وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان: وکیل خوب فضای مجازی

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان: وکیل خوب فضای مجازی

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان: وکیل خوب فضای مجازی

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

وکیل کلاهبرداری اینترنتی اصفهان: یا وکیل فضای مجازی چه نقشی در پرونده‌های مرتبط با رایانه ، اینترنت و فضای مجازی دارد؟ باید گفت که تشخیص موضوع در پرونده‌های جرایم اینترنتی حائز اهمیت است .

در صورتی که موضوع در پرونده جرایم اینترنتی به درستی تشخیص داده شود، یافتن حکم نیز آسان خواهد شد. برای مثال در شکایت کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی تفاوت‌هایی وجود دارد؛ گاهی اوقات کلاهبرداری در آن جرم صدق می‌کند ولی در جای دیگر پرونده حقوقی است و موضوع کلاهبرداری صحیح نمی‌باشد.

امنیت اطلاعات شخصی

جرایم اینترنتی چگونه بررسی می شود؟

به گفته وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان، متاسفانه روش‌های مختلف و بسیار زیادی برای کلاهبرداری در جامعه امروز رواج پیدا کرده است و دامنه ی  کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است.

به گونه ای که هر روز شاهد کلاهبرداری های کلان هکرها از کاربران در فضای مجازی هستیم. با توجه به گزارشات مختلف در زمینه ی کلاهبرداری، متاسفانه تعداد کلاهبرداری‌هایی که از طریق اینترنت و شبکه‌های مجازی اتفاق می‌افتد آماری بالا و تاسف بار را نشان می‌دهد.

اما خبر تاسف بار دیگر این است که با وجود گزارش، بسیاری از این کلاهبرداری‌ها به دلیل عدم پیگیری افراد، مورد پیگرد قرار نگرفته اند؛ از این رو نمیتوان کلاهبرداری هایی که در زمینه ی اینترنت و فضای مجازی اتفاق می‌افتد را در دسته‌های مشخصی طبقه بندی نمود. ولی برای این نوع از کلاهبرداری ها اسم‌های مختلفی در نظر گرفته اند.

نمونه‌هایی از آنها عبارتند از؛ (راه زنی اینترنتی)،(جعل الکترونیکی) و… می‌باشد. از آن جا که استفاده از اینترنت و فضای مجازی جزء لاینفک زندگی بشر امروز شده است.

عکس قیمت‌های مشاوره سایت وکیل حامد امیری

تعریف جرایم اینترنتی

تعریفی که وکیل جرایم اینترنتی و فضای مجازی از کتاب قانون در مورد جرایم اینترنتی یا کلاهبرداری اینترنتی بیان می‌کند، عبارت است. از، عملی که افراد مجرم و متخلف با استفاده و با کمک از رایانه اقدام به کلاهبرداری از روش‌های مختلفی مانند. جعل اسناد افراد مختلف به نفع خود یا دیگران، برداشت وجه از طریق کارت‌های اینترنتی و حساب افراد مختلف،همچنین بهره بردن از امتیازات سایت‌ها و…می‌کنند.

این عمل آنها در نهایت منجر به ضررهای مادی و معنوی بسیاری برای طرف مقابل که در دام کلاهبرداران اینترنتی افتاده است می‌گردد.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد. که، در کلاهبرداری اینترنتی جرم مربوطه فقط به وسیله ی تغییراتی که شخص مجرم در سیستم مربوطه به وجود می‌آورد، رخ می‌دهد.

به عبارتی ساده تر شخص به صورت مستقیم اقدام به کلاهبرداری و فریب افراد مختلف نکرده. و کاملا این امر به صورت غیر مستقیم و از طریق دستکاری در رایانه رخ می‌دهد.

 مراجع رسیدگی به جرایم و اینترنتی

وکیل جرایم اینترنتی اصفهان در موارد جرایم اینترنتی معمولا این سوال پیش می‌آید؛ برای مثال اگر شخصی حسابی در تهران داشته باشد. و شخص متقلب از شهر تبریز پول را از حساب وی برداشت کرده و به حسابی در شهر یزد واریز نموده باشد. چه مرجعی موظف به رسیدگی این پرونده خواهد بود؟

قانون گذار در کلاهبرداری‌های اینترنتی و فضای مجازی ، مرکز و شهری که شخص زیان دید.ه در آن حساب داشته است. را موظف به رسیدگی پرونده ی وی خواهد کرد. بنابراین براساس فرضیه و مثالی که در متن بالا ذکر کردیم مرجع رسیدگی به پرونده ی کلاهبرداری و جرایم اینترنتی فوق، شهر تهران خواهد بود.

وکیل جرایم رایانه ای در اصفهان

مجازات جرایم اینترنتی

همانطور که همه ی ما میدانیم هر جرمی نیازمند به مجازات مخصوص خود بنا به صلاحدید قانون گذار و قاضی پرونده ی مربوطه می‌باشد. جرم کلاهبرداری اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مستحق مجازات می‌باشد. در کتاب قانون قانون گذار در مورد جرم کلاهبرداری اینترنتی که به قصد فریب یا خسارت به مال افراد انجام میشود؛

مجازات حبس از یک سال تا سه سال. البته مانند همه ی جرم‌هایی که مجازات جایگزین نیز دارند ، کلاهبرداری اینترنتی نیز دارای مجازات جایگزین پرداخت جزای نقدی می‌باشد که بنا به صلاحدید قاضی پرونده ،اغلب هردوی این مجازات را برای مجرم اعمال می‌کنند و در برخی موارد در صورت تعهد مجرم و پشیمانی وی فقط به پرداخت جریمه اکتفا می‌کنند.

راه های مقابله با جرایم اینترنتی

یکی از موثرترین راه هایی که وکیل فضای مجازی در اصفهان توصیه می کند کم کردن خریدهای اینترنتی می‌باشد. یا به عبارتی فقط در صورت لزوم خرید اینترنتی  صورت می‌گیرد. پلیس فتا و قانون در این باره اشاره می‌نمایند که در زمان خرید اینترنتی حداکثر توجه و دقت رعایت گردد، چرا که این افراد با ارائه لینک‌هایی به ظاهر مجاز از طریق ایمیل، شبکه‌های تبلیغاتی و… اقدام به دریافت اطلاعات شخصی شما به خصوص اطلاعات کارت شما می‌کنند.
قبل از هرخریدی از صحت سایت و کالای ارائه اطمینان حاصل کنید.

انواع جرایم اینترنتی

متاسفانه کلاهبرداری و جرایم اینترنتی امروزه به شدت در حال گسترش و افزایش می‌باشد. به گونه ای که، روش‌ها و انواع مختلفی را می‌توان برای آن تعریف نمود.

نمونه‌های بارز و اصلی کلاهبرداری اینترنتی عبارتند از:

۱.کلاهبرداری فیشینگ

در روش فیشینگ فرد اقدام به ساخت صفحه‌های جعلی مشابه صفحه‌های اصلی می‌نماید. با اینکار افراد مختلف را فریب می‌دهند و بعد از به دست اوردن اطلاعات کارت آنها در فرصتی مناسب اقدام به برداشت وجه به صورت غیر مجاز از حساب آنها می‌نماید.

۲.کلاهبرداری نیجریه ای

وکیل کلاهبرداری اینترنتی اصفهان: بیشتر بازرگانان و تجار مشمول این روش خواهند شد. به این صورت که مجرم با دسترسی به اطلاعات پست الکترونیک تاجر به مکالمات وی با سایر شرکت‌های بزرگ دسترسی پیدا کرده و بعد از ساخت ایمیلی جعلی مشابه ایمیل شرکت مورد معامله به تاجر مربوطه پیامی ارسال نموده و بعد از ارائه ی شماره حساب از وی در خواست پول برای شروع همکاری می‌نماید. تاجر نیز به دلیل عدم آگاهی و توجه به آدرس ایمیل فریب و میلیون‌ها دلار به حساب مجرم واریز می‌نماید.

۳.اسکمیر

این روش،روشی نو پا می‌باشد به این صورت که شخص مجرم با قرار داد-ن مدارهای مغناطیسی در دستگاه‌های خود پرداز و کارتخوان اقدام به ذخیره ی اطلاعات کارت افراد مراجعه کننده می‌کند و بعد از ساخت کارت‌های جعلی ،عمل برداشت از حساب را انجام می‌دهد.

وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان

متاسفانه انواع کلاهبرداری اینترنتی به دلیل عدم آگاهی مردم و عدم اطلاعات کافی به سرعت درحال گسترش می‌باشد. ولی با وجود همه ی این موارد در هر شرایطی اگر قربانی چنین حقه‌ها و فریب‌هایی شدید بهترین کار مراجعه به پلیس و شرح موضوع می‌باشد. البته توجه به این نکته ضروری می‌باشد

که افراد به صورت عادی قادر به رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی نخواهند بود. بهترین و عاقلانه ترین کار کمک از وکیلی کاربلد و متخصص در این زمینه می‌باشد. شما می‌توانید در صورت مواجهه با مشکلات کلاهبرداری اینترنتی، مراتب را با وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان و یا وکیل جرایم رایانه ای در میان بگزارید تا با مشاوره تخصصی به سرعت رسیدگی به پرونده ی خود تسریع بخشید.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید