدن و بچه رو هم با خودشون بردند. الان هرچقدر تلاش میکنیم که بچه رو ببینیم بهمون اجازه نمیدن با این که شکایت کردیم و رای هم به نفع ماست ولی بازهم بچه رو قایم میکنن و میگن باید نفقه معوقه بچه رو پرداخت کنیم تا بذارن بچه رو ببینیم ما باید چیکار کنیم؟

  • یاشار-پناهی
    پاسخ 23 مهر 1401 در 12:56 قبل از ظهر

    با سلام زنی 34 ساله هستم که 6 ساله از همسرم جداشدم و از ایشون هیچ اطلاعی ندارم و با پدرشون در ارتباطم
    6 سال پیش برای فرزندم که 2 سالش بود مبلغ 100 هزارتومن نفقه تعیین کردن و الان که فرزندم کلاس دوم ابتداییه این مبلغ شده 200هزارتومن و هیچ ارزشی نداره حتی هزینه رفت و امد پسرم هم بیشتر از این مبلغ میشه
    از اونجایی که من از این اقا اطلاع و نام و نشونی ندارم میتونم برم دادگاه و درخواست نفقه بدم؟ ایا اصلا توجهی میکنن چون پارسال این کار رو کردم و به جایی نرسیدم ممنون میشم اگر کمکم کنید

  • ناشناس
    پاسخ 21 مهر 1401 در 5:55 قبل از ظهر

    سلام جناب وکیل دخترم 18 ساله است و عقد کرده ولی هنوز زیر یک سقف نرفتند و دخترم دامادم رو تمکین کرده اما الان داماد حاضر نمیشه منزلی تهیه کنه که سر زندگیشون برند ایا با این شرابط به دخترم نفقه تعلق میگیرد؟

  • ناشناس
    پاسخ 18 مهر 1401 در 7:47 قبل از ظهر

    برادر من نفقه زن و بچش را نمیده ایا در این صورت پدرم باید نفقه انها را بدهد؟ زن برادرم وکیل نفقه گرفته و میخواهد شکایت کند اما پدر من یک کارگر ساده است. به نظر شما چنین چیزی شدنی است؟

  • ایزدی
    پاسخ 13 شهریور 1401 در 4:31 قبل از ظهر

    با سلام. ایا فرزند در حالی که توانایی دارد و دانشجو نیز باشد ولی پدر تمکن مالی نداشته باشد می تواند تقاضای نفقه کند ؟

  • المیرا صادقی
    پاسخ 22 مرداد 1401 در 6:00 قبل از ظهر

    سلام وقت بخیر. یکسالی هست که شوهر خونه رو ترک کرده گذاشته منم درخواست نفقه دادم ولی عدم تمکین زده که با وساطت بزرگان من ایشون تمکین نکرده درصورتی که اصلا این موضوع صحت نداره ! ایشون حتی یه سراغ هم نمیگرفتن از من . چطور متونم از حودم دفاع کنم ؟ میتونم لایحه بدم و بگم دروغ گفته ؟

  • شیما عابدی
    پاسخ 21 مرداد 1401 در 6:24 بعد از ظهر

    باسلام و خسته نباشید من شش ماهی هست عقدم و نرفتیم هنوز سرخونه زندگی و باکره هستم . ولی میخوام طلاق بگیرم شوهر میگه طلاق نمیدم . من درخواست نفقه دادم شوهرم میتونه درخواست تمکین بده ؟ چطور میتونم طلاق و نفقه رو بگیرم ؟

  • مزروعی
    پاسخ 24 تیر 1401 در 4:14 بعد از ظهر

    شوهرم هیچ جوری زیر بار نفقه نمیره چند ساله جدا شدیم ولی همش عقب میندازه میگه ندارم من باید چیکار کنم ؟

  • بهاره اسفندیاری
    پاسخ 24 تیر 1401 در 9:57 قبل از ظهر

    سلام و وقت بخیر. سه سالی هست که عقدیم و هنوز نرفتیم تو یه خونه ولی دو سالش رو بخاطر مشکلاتی که بینمون پیش اومده هیچ ارتباطی نداریم با هم حتی تماس تلفنی میشه از راهی غیر از طلاق توافقی درخواست طلاق بدم . برای مهریه و نفقه میتونم اقدام کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید ؟

  • سمیه ابدیده
    پاسخ 24 تیر 1401 در 5:47 قبل از ظهر

    سلام پدر مادر من چند ساله طلاق گرفتن ولی توی این چند سال پدرم هیچ نفقه و خرجی نداده . ما دوتا بچه هستیم و هیچ ارتباطی هم با پدرمون نداریم . میشه شکایت کنیم و نفقه سال هایی که نداده رو بگیریم ؟ نمیدونم پدرم کارش چیه . میشه بگید حدودا چقدر نفقه بهمون میدن ؟

  • کیانرسی
    پاسخ 19 تیر 1401 در 2:14 بعد از ظهر

    سلام . اینکه ثابت کنیم نفقه به زن تعلق میگیره چقدر زمان میبره ؟ ممنون که وقت میذارید

  • رحمان
    پاسخ 15 تیر 1401 در 7:26 قبل از ظهر

    زن من چند وقته خونه رو ترک کرده بعدش دادگاه رفتیم و من رو محکوم کردن که باید نفقه زمانی هم که خونه نبوده رو بدم . توی حکم دادگاه نوشته محکومیت خوانده به پرداخت معوقه و آتیه زوجه اعلام می گردد. نفقه آتیه که نوشته یعنی چی ؟ زنی که خودش رفته و چند وقت نیمده نفقه باید بگیره؟

  • راحله مستوفی
    پاسخ 15 تیر 1401 در 5:26 قبل از ظهر

    من تا حالا چندتا وکیل گرفتم هیچکدوم نتونستن کاری بکنن برام . بخاطر کتک کاری های شوهرم شکایت کیفری کردم ولی هیچ … الان یک ساله که بروی خودش نمیاره منم آواره خونه بابامم . میشه کمک کنید ؟

  • سولتی
    پاسخ 6 تیر 1401 در 1:14 قبل از ظهر

    سلام . وکالت میخوام بدم برای نفقه که هرروز یه بازی در میاره نه خودش نه خانوادش زیر نفقه من و بچم نمیرن ؟

  • نوری زاده
    پاسخ 3 تیر 1401 در 3:21 بعد از ظهر

    قاضی در دادگاه نفقه چه سوالاتی می پرسه ؟

  • اصغر کیانی
    پاسخ 2 تیر 1401 در 8:59 قبل از ظهر

    همسرم خودش خانه را ترک کرده و دادخواست دریافت نفقه داده . وقتی زن خودش از خونه رفته چرا باید نفقه بهش تعلق بگیره ؟ آیا بهش نفقه تعلق میگیره ؟ راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم ؟

  • مهناز سلیمی
    پاسخ 30 خرداد 1401 در 8:42 قبل از ظهر

    الان که اینقد وضع گرون شده دیگه کی میتونه نفقه بده ! میگه نمیتونم بدم بیاین بندازینم زندان چیکارش کنم ؟ هنوز یبارشم کامل نداده ! نمیدونم چیکار کنم ؟

  • ناشناس
    پاسخ 29 خرداد 1401 در 11:59 بعد از ظهر

    چرا نباید به زن نفقه تعلق بگیره اینهمه بدبختی میکشه مردای کثیف و راحت طلب راحت باشن ! زن هرکاره هم باشه نفقه شو باید بدن

  • سیما افضلی
    پاسخ 29 خرداد 1401 در 11:27 قبل از ظهر

    سلام من ده ماهه که عقد هستم ولی دو ماهه که شوهرم ولم کرده و اهمیت نمیده . برای نفقه و ترک انفاق شکایت کردم میخوام بدونم الان باید بگم 10 ماه نفقه نداده یا همون 2 ماه که منو ول کرده به امان خدا ؟؟؟

  • اکبر قدامی
    پاسخ 28 خرداد 1401 در 10:55 قبل از ظهر

    من نمیدونستم دادگاه دارم و توی دادگاه حضور نداشتم. حالا امروز تو ابلاغیه ای که برام اومده نوشته پرونده مختومه شد. یعنی چی شده ؟

  • طاهره مستوفی
    پاسخ 23 خرداد 1401 در 2:09 قبل از ظهر

    سلام. با این اوضاع مالی اقدام کردن برای نفقه و وکیل نفقه گرفتن هنوز میشه ؟ یعنی طرف زیر بار میره که بتونه پرداخت کنه یا خرج الکیه؟

  • صالحی فرد
    پاسخ 21 خرداد 1401 در 9:10 بعد از ظهر

    زن ها واقعا مظلوما . من خودم شوهرم با پارتی هایی که داشت الکی توی دادگاه منو محکوم کرد و نفقه بهم تعلق نگرفت . نمیدونم چرا زن آفریده شد ؟

  • سهیلا عباسی
    پاسخ 17 خرداد 1401 در 10:46 بعد از ظهر

    سلام. چندماهه که از دست کارهای شوهرم خسته شدم و اومدم خونه پدری . ولی شوهرم هیچ اقدامی واسه آشتی یا حتی طلاق هم نمیکنه . اگر آشتی نکنیم و طلاق بخواد چون من خودم اودم خونه بابام نفقه بهم تعلق میگیره ؟ مهریه چی ؟ خسته شده بودم که اومدم . خیلی ممنون ؟

  • شیوا ناظری
    پاسخ 15 خرداد 1401 در 4:02 قبل از ظهر

    چطور میتونم از وکیل نفقه مشاوره بگیرم ؟

  • الی سیاح
    پاسخ 22 اردیبهشت 1401 در 5:51 بعد از ظهر

    سلام، من از همسرم بخاطر ترک نفقه شکایت کردم و 4 ماهه خونه پدرم هستم و بلاتکلیفم تازه قفل در خونه رو هم عوض کرده نمیتونم برم خونه هیچ اقدامی هم نمیکنه؟ چیکار کنم ؟ میتونه یکاری کنه که مهریه به هم تعلق نگیره ؟

  • اصغر زینالی
    پاسخ 20 اردیبهشت 1401 در 9:09 قبل از ظهر

    سلام . زن من برای نفقه شکایت کرده و نفقه هم شورا مبلغش رو مشخص کرده ولی چون من عدم تمکین زده بودم پرداخت نکردم و حالا پیام اومد پرونده رفته شعبه 2 اجرای احکام . یعنی چی باید چیکار کنم ؟؟؟!
    ممنون

  • شیدانی
    پاسخ 17 اردیبهشت 1401 در 4:18 قبل از ظهر

    با توجه به اینکه خانم بنده مهریه خود را بخشیده و نوشته هیچگونه حق و حقوقی نسبت به اینحانب ندارد ولی الان درخواست مهریه داده میتواند مهریه بگیرد آیا من با نوشته دستی معاف از پرداخت مهریه می شوم ؟ لطفا راهنمایی کنید

پیام بگذارید