وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل برند در اصفهان: حقوق برند و تعهدات حقوقی

وکیل برند در اصفهان: حقوق برند و تعهدات حقوقی

وکیل برند در اصفهان

برند تجاری نام یا علامتی را می گویند که بتواند کالا یا خدمات یک سازمان یا شخص را معرفی نماید. در واقع وکیل برند در اصفهان این گونه برند را تعریف می کند :

اطلاعاتی است که درباره آن کالا یا خدمات مورد نظر داده می شود. و در نتیجه این اطلاعات باعث می شود که این کالا از کالاها و خدمات دیگر متمایز بشود. پس برند هم می تواند برای سازمان یا شرکت خاصی باشد و هم می تواند برای اشخاص طراحی شود.

برند تجاری چیست؟

یک شخص می تواند بدون داشتن شرکت برند خاص خودش را داشته باشد و به نام خود ثبت نماید. به طور کلی برند تجاری دارای یک شماره‌ی ثبت می باشد. که بعد از پایان روند ثبت برند، به آن شخص یا شرکت داده می شود. مهر شرکت و یا آن سازمان باید حتما دارای این شماره ثبت باشد.

بنابراین اگر شما در اصفهان در صدد ثبت برندی تجاری برای شرکت و کسب و کار خود هستید، بهتر است. بدانید که برای ثبت برند تجاری، ابعاد حقوقی و فعالیت وکیل ثبت برند در اصفهان لازم است که حتما باید آن ها را رعایت کنید.

💥چه نیازی به ثبت برند تجاری است؟

وکیل ثبت برند اصفهان، برند می تواند در کسب و کار نقش بسیار مهمی را داشته باشد. همچنین کارکرد های یک برند تجاری می تواند بسیار متفاوت باشد. فقط لازم است که شما از کارکرد های آن به خوبی باخبر باشید. این آگاهی می تواند به دست یک وکیل خوب به شما منتقل شود تا اثرات خوبی را در کار شما به جای بگذارد.

وکیل نه تنها می تواند آگاهیی های ازم را به شما منتقل کند بلکه می تواند. شما را از موانع قانونی دور کند، و همچنین باعث می شود که تجارت و کسب و کار شما توسعه یابد.

در زیر به کارکردهای برند تجاری، اشاره می کنیم:

1- برند تجاری می تواند هویت شرکت و فعالیت‌های آن را به مخاطبان ارائه دهد. هر کسی با دیدن برند تجاری، می تواند از فعالیت و اهداف آن شخص یا شرکت آگاهی پیدا کند.

به این ترتیب می توان گفت که هر چه بیشتر یک برند با هویت شرکت مورد نظر مرتبط و مناسب باشد، ماهیت و اثرگذاری آن می تواند در مشتریان بیشتر باشد. و مشتریان از طریق شناخت این برند می توانند خیلی راحت و با سرعت برای انتخاب کالا یا خریداری تصمیم بگیرند.

2- ثبت برند تجاری می تواند باعث منحصر به فرد شدن آن شرکت شود و می تواند آن شرکت را نسبت برا سایر شرکت ها و رقبا متمایز سازد. باید در نظر داشت که هیچ برندی نمی تواند شباهت اسمی و ظاهری، با برندهای دیگر داشته باشد. این چنین مردم می توانند کالاها و خدمات شرکت مورد نظر را را با مشاهده برند تجاری آن تشخیص دهند.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

برندسازی و حقوق برند: چالش‌ها و فرصت‌ها برای وکلای حقوق برند

مردم به راحتی می توانند برند مورد نظر خود را از دیگر برند ها شناسایی کنند و کالای مورد نظر خود را راحت تر خریداری نمایند. همچنین با ثبت برند تجاری دیگر افراد سود جو دیگر نمی توانند از نام و برند تجاری شرکت مورد نظر سوء استفاده کنند.

3- در بازار حال حاضر می توان مشاهده کرد که برند تجاری می تواند تأثیر قوی در مخاطبان و مشتریان داشته باشد. برند موفق و قوی می‌ تواند در جذب مشتریان بیشتر به کالا یا خدمات تاثیر گذار باشد. به همین خاطر است که در همه دانشگاه‌های سراسر دنیا، رشته‌ مدیریت بازاریابی تدریس می شود. از زیر شاخه های این رشته مباحث برند تجاری می باشد و این مبحث از نظر علمی و تجربی بسیار مهم است.

وکیل برند در اصفهان
وکیل برند در اصفهان

برای ثبت برند تجاری باید سایر موارد اقتصادی و حقوقی را در نظر گرفت. در شهر اصفهان برند امری گسترده می باشد که افراد متخصص، دانشگاهیان هم می توانند برای ثبت برند تجاری خود اقدام نمایند. و به دنبال وکیل برند در اصفهان بگردند. آن ها می توانند با کمک وکیل خوب بهترین نام ها و علامت ها را برای برند خود انتخاب نمایند تا در عین رعایت جنبه‌های قانونی ثبت برن آثار مفیدی را در اقتصاد خود داشته باشند.

نقش وکیل برند در حفاظت از شناخت و اعتبار برند

اگر خواهان ثبت برند خاصی هستید بهتر است بدانید که برای ثبت آن به طور رسمی، چه اقداماتی را باید انجام دهید. به طور کلی ثبت برند تجاری، به موضوع حقوقی و قانونی مربوط می شود و قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی ایران از راه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان‌های پایین‌تر مانند اداره‌ی مالکیت صنعتی، مسعول ثبت برند می باشد.

این ادارات تحت نظر قوه‌ی قضائیه به منظور ثبت برند تجاری اقدامات لازم را انجام می دهد. به خاطر همین قوانین ثبت شرکت و ثبت برند تجاری، کمک شایانی می توان به کسانی که خواهان ثبت شرکت و ثبت برند تجاری دارند، می کند.

بنا به توضیحات وکیل برند اصفهان مهمترین قانون به منظور ثبت برند در کشور ما، همچنین ثبت اختراعات، طراحی های صنعتی می توان گفت مصوب سال 1386 می باشد. به این ترتیب دانستن شرایط این قانون، به تسریع روند کارها می تواند کمک کند.

این قانون به منظور تعریف علامت و نام تجاری اینگونه است که این علائم ها، نشانه های قابل رؤیتی می باشند كه به کمک آن ها می توان كالاها یا خدمات افراد حقیقی یا حقوقی را معرفی کرد و از دیگر برند ها متمایز نمود. درواقع نام تجارتی اسمی است كه هویت آن فرد حقیقی یا حقوقی را می تواند معرفی کند و به همگان بشناساند.

تجارت الکترونیک و حقوق برند: چالش‌ها و راهکارهای وکیل برند

بدین ترتیب علامت تجاری و نام تجاری هردو ضوابطی برای ثبت دارند. قبل از ثبت برند تجاری، بهتر است از بعضی از این قوانین و ضوابط آگاهی پیدا کنید؛ چرا که اگر اسم یا شکل برند تایید نشود، فرد باید دوباره برندی دیگر انتخاب نماید و آن را مجددا به همگان معرفی کند. این امر باعث اطلاف وقت می شود و روند ثبت برند تجاری را به تاخیر می اندازد.

باید بدانید که ثبت برند تجاری درست برخلاف ثبت شرکت، نمی تواند برای زمانی نامحدود باشد و همچنین دارای تاریخ اعتبار است. تاریخ این اعتبار تا زمان ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه مورد محاسبه قرار می گیرد و بعد از آن مهلت شش ماهه نیز به آن شخص داده می‌شود.

اگر متقاضی قبل از مهلت ده سال برند خود را تمدید نماید و هزینه‌ی تمدید را پرداخت نماید ، به این صورت یک اعتبار ده ساله‌ی دیگر به او می دهندو به این ترتیب این اعتبار می تواند قابل تمدید شود. در صورتی که فرد مهلت را تمدید نکند و مهلت‌های مذکور منقضی شود، برند و علامت وی می تواند به نام شرکت یا شخص دیگری ثبت شود.

مشاوره با وکیل برند در اصفهان

در اصفهان با رعایت قوانین و نکات ثبت برند تجاری، فرد می تواند با سرعت و دقت بیشتری اهداف خود را پیش ببرد. برای آگاهی از این قوانین و همچنین تسریع روند آن می توان امور ثبت برند را به وکیل برند در اصفهان سپرد تا بتواند در این زمینه کمک و اقدامات لازم را انجام دهد.

حامد امیری وکیل پایه یک در اصفهان با داشتن دانش و سابقه درخشان می تواند متقاضیان را در امور ثبت برند یاری رساند. حامد امیری با اخذ وکالت متقاضیان گرامی، می تواند با دانش وسیع در این زمینه برای ثبت برند تجاری مورد نظر موکل خود اقدام می کنند.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید