وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > موسسه حقوقی در اصفهان حامد امیری: مشاوره فوری حقوقی اصفهان

موسسه حقوقی در اصفهان حامد امیری: مشاوره فوری حقوقی اصفهان

موسسه حقوقی در اصفهان-تلاش برای عدالت: وکیل حقوقی شما مشاوره تخصصی اصفهان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 11 دقیقه

شماره تلفن موسسه حقوقی در اصفهان

موسسه حقوقی در اصفهان رابطی است میان وکیل و موکل تا به یکدیگر متصل شوند.

طبق قوانین قضایی و ثبتی ایران، افرادی که توانایی و تسلط خود را بر دانش حقوقی ثابت کرده باشند. امکان ثبت موسسات حقوقی را خواهند داشت. در این راستا کارشناسان مدارک تایید را جهت ثبت به موسسه حقوقی ارائه می‌کنند.

در ادامه مقاله به موضوعاتی می‌پردازیم که شاید برای شما هم سوال باشد:

  • 👈تعریف موسسه حقوقی؟
  • 👈5 ویژگی مهم یک موسسه حقوقی که باید رعایت کند کدام است؟
  • 👈توضیحات مختصر در رابطه با نحوه ثبت و تاسیس یک موسسه حقوقی در هر شهر یا استان
  • 👈3 نکته مهم که باید اعضای یک موسسه حقوقی به آن عمل کنند؟
  • 👈موسسه‌های حقوقی ارائه دهنده چه نوع خدماتی هستند؟!
  • 👈موسسه حقوقی در شهر اصفهان چه وظایفی دارد؟

و در اخر اهمیت مشاوره با یک وکیل باتجربه و حرفه ای را توضیح خواهیم داد.

موسسه حقوقی چیست؟

شماره موسسه دادستان اصفهان: فعالیت موسسه حقوقی ما کاملاً مطابق عرف و زیر سایه قانون بوده و هست.”موسسه حقوقی” یک موسسه غیرتجاری است. که در زمینه امور حقوقی فعالیت داشته و به وسیله کارشناسان حقوقی و وکلای دادگستری اداره می‌شود.

قیمت مشاوره های حضوری و غیر حضوری سایت حامد امیری در اصفهان

از آن جایی که تعاملات اجتماعی روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است. و علاوه بر آن نیازهای حقوقی افراد نیز بسیار متنوع‌تر است و از همین جهت نیاز به موسسه حقوقی بیشتر حس می‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره قوانین کلی و مراحل ثبت موسسه حقوقی در استان اصفهان. که با قوانین ثبت در شهرهای دیگر نیز یکسان است بیشتر صحبت کنیم. و نحوه و شرایط ثبت آن، خدماتی که ارائه می‌دهد و وظایفی را که بر عهده دارد بیان کنیم. چنانچه مشتاق به دریافت مطالب جدید در این باره هستید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین ویژگی های دفتر وکالت در اصفهان

  1. خدمات قضایی را به صورت طبقه بندی به موکل ارائه میدهیم.
  2. مشاوره در خصوص رفع مشکلات حقوقی موکلین هم به صورت تلفنی و هم حضوری وجود دارد.
  3. نوشتن قراردادها و مشاوره همه جانبه برای افراد حقیقی و حقوقی.
  4. ارائه مشاوره فوری برای مراجعینی که وقت کمی دارند.
  5. انواع نگارش حقوقی عم از لوایحه دفاعیه، دادخواست،تجدید نظر خواهی، فرجام خواهی، اعاده دادرسی، طرح انواع شکوائیه و ….

موضوعی که باید به آن توجه شود بحث تخصصی بودن وکالت در موضوعات مختلف است. که کشورهای دارای حقوق قضایی به رسمیت شناخته. و سال‌ها پیش این کار را انجام داداند. و وکلا را در درجات و سطوح مختلف با تخصص‌های مختلف طبقه بندی کرده اند.

شکوه حقوق: دفاع کننده قانونی شما

یک وکیل سال‌ها و گاه کل زندگی حرفه‌ای خود را صرف کسب تجربه‌های متفاوت می‌کند. چنین مقوله‌ای دو مزیت عمده دارد: مزیت اول شامل خود وکیل است. که در حرفه وکالت از پراکندگی و سردرگمی رهایی می‌باید و در زمینه تخصصی و مورد علاقه خود سعی در کسب تجربه. دانش و ارائه خدمات به مشتریان خود دارد.

این کار برای انتخاب وکیل مورد نظر شما نیز بسیار آسان خواهد بود و از شک و شبهه در انتخاب وکیل خلاص می‌شوید. ثانیاً با انتخاب وکیل متخصص در پرونده خود، اطمینان بیشتری در حصول نتیجه پیدا می‌کنید، رسیدگی به پرونده‌هایی با مشکلات مشابه، دفاع را در این نوع پرونده‌های حقوقی با درصد خطای کمتری قرار می‌دهد.

نحوه ثبت موسسه حقوقی چگونه است؟

به طور کلی می‌توان چنین گفت که ثبت کردن موسسه حقوقی برای همه آزاد است و مانعی برای ثبت آن نیست، تنها الزامی که برای ثبت این موسسه وجود دارد این است که مدیر آن باید وکیل پایه یک دادگستری باشد یعنی به عبارت دیگر پروانه وکالت داشته و آن را تمدید نیز کرده باشد. البته خوب است که بدانید کسی که سابقه حقوقی ندارد و همچنین وکیل نیز نیست ممکن است به راحتی نتواند اقدام به ثبت موسسه حقوقی کند.

هر موسسه حقوقی شناسنامه‌ای دارد. که پس از تأیید و به ثبت رسیدن توسط کانون وکلا ، در اداره ثبت شرکت‌ها نیز به شکل رسمی خواهد شد.

موسسه حقوقی باید اساسنامه‌ای داشته باشد تا نام موسسه، اعضای تشکیل دهنده و مشخصات کامل این اعضا در آن درج شود. در صورتی که اعضا تصمیم بگیرند. تا مندرجات اساسنامه را تغییر دهند باید آن تغییر به تأیید کانون وکلای دادگستری رسیده و سپس به ثبت برسد.

در جریان ثبت موسسه حقوقی باید آگهی خود را در روزنامه کثیر الانتشار به ثبت رسانده و یک نسخه از آن را هم در اختیار کانون وکلا بگذارد.

 

اعضای موسسه حقوقی چه شرایطی باید داشته باشند؟

از آنجایی که موسسه حقوقی یک موسسه غیرتجاری است در نتیجه شخصیت حقوقی دارد. موسسه حقوقی که توسط حداقل 2 وکیل ایجاد می‌شود به ارائه خدماتی همچون انجام وکالت ، مشاوره، امور حقوقی و… می‌پردازد. اعضای موسسه حقوقی برای عضویت باید شرایطی داشته باشند که این شرایط به شرح ذیل است:

  • 🔴> اعضای موسسه حقوقی باید پروانه وکالت خود را به صورت مستمر تمدید کنند.
  • 🔴> این اعضا نباید سابقه محکومیت کیفری و یا انتظامی درجه 4 به پایین داشته باشند.
  • 🔴> آنها نباید به فساد و اعمال منافی با شغل وکالت شهرت داشته باشند.

«انواع وکالت و جزییات آن»

در صورتی که هر یک از اعضا فاقد یکی از شرایط فوق باشند ،عضویت آنها در موسسه حقوقی به پایان می‌رسد. حال اگر خروج عضوی بر اثر شرایط باعث شود. که تعداد اعضای موسسه از حداقل مجاز کمتر شود. 30 روز مهلت داده می‌شود تا آن موسسه عضو جایگزین پیدا کند و این عضو جدید نیز باید به تأیید کانون وکلا برسد.

موسسه حقوقی حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان

مدارک لازم برای ثبت حقوقی

👈1- تکمیل کردن تقاضانامه تأسیس مؤسسه حقوقی در 2 نسخه

👈2- تکمیل نمودن اساسنامه مؤسسه حقوقی در شرف تأسیس در 2 نسخه

👈3- ارائه کپی برابر با اصل مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) تمامی اعضاء هیأت مدیره و شرکا در دفاتر اسناد رسمی.

👈4- کپی برابر با اصل شده مدارک شناسایی نماینده موسسه حقوقی.

👈5- ارایه دادن کپی آخرین روزنامه رسمی مشخص حقوقی و نامه معرفی نماینده چنانچه اعضاء هیأت مدیره  از اشخاص حقوقی باشند.

👈6- دارا بودن پروانه وکالت 

👈7- ارائه اصل وکالت نامه یا قیم نامه یا کپی برابر با اصل شده آن اگر یکی از اعضا هیأت مدیره وکیل یا قیم داشته باشد.

موسسه حقوقی ارائه دهنده چه خدماتی است؟

موسسات حقوقی حسب مورد ممکن است تنها یک یا چند خدمت خاص مرتبط ارائه دهند و صرفا در یک حوزه فعالیت داشته باشند و یا آن که در چند حوزه‌ی مختلف فعالیت داشته باشند. در ادامه برخی از این موارد را بیان می‌کنیم:

✅-امور خانواده: خدماتی که در حوزه امور خانواده ارائه می‌شود مواردی از قبیل مهریه ، طلاق ،منع اشتغال زوجه، حضانت فرزند، نفقه ، استرداد جهیزیه ، اجرت المثل و… را در بر می‌گیرد.

✅-دعاوی کیفری: از خدماتی که ممکن است موسسه حقوقی ارائه دهد رسیدگی به دعاوی کیفری همچون قتل ، زنا، رشوه و… است.

✅-امور ملکی: امور ملکی ممکن است هم در دسته دعاوی کیفری قرار بگیرد هم در دسته دعاوی حقوقی و موضوعات متنوعی را شامل می‌شود مثل دعاوی تصرف عدوانی ، خلع ید، رفع مزاحمت و… .

✅-امور بین‌الملل: امور بین الملل بیشتر در امور شرکت‌ها و قراردادها کاربرد دارد و از آن جایی که مسائل پیچیده‌ای در آن مطرح می‌شود نیاز به تخصص دارد.

✅-دعاوی حقوقی: در دعاوی حقوقی، دادگاه مجازاتی در نظر نمی‌گیرد و فقط مرتکب عمل را به دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می‌سازد.

✅-امور ثبتی: امور ثبتی موارد بسیاری را در بر می‌گیرد از جمله ثبت املاک، ثبت خودرو، تغییر نام، ثبت نام تجاری و موارد دیگر.

موسسه حقوقی چه وظایفی دارد؟

☑1-این موسسه باید خدمات حقوقی به صورت مستمر یا موردی به تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی، داخلی و خارجی ارائه دهد.

☑2-باید وکالت اشخاص حقوقی و حقیقی، داخلی و خارجی را برای دفاع از حقوق موکلین در مراجع قضایی و داوری های بین المللی و داخلی بپذیرد.

☑3-موسسه حقوقی لازم است وکالت و نمایندگی اشخاص حقیقی و حقوقی را قبول کرده و به عنوان امین و معتمد آنها در تمامی مراجع اداری و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی حضور یابد.

و در نهایت باید کلیه اموری که برای انجام فعالیت‌ها و خدمات حقوقی‌شان هست و موسسه را به سمت هدف خود هدایت می‌کند انجام دهند.

مشاوره با وکیل چه مزایایی دارد؟

همانگونه که در ابتدای مقاله بیان نمودیم نیازهای جامعه روز به روز گسترده‌تر می‌شود و این گسترش نیازها باعث می‌شود تا احتیاج افراد به موسسه‌ای که خدمات حقوقی مختلفی ارائه دهد هم افزایش پیدا کند. از همین جهت موسسات حقوقی در اصفهان می‌تواند مزایای بسیاری برای افراد داشته باشد.

به عنوان مثال یکی از مزیت‌های مراجعه به موسسه حقوقی در اصفهان این است که مسئله مطرح شده توسط جمعی از وکلا بررسی شده و هر یک بهترین راه را برای حل نمودن آن پیشنهاد می‌دهد.

وکلا می‌توانند با یکدیگر بر سر حل پرونده مشورت و همفکری کنند. از آنجایی که در موسسه حقوقی چند وکیل وجود دارد هر یک در یک زمینه تخصص داشته و به این طریق می‌توانند دامنه فعالیت گسترده‌تری داشته باشند. گذشته از آن پیگیری پرونده با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

بهترین-وکیل-پایه-یک-دادگستری-در-اصفهان-حامد-امیری

💬کلام آخر

برای تأسیس موسسه حقوقی لازم است که از قوه قضاییه تأییدیه و یا همان پروانه یا مجوز دریافت شود و سپس تأیید کانون وکلا را نیز باید جلب نمود. اعضای موسسه حقوقی باید اساسنامه‌ای تنطیم نموده و آن را به کانون وکلای دادگستری بدهند تا آن را تأیید کند و در نهایت در اداره ثبت شرکت‌ها آن موسسه به ثبت برسد.

بهره بردن از آگاهی‌ و تجربیات یک وکیل مسلط بر تمام قوانین و مقررات جاری همیشه برای خانواده‌ها و شرکت‌ها راهگشا بوده است .شما می‌توانید از تجربه و دانش یک وکیل خبره و آگاه به مسائل به روز حقوقی در خصوص حقوق ثبتی و قوانین آن بهره‌مند شوید.

موسسه حقوقی در اصفهان با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری حامد امیری مهیای یاری رساندن و در اختیار قراردادن اطلاعات حقوقی به شما می‌باشند. جهت ارتباط با موسسه حقوقی اصفهان از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت اقدام نمایید.

مشاوره فوری با وکیل پایه یک دادگستری در استان اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری وکیل خوب در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی می‌باشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت 13:00 لغایت 16:00

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت 8:30 لغایت 23:00

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد 11

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

20 نظرات

  • کاملی--
    پاسخ 30 مهر 1401 در 2:47 قبل از ظهر

    ببخشید شما موسسه حقوقی در اصفهان هستید؟ یعنی چندتا وکیل کنارهم کار میکنند یا فقط یه وکیل دارید؟

  • ابطجی
    پاسخ 5 مهر 1401 در 3:56 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید . آدرس موسسه حقوقی کجا میشه ؟ کجا باید بیام ؟

  • کرمانی
    پاسخ 2 مهر 1401 در 3:05 بعد از ظهر

    سلام . موسسه حقوقی توی اصفهان هست ؟ چطوری نوبت میدید . میخوام برای مشاوره و وکالت بیام ؟ لطفا جواب بدید ؟

  • لادن
    پاسخ 23 آبان 1400 در 3:27 قبل از ظهر

    خیلی وبلاگ کاملی دارید من رشته حقوق میخونم و هر وقت سوالی برام پیش بیاد به سایت شما سر میزنم . ممنون

  • نادری
    پاسخ 13 آبان 1400 در 12:37 قبل از ظهر

    تمام مراحلی که گفتید برای موسسه حقوقی همش همینه ؟ یعنی کامله ؟

  • دومینی
    پاسخ 25 مهر 1400 در 12:21 قبل از ظهر

    چه عجب یه مطلب کامل و خوب پیدا شد . دمتون گرم بابت مطلب خوبتون 🙂

  • Saman
    پاسخ 25 تیر 1400 در 4:47 قبل از ظهر

    من در سال شصت زمین خریدم و در سال هشتاد و پنح ثبت کردم ولی سال نود وهفت یکی از همسایه ها بعلت تعرض شکایت کرده و درخواست ابطال سند کرده و حکم ردش در شعبه و تجدید نظر رد شده در حالی که مالک یکی دیگه‌ست و پلاک ثبتی هم یکی نیست الان هم ایشون اومده همون شکایت ابطال سند رو کرده حالا من میخوام بدونم این کار چه راه حل قانونی داره؟

  • رضا
    پاسخ 24 تیر 1400 در 9:10 قبل از ظهر

    چرا من برای رزرو نوبت تو این موسسه حقوقی تا مرحله اخر پرداخت میرم ولی نمیتونم پرداخت کنم و نوبتم رو رزرو کنم؟ مشکل از بنده است یا خود سایت؟

  • حمید قربانی
    پاسخ 19 خرداد 1400 در 3:02 بعد از ظهر

    با سلام و خسته نباشید بنده مشکلی در ثبت ملک و املاک داشتم و از این رو لازم دارم تا از وکیلی در این باره مشاوره بگیرم ایا موسسه حقوقی جناب امیری وکالت این پرونده را برعهده می گیرند؟

  • ناهید زرگری
    پاسخ 21 اردیبهشت 1400 در 10:05 بعد از ظهر

    سلام و عرض ادب .من خانمی هستم که یکبار ازدواج کردم و قصد دارم مجدد ازدواج کنم میشه نام همسر اول رو از شناسنامم حذف کنم؟ میشه خواهش کنم شرایطش رو بفرمایید؟

  • شیدا
    پاسخ 20 اردیبهشت 1400 در 9:47 بعد از ظهر

    ببخشید میشه راجب دعاوی مربوط به خلع ید مالک ثبتی برعلیه شخص متصرف عرصه واعیان بیشتر توضیح بدید!؟
    ممنون از سایت خوبتون

پیام بگذارید