وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل ترک انفاق در اصفهان: شکایت ترک انفاق چقدر طول میکشد

وکیل ترک انفاق در اصفهان: شکایت ترک انفاق چقدر طول میکشد

وکیل ترک انفاق در اصفهان-ترک انفاق و وکیلای: حفاظت از منافع شما با تخصص و تجربه

در چه صورت شکایت ترک انفاق رد میشود

بر اساس تجربیات وکیل ترک انفاق اصفهان، ترک انفاق. یا همان فرار همسر از پرداخت نفقه یکی از مباحث مهم حقوقی است. که آشنایی با آن نیازمند مشاوره با وکیل ترک انفاق می باشد.

عکس قیمت‌های مشاوره سایت وکیل حامد امیری

در کتاب قانون در تعریف نفقه اینگونه که؛ عبارت است از همه ی هزینه های متعارفی که زن در طول زندگی به آن نیاز دارد برای مثال : مسکن، خوراک ، پوشاک و… نفقه یکی از حقوق اساسی زن محسوب و از طرف مرد باید متناسب با شان و شخصیت زن پرداخت شود.

ترک انفاق زوجه چیست؟

همانطور که همه ما می‌دانیم ذات و اساس عقد نکاحی که بین دو زوج صورت می گیرد روابط زناشویی میباشد وبه دلیل اهمیت بسیار زیاد آن هر دو طرف باید همدیگر را تمکین کنند.

در چنین مواردی اگر زن به هر دلیلی، مخصوصاً دلایل غیر واقعی از تمکین همسر خود سر باز زند. در اینصورت ناشزه و حق نفقه از او سلب خواهد شد. منظور از این جمله این است که اگر نتواند مردش را تمکین کند مرد می تواند به او هزینه ای به عنوان نفقه پرداخت نکند.

متاسفانه از آنجا که در زمینه نفقه هر یک از طرفین به دلایلی از وظایفی که دارند سرپیچی میکنند و پرونده‌های مربوط به نفقه در دادگاه به کرات اتفاق می افتد، روند پیگیری و مراحلی که برای دریافت نفقه باید طی شود بسیار زیاد و طولانی می شود.

اگر شخصی اطلاعات کافی در مورد حق و حقوق خود و همسرش نداشته باشد. موجب طولانی تر شدن روند پیگیری می گردد؛ معمولاً در چنین مواردی توصیه ی دادگاه به افراد شاکی و متشاکی از وکیلی کاربلد و متخصص در زمینه ی ترک انقاق می باشد. موسسه ی حقوقی حامد امیری بهترین وکیل ترک انفاق در اصفهان را به شما معرفی می کند.

دلایل شکایت ترک انفاق زوجه؟

معمولاً افرادی که برای شکایت کردن از همسرشان با موضوع ترک انفاق به دادگاه مراجعه می کنند. یا توسط همسرشان از خانه بیرون و یا با وجود این که در خانه همسر زندگی کرده اند. و نزد او به تمکینش پرداخته اند. از دریافت نفقه محروم مانده اند.

مجازات ترک خانه توسط زن

در چنین شرایطی زن با مراجعه به دادگاه و تنظیم شکایت نامه کیفری به بررسی علت عدم پرداخت نفقه از سوی همسرش از طریق دادگاه می پردازد؛ در صورتی که پیگیری او به نتیجه نرسد و دلیل قانع کننده‌ای از سوی مرد وجود نداشته باشد، می‌تواند با حقی که دارد همسرش را راهی زندان کند.

وکیل ترک انفاق در اصفهان-ترک انفاق و وکیلای: حفاظت از منافع شما با تخصص و تجربه

راههای اثبات ترک انفاق

اگر شوهری زن خود را از خانه بیرون انداخت باشد. و یا در صورتی که همسرش او را تمکین نموده است. از پرداخت نفقه خودداری کرده باشد زن میتواند. با مراجعه به دادگاه و توضیحی قابل قبول و اقرار خودش مبنی بر این که از سوی همسرش از خانه بیرون و دادخواست شکایت مبنی بر ترک انفاق دهد.

همچنین زن می تواند با داشتن شاهدانی که از سوی دادگاه قابل قبول باشند به اثبات ترک انفاق از سوی همسرش بپردازد. در کتاب قانون که، برای شاهدان شرایط و ویژگی‌هایی باید وجود داشته باشد که مورد قبول قانون قرار گیرد.

برای مثال : هیچ یک از شاهدان نباید از اقوام نزدیک زن باشند. و همچنین بر موضوع اتفاق افتاده باید. نظارت واطلاع کافی داشته باشند. و به بیان این که زن با  ترک انفاق از سوی همسرش ، در سختی، بپردازند.

راه های اثبات عدم ترک انفاق

اگر زنی برای درخواست شکایت ترک انفاق به دادگاه مراجعه کند، قاضی پرونده برای رسیدگی به آن از مرد درخواست می کند تا در دادگاه حضور پیدا کند و مشخص شود که اتهام مذکور را می پذیرد یا خیر. در مواجهه با چنین مواردی مردها موضع های مختلفی را پیش می گیرند:
برای مثال ؛ عده‌ای از آنها اتهام مربوطه را می‌پذیرند و علت عدم پرداخت نفقه زن راعدم تمکین خود از سوی زن بیان می‌کنند.  در چنین مواردی دادگاه از مرد میخواهد تا حرف خود را اثبات کند.

بعضی از مردان، اتهام را پذیرفته. و به دادگاه تعهد پرداخت نفقه به همسر خودشان را می دهند. در چنین مواردی دادگاه در کمال صلح و آرامش تعهد مذکور را. پذیرفته و ضمیمه. پرونده می کند.

سوال درباره نفقه اقارب چیست؟

همچنین عده‌ای از مردان می‌توانند با ارائه مدارک و اسناد کافی از خودشان رفع اتهام کنند که در چنین مواردی دادگاه رفع اتهام آنها را با مدارک کافی می پذیرد.

گاهی نیز پیش می‌آید که مرد ادعا می کند که نفقه را پرداخت کرده است ولی زن با دلایلی ادعای او را رد می‌کند. در چنین پرونده‌هایی تصمیم‌گیری به مراجع قضایی بالاتر سپرده میشود. بخشش مرد از سوی زن میتواند موجب شود. که مرد تبرئه و به دلیل عدم پرداخت راهی زندان نشود ولی دادگاه برای اطمینان درخواست تعقیب مرد برای پرداخت نفقه راخواهد داد .

همانطور که در بخش بالا ذکر شد وظیفه ی پرداخت تمام هزینه های زن در صورتی که به طور کامل همسرش را تمکین کند برعهده ی مرد خواهد بود.

هرگونه سرپیچی و شانه خالی کردن مرد از پرداخت نفقه مجازاتی را در پی خواهد داشت که درصورت شکایت زن و عدم پرداخت مرد صورت خواهد گرفت ؛همچنین زن میتواند درصورتیکه مرد اعلام عدم بضاعت مالی کند درخواست طلاق بدهد.

اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

در چه صورت شکایت ترک انفاق رد میشود

موارد حقوقی ترک انفاق ، نفقه و شرایط پرداخت آن نیاز به مطالعه ی کامل قوانین حاکم بر نفقه دارد. لذا این امری است که باید آن را به حقوق دانان و وکلای مجرب بسپاریم .

ازآنجا که پرونده های بسیاری مربوط به نفقه در دادگاه وجود دارد. مراحل پیگیری آن درصورت عدم اطلاعات کافی و تجربه بسیار پیچیده و سخت خواهد بود . بهترین کار در چنین مواردی کمک گرفتن از وکیلی کاربلد و متخصص درزمینه ترک انفاق میباشد.

موسسه حقوقی حامد امیری دراصفهان با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری  سابقه ای درخشان و تجربه ای زیاد در به سرانجام رساندن پرونده های حقوقی و کیفری دارد.

اگر شما نیز در زمینه های حقوقی نیاز به وکیلی باتجربه و متخصص دارید، می توانید با شماره گیری شماره های درج شده در سایت ضمن ذکر موضوع حقوقی خود و دریافت مشاوره از کارشناسان ما باتعیین وقت قبلی با وکیل ترک انفاق مشورت کرده ودرصورت نیاز، رسیدگی به پرونده ی خود را ، به وکیل ترک انفاق در اصفهان بسپارید.

مشاوره آنلاین با وکیل متخصص ترک انفاق در اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

12 نظرات

  • مهمان
    16 آذر, 1402 در 2:30 بعد از ظهر

    مقاله کامل و خوانایی یود ممنون از سایت خوبتون

  • مهمان
    11 آذر, 1402 در 10:57 قبل از ظهر

    اگر زنی در هنگام خروج از خانه احساس ناامنی یا تهدید کرد، چه باید بکند؟

  • ناشناس
    8 آذر, 1402 در 5:44 بعد از ظهر

    آیا می توانم برای مشاوره با یک وکیل در ترک انفاق برنامه ریزی کنم؟

  • Jeremy
    29 خرداد, 1402 در 6:21 قبل از ظهر

    وکیل ترک انفاق در اصفهان – ترک انفاق زوجه

  • Somaye
    24 مهر, 1401 در 11:38 بعد از ظهر

    سوالی در خصوص ترک انفاق داشتم
    شوهرم حدود 4 ماه پیش منو کتک زد و از خونه بیرونم کرد جهیزیم داد من هم رفتم شکایت کردم و شاهد هم بردم که ایشون من رو کتک زده و از خونه بیرون کرده الانم شوهرم نفقه چهارماه منو نداده و منشی قاضی هم تماس گرفتند با شوهرم و گفتند یک پروانه کسب بیارند
    یعنی اگه پروانه کسب بیاره میتونه نفقه معوقه منو پرداخت نکنه؟ اصلا برای چی بهشون گفتند که پروانه کسب بیارند؟

  • زمانه
    23 مهر, 1401 در 7:05 قبل از ظهر

    ترک انفاق یعنی چی دیگه؟

  • لیلا فراهانی
    4 تیر, 1401 در 9:12 بعد از ظهر

    طلاق گرفته بودم از شوهرم و داشت نفقه میداد ولی فوت کرده حالا تکلیف نفقه چی میشه ؟ پدرش باید بده ؟ راهنمایی کنید ؟

پیام بگذارید