وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل جرایم پزشکی در اصفهان-وکلای جرایم پزشکی: برای حقوق بیماران و عدالت

وکیل جرایم پزشکی در اصفهان-وکلای جرایم پزشکی: برای حقوق بیماران و عدالت

وکیل جرایم پزشکی در اصفهان-وکلای جرایم پزشکی: برای حقوق بیماران و عدالت

در دنیای پزشکی بین پزشک و بیمار ارتباط حقوقی وجود دارد که بر مبنای آن پزشک وظیفه دارد. در برابر درمان بیمار از همه استعداد و توانایی های خود استفاده کند. و با دقت به ضوابط و مقررات دولتی این تکلیف را به پایان رساند.

وکیل جرایم پزشکی در اصفهان می گوید همیشه هدف دلخواه انجام نمی شود و دشواری هایی پیدا می شود.

عکس قیمت‌های مشاوره سایت وکیل حامد امیری

مجازات جرایم پزشکی

برخی مواقع پزشک آن طور که باید برای اعمال وظایف خود، اقدام نمی کند. و وقتی که به طور ناگهانی و غیر عادی برآیندی متمایز از نتیجه متداول پیدا می شود. بحث خطا یا تخلف، کم کاری و تقصیر پزشک بیان می شود که بر اساس مورد، پیامد و عواقب حقوقی آن برای پزشک فرق دارد .

به این خاطر که پزشکان هم به سبب ضوابط حقوقی و جزایی و هم بر مبنای مقررات صنفی، مسئول تخلفات خود می باشند. البته بررسی این موضوع به معنای نقض زحمات شایسته ی این قشر فرهیخته درسلامت جسمانی و روحی افراد جامعه نمی باشد. و دلسوزی و کار بلدی قشر اعظمی از جامعه پزشکی بر شخصی پوشیده نیست. وبررسی مجازات جرایم پزشکی برای عده ی قلیلی از این صنف است. که ممکن است اعمالی منطبق بر قانون نداشته باشد.

انواع تخلفات پزشکان و عواقب آن

1. غفلت و کاهلی در اعمال تکالیف و رعایت نکردن مقیاس و قوانین علمی ، دینی و قانونی

الزامی است کارکنان رشته های پزشکی بر اساس مقررات و ضوابط. علمی، دینی و قانونی با رعایت نظامات دولتی، صنفی و حرفه ای تکلیف خود را انجام دهند. و از غفلت وکاهلی در اعمال تکالیف قانونی خود پرهیز کنند .
امور وکارهای درمانی که پزشک یا جراح انجام می دهد در اصل گونه ای نفوذ در جان دیگری است. پس برای اعمال این امر جراح باید شایستگی و مهارت علمی و عملی کافی را داشته باشد. فارغ التحصیلان رشته پزشکی و وابسته بعد از گرفتن پروانه پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای فعالیت کردن. در رشته مربوط ، در حد توانایی و تخصص خود مجوز دارند.

حامد امیری وکیل جرایم پزشکی در اصفهان

موسسه وکالتی حامد امیری با مدیریت وکیل جرایم پزشکی در اصفهان مشاوره های حقوقی. را به صورت حضوری، غیرحضوری و آنلاین به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد. و با صبر و شکیبایی بسیار آن ها را در این مسیر یاری می کند. شما عزیزان می توانید در جهت بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات. و ابهامات حقوقی خود از روش های برای مشاوره حقوقی از موسسه حامد امیری اقدام نمایید.

برای مثال جراحی پلاستیک یکی از زیر مجموعه های رشته پزشکی در سطح فوق تخصصی است. که شامل قسمت های گوناگونی از علم جراحی اعم از جراحی. فک و صورت و جمجمه ،نا هنجاری‌های مادرزادی، زیبایی، دست و میکروسکوپی و سوختگی و … است.
اشخاصی که به نام جراح پلاستیک برای انجام جراحی اقدام می کنند. پزشکانی هستند که بعد از بدست آوردن درجه دکتری در پزشکی عمومی و سپری کردن. دوره تخصصی جراحی عمومی (5-4سال)، جواز وارد شدن به دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک را کسب می‌نمایند.

تجزیه و تحلیل جرایم پزشکی: نقش تکنولوژی، اخلاق و حقوق

این دوره در بردارنده سه سال آموزش‌های مختلف در حیطه جراحی پلاستیک و زیبایی است. که با دقت به دشواری های عمل های جراحی پلاستیک، مشهود است. که طی این مراحل از آموزش تخصصی و فوق تخصصی برای پزشکانی ضروری است که برای انجام این طور جراحی ها اقدام می کنند . با دقت به مدارکی که وجود دارد بسیاری از شکایت‌ها در این حیطه از جراحی و پزشک عمومی است. که برای جراحی زیبایی اقدام می نمایند.

مشاوره فوری با وکیل در اصفهان

وکیل جرایم پزشکی در اصفهان اظهار دارد که تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه ی پزشکی دارای آئین نامه ای مشتمل بر 56 ماده می باشد که بررسی تخلفات مطابق این آئین نامه صورت می گیرد و اگر اقدام پزشک دارای وصف کیفری باشد نیز منطبق بر موازین جزایی به موضوع رسیدگی می شود .

2.فاش کردن راز و نوع بیماری

اخلاق پزشکی سبب می شود که همه اطلاعاتی که بیمار برای مطرح کردن بیماری خود بیان می کند یا اطلاعاتی که در زمان معاینه بیمار کسب می شود ، پیش پزشک مصون و حفظ بماند و هیچ وقت اقدامی برای فاش کردن راز بیمار ننماید.

با دقت به ارزش این بحث ، در ضوابط کشور هم به موضوع رازداری اهمیت خاصی داده شده است به گونه ای که ماده 648 قانون مجازات اسلامی مطرح می کند که: همه افرادی که به خاطر کار یا تخصص خود محرم راز به حساب می آیند ، هر وقت به جز موارد قانونی، راز مردم را فاش کنند به جزای معین شده در این ماده محکوم می شوند.

پس در صورتی که فردی به پزشکی رجوع کند و پزشک ذکر شده بعد از معالجه، در قالب مقاله‌ای که اسم بیمار و نوع بیماری او را در مجله و یا روزنامه اعلام کند، با دقت به بقیه اوضاع امکان تعقیب آن وجود دارد. علاوه بر آن پزشک به خاطر ضوابط صنفی خود هم تخلف انجام داده است و برای او مجازات انتظامی مد نظر قرار داده می‌شود.

مجازات جرایم پزشکی
مجازات جرایم پزشکی

3. انجام کار خلاف شئون پزشکی

با دقت به شان بالای پزشکی در جوامع و فرهنگ‌های انسانی، پزشکان باید ضوابط اخلاقی و هنجارهای جامعه را رعایت کند و در رویارویی با بیمار همه قوانین اخلاقی، مانند احترام به حقوق بیمار را رعایت کند. پزشکان باید از انجام تخلفات و جرم هایی که جنبه کیفری و عمومی دارند و حرمت جامعه پزشکی را خدشه دار می کنند

مانند اعتیاد به الکل یا مواد مخدر، فساد اخلاقی، کلاهبرداری، عضویت در شرکت‌های هرمی و غیره … که عکس شئونات تخصصی و پزشکی است خودداری نمایند.
مشخص کردن مصادیق اعمال خلاف شئون پزشکی در صلاحیت سازمان پزشکی است و از طریق هیئت های بدوی و عالی انتظامی با دقت به عرف جامعه پزشکی صورت می گیرد.
به غیر از مواردی که ذکر شد ، استفاده نکردن از بیشترین کوشش ممکن برای معالجه و درمان، وادار کردن بیمار برای پرداخت هزینه های غیر ضروری ، به ترس و وحشت انداختن بیمار، تجویز داروهای روان گردان، جذب و راهنمایی بیمار از موسسات بهداشتی درمانی دولتی و خیریه به مطب های شخصی یا موسسات پزشکی خصوصی، نشر مقالات و گزارش‌های عکس اصول علمی و رعایت نکردن تعرفه‌های خدمات درمانی هم از موارد تخلفات پزشکان است که در این مقاله جای نمی گیرد.

جرایم ناشی از اعمال پزشکی

بر اساس تجربیات وکیل جرایم پزشکی در این گونه جرم ها به غیر از شخصیت انجام دهنده که به شغل پزشکی مشغول است کار صدمه زننده هم باید یک اقدام پزشکی و درمانی برداشت شود. انجام قتل عمد، آسیب های بدنی و قتل ترحم آمیز و سقط جنین از اصلی ترین عنوان های مجرمانه متاثر از اقدامات پزشکی به حساب می آیند که برخی از این ها را در این مقاله بررسی خواهیم کرد:

1. انجام عمدی قتل و آسیب های بدنی در روند اقدامات پزشکی

قتل عمدی کاری است عمدی، با اطلاع که بی جواز قانونی سبب مرگ انسان دیگری می گردد. در این حالت در صورتی که پزشک یا جراح در فرآیند معالجه و درمان یا اعمال دیگر کارهای پزشکی، عمدا عمل مادی مثبتی را اعمال کند که سبب فوت بیمار گردد مرتکب قتل عمد است .

عدل و عدالت حکم می نماید در صورتی که از لحاظ عرف قتل مستند به ترک فعل باشد هم بشود او را قاتل محسوب کرد .
پس اگر پزشک یا جراح با هدف مرگ بیمار از درمان او خودداری کند و در انتها بیمار فوت کند این کار قتلی عمد و سبب قصاص است و همین طور در صورتی که پزشک یا پرستار آمپولی تزریق کند که در بردارنده مواد شیمیایی کشنده باشد یا میزان از دارویی را به بیمار بخوراند که بالاتر از حد مجاز باشد و سبب فوت او شود،

براساس ماده 206 قانون مجازات اسلامی کار این فردی قتل عمد به حساب می آید.
در شرایطی که پزشک عمومی بی داشتن تخصص مورد نیاز و با آگاهی به اینکه در خواست کنندگان عمل زیبایی باید در کلینیک‌هایی عمل شوند که قسمت آی سی یو و سی سی یو داشته و متخصصان قلب و ریه در آن حاضر باشند، برای جراحی زیبایی در مطب اقدام نماید عمل او از لحاظ علم پزشکی نه تنها توجیه نمی شود بلکه بر اساس قانون، کار او جرم به حساب می آید.

2. انجام غیر عمدی قتل و آسیب های بدنی در روند اقدامات پزشکی

هر وقت پزشک در درمان بیمار، انجام دهنده هیچ گونه جرم جزایی و مانند آن شامل غفلت و سهل انگاری نشده باشد و با این حال، کار درمانی از سمت او سبب جنایت بر بیمار گردد باز هم مسئول است و قانون در این زمان کار پزشک را جرم شبیه عمد نام نهاده است. در این حالت پزشک برای آنکه از لحاظ کیفری مسئول محسوب نشود پیش از اعمال درمان – در غیر موارد فوری – باید از بیمار، ولی و سرپرست یا نمایندگان قانونی اجازه بگیرد و همه ضوابط علمی،فنی و نظامات دولتی را هم رعایت کند.

بهترین وکیل جهت محاسبه دیه و مطالعه پرونده در اصفهان

اگر که پزشک مختار باشد و همه موارد بالا را مراعات کند، اما با این حال به خاطر شرایط معالجه مرگ به طور ناگهانی رخ دهد و یا صدماتی به بیمار وارد شود پزشک مسئولیت کیفری ندارد . جرم نبودن کار پزشک به این معنی نیست که کار او از لحاظ مدنی مسئولیت ندارد. چرا که گرفتن رضایت نامه فقط سبب جایز شدن کار پزشک به عنوان درمان و معالجه می شود و مانع ثبوت ضمان نسبت به برآیند ناخواسته نمی گردد.

عدالت پزشکی: وکلا به عنوان نهادهای حقوقی در جرایم پزشکی

پزشک فقط در شرایطی از لحاظ مدنی مسئول نیست که پیش از آغاز معالجه یا اعمال جراحی از بیمار کسب برائت کند.
پس در صورتی که پزشک جایز باشد و همین طورکسب برائت هم کرده باشد اگر که عمل جراحی و پزشکی مشروع و براساس ضوابط علمی و فنی باشد پزشک نه مسئولیت کیفری دارد و نه مسئولیت مدنی.

برای پیشبرد هر چه بهتر پرونده های حقوقی و کیفری خود بالاخص پرونده های مربوط به جرایم پزشکی از یک وکیل با سابقه و متخصص کمک بگیرید. حامد امیری وکیل جرایم پزشکی در اصفهان با تسلط کامل بر امور حقوقی بهترین مشاور و وکیل برای پرونده های حقوقی و کیفری شما خواهد بود . برای دریافت نوبت از طریق سامانه آنلاین سایت اقدام نمایید.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

2 نظرات

  • خجسته
    12 تیر, 1400 در 11:50 قبل از ظهر

    سلام روز به خیر سوالی در رابطه با قصور پزشکی داشتم و اون اینه که مادر من بعد از این که از اتاق عمل خارج شدن سه تا از دندونای جلوشون افتاده بود و یکیشون شکسته بود از پزشک مربوطه که دلیل را جویا شدم گفتن به خاطر بیهوشی این اتفاق افتاده و لثه های مادرم خراب بوده ولی حرفشون خیلی غیرواقعیه…امکانش هست که برای چنین چیزی شکایت کنم؟ شکایتم نتیجه ای در پی داره؟

پیام بگذارید