وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > لیست 5 ویژگی مهم برای استعلام وکیل در اصفهان

لیست 5 ویژگی مهم برای استعلام وکیل در اصفهان

استعلام وکیل در اصفهان

جهت استعلام وکلای اصفهان کلیک کنیددر ابتدا باید ذکر کنیم که جهت استعلام وکیل در اصفهان به وب سایت رسمی کانون وکلای دادگستری اصفهان به آدرس اینترنتی isfahanbar.org مراجعه کنیئ و از کادر جستجو موجود در سایت وکیل یاب اصفهان نام وکیل مورد نظر خودر ا جستجو نمایید.

استعلام وکیل در اصفهان یا جستجوی وکیل خوب اصفهان بزرگترین نگرانی اشخاص در رویارویی با یک مشکل حقوقی می باشد.

به این خاطر که هم اکنون با دقت به اوضاع اقتصادی و فرهنگی به طور رایج همه اشخاص به گونه ای گرفتار پرونده‌های قضایی هستند، واضح است که همه مردم قادر نیستند بر ضوابط مسلط شوند و این موضوع سبب می شود که مردم دفاع از حقوق خود را با جستجوی وکیل باتجربه به وی واگذار کنند .

نکات مهم انتخاب و استعلام وکیل در اصفهان

به این خاطر که مانند همه صنف ها وکیلان بسیاری هم در جامعه وجود دارند ، پس هنگام جستجوی وکیل اصفهان و “استعلام وکیل در اصفهان” باید آگاه باشیم که انتخاب یک وکیل باتجربه قواعدی دارد که مطلع بودن از آن‌ها ما را در جستجوی وکیل خوب مدد می رساند تا با یک انتخاب اشتباه تبعات سنگینی در خصوص پرونده حقوقی دامن گیرمان نشود. با توجه به اهمیت این بحث حامد امیری وکیل دادگستری اصفهان این مقاله را فراهم آورده است تا به شما عزیزان برای این امر مهم یاری رساند.

وکالت به چه معناست؟

وکالت در لغت یعنی سپردن ، نمایندگی و در زبان حقوقی، وکالت پیمانی است که به سبب آن یکی از دو طرف قرار داد ، طرف دیگر را برای اعمال کاری جانشین یا وکیل خود می کند .

انواع وکالت و جزییات آن

همین طور او قادر است در جایگاه مشاوره حقوقی به شما مدد رساند با این فرق که محدوده تکالیف و صلاحیت‌های وکیل از مزیت های مشاور حقوقی زیادتر است.

قانون مدنی وکالت را در ماده ۶۵۶ این گونه شرح داده است که:

«وکالت پیمانی است که به سبب آن یکی از دو طرف قرارداد طرف دیگر را بر اعمال امری جانشین خود قرار می‌دهد. با بستن پیمان وکالت، وکیل و موکل در مقابل هم، حق ،وظیفه و ارتباط حقوقی می یابند و تکالیف و مسئولیت‌های برابری دارند».

وکیل چه کسی است؟

نایب یا نماینده فردی است که از سمت کس دیگری – حقوقی یا حقیقی – به سبب پیمان جهت اعمال کاری مأمور می گردد.
وکیل دادگستری در صورتی که شرایط مورد نیاز را داشته باشد ، نه فقط از مطرح شکایت و مشاجره بی اساس اجتناب می نماید، بلکه در روند درست و قانونی و سرعت فرآیند دادرسی و شفاف شدن بحث و ماهیت امر و پیدا کردن حکم مطابق با آن با دادگاه همکاری کرده و صادر شدن رأی مطابق بر بحث و موافق قانون را امکان پذیر می کند . در این حالت با اطمینان به وکیل پیروزی در پرونده هم حتمی خواهد شد.

استعلام وکیل در اصفهان

ویژگی هایی که در استعلام وکیل در اصفهان باید به آنها توجه کرد:

از ویژگی های وکیل خوب و از تکالیف وی این است که قبل از جلسه بررسی و پیش از دفاع از موکل خود با بررسی پرونده و صحبت با متهم پرونده در کنار آگاهی کامل از بحث اتهامات و همین طور شناسایی کامل متهم با پی بردن به صحت و درستی بیانات موکل قادر باشد به طور شایسته‌ای از موکل خود دفاع کند.

با اینکه وکالت تعهد به وسیله است به این معنی که وکیل مکلف است همه سعی خود را برای دفاع درست از موکل خود بکند و به طور قانونی مسؤلیتی در کسب برآیند ندارد و ضمانتی جهت رسیدن به نتیجه نمی‌دهد اما از ویژگی های وکیل خوب این است که در برابر موکل خود جوابگو باشد و حس مسئولیت با ارزش ترین ویژگی شخصیتی وی است. حامد امیری وکیل اصفهان با حس مسئولیت پذیری در برابر موکلان خود تمامی تلاش خود را جهت نائل شدن به موفقیت به کار می بندد.

لیست 5 مهمترین خصوصیات اخلاقی

1-مدافع خوب، امانت‌داری است:

در اصل وکیل محرم راز موکل و امانت دار است. یک وکیل مثل یک پزشک امکان دارد به خاطر هویت شغلی خود با حقیقت و راز های بسیاری از سمت موکلین خود مواجه شود که اخلاق حرفه‌ای سبب می شود که راز را به هیچ عنوان و در هیچ حالتی برملا نکند.

2- وکیل بر اساس اخلاق حرفه ای متعهد است:

که از بیان مطالب گزاف و اغراق آمیز خودداری کند. دادن قول های بیهوده و پوچ به موکلین و بی دلیل امیدوار کردن آن‌ها به دور از اخلاق حرفه ای است. تعهد وکیل ، تعهد به برآیند نیست و تعهد او تعهد به وسیله است ، پس احتیاج است که وکیل مانند یک جراح مواردی را که امکان دارد در زمان دادرسی محقق شود پیش از رخ داد به موکل اطلاع دهد تا موکل با دید باز انتخاب کند. پس از خصوصیات یک وکیل مجرب آن است که حقیقت امر و روند رسیدگی را به موکل اطلاع دهد.

3- وکیل خوب کسی است که موکل را از انتخاب راه غلط منع کند:

از دیگر تکالیف وکیل در برابر موکل آن است که موکل را از گزینش راه غلط باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را به روند رسیدگی نا لازم وارد کند.

حامد امیری بهترین وکیل اصفهان دانش آموخته رشته حقوق قضایی و دارای پروانه پایه یک وکالت اماده برای ارائه خدمات وکالت و مشاوره در انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده و … با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری می باشد.

4-مسائل حقوقی را برای موکل خود ساده سازی کند:

وکیل خوب باید تا جایی که امکان دارد از دشوار کردن دادرسی خودداری کند. حتی وکیل مکلف است از فنون و مهارت هایی که یادگرفته است برای هدایت قاضی هم استفاده کند .

خیلی اوقات قاضیان این راهنمایی ها را به کار می برند . وکیل خوب و کارآزموده قادر است با این شیوه بر سیستم قضایی و قاضی اثر مثبتی در جهت گرفتن حق داشته باشد اما این راه نباید جنبه غیر منصافه و غرض آلودی داشته باشد.

5-شأن و مقام قاضی را رعایت کرده و به او کمال احترام را دارد:

وکیل دادگستری نباید با چاپلوسی و تملق با قاضی صحبت کند. علاوه برآن نباید به خاطر درجه علمی و آگاهی هایی که دارد، به قاضی و مقام دادگاه فخر بفروشد ؛ بلکه وکیل خوب باید با عملکرد و مقام خود احترام دادگاه و جامعه را حفظ کند . بروز رفتارهایی مانند بعضی از رفتارهای زشت و به دور از منزلت قضایی بر فرآیند پرونده موکل اثر داشته و دید قاضی پرونده را دگرگون می کند.

6- از اطلاعات و دانش حقوقی کافی برخوردار باشد:

از خصوصیات یک وکیل مدافع خوب علم حقوقی بالا در امر تخصصی وکالت است تا قادر باشد مطلوب ترین راهکار را در بهترین فرصت ممکن پیدا کنند و در گزینش نوع دادخواست، شکوائیه و اقدامات قانونی مورد نیاز تمام هوش و توانایی خود را استفاده کند . در گزینش هر حرفه ای مورد مهم مد نظر قرار دادن قدرت تخصص و فن او در ادای تکالیف است.

تعهدات وکیل و موکل نسبت به هم

مثل هر پیمان دیگری که تکالیف و تعهدات دو طرف در قرارداد آورده می‌شود در قرارداد وکالت هم وکیل و موکل نسبت به هم وظایف و حقوقی دارند از جمله:

تعهدات وکیل

– در صورتی که از عملکرد یا غفلت وکیل صدمه ای به موکل وارد شد او مسئول است.
– رعایت صلاح موکل در عملکرد و اقدامات خویش.
– باز پس دهی اموال تحویلی چرا که وکیل امانت دار است و آن چیزی را که در اثر وکالت کسب می کند باید به موکل ارائه کند.
– ارائه صورت‌حساب وکالت

تعهدات موکل

– الزام عملی به تعهدات وکیل در برابر اشخاص ثالث، به این خاطر که وکیل از سمت او اعمال تکلیف کرده است.
– ادای اجرت وکیل که بر اساس قرارداد یا عرف یا اجرت‌المثل پرداخت می گردد.
– ادای هزینه وکالت مانند کرایه و عوارض و مالیات که وکیل داده است.

موارد مهمی که باید پیش از گزینش و استعلام وکیل اصفهان به آنها توجه شود :

بهتر است پیش از جستجو و استعلام وکیل در اصفهان ، در مورد حیطه تخصصی وکیل مورد نظر، میزان حق الوکاله‌های دریافتی او و توانایی علمی و عملی او در دفاع از حقوق موکلین تحقیق نمایید تا بتوانید که پرونده‌ای که برخی اوقات سرنوشت زندگی شما را رقم می زند، به وی واگذار کنید .
سن و جنس وکیل (زن یا مرد بودن) معیار مطلوبی برای خوب بودن یا بد بودن وکیل نیست همان گونه که در گزینش یک پزشک هم این ملاک را در نظر نمی گیریم . برخی مواقع یک وکیل تحصیل کرده جوان می‌تواند بیشتر از یک وکیل پیر به کار شما بیاید.
خصوصیات یک وکیل خوب را مورد بررسی قرار دادیم و با ارزیابی خصوصیات شخصیتی وکیل ، فهمیدیم که ویژگی های یک وکیل خوب چیست. امکان دارد با بررسی این مقاله روند جستجوی وکیل خوب و کار آزموده برای پرونده حقوقی شما به نظر سخت بیاید .

حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری اصفهان با بررسی پرونده شما در صورت امکان وکالت شما را بر عهده می گیرد و تمام تلاش خود را جهت موفقیت پرونده به کار خواهد گرفت. جهت دریافت مشاوره حضوری یا غیرحضوری از طریق سامانه آنلاین رزرو نوبت مشاوره اقدام نمایید.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

2 نظرات

  • مهمان
    پاسخ 11 آذر 1402 در 10:24 قبل از ظهر

    هزینه وکالت وکیل مجرب در اصفهان معمولاً چقدر هزینه دارد؟

پیام بگذارید