وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل سرقت در اصفهان: مدت زمان رسیدگی به پرونده سرقت!

وکیل سرقت در اصفهان: مدت زمان رسیدگی به پرونده سرقت!

وکیل سرقت در اصفهان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

مراحل رسیدگی به پرونده سرقت «رضایت شاکی در جرم سرقت گوشی»

وکیل سرقت در اصفهان: وکیل سرقت به شخصی است که به پرونده های سرقت رسیدگی می کند و چنین وکیلی باید از قوانین سرقت مندرج در قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین سرقت آگاهی کامل داشته باشد.

عکس قیمت‌های مشاوره سایت وکیل حامد امیری

بهترین وکیل سرقت در اصفهان باید دارای تجربه کافی در پرونده های سرقت و همچنین آشنایی با مراحل رسیدگی به سرقت باشد.

مجموعه حامد امیری ، بهترین وکیل سرقت در اصفهان را برای مشاوره و رسیدگی به پرونده شما در اختیار شما قرار می دهد.

دزدی یا سرقت چیست؟ سرقت در لغت به معنای برداشتن بدون اجازه (ربودن) عین منقول متعلق به دیگری است. همانطور که در تعریف می بینید مال مسروقه باید منقول باشد و سرقت اموال غیرمنقول صحت ندارد.برای مشاوره فوری کلیک کنید

دزد باید دزدی را با اختیار و آگاهی خود انجام دهد. مثلاً اگر پولی را به گمان اینکه مال خودش است، بردارد و بعد بفهمد آن مال خارجی است، اما آن را پس ندهد، سرقت انجام نمی شود و شخص دزد محسوب نمی شود.

اثبات سرقت ظرافت ها و پیچیدگی های خود را دارد و توسط بهترین وکیل سرقت قابل انجام است. توجه داشته باشید که اگر در اصفهان هستید پرونده خود را به بهترین وکیل سرقت در اصفهان بسپارید.

به طور کلی امروزه جرایم کیفری در جامعه رواج است. و موارد سرقت و کلاهبرداری حساسیت و پیچیدگی خود را دارد. به همین دلیل وکلای شاغل در حوزه سرقت باید از مهارت لازم برای دفاع از متهم برخوردار باشند. موسسه حقوقی حامد امیری رائه خدمت رسانی به شما می باشد.

تعریف جرم سرقت

وکیل سرقت در اصفهان ، سرقت یکی از جرم های رایج در بسیاری از کشورها می باشد. به عبارتی میتوان گفت یکی از قدیمی ترین جرم ها برعلیه اموال افراد است. و افراد مختلفی چه حرفه ای و چه مبتدی این کار را به کارهای مختلفی. از جمله امرارمعاش ، راحت رسیدن به مقصود و … انجام میدهند. در صورت مواجهه با این مشکل با حضور یک وکیل توانا مشکل شما با سرعت و دقت حل خواهد شد.

اگر در اصفهان زندگی می کنید و اموال شما به سرقت یا این که متهم به جرم سرقت هستید،  می توانید از طریق تماس با موسسه ی حقوقی ما ، از مشاوره با وکیل سرقت در اصفهان بهره مند شوید.

از آنجا که هر کشوری نوع جرم میزان مجازات را تعیین می کند. در صورتی که شخص مجرم آگاهی کامل از قوانین و شرایط نداشته باشد ممکن است ضرر بسیاری را متحمل شود بنابراین برای اینکه شخص مورد نظر محکوم به حداقل ترین مجازات شود بهترین راه مراجعه به وکیلی متخصص در زمینه سرقت در اصفهان مباشد.

موارد حقوقی سرقت

سرقت جرمی است که دزدی اموال یا هر چیز که برای شخص دیگری است. به وجود می آید و شخصی که این عمل رامرتکب باشد سارق گویند.

عوامل مختلفی در تعیین میزان جرم سارق دخیل می باشد، همچنین ممکن است در جرم سرقت تنها یک شخص دخیل نباشد. در برخی از موارد افرادی که با سارقین چه دانسته و چه ندانسته همکاری کرده اند قطعاً مشمول جرم می شوند. برای مثال ممکن است که فردی به دلایلی با واسطه شدن مال سرقت را به فروش برساند. یا به شخص دیگری بدهد .

درصورتی که در زمینه قضاوت و دادن. رای علیه مجرم هر یک از موارد بالا تشخیص شود و شخص دیگری نیز در عمل سرقت دخالت داشته باشد میزان مجازات متفاوت خواهد بود. در صورتی که سارقین اموال شما چند نفر هستند نگران نباشید و پیگیری موضوع را به وکیل سرقت در اصفهان بسپارید.

رضایت شاکی در جرم سرقت

وکیل سرقت در اصفهان-استراتژی‌های حقوقی برای مواجهه با اتهامات سرقت

در اصل جرم سرقت از جرایم غیرقابل گذشت است و دارای دو وجه است . یعنی در صورت عدم مراجعه به مراجع قضایی و تا قبل از مراجعه به این مراجع جرم سرقت قابل گذشت خواهد بود .

اما اگر شاکی طرح دعوا نموده و از سارق شکایت نماید ، رضایت شاکی در جرم سرقت برای مختومه شدن پرونده سرقت . در واقع رضایت شاکی موجب. بسته شدن. پرونده کیفری سرقت نخواهد شد. و ممکن است در تخفیف مجازات تاثیر داشته باشد .

راههای اثبات جرم سرقت «اثبات دزدی بدون مدرک»

اثبات جرم سرقت بدون سند و مدرک امکان پذیر نمی باشد ، برای مجازات مجرم و اثبات جرم سرقت باید وقوع جرم و مجرم بودن سارق به دادگاه سابت شود به همین دلیل باید ادله ای نیز ارائه شود. ادله اثبات دعوا در قانون مجازات اسلامی این چنین مشخص: ” ادله اثبات جرم عبارت است از : اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی می باشد . “

قسامه مر بوط به جرایم مستوجب دیه و قصاص است و برای اثبات جرم دزدی کاربرد ندارد ولی بقیه موارد فوق که از راه های اثبات جرم سرقت  است به ترتیب ذیل می باشد :

اقرار متهم : اقرار متهم مهمترین راه برای اثبات جرم سرقت است . در صورتی که متهم خود اقرار کند که مرتکب جرم سرقت، جرم وی ثابت می شود .

شهادت به جرم سرقت : شهادت در جرم سرقت نیز در اثبات جرم سرقت اثبات تاثیرگذار است . شاهد باید وقوع جرم را دیده باشد. و اطلاعات وقوع جرم را با جزئیات به قاضی ارائه دهد .

اثبات جرم سرقت با سوگند : سرقت حدی و سرقت تعزیری با سوگند اثبات نمی شوند . وفق ماده 208 قانون مجازات اسلامی : ” حدود و تعزیرات با سوگند نفی یا اثبات نمی شود ” یعنی مجرم نمی تواند سوگند یا قسم بخورد که مرتکب دزدی نشده است و بی گناهی اش اثبات شود .

علم قاضی در اثبات جرم سرقت : علم قاضی در اثبات جرم بر اساس گزارشاتی از نظر کارشناس ، تحقیقات بازپرس در دادسرا و کیفر خواست و جزئیات وقوع جرم تامین می شود و قاضی بر اساس این گزارشات حکم صادر می نماید.برای دریافت نوبت مشاوره کلیک کنید

مجازات حدی سرقت

در صورتی که یکی از مواردی که به سبب آن دست سارق قطع میشود وجود نداشته باشد این مجازات عملی نخواهد شد و مجرم به شکل های دیگری مجازات خواهد شد. شرایطی باعث میشود مجرم به مجازات حدی یعنی قطع کردن دست دچارشود. در این بخش به ذکر برخی موارد مجازات حدی می پردازیم.

راهنمایی مسائل دزدی و مشاوره حقوقی

شخصی که مال یا هر چیز مشابهی را دزدی است. بالغ بوده و آگاهانه این کار را انجام باشد و از سوی شخص دیگری وادار به انجام آن نشده باشد.

سارق متوجه حرام بودن عمل باشد و مالک مال سرقت را درمحل مطمئنی قرار باشد. مانند گاو صندوق و…

اگر سارق سرقتی را در سال قحطی صورت نگرفته باشد و شخص در حالتی که در تنگنا بوده این عمل را انجام نداده باشد.
شخص در حالتی مال را دزدی باشد. که مالک آن را در محلی مناسب قرار داد باشد، نه در جایی که تصور نمی شود ، سارق نیز مال را به هدف و قصد دزدی برداشته باشد.

برای اینکه مجازات قطع کردن دست صورت بگیرد. باید همه مواردی که در بالا ذکر شد باشد. یعنی برای اجرا کردن مجازات قطع کردن دست وجود شرایط خاص ضروری است.

در غیر این صورت امکان اتفاق این امر خیلی کم خواهد بود. حتی در قوانین ذکر که؛ اگر در مواردی خاص تمام مواردی که در بالا نام شد. نیز وجود داشته باشد در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که مالک مال سارق را نبخشیده باشد و خود سارق نیز از گناهش توبه نکرده باشد.

مجازات تعزیری سرقت

روش‌های برتر وکیل برای دفاع در پرونده‌های سرقت-بهترین وکیل سرقت

همانطور که وکیل سرقت اصفهان ذکر کرد ، موارد ذکر در مطلب فوق در مورد سرقت هایی بود که مجازات‌هایش حدی می باشد. علاوه بر مجازات های حدی مجازات هایی برای سرقت های تعزیری نیز وجود دارد که،  این نوع از مجازات ها با حبس و شلاق همراه بوده و منجر به قطع دست نخواهد شد.

همچنین افرادی که به سرقت از بانک هاو… می پردازند. همچنین راهزنان که با سرقت‌های غافلگیرانه. اقدام به ربودن اموال افراد در راه هاو معابر می کنند مشمول مجازاتهای تعزیری خواهند شد.

در مورد راهزنی به دلیل اینکه فرد با داشتن سلاح سرد مثل چاقو و شمشیر یا سلاح گرم مثل تفنگ یا حتی. در موارد نداشتن آن به دلیل بوجود آوردن. رعب و وحشت در افراد مختلف، در راه هایی خارج از جاده های شهر و روستا و… محکوم به مجازات های خاص خودش شرایط و نوع جرمی که مرتکب میشود . از جمله مجازات های سرقت به روش راهزنی میتوان به قتل، اعدام، قطع یک دست و یک پا، تبعید به دیاری دیگر اشاره کرد.برای دریافت نوبت مشاوره کلیک کنید

ضرورت مراجعه به وکیل سرقت در اصفهان

همانطور که میدانید موارد حقوقی سرقت بسیار سخت و نیازمند بررسی می باشد. به گونه ای که فردی که مالش دزدی اگر اطلاعات کافی نداشته باشد شاید نتواند تمام مالش را پس بگیرد و یا حتی ممکن است به علت عدم آگاهی کافی باعث طولانی شدن بیش از حد پرونده سرقت شود. لذا در صورت مواجه شدن با این مشکل پیش از هر اقدامی با وکیل سرقت مشورت کنید.

با حضور یک وکیل آگاه ، مدت زمان رسیدگی به پرونده و تشخیص و اثبات محکومیت سارق به حداقل میرسد. درصورت وجود وکیل خوب شاکی نیازی به حضور در دادگاه نخواهد داشت.

چرا باید به وکیل مراجعه کنیم؟

وکیل سرقت در اصفهان میتواند در صورتی که اموال دزدی را تشخیص داد. آن ها را توقیف کند و بعد از محکوم شدن سارق به بازپس گیری اموال اقدام کند و همچنین در نهایت رضایت یا عدم رضایت شاکی را اعلام کند.

در نهایت می توان این گونه نتیجه گرفت که ، با وجود وکیل سرقت ، روند رسیدگی به پرونده بسیار متفاوت خواهد بود . شما می توانید در صورت داشتن مشکلاتی چون سرقت با وکیلی کار بلد در زمینه سرقت در اصفهان مشاوره کرده و از او کمک‌ بخواهید.
موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان وکیلی با تجربه و آگاه به مسائل حقوقی را برای مشاوره به شما معرفی می‌کند. جهت مشاوره با وکیل سرقت در اصفهان از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت اقدام فرمایید.

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید