وکیل حقوقی در اصفهان: مشاوره با وکیل حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل ارث در اصفهان: مشاور حقوقی انحصار وراثت اصفهان

وکیل ارث در اصفهان: مشاور حقوقی انحصار وراثت اصفهان

وکیل ارث در اصفهان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

مشاوره تخصصی با وکیل برای گرفتن سهم ارث

وکیل ارث در اصفهان یا وکیل انحصار وراثت در اصفهان شخصی است که میتواند در امور مربوط به ارث به شما کمک و یاری رساند. بدون شک همه شما بارها کلمه “ارث” را شنیده اید. و به طور کلی با مفهوم آن آشنا هستید، اما این مبحث جزئیات زیادی دارد، بنابراین اگر در این زمینه مشکلی دارید، باید با یک وکیل ارث در شهر خود مشورت کنید تا متوجه شوید برای رفع مشکلتان، راه حل درست چیست.

عکس قیمت‌های مشاوره سایت وکیل حامد امیری

وکیل ارث در اصفهان: دکمه هماهنگی مشاوره فوری

ارث یکی از مهمترین حقوقی است که در ایران و در تمام کشورهای جهان وجود دارد. افراد می‌توانند وارثان مختلفی داشته باشند یا وارث یک فرد باشند. برخلاف تصور عموم، تقسیم ارث و جلوگیری از تضییع حقوق همیشه آسان نیست. و موارد زیادی وجود دارد که اطلاع از تمامی آنها کاری بس پیچید و دشوار است. و در این صورت است که حضوری وکیل متخصص امور ارث در اصفهان حیاتی میشود.

برای دریافت ارث ابتدا باید وراثت وراث تایید و سپس سهم الارث آنها مشخص شود. وکیل انتصابی می‌تواند کلیه خدمات مربوط به وصیت نامه، تقسیم ترکه، وثیقه و امور ملکی را بررسی و انجام دهد.

اما قوانین حقوقی ارث به این جا منتهی نمی شود و شامل مباحثی عمیق و گسترده است. آشنایی و تسلط بر این قوانین تنها از عهده ی وکیل متخصص در ارث برمی‌آید.

ارث (ترکه) کیست؟

مالی است که متوفی برای بازمانده‌های خود باقی گذاشته است. و هریک از بازماندگان به نسبت سهم خودشان از آن برخوردار خواهند شد.

از مالی که از میت برجای مانده است. هزینه‌های کفن و دفن و دیون وی باید کسر گردد هرآنچه باقی می‌ماند به عنوان ترکه بین و راث تقسیم می‌گردد.

ارث فقط جنبه ی مادی نداشته و دارای بعد معنوی نیز میباشد. اما مسئله ای که در موارد حقوقی به آن اشاره میشود، بعد مادی ارث می‌باشد. و چه بسا که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل اختلافات زیادی که در زمینه ی انتقال سهم الارث و یا تقسیم ارث پیدا میکنند، به مشکلات بزرگ و گاها جبران ناپذیری برمیخورند.

چرا که عدم اطلاعات کافی و در برخی از موارد خودخواهی هر یک از وراث موجب میشود اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد. بهترین و درست ترین کار این است. که در چنین مواردی از فردی با تجربه و کاربلد مانند وکیل متخصص ارث یاری گرفته شود.

چرا که این مبحث حقوقی بسیار مهم بوده و نکات ریز بسیاری را شامل می‌شود و جز با کمک مشاوره ارث و میراث چنین پرونده‌هایی به راحتی پیش نخواهند رفت.

دکمه نوبت مشاوره حضوری و غیر حضوری
 

اصطلاحات حقوقی مهم در ارث کدامند:

برخی از اصطلاحات حقوقی عبارتنداز : متوفی، ترکه، وارث، نسب، خویشان نسبی، خویشان سببی و… که به توضیح مختصر آنها میپردازیم :

  • ⬅متوفی:  شخصی است که بعداز مرگش اموالی را به عنوان ارث به جای می‌گذارد.
  • ⬅ترکه: مالی است که متوفی برای وراث باقی میگذارد.
  • ⬅وارث: افرادی هستند که از مال متوفی ارث میبرند.
  • ⬅نسب: به ارتباط اشخاص به واسطه ی تولد شرعی میگویند.
  • ⬅خویشان نسبی: عبارتند از افرادی که ، ارتباط خونی با یکدیگر دارند چه مستقیم مثل مادرو پسر چه غیر مستقیم مثل برادر و خواهر.

امور ارث

⬅خویشان سببی: افرادی هستند که به واسطه ی ازدواج با یکدیگر وارد رابطه می شوند، مثل رابطه ی داماد ومادرزن.

همه ی مواردی که در بالا ذکر شد از اصطلاحات حقوقی ارث میباشد. و اشخاصی که قصد دارند. پرونده‌های ارثی خود را به تنهایی داشته باشند. نیازمند به داشتن حداقل ترین اطلاعات که شامل اصطلاحات حقوقی ارث است می‌باشند.

از آنجا که، جزئیات موارد ارثی بسیار زیاد میباشد توصیه میشود. از وکیل ارث اصفهان ، برای جلو رفتن پرونده کمک بگیرید. چرا که هم برای انتقال ارث و هم برای موانع انتقال ارث ، مراحلی باید طی شود که وکیل متخصص ارث بر آن از همه ی افراد مسلط تر خواهد بود.

مشاوره حضوری و غیر حضوری موسسه حقوقی حامد امیری

موارد انتقال ارث به چه صورت هست؟

اولین مورد برای اینکه انتقال ارثی صورت بگیرد این است که ، حتما باید مالی به جا مانده باشد. افرادی که وارث محسوب می‌شوند باید دارای ارتباط خویشاوندی با متوفی باشند و میزان ارثی که میبرند به میزان نزدیکیشان به متوفی بستگی دارد؛

همچنین وارث باید حتما در زمان مرگ متوفی زنده باشد تا مالی را به ارث ببرد. جنیین مادر باردار زمانی مشمول ارث خواهد شد که زنده به دنیا بیاید. وارثان باید مسلمان باشند تا بتوانند هم از موروث کافر و هم از مسلمان ارث ببرند.

موانع ارث چیست؟

اگر وارثی موروث خود را به عمد کشته باشد قاتل محسوب شده و از او ارث نخواهد برد. زن و شوهری که مورد لعان قرارگرفته اند و فرزندشان نیز که به واسطه ی این لعان نفی شده است ازهم ارث نخواهند برد. 

در برخی از موارد افراد از شرایطی که میتوانند به حد بالا ارث ببرند به شرایطی که ارث بردنشان به میزان زیادی کاهش می‌یابد تنزل میکنند. مانند زمانی که وجود فرزند مانع از ارث بردن کامل شوهر از زن میشود و همچنین بالعکس.

مستثنیات زن و مرد

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده است، مواردی مثل بیشتر ارث بردن زن از مرد و مساوی بودن حقوق زن و مرد در ارث وجود دارد که اگر فرد اطلاعات کافی نداشته باشد و از وکیلی کاربلد نیز کمک نگیرد ممکن است موجب سواستفاده طرف مقابل شده و شخص وارث به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از این موضوع متضررشود.

مواردی که زن و مرد یکسان از ارث دریافت میکنند:

اگر میت درهنگام مرگش پدر و مادرش در قید حیات باشند و خود میت فرزندی داشته باشد ، پدر و مادر میت از میراث او یکسان ارث خواهند برد. برادر وخواهر میت نیز درصورتی که درقید حیات باشند، به میزان مساوی ارث خواهند برد.

اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

مواردی که زن بیش از مرد ارث میبرد

علاوه بر این‌ها، مواردی نیز وجود دارد که، در آن زن سهم  بیشتری از مرد میبرد و در صورتی که اطلاعی از این مورد وجود نداشته باشد باعث میشود زن در این زمینه متضرر گردد برای مثال:

در مواردی که میت غیر از پدر و دختر وارث دیگری نداشته باشد، که در اینجا پدر یک ششم و دختر بیش از آن می برد و همچنین میتی دارای نوه باشد و فرزند‌های او در زمان حیات وی مرده باشند ، در اینجا نوه پسری سهم بیشتر ونوه دختری سهم کمتری می برد.

چرا وکیل باتجربه در امور ارث نیاز داریم؟

همانطور که در مطالب بالا ذکر کردیم دامنه ی موارد حقوقی ارث آن قدر گسترده است که در این مقال فرصت بحث در مورد تمامی آنها نیست.

این موضوع ریزبینی های زیادی را شامل میشود که ما به اندکی از آنها پرداختیم. چه بسا اگر افراد اطلاعات کاملی نداشته باشند، نمیتوانند حق مسلم خود را درخواست کنند.

در بسیاری موارد این موضوع موجب میشود که افراد متضرر شوند. بهتر است در موارد حقوقی ارث از وکیل کاربلد و متخصص در زمینه ارث کمک گرفته شود تا با رعایت ریز ترین نکات عدالت به طور کامل میان وراث برقرار شود.

مشاوره با وکیل در خصوص گرفتن سهم ارث در شهر اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

مدیر سایت

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

7 نظرات

  • عارف
    10 آبان, 1401 در 2:00 قبل از ظهر

    از کجا بدونیم این وکیل ارثی که معرفی کردید جز بهترین وکلای ارث اصفهان است؟ ایا میتونید ثابت کنید که ایشون صددرصد و تضمینی کار من را حلمیکنند و پرونده من به موفقیت میرسه؟

  • علی رادش
    6 تیر, 1401 در 9:02 قبل از ظهر

    سلام مشاوره میخواستم ؟

  • اسماعیلی
    22 خرداد, 1401 در 11:19 قبل از ظهر

    خیلی هم عالی و کامل توضیح دادید ممنون از شما .

  • معدنچی
    25 خرداد, 1400 در 4:23 بعد از ظهر

    با سلام پدر بنده بعد از فوت ملکی داشتن که به نام ما شده که دو دختر و دوپسریم و الان دو برادرم و خواهرم قصد فروش دارن اما من موافق نیستم حالا ایا اونها میتونن بدون طرح شکایت هر کدوم از فرزندان مجوز فروش بگیرن و اقدام به فروش کنن؟

پیام بگذارید