وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > حقوق مستمری بگیران-در چه صورت حقوق بازنشستگان قطع میشود؟

حقوق مستمری بگیران-در چه صورت حقوق بازنشستگان قطع میشود؟

حقوق مستمری بگیران-در چه صورت حقوق بازنشستگان قطع میشود؟

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت چقدر است؟!

حقوق مستمری بگیران: به حقوقی که به اشخاص بازنشسته یا ورثه کارگران و ازکارافتادگان پرداخت می‌شود، مستمری می‌گویند. پس از فوت متوفی چنانچه شخص مستمری بگیر بوده باشد و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد، بازماندگان متوفی چنانچه شرایطش را داشته باشند، این امکان را دارند که سهم مستمری متوفی را دریافت نمایند.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

ایا حقوق مستمری بگیران بهزیستی بعد ازدواج قطع میشود؟! اما در صورتی‌که شخص متوفی چند بازمانده داشته باشد که واجد شرایط اخذ مستمری هستند را بین ورثه خویش داشته باشند هر کدام بر اساس قانون از این حق می‌توانند برخوردار شوند. کیفیت تقسیم و مقدار سهم هر کدام از بازماندگان از مستمری متوفی در قانون مقرر گردیده است.

در ادامه این مطلب، بهترین وکیل در اصفهان مطالبی را در خصوص شرایط قطع شدن حقوق مستمری بگیران بیان می کند. برای آگاهی از این شرایط حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و در پایان اگر نظری دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.

شرایط دریافت مستمری بازماندگان

  • بیمه شده بازنشسته بوده باشد.
  • • بیمه شد از کار افتاده کلی باشد.
  • • بیمه شده‌ای که طی ده سال آخر زندگی خود دست‌کم حق بیمه یک سال کار را پرداخت کرده باشد به شرطی که در زمان آخرین سال عمر خویش حق بیمه 90 روز کار را پرداخت کرده باشد.

چنانچه بیمه شد دارای این شرایط نبوده باشد. اما به مدت بیست سال پیش از مرگ. حق بیمه پرداخته باشد. همچنان بازماندگان وی مستمری دریافت خواهند نمود.

در چه صورت حقوق مستمری بگیران قطع میشود

• شخص بیمه در اثر حوادث ناشی از کار در کارگاه یا محل‌های مربوط به کارگاه و یا در زمان ماموریت کاری همچنین در اثر بیماری‌های حرفه‌ای و نجات سایر کارگران جان خویش را از دست بدهند، جهت برقراری مستمری مرگ دیگر شرایط ویژه‌ای نیاز نمی‌باشد.

علت قطع حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی: در چه صورت بیمه تامین اجتماعی قطع میشود؟! تحت این شرایط بیمه‌شده در صورتی‌که یک روز هم پیشینه پرداخت حق بیمه داشته باشد، بازماندگان وی حق دریافت مستمری دارند.

این اشخاص چنانچه بیمه‌شده تامین اجتماعی هم نبوده با صرف تحقق روابط کاری با کارگاه با تامین اجتماعی، بازماندگان ایشان حق دریافت مستمری خواهند داشت.

• نبایست کل مستمری بازماندگان از مستمری استحقاقی بیشتر گردد. چنانچه بیشتر شود، سهم هر کدام از مستمری بگیران به نسبت کاهش داد می‌شود.

• چنانچه مستمری بگیر بمیرد و یا شرایط سزاوار دریافت مستمری را نداشته باشد، سهم باقی‌مانده آنها افزایش خواهد یافت.

• چنانچه بیمه‌شده زن بوده باشد، فرزندان وی پس از مرگش تنها زمانی می‌توانند از مستمری بازماندگان بهره ببرند که پدر ایشان زنده نباشد و یا خودش نیر در تکفل همسر بوده باشد و یا از تامین اجتماعی مستمری بگیر نباشد.

هماهنگی مشاوره فوری وکیل حامد امیری کلیک کنید

حقوق مستمری بگیران پس از فوت

ایا بیمه تامین اجتماعی باعث قطع مستمری بهزیستی میشود: حقوق مستمری بگیران بعد از فوت به بازماندگان پرداخت خواهد شد. چگونگی احتساب میزان حقوق مستمری بازماندگان مطابق با سال‌های پرداخت بیمه از طریق متوفی مشخص می‌گردد.

برابر با هر سال سابقه کار متوفی و پرداخت بیمه، به اندازه یک روز از حقوق ماهیانه متوفی پیش از مرگ، مستمری درنظر گرفت می‌شود.

برای مثال اگر متوفی بیست سال پیشینه خدمت داشته باشد، بازماندگان به میزان بیست روز از ماه حقوق دریافت می‌کنند. مقصود از حقوق ماهانه متوفی پیش از مرگ، متوسط حقوق ماهانه دو سال آخر پیش از مرگ است.

شایان ذکر است که چنانچه متوفی از پانزده سال کمتر سابقه خدمت داشته باشد، ملاک احتساب همان پانزده سال است.

برای مثال چنانچه پیشینه خدمت متوفی هفت سال بوده باشد، حقوق بازماندگان برابر با پانزده روز از ماه تعیین می‌شود و نیز حداکثر مقدار حقوق پرداختی به بازماندگان برابر با حقوق کامل متوفی در یک ماه (30 روز) است.

در چه صورت حقوق مستمری بگیران قطع میشود؟

موارد قطع حقوق بازنشستگی: موارد قطع حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی! در چه صورت حقوق مستمری بگیران پسر قطع میشود؟! در گذشته اینگونه بوده است که اگر همسر متوفی پس از مرگ او دوباره ازدواج کند، مستمری او قطع خواهد شد. اما اکنون به موجب بند یک ماده 48 قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 و آیین نامه اجرایی مربوطه مصوب 27 بهمن سال 1393 ازدواج دائم همسر یا همسران بیمه شدگان یا مستمری بگیران متوفی مانع استمرار در پرداخت مستمری فوت و سایر مزایای جانبی متعلق به آن ها نخواهد بود. 

ضمنا اولاد پسر تا سن 18 سالگی مشمول دریافت حقوق مستمری است و بعد از آن حقوق مستمری برای ایشان قطع خواهد شد.

با این‌حال چنانچه اولاد پسر مشغول به تحصیل باشند، تا سن 25 سالگی مستمری قابل پرداخت است. همچنین اگر اولاد پسر به دلیل معلولیت یا بیماری بنابه تشخیص کمیسیون پزشکی نتواند کار کند، مستمری ایشان قطع نمی‌شود.

در مورد اولاد دختر، تا زمانی‌که به عقد کسی در نیامده باشند و مشغول به کار نباشند، مشمول دریافت مستمری هستند. چنانچه فرزند دختر نکاح کند یا مشغول به کار باشد، حقوق مستمری او قطع می‌شود.

مراحل اداری برقراری مستمری بازماندگان

ورثه باید با تحویا مدارک ذیل به سازمان تأمین اجتماعی رجوع کند:

  • 1) فرم تقاضای وراث مبنی بر درخواست دریافت مستمری
  • 2) تاییدیه فوت صادره ازطریق سازمان ثبت احوال
  • 3) اصل و کپی مدارک شناسایی متوفی (اعم از شناسنامه و کارت ملی متوفی)
  • 4) اصل و کپی مدارک شناسایی ورثه (اعم از کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی ورثه)
  • 5) اصل و کپی سند رسمی ازدواج دائم همسر متوفی
  • 6) تاییدیه اشتغال به تحصیل جهت اولاد پسر بیشتر از 18 سال
  • 7) اصل و کپی تاییدیه انحصار وراثت

نحوه تقسیم مستمری بین بازماندگان

حال بهتر است که مقدار مستمری و چگونگی تقسیم آن میان بازماندگان متوفی را بررسی کنیم. طبق آنچه که بهترین وکیل اصفهان بیان می کند به شرح زیر است:

  • میزان مستمری قابل پرداخت ضمن مرگ مستمری بگیران بازنشسته. و یـا از کار افتاد کلی، تحت عنوان مستمری اسـتحقاق ایشان برداشت. و دقیقا به اندازه سهم تعیین در قانون میان بازماندگان واجد شـرایط تقسیم خواهد شد.
  • میزان مستمری همسر بیمه شد متوفی برابر است. با 50 درصد مستمری اسـتحقاقی بیمه شـده و درصورتی که بیمه شده مرد چند همسر دائم داشته باشـد، قانون حمایت خانواده مستمری به‌طور مساوی میان آن‌ها تقسـیم خواهد شد.
  • میـزان مستمری هـر ولد بیمه شده متوفی برابر است با 25 درصد مستمری اسـتحقاقی بیمه شـده و درصورتی که پـدر و مادر را از دست داده باشد، سهم وی 2 برابـر میـزان ذکر شده خواهد بود.

به عنوان مثال: در صورتی که مردی فوت کند و دارای همسر و 3 دختر متاهل و یک دختر مجرد که در جایی مشغول به کار نباشد، مستمری شخص متوفی به زوجه و تنها دختر مجرد وی خواهد رسید. سهم همسر 50 درصد و سهم دختر 25 درصد می‌باشد و سایرین به صورت مساوی بینشان تقسیم خواهد شد.

حقوق مستمری بگیران

نکته قابل توجه این است که در صورت ثابت شدن طلاق صوری دختر جهت گرفتن مستمری از پدر فوت شده، مستمری او به صلاحدید سازمان تامین اجتماعی قطع می‌گردد.

1.سهم دختر از حقوق پدر فوت شده

سهم هر کدام از دختران متوفی بیست و پنج درصد از مستمری استحقاقی است. اگر هم پدر و هم مادر دختران فوت شده باشند، این میزان دو برابر (50٪) خواهد شد.

همان‌گونه که در پیشتر گفتیم این مستمری تا زمانی که دختران به عقد کسی در نیامده باشند و شاغل نباشند پرداخت می‌شود.

2.سهم پسر از حقوق پدر فوت شده

به صورت کلی در تقسیم ارث، سهم پسر دو برابر دختر است. ولی در مورد اخذ حقوق مستمری این‌طور نمی‌باشد. سهم پسر از مستمری استحقاقی عینا با دختر برابر است و معادل بیست و پنج درصد از مستمری استحقاقی می‌باشد.

اگر هم پدر و هم مادر را از دست داده باشد، مستمری پسران پنجاه درصد می‌شود. لازم به یادآوری است که مستمری پسر تا سن 18 سالگی است و در صورت اشتغال به تحصیل نهایتا تا 25 سالگی ادامه خواهد یافت.

اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

3.سهم همسر از مستمری متوفی

سهم همسر متوفی نیز پنجاه درصد مستمری استحقاقی می‌باشد. حال چنانچه مردی که فوت کرده چند همسر داشته باشد این مستمری به صورت تساوی میان ایشان تقسیم می‌شود.

با این‌حال همسر فقط به شرطی که ازدواج دائم کرده باشد مشمول مستمری خواهد شد و به همسر صیغه‌ای مستمری تعلق نخواهد گرفت.

حداکثر مستمری قابل پرداخت به بازماندگان

نباید کل مستمری بازماندگان متوفی از مجموع مستمری استحقاقی متوفی بیشتر گردد. اگر که تعداد مستمری بگیران به صورتی باشد که کل حقوقشان از مجموع حقوق استحقاقی متوفی بیشتر شود، سهم هر کدام از آن‌ها به نسبت کاهش پیدا می‌کند.

ضمنا در صورتی‌که یکی از مستمری بگیران بمیرد یا مشمول اخذ مستمری نبوده باشد، سهم مابقی بازماندگان به نسبت افزایش پیدا می‌کند.

در واقع مجموع حقوق مستمری استحقاقی متوفی میان بازماندگان تقسیم‌ خواهد شد و مجموعاً بازماندگان از صد درصد مستمری استحقاقی متوفی برخوردار خواهند شد.

شرایط برخورداری از مستمری زن فوت شده

بهترین وکیل اصفهان در ادامه فهرست کسانی که امکان دارند از زن فوت شده مستمری دریافت نمایند را آورده است که عبارت هستند از:

• شوهر متوفی در صورتی‌که بیشتر از شصت سال سن داشته باشد یا مطابق نظر کمیسیون پزشکی از کار افتاده باشد. ضمنا باید خودش مستمری مجزا از سازمان تأمین اجتماعی دریافت نکند.

• اولاد در صورتی که پدرشان زنده نباشد و یا اگر زنده است مشمول بند 1 باشد. همین‌طور می‌بایست سن اولاد از 18 سال کمتر باشد. اگر که سن آن‌ها از 18 سال بیشتر باشد، می‌بایست تأییدیه اشتغال به تحصیل تحویل دهند و یا طبق گواهی کمیسیون پزشکی از کار افتاده باشند.

• والدین فرزند دختری که فوت شده چنانچه تحت تکفل او باشند. ضمنا پدر می‌بایست بیشتر از شصت سال و مادر می‌بایست بیشتر از پنجاه و پنج سال سن داشته باشند. به جز این می‌بایست کمیسیون پزشکی از کار افتادگی آنان را گواهی کند.

کلام آخر مقاله مستمری بگیران

همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم پس از فوت متوفی چنانچه شخص مستمری بگیر بوده باشد و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد، بازماندگان متوفی چنانچه شرایطش را داشته باشند، این امکان را دارند که مستمری متوفی را دریافت نمایند. اگر همسر متوفی پس از مرگ او دوباره ازدواج کند، مستمری او قطع نخواهد شد. اولاد پسر نیز تا سن 18 سالگی مشمول دریافت حقوق مستمری است.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

48 نظرات

  • ندافیان
    پاسخ 24 آبان 1402 در 4:05 بعد از ظهر

    سلام خانمی مستمری بگیرشوهرش که بازنشسته تامین اجتماعی بوده میباشد والان باتوجه به سنش شرایط بازنشسته شدن رادارد اگه این خانم بازنشسته شود مستمری ایشان قطع خواهدشد؟

    • آرین یعقوبیان
      پاسخ 24 آبان 1402 در 10:10 بعد از ظهر

      سلام کاربر گرامی در خصوص این موضوع با وجود ماده و تبصر، بهتر است با خود آقای امیری صحبت کنین تا راهنمایی کنن برای اخذ نوبت مشاوره با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ تماس حاصل فرمایید

  • لیلا
    پاسخ 28 خرداد 1402 در 11:28 قبل از ظهر

    سلام من خواهری دارم که شش فرزند دارد و پنجاه سالش هست، می‌خواد طلاق سوری بگیرد که حقوق پدرمان را بگیرد ، آیا مستمری بهش تعلق می‌گیرد ؟

    • ن
      پاسخ 4 مهر 1402 در 12:21 قبل از ظهر

      سلام من ازدواج مجدد کردم ویک دختر دارم و شوهرم نه حقوق بگیره ونه بیمه داره شغلش آزاده کارگره و گفتن ک حقوقت قط نمیشه من ازدواج کردم .وی پسر دارم ک هنوز بسن.هیجده سال نرسیده.ومن حقوق همسر اولم رو میگیرم.حالا چرا حقوق قط میکنین با این اوضاع گرونی.

      • ناشناس
        پاسخ 7 مهر 1402 در 1:09 قبل از ظهر

        آیا حقوق زنی مستمری بگیر ک با ازدواج مجدد قطع میشه .

        • کارشناس دیدگاه
          پاسخ 7 مهر 1402 در 12:47 قبل از ظهر

          سلام دوست عزیز. بهتره برای مشکلتون با یک وکیل صحبت کنید. اگر تمایل دارید با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷

          • سمیه صبوری
            1 آبان 1402 در 4:35 بعد از ظهر

            من مستمری بگیر از پدرم هستم .اول برج شش عقدموقت شخصی دراودم ب مدت دوسال نوشتیم امااخربرج باطل کردیم.زن اولش قبل از باطل شدن عکس‌گرفته برده بیمه حقوقم قطع کردن حالادفترچه باطل وبردم نوشت بودهمه چیز بخشیدم وهیچی دریافت نکردم گفتن برج ده عده طلاق بگدره بیابامدارکت ثبت کنیم هرچی التماس کردم درست نشدبقران هیچ پولی تدارم چشم انتطار سربرج بودم نریختن تابرج ده چ خاکی بسرم بریزم بقران دوسست هزارتومن دارم خیلی خاهش کردم . توروخدااگ راهی داره یاجای هست ک بتونم برم راهنماییم کنین بقران کسی پشتم ندارم ک کمک بگیرم بادویست تومن دوماه چطور زندگی کنم توروخداکمکم کنین بگید چکنم

          • کارشناس دیدگاه
            1 آبان 1402 در 9:05 بعد از ظهر

            با سلام خدمت شما کاربر گرامی شما اقدامی برای باطل شدن عقد موقت به بیمه ارائه دادین یا خیر اگه ندادین میتونین درخواست بدین تا موضوع پیگیری بشه در خصوص موضوع شما باید راهنمایی کامل و جامع از وکیل دریافت کنین برای دریافت نوبت مشاوره با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ تماس حاصل فرمایید

    • عباسعلی
      پاسخ 7 مهر 1402 در 2:48 بعد از ظهر

      اگر طلاق سوری باشد خیر

  • سعید
    پاسخ 26 خرداد 1402 در 2:15 قبل از ظهر

    سلام
    گفتید که سهم دختر مجرد از مستمری پدر مرحوم 25 درصد است و در صورت فوت پدر و مادر 50 درصد می باشد. سوالم این است که اگر پدر و مادر دختر فوت کرده باشند ولی مادر ناتنی درقید حیات باشد، باز سهم دختر 50 درصد است یا خیر ؟؟
    سوال دوم اینکه اگر دختر از بهزیستی مستمری دریافت کند، برای دریافت مستمری پدر مرحوم از تامین اجتماعی با مشکل مواجه میشود یا خیر ؟

  • سامان
    پاسخ 23 خرداد 1402 در 11:11 بعد از ظهر

    باصیغه موقت مستمری پسر ۳۵ ساله وظیفه بگیر بازنشسته وابسته به پدر قطع میشود بیمه بانگ ملی

    • بدبخت
      پاسخ 4 مهر 1402 در 12:32 قبل از ظهر

      سلام چرا قطع میکنن من از شوهر اولم یرپسر دارم ک هنوز بسن.هیحده سال نرسیده ومن بخاطر ک گفتن حقوق قط نمیکنن دوباره ازدواج کردم والان یردختر دارم وشوهر دومم کارکره.شغلش آزاده ن بیمه داره

  • فاطمه
    پاسخ 22 خرداد 1402 در 10:41 بعد از ظهر

    سلام
    وقتتون بخیر
    اگر مستمری شخص فوت شده به همسر دوم برسه و دو دختر مجرد از همسر دوم داشته باشه و از همسر اول شش فرزند داشته باشن ،آیا درسته که میگن بعد از نه ماه، اگر تمام وراث امضا ندن مستمرس همسر دوم و اون دو دختر مجرد قطع میشه؟

  • تمنا
    پاسخ 29 فروردین 1402 در 8:54 بعد از ظهر

    سلام ببخشید من مستمری بگیر بهزیستی هستم اگر بیمه عمر ثبت نام کنم مستمریم قطع میشه

    • نجمه
      پاسخ 24 شهریور 1402 در 12:21 قبل از ظهر

      سلام ن عزیز

      • بدبخت
        پاسخ 4 مهر 1402 در 12:34 قبل از ظهر

        سلام چرا قطع میکنن من از شوهر اولم یرپسر دارم ک هنوز بسن.هیحده سال نرسیده ومن بخاطر ک گفتن حقوق قط نمیکنن دوباره ازدواج کردم والان یردختر دارم وشوهر دومم کارکره.شغلش آزاده ن بیمه داره

  • ناشناس
    پاسخ 9 اسفند 1401 در 5:14 بعد از ظهر

    سلام و خسته نباشید
    من الان دوره تحصیلیم تموم شده دیگه برگه اشتغال تحصیل بهم نمیدن آیا از حقوق مستمری بگیر کم میشود به اندازه اون 25 % در مقاله که گفتین؟

  • امیر
    پاسخ 12 بهمن 1401 در 2:11 قبل از ظهر

    سلام من پدرم دو ساله فوت شده از وقتی پونزده سالم بود و الان هفده سالمه پدرم بازنشسته نیرو انتظامی بود خواستم بدونم وقتی هجده سالم شد و رفتم سربازی این حقوق مستمری رو هنوز تو دوران سربازی برام واریز میکنن یا خیر

  • م ج
    پاسخ 21 دی 1401 در 12:42 قبل از ظهر

    سلام اگر شوهر دوم دوست نداشته باشد همسرش مستمری شوهر اولش فوت کرده بگیره چه باید کرد

  • فاطمه
    پاسخ 10 دی 1401 در 2:13 قبل از ظهر

    سلام
    مادر من ۳سال پیش فوت شدند و حقوق مستمری به حساب رفاه من و خواهرم که هر دو مجرد هستیم واریز میشه
    با ازدواج خواهرم مبلغی که به حساب خواهرم میومده به حساب من میاد ؟!

  • پویا
    پاسخ 4 آذر 1401 در 10:35 قبل از ظهر

    سلام. اگه مادر خودش مستمری بگیر شوهر اول باشه که فوت کرده و مجدد ازدواج کرده باشه بعد از فوت مادر این مستمری به پسرش که دارای پرونده پزشکی ازکار افتادگی هست تعلق میگیره؟

      • فاطمه زارع
        پاسخ 6 تیر 1402 در 12:39 قبل از ظهر

        سلام من پدرم فوت شده و مادرم مستمری بگیر هس من بمدت۸ماه سرکاررفتم و اززیرنظربیمه پدرم بیرون اومدم حالا بازمیتونم برم زیر نظربیمه اش؟ اخه از کار اومدم بیرون

  • معصومه
    پاسخ 26 آبان 1401 در 7:09 بعد از ظهر

    سلام ببخشید پدرمن بازنشسته اموزش وپرورش بودن که امسال فوت شدن حقوقش به بین مادر و خواهرم که مجرد هیت وهنوز ازدواج نکرده تقسیم شده حالا سوالم اینه اگه خواهرم ازدواج کنه حقوقش قطع بشه اکن‌مقدار حقوق که به خواهرم میدادن به مادرم میدنش یا نه ؟

  • ناشناس
    پاسخ 14 مرداد 1401 در 11:09 بعد از ظهر

    چرا ما دختران بدبختی که طلاق گرفتیم به دلیل اعتیاد همسر یا به هر دلیل دیگر نتوانستیم زندگی کنیم اینجور با ما رفتار میکنن هر جا میریم به چشم حقارت به ما نگاه میکنن انگار ما خودمون خواسته بودیم بدبخت بشیم و نیازمند حقوق پدر همین میپرسن میگم مستمری پدر میگیریم یه جوری رفتار میکنن انگار از جیب خودشون به ما صدقه میدن اما زنان که هم حقوق همسرشون میگیرن هم ازدواج میکنن اشکالی ندارد چیکار کنیم باید ما زندگیمون خوب نبود میریم کارت حکمت بگیریم وسیله خونه به ما نمیدن میگن به فرزندان تعلق نمیگیره نمیدونم باید چیکار کنیم باید سرمونو بزاریم زمین یه دفه بمیریم خودکشی کنیم به خدا یه جوری رفتار میکنن گاهی با خودم میگم خدایا چرا ما را به این روز انداختی آخه محتاج شدیم 😔😔😔😭😭

    • ماشناس
      پاسخ 25 مرداد 1401 در 11:37 بعد از ظهر

      قانون مزد در برابر کار را سر لوحه خود قرار دهید بروید کار کنید این قانون حقوق ارثی است باید برچیده شود

    • حکیمه
      پاسخ 30 شهریور 1401 در 12:22 قبل از ظهر

      اگه مبلغی روی حساب مستمری بگیر بیوفته حقوقش قطع میشه مثلا سی یا چهل میلیون

      • ن
        پاسخ 4 مهر 1402 در 12:23 قبل از ظهر

        اگه واقعا حقوقم قطع میشه.منم طلاق میگیرم از کجا برم خرجیمو بیارم.شوهرم کارکره.زیر دست این وان.ماهی سه ملیون نمیشه باش زندگی کرد

    • ناشناس
      پاسخ 4 مهر 1401 در 6:50 قبل از ظهر

      واقعا خجالت داره میاین بخاطر یک حقوق پدری ابروی شوهرشان رو میبرن
      برید کار کنید مثل بقیه این چه قانونی ب دختران مجرر بدن.ب زن مطلقه چی میخواد یک‌عمر خون شوهر شو مکیده حالا نوبت حقوق بیکاریس
      کارکنید بفهمید چقدر سخت است پول داروردن قدر شوهرشان بدانن

      • زهرا
        پاسخ 11 آذر 1401 در 5:39 بعد از ظهر

        سلام اگه کسی مستمری بگیره .بره سالمندان یا آسایشگاه روانی میتمریش قطع میشه؟

        • noor
          پاسخ 16 آذر 1401 در 10:43 بعد از ظهر

          این چه سوالیه وقتی کسی مستمری دریافت میکنه وبه آسایشگاه روانی یا سالمندان نیاز پیدا میکنه ازحقوق خودش براش خرج میکنن مگه مجرمه که قطع کنن مستمریشو

      • رها
        پاسخ 26 خرداد 1402 در 12:21 قبل از ظهر

        از کجا معلوم شوهر خون زن رو نمیده؟ هیچکی از سرخوشی طلاق نمی گیره شوهر معتادی که تن به کار نمیده و فحاشی هم می کنه میشه باش زندگی کرد در ضمن خیلی از مردا اعتیادشونو موقع ازدواج پنهان کردن و یا بعد ازدواج معتاد میشن . و بگید واسه اینهمه زن مطلقه آیا کارهست یا کار مناسب هست؟ هرجا میری بچشم سواستفاده نگاهت می کنن و آیا دولت حقوق میده از جیب شما درمیاد که اینقدر زورتون داره .جای کسی نیستید پس حکم ندید و قضاوت نکنید تمام

      • رها
        پاسخ 26 خرداد 1402 در 12:27 قبل از ظهر

        شوهر معتاد بد دهن که تن به کار نمیده اسمش شوهر نیست در ضمن خیلیا اعتیادشونو موقع ازدواج پنهان کردن یا مقطعی ترک اعتیاد می کنند و برای این همه زن مطلقه نه کار مناسب هست و نه جامعه به چشم خوب نگاه می کنه شما برو هرجایی بفهمن بیوه ای تو فکر سواستفاده هستن در قبال واگذاری کار البته همه نه ولی مزاحمت زیاد و در ضمن این پول از جیب دولت در میاد نه بقیه دولتی که جزو سی کشور برتر اقتصاد در خاورمیانه ست و کم پول نیست

    • ناشناس
      پاسخ 1 بهمن 1401 در 8:16 بعد از ظهر

      از بی فرهنگی مردم است

  • نازنین
    پاسخ 29 خرداد 1401 در 4:57 بعد از ظهر

    سلام من باکارت مادرم کارمی کنم ایشان سالمند هستن خدایی نکرده اتفاقی براشون بیفته کارت رفاهشون غیرفعال میشه/؟

  • مهدی آقایی
    پاسخ 29 خرداد 1401 در 3:45 بعد از ظهر

    عرض سلام و خسته نباشید
    آیا امکان برفراری مجدد حقوق همسر متوفی که قبل از زمان تصویب ماده۴۸ قانون حمایت از خانواده .حقوقش به دلیل ازدواج قطع گردیده،وجود دارد؟
    سپاسگزارم

  • صادقی
    پاسخ 24 خرداد 1401 در 4:29 بعد از ظهر

    سلام و خسته نباشید خواستم بدونم اگر پسر متوفی مستمری دریاف کنه و در پایه تحصیلی دوازدهم مردود بشه مستمری قطع میشه یا تا زمان شهریور ماه باقی میمونه؟

  • م.ش.تهران.
    پاسخ 16 خرداد 1401 در 6:50 بعد از ظهر

    آیابعدازقطع مستمری پسربعداز۲۵سال.چون اشتغال به تحصیل داشته..مستمری پسررا.به همسرمتوفی اضافه میکنند؟

      • ناشناس
        پاسخ 16 آبان 1401 در 4:29 بعد از ظهر

        حقوق مستمر بگیری بعد فوت واریز میشه کجا بریم باطل کنیم

  • خانم قربانی
    پاسخ 12 اردیبهشت 1401 در 5:11 قبل از ظهر

    با عرض سلام ،چرا نوشته که حقوق مستمری بعد از ازدواج دائم خانمی که شوهرش فوت کرده قطع میشود؟

    به تازگی و براساس آیین‌نامه قانون حمایت از خانواده سال 93 ازدواج دوم زنی که شوهرش فوت کرده است، مانع دریافت مستمری نمی‌شود؛ یعنی بر اساس این آیین نامه ازدواج مجدد فردی باعث نمی‌شود که مستمری همسر اول او از بین برود و قطع شود.

    بر اساس این آیین نامه صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی وظیفه دارند تا مستمری افرادی را که به دلیل ازدواج مجدد قطع شده است، دوباره برقرار کنند.

      • ناشناس
        پاسخ 7 خرداد 1402 در 1:10 بعد از ظهر

        باید قطع بشه چون خانمه میره یه شوهر دیگه میگره اون شوهره عشق وحالشو میکنه یه فاتحه خشک اون بنده خدا هم نمیدن

پیام بگذارید