وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل حضانت در اصفهان: راهنمایی دقیق در حقوق فرزندان شما

وکیل حضانت در اصفهان: راهنمایی دقیق در حقوق فرزندان شما

وکیل حضانت در اصفهان-وکیل حضانت: دفاع از حقوق و آینده کودکان | مشاوره حقوقی

مدت زمان تخمینی مطالعه: 0 دقیقه

بهترین وکیل خانواده در امور حضانت یا سلب حضانت

وکیل حضانت فرزند در اصفهان: بسته به مسائل مربوط به حضانت، مانند تعیین حضانت، زمان ملاقات، نفقه و مالی یا نیاز به درخواست حضانت. و سایر مواردی که نگرانی والدین را در مورد حقوق کودک یا فرزندان ایجاد می کند. به نظر می رسد بهترین کار در تعیین مسائل حضانت باشد و از ابتدا پرونده را به یک وکیل حضانت و امور خانواده واگذار کنید.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

وکیل حضانت باید دانش و تحصیلات کافی در دعاوی خانواده نظیر حضانت و پرونده های مختلف خانواده باشد. همچنین اگاهی از روال کار در دادگاه های خانواده ، تجدید نظر و دیوان عالی کشور و قوانین مرتبط با خانواده داشته باشد.

قانون جدید حضانت فرزند توسط مادر

بنا به توضیحات وکیل حضانت اصفهان بسیار پیش آمده است که در شرایط مختلفی از جمله فوت پدر و مادر ، طلاق پدر و مادر و… وظیفه ی نگهداری فرزندان به یکی از آن دو و یا حتی در شرایطی خاص. به افراد دیگری که دارای درجه ی نزدیک فامیلی هستند سپرده میشود؛

در این بین در صورتی که تصمیم درست برای فرزند. تاثیرات زیادی در آینده ی وی خواهد گذاشت که در بسیاری از موارد ، آسیب های ناشی از تصمیم‌ گیری اشتباه والدین جبران ناپذیر خواهد بود. معمولا از این مورد تحت عنوان حضانت یاد می شود.

مشاوره و حل مسائل حقوقی حضانت

دریافت مشاوره از وکیل حضانت در اصفهان می تواند کمک شایان ذکری به حل مسائل حقوقی شما نماید. ممکن است برخی از افراد سود جو حضانت و قیمومیت را با دخل و تصرف در اموال طفل اشتباه بگیرند. در این مقاله به بررسی مبحث حضانت فرزند و تفاوت آن با تعرض به اموال کودک می پردازیم‌.

حضانت چیست؟

در کتاب قانون، قانون گذار در تعریف حضانت اینگونه بیان کرده است. تمامی اموری که به نگهداری و تربیت و مراقبت از همه ی لحاظ ها یعنی معنوی، روحی، مالی و… مربوط می شود حضانت گویند. مسلما حق حضانت بر عهده ی والدین فرزند می باشد، حتی در مواردی به عنوان تکلیف والدین معرفی شد است.

همانطور که ذکر کردیم حضانت حق اصلی پدر و مادر فرزند میباشد و در امر حضانت پدر بر مادر اولویت دارد. مگر در صورتی که عدم صلاحیت پدر تشخیص شود. و یا پدر فوت گردد، در چنین مواردی حق حضانت به مادر فرزند تعلق می گیرد.

وکیل حضانت در اصفهان-وکیل حضانت: دفاع از حقوق و آینده کودکان | مشاوره حقوقی

از آنجا که مادر نیز همچون پدر دارای حق اصلی می باشد هیچ کس حتی پدر بزرگ فرزند نیز حق ندارد، مادر را از حق حضانت محروم نماید؛

حتی در قانون ، ازدواج مجدد مادر مانعی برای عدم صلاحیت وی برای حضانت نخواهد بود. البته در کتاب قانون برای حق حضانت مادر نیز در شرایطی خاص مثل عدم صلاحیت مادر، استثنایی وجود دارد که درصورت اثبات حق حضانت به پدر بزرگ فرزند واگذار می گردد.

قوانین حضانت-چگونه حضانت بچه را بگیریم؟

چگونه حضانت بچه را بگیریم؟ برای اینکه شرایط حضانت طبق قوانینی که قانونگذار تعیین و تصویب نموده است. پیش رود، باید برای اجرای عدالت در حق حضانت شرایط مختلفی که این شرایط بر سه قسم است.

۱-درصورتی که والدین طلاق بگیرند

در چنین مواردی ؛ اگر به هر دلیلی والدین تصمیم به طلاق بگیرند ، حق حضانت بر اساس قوانین کتاب قانون تا ۷سالگی فرزند چه دختر و چه پسر بر عهده ی مادر خواهد بود. ولی بعد از آن به طور عادی به عهده ی پدر می باشد؛همچنین در صورتی که به هر دلیلی دادگاه عدم صلاحیت پدر را در حضانت فرزندان تشخیص دهد، حضانت فرزندان دوباره به مادر واگذار میگردد.

مشاوره حضوری و غیر حضوری موسسه حقوقی حامد امیری

۲-درصورتی که والدین طلاق توافقی بگیرند.

اگر پدر و مادری به صورت کاملا توافقی قصد جدا شدن از یکدیگر را داشته باشند، در این صورت اگر فرزند دختر زیر ۹سال و فرزند پسر زیر ۱۵سال سن داشته باشند در مورد حق حضانت، میزان نفقه و … به صورت توافقی تعیین میگردد. همچنین اگر مادری بعد از طلاق توافقی قصد ازدواج مجدد داشته باشد. در صورتی میتواند فرزندانش را نزد خود نگه دارد. که با همسر قبلی خود به توافق رسید باشد.

۳-درصورتی که والدین فوت کنند حضانت بر عهده کیست.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر یکی از والدین فوت کند،حق حضانت فرزند برعهده ی والدین زنده و حاضر وی می باشد. همچنین در صورتی که هردوی والدین فوت کرده باشند حضانت فرزند بر عهده ی جد پدر او خواهد بود ؛ اگر اونیز زنده نباشد بر عهده ی دیگر خویشاوندان نزدیک است.

به طور کلی حضانت فرزند تمامی موارد تربیتی، حمایت های مادی، روحی و … را شامل می شود. به این معنا که افرادی که حضانت فرزند را بر عهده دارند باید تمامی موارد بالا را برای وی فراهم کنند و در صورت عدم تامین فرزند از سوی افرادی که حضانت وی را بر عهده دارند ، فرزند می تواند اقدام به شکایت کرده و خواهان احقاق حق خود شود. دادگاه به این موضوع پرداخته  و اقدام به برداشت حق طفل می نماید.

تصرف در اموال طفل

علاوه بر حق حضانت حق دیگری نیز تحت عنوان قیمومیت وجود دارد. این حق تمام امور مالی کودک را شامل میشود؛ یعنی فردی که حق قیمومیت را داشته باشد، میتواند در تمامی مواردی که به اموال کودک مربوط میشود دخالت کند ؛ ولی این دخالت دارای حد و مرزی می باشد که از سوی دادگاه مورد نظر تعیین می گردد.

مشاوره حقوقی برای حضانت فرزند: حقوق شما و آینده کودکان

بنابراین میان حضانت و قیمومیت تفاوت بارزی وجود دارد، آن هم این است که در حضانت تمامی مواردی که به تربیت و رشد فرزند بستگی دارد و رعایت می شود. ولی در قیمومیت تا زمانی که فرزند صغیر است یعنی قبل از ۱۸سالگی او، قیم حق دخل و تصرف در اموال فرزند را با رعایت حد و مرز دارا می باشد.

افراد دارای صلاحیت برای قیم شدن از جانب دادگاه تعیین می شوند. چرا که فردی که به عنوان قیم انتخاب میگردد. وظیفه ای مهم را دارا می باشد.

قانون جدید حضانت فرزند دختر

معمولا اولین فرد مورد نظر دادگاه برای قیم شدن پدر می باشد ، درصورتی که پدر حضور نداشته باشد مورد اطمینان ترین فرد در صورت داشتن صلاحیت مادر خواهد بود که او نیز در صورتی که نخواهد این مسئولیت را قبول کند ؛

می تواند حق قیمومیت را به جد پدری فرزند بسپارد. درصورتی که هیچ یک از این افراد حضور نداشته یا صلاحیت های لازم را نداشته باشند،خود دادگاه فردی امین را به عنوان قیم انتخاب میکند.

موارد حقوقی که به حضانت و قیمومیت مربوط میشود دارای پیچیدگی ها و مراحل زیادی می باشد که در صورت عدم آگاهی موجب  بروز مشکلات زیادی در مراحل حضانت اطفال خواهد شد. برای مثال در صورتی که عدم صلاحیت والدین ثابت نشود دادگاه مجبور به دادن رای به نفع والدین برای حضانت یا قیمومیت خواهد شد.

در صورت عدم صلاحیت والدین حضانت بر عهده کیست؟

درصورتی که والدین صلاحیت کافی را برای اینکار نداشته باشند. در این میان فرزند بیشترین آسیب را خواهد دید. آسیب هایی که آینده ی او را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است جبران ناپذیر باشد.

بهترین و عاقلانه ترین کار در زمینه ی موارد حقوقی این چنینی کمک گرفتن از وکیل حضانت اصفهان می باشد تا بتواند طبق قانون و شرایط موجود حضانت یا قیمومیت فرزند را به شخصی که دارای صلاحیت کافی میباشد بسپارد.

شما در صورتی که در زمینه ی حضانت وامثال آن دچار مشکلاتی شده اید، میتوانید برای مشاوره با ما تماس حاصل نمایید و از توانمندی های حامد امیری وکیل حضانت در اصفهان 09133028746 بهره مند شوید.

مشاوره انلاین با وکیل خوب حصانت در اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

3 نظرات

  • شعلع
    پاسخ 23 خرداد 1400 در 4:21 بعد از ظهر

    اگه شوهرمون از نظر روحی روانی مشکل داشته باشه و همش قرص عصاب بخوره دادگاه حضانت بچه رو بهش میده یا نه؟ اصلا امکانش هست با همچین دردی دادگاه بهش سرپرستی بده؟

  • oliveland.ir
    پاسخ 18 خرداد 1400 در 6:29 قبل از ظهر

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

پیام بگذارید