نظارت بر قراردادها

نظارت بر قراردادها

قراردادها یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را در اقتصاد یک کشور دارند از همین جهت باید با دقت زیاد تنظیم و نگارش شود. بهترین کاری که طرفین یک قرارداد می توانند انجام بدهند این است که به یک وکیل قرارداد مراجعه کنند و از او برای نحوه تنظیم و نگارش قرارداد راهنمایی بگیرند.

علاوه بر آن در غالب موارد طرفین قرارداد یک وکیل را برای داشتن نظارت بر قرارداد و نحوه اجرای آن تعیین می کنند و به این ترتیب آن وکیل بر نحوه اجرای تعهدات قراردادی و وظایف طرفین نظارت دارد تا اگر یکی از طرفین از وظیفه خود سرباز زد مطلع شود.

البته از آنجایی که برخی از قراردادها بسیار تخصصی و فنی است ممکن است خارج از حیطه دانش و تخصص وکیل باشد، که در این حالت وکیل از افرادی که در آن حوزه تخصص دارند مانند حسابرس‌ها، مسئولین فنی و… برای نظارت بر قرارداد کمک می گیرد.

مقدمه‌ای که بیان نمودیم اهمیت قراردادها و داشتن نظارت بر روی آن را نشان داد. در ادامه در این زمینه بیشتر صحبت خواهیم کرد و در ابتدا قرارداد را تعریف کرده ضرورت تنظیم آن را بیام می کنیم و سپس به دلایل عمده‌ای که در قراردادها اختلاف ایجاد می کند می پردازیم. با ما همراه باشید و مطالعه این مقاله مفید را از دست ندهید.

قرارداد چیست؟

وکیل قراردادها در اصفهان در تعریف قرارداد چنین می گوید قرارداد توافقی است میان دو یا چند نفر که خواهان برقراری رابطه تجاری یا غیر تجاری با یکدیگر هستند. قرارداد که نام دیگر آن عقد است دارای دو طرف است، یک طرف که ایجاب و یا پیشنهاد انعقاد قرارداد را می دهد و طرف دوم که آن ایجاب و پیشنهاد را قبول می کند.

پس در قرارداد وجود حداقل دو طرف ضروری بوده و با ایجاب و قبول قرارداد واقع می گردد. در حقوق عقود به دو دسته معین و نامعین تقسیم می شوند که عقود معین به عقودی گفته می شود که نام و احکام آن در قانون ذکر شده ولی عقود نامعین عقودی است که نامی از آنها در قانون نیامده است. عقود معین مثل بیع، اجاره، صلح، هبه، جعاله و… .

ضرورت مراجعه به وکیل قراردادها

به گفته وکیل قراردادها در اصفهان ، وجود قرارداد باعث می شود تا محدوده روابط میان افراد و خط مشی آن تعیین شود و هر یک از طرفین به میزان مسئولیت خود آگاه باشد.

در این میان نحوه‌ی تنظیم کردن قرارداد اهمیت زیادی دارد زیرا ممکن است یک قرارداد به شکل ناقصی تنظیم گردد و در نتیجه به بن بست برسد. یک قرارداد خوب باید به نحوی تنظیم گردد که میزان مسئولیت هریک مشخص باشد و تمام حالاتی که ممکن است قرارداد با مشکل مواجه شود پیش بینی گردد تا افراد کمتر به محاکم قضایی مراجعه نمایند.

از آنجایی که قراردادها ممکن است با مسائل پیچیده‌ای روبرو شود بهتر است افراد وظیفه تنظیم آن را به کسی که در این خصوص دانش و تجربه دارد یعنی وکیل قراردادها در اصفهان بسپارند.

خیلی‌ها گمان می کنند که چون دانش تجاری و عرفی خوبی دارند می توانند یک قرارداد خوبی تنظیم کنند درحالی که اشتباه بوده و تنظیم قرارداد کاملا امری تخصصی است.

وجود دارند افرادی که با این تصور اقدام به تنظیم قرارداد نموده‌اند اما چون به زیر و بم تنظیم قرارداد آشنایی نداشتند اکنون با بن بست مواجه شده و مجبور به مراجعه به محاکم قضایی و صرف وقت و هزینه زیاد هستند. پس مراجعه به وکیل قراردادها می تواند از صرف این وقت و هزینه جلوگیری کند.

دلایل ایجاد اختلاف در قراردادها می شود:

به گفته حامد امیری از بهترین وکیل قراردادها در اصفهان، دلایلی وجود دارد که موجب ایجاد اختلاف میان طرفین قرارداد می گردد این دلایل عبارت هستند از:

  • عمل نکردن به تعهد و وظایف قراردادی
  • به پایان نرساندن وظیفه قراردادی در موعد معین شده
  • اجرا نکردن قرارداد و یا اجرای نادرست و ناقص آن
  • عدم اجرای قرارداد و یا نیمه تمام ماندن آن به دلیل وقوع حوادث فورس ماژور
  • نداشتن توان مالی برای اجرای تعهدات قراردادی مجری
  • نداشتن صراحت در تعیین تعهدات و وظایف هر دو طرف
  • عدم تعیین موعد برای انجام تعهد قراردادی
  • بروز خسارت یا صدمات هنگام اجرای قرارداد
  • الزام به تنظیم نمودن سند انتقال مالکیت
  • اجبار به فک رهن
  • اجبار به دریافت گواهی پایان کار
  • اجبار به پرداخت کردن جریمه و جبران غرامت
  • الزام به تحویل مبیع
  • اعلام کردن باطل شدن قرارداد
  • الزام نمودن به پرداخت مالیات و پرداخت بیمه
  • تقاضای دریافت طلب قراردادی

کار وکیل امور قراردادها چیست؟

  1. وکیل قرارداد باید مطالبات هر دو طرف قرارداد را در یک قرارداد جدا به صورت قانونی تنظیم کند.
  2. وکیل امور قراردادها، لازم است ضمانت‌هایی که هر یک از طرف قرارداد نیاز دارد را در متن قرارداد درج نماید.
  3. وکیل قراردادها باید در زمانی که اعتراضی نسبت به قرارداد تنظیمی از سوی او می شود از آن دفاع کند.
  4. وکیل امور قراردادها، بهترن شخص برای دادن مشاوره و راهنمایی در خصوص تنظیم قرارداد محسوب می شود.

شما عزیزان می توانید در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در خصوص قراردادها و نحوه تنظیم آن دارید با موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان که دارای بهترین وکیل قراردادها در اصفهان است ارتباط برقرار کرده و مشاوره حقوقی دریافت کنید.

چرا باید تنظیم قرارداد را به موسسه حقوقی حامد امیری بسپارید؟

همانطور که بارها در این مقاله بیان نمودیم تنظیم نمودن قرارداد کاری تخصصی است و بهترین کار این است که تنظیم آن را به کسی که در این زمینه تخصص و تجربه دارد یعنی وکیل قراردادها در اصفهان بسپارید. در ادامه دلایل عمده‌ای که باید تنظیم قرارداد خود را به موسسه حقوقی حامد امیری بسپارید آورده‌ایم:

استفاده از واژگان تخصصی

حامد امیری در اصفهان به دلیل این که دارای دانش حقوقی بوده و تجارب زیادی در زمینه تنظیم قرارداد دارد، به هنگام تنظیم کردن یک قرارداد از واژگاه عمومی و تخصصی مناسبی انتخاب می کند. انتخاب واژگان مناسب تأثیر بسزایی در سرنوشت عقد دارد.

عدم مغایرت مفاد قرارداد با قوانین آمره

با وجود آن که در ماده 10 قانون مدنی این اجازه به افراد داده شده که آزادند هر نوع قراردایدی میان خود منعقد کنند، اما این آزادی محدودیت‌هایی نیز دارد که یکی از آنها مغایرت نداشتن مفاد قرارداد با قوانین آمره است. به عنوان مثال یک کارفرما نمی تواند برخلاف قوانین کار با کارگر خود قراردادی منعقد کند و مواردی از این قبیل. پس کسی باید بر قرارداد نظارت داشته باشد که با قوانین آمره آشنایی داشته باشد و مغایرت داشتن مفاد قرارداد با آن را تشخیص دهد. بهترین شخص وکیل امور قراردادها در اصفهان است.

تعیین مهلت‌ها و زمان بندی

از مهم‌ترین نکاتی که باید به هنگام تنظیم قرارداد در نظر گرفت و به آن توجه داشت تعیین کردن مهلت و زمان بندی اجرای تعهدات است. اگر این مهلت به صورت واضح مشخص نشده باشد قرارداد با مشکل بزرگی مواجه می شود زیرا هیچ یک از طرفین نمی دانند که چه زمانی باید تعهدات قراردادی خود را انجام دهند.

اگر وکیل قراردادها در اصفهان بر تنظیم و اجرای قرارداد نظارت داشته باشد مهلت اجرای وظیفه هر یک را به صورت واضح و روشن قید کرده و انجام آن را به هر دو طرف گوش زد می کند.

در نظر گرفتن ضمانت اجرا برای عدم انجام تعهدات

مهم‌ترین بخشی که در هر قرارداد وجود دارد و وجود آن بسیار مفید بوده و وکیل قراردادها باید آن را در نظر بگیرد، تعیین ضمانت اجرا برای عدم انجام تعهدات قراردادی است. با در نظر گرفتن ضمانت اجرا طرفی که به دلیل عدم انجام تعهد از سوی طرف مقابل خسارت دیده است می تواند به راحتی ایفای تعهد را مطالبه نموده و یا آن که تقاضای دریافت ضمانت اجرا را بکند.

شروط ضمن عقد قرارداد

معمولا طرفین برای هر عقد و  قراردادی شرایط یگانه و منحصر به فردی با توجه به اوضاع و احوال خودشان دارند. درج این شروط به طور صحیح و به زبان حقوقی به نحوی که قابل استناد در دادگاه باشد در تخصص وکیل مجرب حقوق قراردادهاست.

حل و فصل نمودن اختلافات

افراد در همان ابتدای تنظیم قرارداد با یکدیگر اختلافی ندارند اما ممکن است شرایطی پیش آید که میان آنها اختلاف به وجود آید، در چنین حالتی اگر وکیل قراردادها روش حل و فصل اختلافات را پشی بینی کرده باشد می توان به راحتی این اختلافات را حل نمود در غیر این صورت افراد باید به محاکم قضایی مراجعه نمایند.

نحوه انحلال قرارداد

وکیل امور قراردادها باید شرایطی را که منجر به انحلال قرارداد می شود را نیز درج نماید. در یک قرارداد اصولی باید درکنار همه موارد فوق، روش‌هایی که می‌توان به طریق آن قرارداد را منحل نمود نیز پیش بینی شده باشد.

نظارت داشتن بر قرارداد می تواند امری مفید و حتی ضروری باشد و از خسارات و اختلافاتی که بعدا حاصل شود جلوگیری نماید. گذشته از آن می توان گفت نظارت داشتن بر قرارداد در زمان تنظیم کردن آن از واجبات است زیرا که یک وکیل قراردادها می تواند قرارداد را به شکلی اصولی تنظیم کند تا امکان بروز اختلاف در آن به کمترین حد خود برسد.

مراجعه به موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان برای داشتن نظارت برقرارداد می تواند تصمیم بسیار خوبی باشد. شما می توانید از طریق راه‌های مندرج در سایت با بهترین وکیل قراردادها در اصفهان ارتباط برقرار کنید.

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

بدون نظر

پیام بگذارید