وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟ مراحل انجام طلاق توافقی چگونه است؟

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟ مراحل انجام طلاق توافقی چگونه است؟

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟ مراحل انجام طلاق توافقی چگونه است؟ | حامد امیری

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

اقدامات اولیه بعد از رای دادگاه برای طلاق توافقی

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد: امروزه طلاق توافقی حجم عظیمی از پرونده های دادگاه را به خود اختصاص داده است و جز شایع ترین پرونده های دادگاهی می‌باشد که آمار بالا بودن این پرونده ها بسیار نگران کننده می‌باشد.

در طلاق توافقی طرفین به درجه ای از کراهت نسبت به یکدیگر رسیده اند که اصلاً حاضر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند و به اصلاح صبرشان لبریز شده است و طرفین فقط به جدایی فکر می کنند و تحت هیچ شرایطی حاضر به ادامه زندگی نمی‌باشند.

در طلاق توافقی سرعت انجام گیری طلاق برای طرفین مهم می‌باشد . گرفتن وکیل طلاق توافقی بهترین راه برای اجرای طلاق مطابق توافقات زوجین است . حامد امیری وکیل طلاق توافقی در اصفهان با انجام جلسات جهت حصول توافقات. و بالتبع راهنمایی مسیر طلاق توافقی و انجام دعوی مربوطه مسیر طلاق توافقی را طی می‌نماید.

💥توضیحات درباره طلاق توافقی توسط وکیل باتجربه در اصفهان حامد امیری💥

مراحل انجام طلاق توافقی چگونه است؟

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد: با توجه به روند تغییرات ، از آذر ماه 97 در صورتی که زوجین تمایل به طلاق داشته باشند. در ابتدا باید هر دو یا یکی از آن ها در سامانه مداخله در طلاق مرکز بهزیستی ثبت نام نمایند. و با وارد نمودن مشخصات خود و همسرشان برای مشاوره در مراکز بهزیستی وقت بگیرند .

جلسات مشاوره در بازه زمانی حداقل 45 روزه و در 1 یا 5 جلسه خواهد بود. که این تعداد جلسات بستگی به شرایط زوجین و مرکز مشاوره خواهد داشت. پس از گواهی عدم انصراف طلاق در صورت اصرار آن ها به جدایی ، باید دادخواست طلاق. را در دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای ارسال به دادگاه خانواده ثبت نمایید .

پس از رسیدگی و صدور رأی دادگاه زن و شوهر 3 ماه فرصت دارند به یکی از دفاتر رسمی طلاق برای ثبت طلاق مراجعه نمایند . (این پروسه بین یک تا دو ماه زمان میبرد)

«موارد صدور گواهی عدم امکان سازش!»

توافقات در طلاق به شرح زیر می‌باشد:

هر گاه زوجین قصد طلاق به صورت توافقی را داشتند. باید در مورد همه چیز من جمله ؛ مهریه ، حضانت فرزندان ، زمان و نحوه ملاقات فرزندان، نفقه، جهزیه، اجرت المثل ایام زوجیت. تمام هدایای و حتی تمام دعاوی مطروحه در این زمینه به توافق برسند . طلاق توافقی به معنای بخشیدن همه چیز نیست .

بعضی افراد گمان می‌کنند وقتی دو نفر می‌خواهند از یکدیگر به صورت توافقی جدا شوند. بدین معنی است که زن باید تمام مهریه را ببخشد ، در صورتی که اینگونه نیست .

لازم است برای توافقات زوجین به یک وکیل مراجعه نمایند تا از بگو مگو در طی توافقات جلوگیری به عمل آید و مشکلات زود تر حل شود . حامد امیری یکی از بهترین وکیل طلاق در اصفهان آماده کمک رسانی به شما عزیزان در تمامی مراحل طلاق می‌باشد.

پشیمانی در طلاق توافقی چه باید کرد؟

تا قبل از اینکه گواهی عدم سازش صادر شود ، هر یک از زوجین حتی در صورتی که توافقنامه ، وکالتنامه یا دادخواست را امضا کرده باشند در صورتی که پشیمان شوند رأی طلاق توافقی صادر نخواهد شد.

پشیمانی زوج پس از رأی دادگاه چگونه است؟

در صورتی که رأی جدایی صادر باشد بر طبق مواد 35 و 36 قانون حمایت خانواده اگر زوج پشیمان شود و در دفتر خانه حضور پیدا نکند امکان ثبت طلاق وجود نخواهد نداشت مگر اینکه زن از مرد وکالت در طلاق داشته باشد که در این صورت حتی در صورت عدم حضور مرد ، زن می‌تواند به تنهایی به دفتر خانه برای ثبت طلاق مراجعه و طلاق را ثبت نماید .

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟
طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟

پشیمانی زوجه از جدایی توافقی پس از رأی دادگاه چگونه است؟

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد: اگر رأی جدایی توافقی صادر شود و زوجه از جدایی پشیمان شود، زوج می‌تواند بدون حضور زوجه به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت کند.

البته در عمل اگر زوجه یا وکیل او در دفتر خانه طلاق برای ثبت طلاق حضور نیابند دفتر خانه از شعبه ای که رأی را صادر استعلام گرفت که عمده محاکم خانواده اجازه ثبت طلاق بدون رضایت زوجه را نخواهند داد.

در صورتی که طلاق از نوع خلع باشد زوجه می‌تواند در ایام عده «سه طهر» از زمان ثبت طلاق نسبت به آنجه بذل نموده است اعم از مهریه و … رجوع نماید که به این امر رجوع به مابذل گفت می‌شود و در این صورت زوج نیز می‌تواند به زوجه مراجعه نماید.

آیا امضا توافق زوجین یا امضا دادخواست برای طرفین الزامی به وجود می‌آورد؟

خیر ، تا قبل از ثبت رسمی در دفتر خانه طلاق هر کدام از زوجین هر وقت که پشیمان شوند در همان مرحله پرونده متوقف خواهد شد . و اگر توافقی نوشته باشند تا زمانی که رأی طلاق توافقی ثبت نشده باشد همه توافقات بدون اثر خواهد بود.

«وکالت در طلاق و شرایط آن راهنمای کامل!»

تغییر توافقات جدایی چگونه خواهد بود؟

اگر زوجین بین خود یا توسط وکیل ، یا در ضمن دادخواست توافقات طلاق توافقی را تنظیم نموده باشند ولی بعد از آن پشیمان شوند می‌توانند در جریان دادرسی آن را تغییر دهند و نهایتاً توافق نهایی زوجین ملاک و معیار برای دادگاه خواهد بود .

مدارک لازم برای طلاق توافقی چیست؟

1.اصل سند ازدواج ( در صورت در دسترس نبودن سند ازدواج به دفتر خانه ای که ازدواج کرده اید مراجعه و رونوشت سند را بگیربد )

2. اصل شناسنامه زن و مرد

3. کپی کارت ملی زن و مرد

4. نامه مرکز مشاوره

پاک کردن طلاق از شناسنامه چه مراحلی را باید انجام داد:

بعد از ثبت شدن طلاق ، در صورتی که نزدیکی بین زوجین اتفاق نیوفتاد باشد زوجین با ارائه حکم دادگاه و طلاقنامه به اداره ثبت احوال می‌توانند شناسنامه خود را عوض کنن و شناسنامه سفید بگیرند و اگر بین زوجین نزدیکی باشد در صورتی می‌توانند ازدواج و طلاق خود را از شناسنامه پاک کنند که مجددا ً ازدواج کنند ، در این صورت می‌توانند ازدواج سابق خود را پاک نمایند .

«تعویض شناسنامه بعد از طلاق چگونه است؟»

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

جدایی توافقی ایرانیان مقیم خارج از کشور

اگر یکی از زن و شوهر یا هر دوی آن ها خارج از کشور باشند برای انجام مراحل طلاق توافقی باید به شخصی در ایران از طریق سفارت یا کنسولگری وکالت دهند . حامد امیری با وکالت و باتوجه به توافقات موکل ، رأی طلاق را اخذ می‌نماید و درصورت داشتن اختیار در دفتر طلاق ثبت رسمی می‌کند .

سفارت خانه ها و کنسولگری های ایران ، در صورت مراجعه افراد برای وکالت آن ها را برای تنظیم به سامانه تاک ارشاد می‌کنند ولیکن امکان این امر است که با رویه دادگاه‌های خانواده ایران همخوانی نداشته باشد لذا توصیه می‌شود در صورت نیاز با حامد امیری وکیل طلاق توافقی در اصفهان به صورت آنلاین و تلفنی مشاوره نمایید. طبیعی است طی مسیر دعاوی خانواده با تکیه بر اطلاعات قانونی وکیل با تجربه در امور خانواده موجبات اطمینان خاطر بیشتر می‌باشد.

«حقوق زن در طلاق توافقی چگونه است؟»

مشاوره انلاین با وکیل در خصوص اولین اقدام برای طلاق توافقی:

دفتر وکالت حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

5 نظرات

  • مونا مقدم
    پاسخ 15 خرداد 1401 در 3:58 قبل از ظهر

    سلام من دی ۱۴۰۰ عقد کردم و الان همسرم و مادرشون حضوری صحبت کردن .گفتن تفاهم ندارین و باید طلاق توافقی بگیرن بهتره و مهریه ام ۱۱۴ سکه دخترم . آیا به من مهریه و نفقه تعلق میگیره . و طرفم و مادرش میخوان بدون هیچی راحت جدا بشن بدون هیچ هزینه و نفقه و مهریه امکان داره و من شاهین شهر اصفهان ساکنم. و نه ایشون اقدامی تا الان کردن و من نمیدونم چیکار کنم . و میگن اگه دختر اقدام کنه واسه طلاق توافقی هیچی بهش تعلق نمیگیره ایا درسته؟؟؟

  • مریم شیری
    پاسخ 21 اردیبهشت 1400 در 12:12 قبل از ظهر

    سلام وکیل گرامی آیا راهی هست تا زمان طلاق توافقی کمتر بشه ؟ پرسیدیم گفتن طلاق توافقی 4 ماه حدودا طول میکشه آیا درسته یا کمتر هم می شود؟

    • مهسا صلواتی
      پاسخ 21 اردیبهشت 1400 در 12:38 قبل از ظهر

      اگر وکیل برای طلاق توافقی بگیری کارت زودتر اوکی میشه من زودتر از دوستم اقدام کردم ولی دوستم که وکیل گرفته بود زودتر از من طلاق گرفت.

پیام بگذارید